دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نکات مهم در تعمیر هیدرواستات لباسشویی ال جی

فهرست مطالب

در تمامی آشپزخانه ها ماشین لباسشویی دیده می‌شود اما آیا به این فکر کرده‌اید که در لباسشویی چگونه میزان آب ورودی به دیگ تنظیم می‌شود؟ تصور کنید آب ورودی به داخل دیگ تنظیم نشود و از ماشین لباسشویی نشت پیدا کن چه اتفاقی می‌افتد؟ تنظیم این آب در لباسشویی بر عهده‌ی کدام قطعه است؟ قرار است به این سوالات پاسخ دهیم. اما لازم به ذکر است که لباسشویی از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده است که در صورت خرابی باید از دانش فنی برخوردار باشید. در این مقاله به بررسی آموزش تعویض و تعمیر هیدرواستات لباسشویی ال جی در lg-laundry خواهیم پرداخت.

هیدرواستات لباسشویی ال جی
هیدرواستات لباسشویی ال جی

هیدوراستات لباسشویی چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله lg-laundry گفته شد در لباسشویی قطعه‌ای وجود دارد که میزان آب ورودی را تنظیم می‌کند. این قطعه هیدوراستات می‌باشد. به صورت کلی هیدوراستات یک قطعه ای کوچک است که میزان آب ورودی و خروجی سطح آب در دیگ ماشین لباسشویی را تنظیم می‌کند. به صورت کلی هر ماشین لباسشویی دارای حجم و ظرفیت گوناگونیست و برای شستشوی لباس های کثیف به میزان آب مشخصی احتیاج دارد.

آب ورودی و خروجی بسیار مهم است. اگر ورود کمتر یا بیشتر آب در ماشین لباسشویی انجام شود؛ در صورتی که این قطعه خراب شود به راحتی می‌تواند برای لباسشویی مشکل ساز شود.

این قطعه روی برد ماشین لباسشویی قرار گرفته است و به همین دلیل آموزش نحوه تعمیر هیدرواستات لباسشویی ال جی می‌تواند پیچیده تر باشد. اما در پروسه‌ی تعمیر این قطعه باید به چه نکاتی توجه کنید؟ با ما در ادامه همراه باشید.

اهمیت هیدراستات در لباسشویی LG به قدری زیاد است که بروز هرگونه خرابی در آن باعث مشاهده AE در لباسشویی می شود. اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خطای AOE و روش های رفع آن هستید، توصیه می کنیم مقاله «راه های رفع ارور AE در لباسشویی ال جی» را مطالعه کنید.

دلایل خرابی هیدرواستات لباسشویی ال جی

تا این قسمت از مقاله lg-laundry به بررسی وظیفه‌ی هیدرواستات پرداختیم اما چه دلایلی باعث خرابی این قطعه می‌شود؟ فرسودگی قطعه، نوسانات زیاد از حد برقی، پر کردن زیاد پیمانه پودر ماشین لباسشویی، آموزش تعمیر برد لباسشویی ال جی و خرید مواد شوینده نامناسب و نامرغوب از علل خرابی هیدرواستات است.

علائم خرابی هیدرواستات لباسشویی ال جی

حال که دلایل خرابی برای آموزش نحوه تعویض هیدرواستات لباسشویی ال جی گفته شد بهتر است علائم نیز توضیح داده شود. بهتر است برای جلوگیری از خرابی و افزایش عمر دستگاه، مراقب تمامی قطعات آن باشید. علائم خرابی هیدرواستات به صورت زیر است:

  • ثابت ماندن دیگ بعد از اعمال برنامه
  • واردن نشدن آب به دیگ (ممکن است علت این مشکل ارور nf در ماشین لباسشویی باشد)
  • وارد شدن بیش از حد آب به دیگ
  • نشت کردن آب به بیرون
  • روشن نشدن موتور

لازم به ذکر است که اگر این علائم را مشاهده کردید بهتر است هرچه سریعتر اقدام به تعمیر نمایید.

تعمیرات هیدرواستات لباسشویی ال جی
تعمیرات هیدرواستات لباسشویی ال جی

بررسی انواع هیدرواستات

تا این قسمت از مقاله lg-laundry متوجه شدید که این قطعه یکی از مهمترین قطعات ماشین لباسشویی است. اما بهتر است بدانید که این قطعه نیز دو نوع دارد: مکانیکی و الکترونیکی.

در نوع مکانیکی این قطعه، به این صورت است که ییچ خاصی در آن قرار دارد و تنظیم آب با تنظیم این پیچ خاص صورت میگیرد. در نوع الکترونیکی آن برای تنظیم نیاز به دستگاه و برنامه خاص دارید.

همچنین این قطعه دارای فیش‌هایی است که این فیش ها نیز از انواعی برخوردار است. هیدرواستات سه فیش و شش فیش.

هیدرواستات سه فیش دارای یک کلید تبدیل است و با ورود آب به داخل دیگ با این کلید می‌تواند از ورود بیش از حد آب جلوگیری کند. در مدل هیدرواستات شش فیش به این صورت که که ابتدا مقداری آب وارد دستگاه می‌شود و دستگاه با دور کند شروع به کار می‌کند. آب با سرعت کم وارد می‌شود تا به لباس‌ها فرصت بدهد تا خیس خورده و مواد شوینده با لباس آمیخته شود. بعد از اینکه آب با سرعت کم وارد شد و در دیگ به حد مناسب رسید هیدرواستات از ورود اب جلوگیری کرده و بعد از آن هیتر گرمایش روشن می‌شود تا ادامه‌ی فرایند شستشو اتفاق بیوفتد.

با توجه به نکات گفته شده می‌توان به اهمیت این قطعه در نحوه تعمیر هیدرواستات لباسشویی ال جی پی برد.

یکی دیگر از قطعات مهم و کاربردی در لباسشویی، ترموستات است که وظیفه کنترل دمای لباسشویی را به عهده دارد. این قطعه کاربردی در اثر عوامل مختلفی که در مقاله « آموزش تعمیر و تعویض ترموستات لباسشویی ال جی » به آن اشاره کرده‌ایم، خراب شده و باید در اسرع وقت تعمیر شود. در غیر این صورت به مرور آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به دستگاه شما وارد می‌شود.

مهمترین نکته در تعمیر و تعویض هیدراستات لباسشویی چیست؟

همانطور که گفته شد این قطعه روی برد قرار دارد. به دلیل نزدیکی این قطعه به برد، حساسیت نحوه تعویض هبدرواستات لباسشویی ال جی می‌تواند بسیار زیاد باشد. به همین دیل بهتر است برای تعمیر این قطعه از نمایندگی‌های معتبر کمک بگیرید تا به دستگاه شما آسیبی وارد نکنند و به راحتی با قطعات اصلی قطعه را تعویض نماید. به یاد داشته باشید که تعویض نیز از حساسیت بالای برخوردار است و باید با قطعه‌ی اصلی این تعویض را انجام دهید. در نمایندگی lg-laundry این تعمیر انجام می‌دهید و بعد از بررسی اولیه برای تعمیر و تعویض دستگاه مشکل شما عیب یابی می‌شود. پس در صورت مشاهده ی هرگونه مشکل برای تعمیر لباسشویی ال جی در محل با ما تماس بگیرید.