دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نحوه رفع کد ارور Sud در لباسشویی ال جی

فهرست مطالب

بعد از مشاهده‌ی کد خطای Sud روی نمایشگر لباسشویی ال جی خونسردی خود را حفظ کنید. در بیشتر موارد، Sud به این معنی است که ماشین لباسشویی ال جی شما در طول یک چرخه شستشو، کف صابون یا کف بسیار زیادی را تشکیل داده است. هنگامی که لباسشویی کف بیش از حد را در دیگ تشخیص می‌دهد، کد ارور Sud در لباسشویی ال جی را نشان می‌دهد در حالی که دستگاه سعی می‌کند با اضافه کردن آب بیشتر به داخل دیگ مشکل را برطرف کند و مقدار زمان چرخه شستشو را افزایش دهد تا کف‌ها پخش شوند. اما چه روش‌های برای رفع این خطا وجود دارد؟ علت این خطا چیست؟ برای رفع مشکل و جلوگیری از بروز مجدد مشکل، نکات زیر را دنبال کنید. همچنین اگر نیاز به تعمیر تخصصی دارید نگران نباشید زیرا در نمایندگی lg-laundry، تعمیر لباسشویی ال جی در تهران با بهترین روش‌ها انجام پذیر است.

ارور Sud در لباسشویی ال جی
ارور Sud در لباسشویی ال جی

ارور Sud لباسشویی ال جی چیست؟

بعد از نمایش این خطا این سوال به وجود می آید که کد خطای Sud در لباسشویی الجی چیست؟ خطای Sud یا 5UD یکی از رایجترین خطاها در لباسشویی ال جی می‌باشد. اگر در طول چرخه شستشو متوجه کد SUD شده اید، به این معنی است که کف از سطح معمولی درام فراتر رفته است. به طور دقیق تر، این خطا به این معنی است که ماشین لباسشویی در حال کاهش کف است. فقط برای 5-10 دقیقه متوقف شده است تا کف از بین برود و چرخه شستشو ادامه یابد.

لباسشویی‌های ال جی دارای قابلیت کنترل کف می‌باشند. اگر کف بیش از حد باشد، دستگاه برای از بین بردن این کف‌های اضافی که تولید کرده است به حالت کاهش آنها سوئیچ می کند. خطای SUD نشان می‌دهد که لباسشویی نمی‌تواند کف را کاهش دهد، بنابراین به مدتی زمان نیاز دارد تا کف به طور طبیعی پخش شود. برای از بین بردن این کف در ماشین لباسشویی ممکن است زمان زیادی صرف شود و تمام این زمان برای صرف این کف اضافی به غلظت پودر لباسشویی در آب بستگی دارد.

هر سه کد – 5D، SUD، SD – تقریباً یکسان هستند. خطای SUD در برخی از ماشین لباسشویی‌های ال جی نمایش داده می‌شود. سایر لباسشویی‌های ال جی کدهای متفاوتی برای همان خطا دارند. کدهای خطای 5d و Sd معادل کد SUD هستند زیرا تشخیص عدد 5 و حرف s در یک نمایشگر کوچک دشوار است.

ارور Sud در لباسشویی ال جی
بررسی ارور Sud در لباسشویی ال جی

علت‌های اصلی کد خطای SUD

حال که درمورد این کد در ماشین لباسشویی اطلاعاتی را به دست آوردید بهتر است برای رفع آسان‌تر، علت ارور Sud در لباسشویی ال جی را مورد بررسی قرار دهید. اگر صفحه نمایش خطای SUD را نشان می‌دهد، دلایل بروز این خطا به صورت زیر است:

  • شما از پودر لباسشویی استفاده کرده اید که برای ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک در نظر گرفته نشده است
  • از مقداری پودر بی کیفیت استفاده کرده‌اید
  • مقدار ماده شوینده مورد نیاز برای یک دوره شستشو بیشتر شده است
  • سنسور سطح فوم از کار افتاده است
  • سوئیچ فشار شکسته است
  • شیلنگ رهاسازی، لوله انشعاب یا فاضلاب مسدود شده است
  • برد کنترل دچار خرابی شده است (اما این دلیل بسیار نادر است)

برای رفع این خطا ساده ترین و شایع ترین پودر می‌باشد پس در گام اول، بررسی پودر لباسشویی خود را در نظر بگیرید. می توانید با تغییر آن مشکل را حل کنید.

