دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

راه های رفع ارور AE در لباسشویی ال جی

فهرست مطالب

علت ارور AE در لباسشویی ال جی چیست؟ چگونه مشکل AE لباسشویی رفع می‌شود؟ این 2 سوال یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران و استفاده‌کنندگان از لباسشویی‌های هوشمند به خصوص محصولات ال جی است. این روزها طراحان و سازندگان لباسشویی‌های هوشمند برای راحتی حال مشتریان کدهای خطایی طراحی کرده‌اند که هر کدام بیانگر یک مشکل در لباسشویی است. رفع به موقع این ارورها علاوه بر اینکه استفاده از لباسشویی را برای کاربر ساده‌تر می‌کند، طول عمر دستگاه شما هم افزایش می‌دهد.

ارور AE که اغلب افراد آن را با نام ارور AOE هم می‌شناسند شباهت زیادی به ارور E1 داشته و مشکلات آبریزی یا نشت آب لباسشویی را نشان می‌دهد. در این مقاله از lg-laundry.ir ابتدا علت ارور AE در لباسشویی ال جی را بررسی کرده سپس راه‌های رفع این خطا را به شما معرفی می‌کنیم.

ارور AE لباسشویی ال جی به چه معناست

در پاسخ به سوال کد خطای AE در لباسشویی ال جی چیست باید بگوییم ارور AE (AOE) زمانی رخ می‌دهد که لباسشویی به هر دلیل دچار آبریزی یا نشتی آب است. در این موارد باید در قدم اول منشا نشتی را پیدا کرده سپس آن را برطرف کنید تا کد خطا به راحتی برطرف شود. لازم به ذکر است ارور AE نشانه‌هایی شبیه ارور E1 دارد. توصیه می‌کنیم هنگام بروز خطا در لباسشویی ابتدا به دفترچه راهنما مراجعه کرده و در صورتی که پاسخ سوالات خود را پیدا نکردید، در این زمینه با یک متخصص حرفه‌ای مشورت کنید.

ارور AE لباسشویی ال جی به چه معناست
ارور AE لباسشویی ال جی به چه معناست

دلایل ارور AE در لباسشویی ال جی

کمپانی ال جی برای جلوگیری از بروز حادثه‌های سنگین هنگام طراحی لباسشویی‌های هوشمند خود یک حسگر بسیار حساس کف این دستگاه‌ها قرار داده تا در صورت نشتی یا جمع شدن آب از طریق کد خطای AE به کاربر هشدار دهند. در ادامه مهم‌ترین دلایل خطای AOE به شما معرفی می‌شوند.

دلایل ارور AE در لباسشویی ال جی
دلایل ارور AE در لباسشویی ال جی

پارگی خرطومی لوله لباسشویی

خرطومی نوعی لوله از جنس PVC است که رابط جریان آب بوده و بیشتر در قسمت‌های داخلی ماشین لباسشویی قرار دارد. پارگی این بخش منجر به آبریزش و نشت آب در کف لباسشویی می‌شود. در این موارد بهترین کار تماس با یک تعمیرکار متخصص یا مراجعه به نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی ال جی است. برای آشنایی بیشتر با دلایل و روش‌های رفع ارور E1 در لباسشویی می‌توانید به مقاله « رفع ارور E1 در لباسشویی ال جی به روش آسان» مراجعه کنید.

لاستیک های داخلی لباسشویی ال جی پاره شده اند

علت دیگر ارور AOE در لباسشویی ال جی، پارگی لاستیک‌های داخلی لباسشویی است که اغلب به دلیل استفاده نادرست کاربر یا فرسودگی قطعات به وجود می‌آید. برای جلوگیری از بروز این مشکل سعی کنید بعد هر بار شستشو لاستیک‌های داخلی درب لباسشویی را به خوبی تمیز و خشک کنید.

خرابی هیدروستات لباسشویی ال جی

هیدروستات یکی از قطعات مهم و کاربردی در لباسشویی LG است که با استفاده از یک پیچ مخصوص میزان آب ورودی دیگ را کنترل می‌کند. در صورتی که این قطعه خراب شود، آب بیش از اندازه به دیگ نفوذ کرده و لباسشویی دچار آبریزش می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قطعه هیدروستات و عملکرد آن در لباسشویی به مقاله« نکات مهم در تعمیر هیدرواستات لباسشویی ال جی » مراجعه کنید. این نکته را به یاد داشته باشید تعمیر هیدروستات یک کار بسیار دقیق و تخصصی است که باید در نمایندگی توسط متخصص انجام شود. بنابراین هرگز خودتان به تنهایی تصمیم به تعمیر یا تعویض هیدروستات لباسشویی نکنید زیرا در این صورت آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به دستگاه شما وارد می‌شود.