ارور Sud در لباسشویی ال جی
علت ارور Sud در لباسشویی ال جی

ارور Sud لباسشویی ال جی چگونه رفع می‌شود؟

حال که دلایل مورد بررسی قرار گرفت، چگونه مشکل Sud لباسشویی رفع می‌شود؟ اگر ماشین لباسشویی ال جی شما کد SUD را نمایش می‌دهد و در دیگ لباسشویی کف فراوان مشاهده می‌کنید، این اقدامات را انجام دهید:

  • کمی صبر کنید تا کف‌ها از بین بروند. چرخه به طور خودکار پس از آن ادامه خواهد یافت. اگر برای ماشین لباسشویی ال جی شما لازم است، دکمه شروع را فشار دهید.
  • پس از اتمام چرخه شستشو، فیلتر تخلیه را تمیز کنید.
  • پودر اضافی را با کار کردن ماشین لباسشویی بدون لباس و تنظیم چرخه شستشو طولانی و دمای بالا پاک کنید.
  • اگر متوجه شدید که کف زیاد شد، مواد شوینده را عوض کنید.

اگر ارور روی نمایشگر قرار دارد، اما هیچ کفی در دیگ وجود ندارد:

  • اگر کف در ماشین لباسشویی باقی ماند، نصف درب نرم کننده پارچه یا نصف فنجان سرکه سفید را به ظرف شوینده اضافه کنید تا کف آن از بین برود.
  • اگر ماشین لباسشویی شما دارای چرخه “Eco Drum Cleaning” است، آن را اجرا کنید تا کف‌ها پاک شود.
  • اگر کد خطا پاک نشد، لباسشویی ال جی را به مدت 2 دقیقه از منبع برق جدا کنید، سپس لباسشویی را دوباره روشن کنید تا دوباره تنظیم شود. برای بررسی، دستگاه را با چرخه انتخاب شده قبلی راه اندازی کنید.
  • اگر کد خطای suds باقی ماند یا برگشت، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

اگر در طول چرخه دوباره کد SUD را دریافت کنید، احتمالاً سنسور بررسی سطح فوم خراب شده است. سنسور فوم، در همه مدل های ماشین لباسشویی ال جی موجود نیست. اغلب سنسور سطح آب که اغلب سوئیچ فشار نامیده می‌شود، این عملکرد را به جای سوئیچ سطح فوم انجام می دهد. درصورت خرابی سنسور فوم این نکته وجود دارد که سنسور سطح فوم قابل تعمیر نیست. پس برای تعویض ایمن تر، باید از نمایندگی معتبر کمک بگیرید. نمایندگی lg-laundry به شما در تعویض این قطعه کمک می‌کند.

ارور Sud در لباسشویی ال جی
رفع ارور Sud در لباسشویی ال جی

نحوه رفع کد خطای تکرارشونده SUD یا 5UD

اگر کد خطای SUD یا 5UD پاک نشد، یا مشکل همچنان برمی‌گردد، و شما از مقدار صحیح مواد شوینده استفاده می‌کنید، احتمالاً ماشین لباسشویی باید تمیز شود، یا ممکن است شلنگ تخلیه، پمپ تخلیه، سوئیچ فوم یا سنسور سطح آب دچار خرابی شده باشد. در نمونه‌های نادرتر برد کنترل اصلی لباسشویی ال جی نیز ممکن است آسیب ببیند. اما برای رفع ارور Sud در لباسشویی ال جی این قسمت از مقاله lg-laundry را مطالعه نمایید.

واشر را تمیز کنید

تمیز کردن ماشین لباسشویی با یک محصول تمیز کننده ماشین لباسشویی یا سرکه سفید می تواند بقایای مواد شوینده را از بین ببرد و به رفع گرفتگی هایی که ممکن است باعث ایجاد کف زیاد شود کمک کند. با این حال، توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از سرکه می تواند باعث آسیب به اجزای لاستیکی داخل واشر شود.

مخزن مواد شوینده و اطراف آن باید به طور منظم تمیز شود تا از تجمع باقی مانده مواد شوینده، که باعث ایجاد کف صابون اضافی می شود، جلوگیری شود.

پمپ تخلیه و فیلتر را بررسی کنید

اگر ماشین لباسشویی ال جی شما دارای پمپ تخلیه قابل دسترس و ویژگی فیلتر در جلوی ماشین لباسشویی است، تمیز کردن آنها نسبتا آسان است. اگر ماشین لباسشویی ال جی شما این ویژگی را ندارد، برای دسترسی به پمپ تخلیه، باید لباسشویی را از منبع تغذیه جدا کرده و پنل عقب یا جلو (بسته به مدل) را بردارید. هنگامی که به قسمت پمپ و فیلتر دسترسی پیدا کردید، محل را تمیز کنید تا هر گونه زباله مسدود شده پمپ یا فیلتر را پاک کنید.

ارور Sud در لباسشویی ال جی
خرابی پمپ و فیلتر ماشین لباسشویی ال جی

بررسی کنید که شلنگ تخلیه مسدود نشده باشد

اگر شلنگ تخلیه مسدود شده باشد، باقیمانده مواد شوینده بیشتر در ماشین لباسشویی ال جی جمع می شود و باعث ایجاد کف زیاد می شود. اگر مشکل یا کدهای خطایی داشته اید که نشان می دهد ماشین لباسشویی ال جی مشکل زهکشی دارد، پس از بررسی پمپ، بررسی شیلنگ تخلیه باید در لیست شما قرار گیرد.

برداشتن شیلنگ تخلیه خارجی برای بررسی انسداد باید نسبتاً آسان باشد. با این حال، شلنگ تخلیه داخلی نیز ممکن است مسدود شود. بسته به مدل واشر، برای دسترسی به شلنگ تخلیه داخلی، که به پمپ تخلیه متصل است، به احتمال زیاد باید پانل پشتی یا جلویی واشر را بردارید. برای تمیز کردن شیلنگ تخلیه می توان از آب گرم استفاده کرد. اگر این روش کار نکرد، یک ابزار تخلیه مثل سیم یا سرکه سفید باید شلنگ تخلیه را پاک کند.

سنسور سطح کف و سنسور سطح آب را بررسی کنید

برخی از لباسشویی‌های ال جی دارای سنسور سطح کف هستند که کف داخل واشر را کنترل می کند. در مدل های دیگر، سنسور سطح آب همین کار را انجام می دهد. سنسور سطح آب (که سوئیچ فشار نیز نامیده می شود) وظیفه دارد به برد کنترل بگوید چه مقدار آب در دیگ وجود دارد و چه زمانی پر کردن یا خالی کردن دیگ را متوقف کند.

اگر کد خطای SUD یا 5UD زمانی رخ دهد که ماشین لباسشویی در چرخه شستشو نیست، شاید در حین پر شدن با آب، احتمالاً مشکلی در سنسور سطح کف یا سنسور سطح آب وجود دارد. هر دو سنسور معمولا در پشت صفحه کنترل در بالای ماشین لباسشویی قرار دارند. برداشتن پانل بالایی واشر معمولاً با واشرهای بار بالا و جلو برای دسترسی به سنسور مورد نیاز است.

هنگامی که سنسور را پیدا کردید، می توان آن را با یک مولتی متر برای تعمیر (مسیر الکتریکی پیوسته) پس از جدا شدن دسته سیم آن آزمایش کرد. پروب های مولتی متر باید دو پایانه بیرونی سیم را لمس کنند و برای فعال کردن سنسور، باید انتهای شیلنگ متصل به سنسور را پیدا کنید و هوا را از طریق آن دمش دهید تا تجمع آب رفع شود. اگر هنگام بررسی میزان فشار آب، مولتی متر عددی را نشان نداد و صفر بود، سنسور معیوب است و باید تعویض شود.

خرابی کامل برد کنترل اصلی

اگر برای رفع ارور Sud در لباسشویی ال جی تمامی قطعات مورد بررسی قرار گرفت؛ برد کنترل اصلی ممکن است معیوب باشد. با این حال، برد کنترل اصلی به ندرت دلیل این مشکل است. تشخیص خطاهای برد کنترل اصلی پیچیده است و بهتر است به یک تکنسین آموزش دیده واگذار شود.

ارور Sud در لباسشویی ال جی
خرابی برد ماشین لباسشویی ال جی

روش‌های جلوگیری آسان برای رفع Sud

حال که درمورد دلایل و روش‌های برای رفع این خطا اطلاعاتی را به دست آوردید چه راهکارهای برای جلوگیری از نمایش این خطا روی نمایشگر شما وجود دارد؟ این قسمت از مقاله lg-laundry را مطالعه نمایید.