خرابی هیدروستات لباسشویی ال جی
خرابی هیدروستات لباسشویی ال جی

گرفتگی جاپودری

گاهی اوقات در مسیر رسیدن پودر به لباسشویی یک شی قرار گرفته و به نوعی مسیر را مسدود می‌کند. در این شرایط آب به درستی وارد دیگ نشده و از طریق خروجی‌های اضطراری به کف لباسشویی منتقل می‌شود. برای رفع این مشکل جاپودری را از لباسشویی خارج کرده و مسیر آب را مورد بازبینی قرار دهید تا علت مسدود بودن مشخص شود.

مشکلات برد لباسشویی ال جی

برد یکی از قطعات مهم و حساس در دستگاه‌های هوشمند به خصوص لباسشویی است که به قطعات مختلف دستگاه فرمان الکتریکی ارسال کرده و باعث می‌شود عمل شستشو به درستی انجام شود. بروز هرگونه خرابی در برد باعث می‌شود فرمان آبگیری بیش از اندازه ارسال شده و آب زیر کف لباسشویی جمع شود. بهتر است برای رفع این مشکل درخواست خود را در lg-laundry.ir ثبت کنید.

مشکلات برد لباسشویی ال جی
مشکلات برد لباسشویی ال جی

نشتی شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی

شلنگ تخلیه آب را بعد فرآیند شستشو به فاضلاب منتقل می‌کند. در صورتی که شلنگ به هر دلیل دچار فرسودگی یا پارگی شود، آب به کف لباسشویی نشت کرده و بلافاصله ارور AE نمایش داده می‌شود. تعویض شلنگ معیوب در اغلب موارد مشکل به وجود آمده را برطرف می‌کند.

خرابی سیستم آکوا لباسشویی الجی

سیستم آکوا چیست و چه عملکردی در لباسشویی دارد؟ لباسشویی‌هایی که به سیستم آکوا مجهز هستند در برابر نفوذ هرگونه آب یا مایع دیگر محافظت می‌شوند. در این مواقع است که دستگاه ارور AE نمایش می‌دهد. برای رفع ارور به  ابتدا باید تمام اتصالات و بست‌های لباسشویی به دقت مورد بررسی قرار بگیرند تا علت نشتی پیدا شود. در مرحله بعد با استفاده از روش‌های مختلف نشتی لباسشویی برطرف شود تا آسیب‌های جدی‌تری به دستگاه وارد نشود.

چرا شلنگ لباسشویی شل می شود

گاهی اوقات ارور AE به دلیل شل شدن یا کنده شدن شلنگ لباسشویی رخ می‌دهد. علت اصلی این مشکل به جابجایی نادرست دستگاه برمی‌گردد. تمام این موارد در نهایت به نشتی ماشین لباسشویی و بروز ارور AE منجر می‌شود.

ارور AE لباسشویی ال جی چگونه رفع می شود

چگونه مشکل AE لباسشویی رفع می‌شود؟ برای رفع ارور AE در لباسشویی ال جی ابتدا باید دستگاه را از برق جدا کنید تا خطر آتش‌سوزی کاهش پیدا کند. در قدم بعدی 15 تا 20 دقیقه صبر کرده سپس لباسشویی را مجدد به برق وصل کنید. لباسشویی را مجدد روشن کنید. اغلب اوقات با انجام این کار کد خطا از بین می‌رود. در صورتی که مراحل بالا را انجام داده اما هنوز ارور AE را روی صفحه نمایش لباسشویی خود مشاهده می‌کنید، دستگاه شما باید توسط یک تعمیرکار مورد بازبینی دقیق قرار بگیرد.

هدف ما در تیم تعمیر لباسشویی ال جی، جلب رضایت مشتریان است. به همین دلیل در این مرکز خدماتی مانند تعمیر در محل، مشاوره رایگان، عیب‌یابی و تعمیر انواع لباسشویی هوشمند با قیمت مناسب و کیفیت بالا توسط متخصصین حرفه‌ای در یک محیط کاملاً تخصصی انجام می‌شود. پس شما می‌توانید به راحتی بدون دردسر دستگاه خود را به دست ما سپرده تا جانی تازه به آن ببخشیم.

به عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید رفع خطای AE در لباسشویی ال جی گاهی اوقات در کسری از ثانیه انجام شده اما گاهی به دانش و تخصص بالایی نیاز دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارورهای لباسشویی، مقالات دیگر سایت را مطالعه کنید. اگر علاقمند به کسب اطلاعاتی در زمینه ارور nc و راه‌های رفع این خطا هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله « روش‌های رفع ارور nc در لباسشویی ال جی» را مطالعه کنید. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید باشد. همراه ما باشید.