از مواد شوینده زیاد استفاده نکنید

کف صابون زیاد در درجه اول به دلیل استفاده زیاد از مواد شوینده است. کد خطای SUD یا 5UD می‌تواند ناشی از وجود مواد شوینده بیش از حد در آن چرخه خاص باشد یا در نتیجه استفاده مکرر از مواد شوینده زیاد باشد، که باعث شده بقایای مواد شوینده در داخل ماشین لباسشویی و توزیع کننده مواد شوینده جمع شود. برای جلوگیری از مشکل کف، حتماً دستورالعمل‌های مواد شوینده را برای نوع لباسی که می‌شویید دنبال کنید و از استفاده بیش از حد خودداری کنید.

همچنین برای جلوگیری از چروک شدن لباس ها نیز باید بعد از اتمام مراحل شستشو لباس را از ماشین لباسشویی خارج نمایید. در صورتی که بعد از اتمام مراحل شستشو کد CD را روی نمایشگر مشاهده کردید برای رفع آن مقاله رفع ارور CD در لباسشویی ال جی را مطالعه نمایید.

از شوینده HE (با راندمان بالا) استفاده کنید

شوینده های با راندمان بالا برای واشرهای با راندمان بالا طراحی شده اند که به آب کمتری نیاز دارند. اگر از مواد شوینده معمولی با واشر HE استفاده می‌کنید، کف زیادی ایجاد می‌کند و کد خطای SUD یا 5UD را فعال می‌کند. با این حال، شوینده های HE را می‌توان با واشرهای معمولی برای کاهش کف استفاده کرد. به طور معمول، شما باید از چهار قاشق غذاخوری شوینده HE را برای ماشین لباسشویی معمولی استفاده کنید.

ماشین لباسشویی را تمیز نگه دارید

ممکن است متناقض به نظر برسد، اما واشرها به مرور زمان کثیف می شوند. اگر باقیمانده مواد شوینده جمع شود یا شلنگ تخلیه یا پمپ تخلیه مسدود شود، می تواند باعث ایجاد کف بیش از حد در طول چرخه شستشو شود. تمیز کردن واشر با یک محصول تمیز کننده واشر هر شش ماه یکبار باعث تمیز نگه داشتن واشر می شود و به از بین بردن هرگونه انسداد در شلنگ تخلیه یا پمپ کمک می کند.

ارور Sud در لباسشویی ال جی
تمیز نگه داشتن ماشین لباسشویی الجی

تعمیر خطای Sud توسط خود فرد

درصورتی که از دانش فنی کافی برای رفع خطای Sud در لباسشویی ال جی برخوردار هستید می‌توانید این قطعه را به راحتی تعویض کنید:

  • آب را قطع کنید و ماشین لباسشویی را از برق بکشید.
  • درب بالایی را بردارید؛
  • سنسور سطح آب را در گوشه بالای دستگاه پیدا کنید.
  • مجرای هوا را بردارید؛
  • سیم ها را جدا کنید؛
  • نصب یک قطعه جدید؛
  • عناصر را به ترتیب معکوس دوباره نصب کنید.

در برخی موارد، اگر به دلیل انسداد جزئی در شیلنگ یا لوله انشعاب، کف از بین نرود، سیستم می‌تواند کد SUD را نشان دهد. پس برای رفع این خطا باید این قسمت‌ها را تمیز کنید. شلنگ تخلیه را از دستگاه جدا کرده و مثلاً با استفاده از سیم آن را تمیز کنید. برای تمیز کردن لوله انشعاب، آن را از لباسشویی خارج کنید. می توانید از طریق پایین دستگاه به آن دسترسی داشته باشید:

  • لباسشویی را در کنار خود قرار دهید؛
  • در صورت وجود، قسمت پایین را با دقت بردارید.
  • گیره‌های لوله را که لوله انشعاب را به وان و پمپ متصل می کند، شل کنید.
  • المنت را بشویید و دوباره نصب کنید.

چه زمانی با یک تعمیرکار تماس بگیرم؟

در صورتی که هنوز این خطا در نمایشگر شما وجود دارد شما به یک فرد حرفه ای نیاز دارید. همانطور که در قسمت‌های بالا گفته شد، وجود این خطا ممکن است ناشی از خرابی یک قطعه سخت افزاری باشد که برای تعمیر و تعویض این قطعه شما به دانش فنی بالایی نیاز دارید. پس بهتر است برای رفع این خطا از مراکز بسیار حرفه‌ای کمک بگیرید تا تعویض قطعه با روش‌های علمی و درست انجام شود. تیم تعمیراتی lg-laundry به راحتی می‌تواند مشکل دستگاه را برای شما برطرف نماید.