دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

کاملترین راه‌حل رفع ارور nf در لباسشویی ال جی

فهرست مطالب

اگر این مقاله را پیدا کرده‌اید، احتمالاً با کد خطای NF سر و کار دارید. این بدترین خطایی نیست که می‌توانید با آن مقابله کنید و اما برای رفع ممکن است راه حل آسانی باشد. قبل از بررسی دقیق کد خطای NF و نحوه تعمیر ماشین لباسشویی خود، باید دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را مرور کنید و با اجزای مختلف ماشین لباسشویی خود آشنا شوید تا از عیب یابی کامل اطمینان حاصل کنید. اما چه راه‌های برای رفع ارور nf در لباسشویی ال جی وجود دارد؟ در این مقاله از lg-laundry به بررسی علت آن و راهنمای رفع آن پرداخته می‌شود. در صورتی که بعد از مطالعه‌ی این مقاله، مشکل لباسشویی شما حل نشد بهتر است با تعمیر لباسشویی ال جی در تهران lg-laundry در ارتباط باشید.

ارور nf در لباسشویی ال جی
ارور nf در لباسشویی ال جی

ارور nf لباسشویی ال جی به چه معناست؟

قبل از اینکه بدانید چه اقداماتی برای رفع این ارور وجود دارد ابتدا باید بفهمید که کد خطای nf در لباسشویی ال جی چیست؟ NF مخفف “بدون پر” است که نشان می‌دهد دستگاه را نمی‌توان به طور ایمن با آب پر کرد. زمانی که ماشین لباسشویی شما در مجموع 15 دقیقه یا بیشتر در تلاش برای پر کردن بدون موفقیت خود صرف کرده باشد، با کد NF مواجه خواهید شد. در بیشتر موارد، کد خطای NF به دلیل مشکلاتی که به راحتی قابل رفع هستند ایجاد می‌شود که می‌توانند در عرض چند دقیقه اصلاح شوند. پس بدون نگرانی ادامه‌ی مقاله lg-laundry را مطالعه نمایید. گاهی علت این مشکل خرابی هیدرواستات ماشین لباسشویی است که باید بررسی شود.

یکی دیگر از خطاهای مربوط به عدم تخلیه صحیح آب در لباسشویی، ارور UE است. این خطا معمولاً در اثر سنگین بودن مخزن لباسشویی رخ داده و با چند ترفند ساده مثل کم کردن حجم لباس‌ها برطرف می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله « 6 روش رفع ارور UE در لباسشویی ال جی » مراجعه کنید.

ارور nf لباسشویی ال جی چگونه رفع می‌شود؟

قبل از شروع پاسخ به سوال چگونه مشکل nf لباسشویی رفع می‌شود، به خاطر داشته باشید که NF مخفف عدم پر شدن است و هدف شما این است که شناسایی کنید چه چیزی مانع پر شدن آن می‌شود.

با جدا کردن لباسشویی خود از برق شروع کنید. اگر نشتی رخ دهد، ممکن است به هر قطعه الکتریکی  آسیب برساند. پس از خاموش شدن کامل دستگاه، می‌توانید علت مشکل که همان اتصال آب را رفع کنید. برای اطمینان از اینکه آب به درستی به ماشین لباسشویی می‌رسد، اتصالات آب را به صورت کامل قطع و دوباره وصل کنید. در مرحله بعد، باید شیلنگ‌ها را برای هر گونه پیچ خوردگی بررسی کنید تا مطمئن شوید که خمیدگی کوچک باعث انسداد کامل نمی‌شود. پس از این مراحل، می‌توانید دوباره دستگاه خود را روشن و بررسی کنید که آیا خطا ادامه دارد یا خیر.

مرحله بعدی کمی پیشرفته‌تر است و آمادگی بیشتری را می‌طلبد. اگر همه چیز را امتحان کرده‌اید و همچنان با کد خطای NF مواجه هستید، باید دوباره با خاموش کردن دستگاه شروع کنید. دوباره اتصالات آب سرد و گرم را قطع اما این بار آنها را از پشت ماشین لباسشویی خود جدا کنید. هر کدام را با احتیاط باز کنید در حالی که یک سطل زیر آن نگه داشته‌اید تا آب اضافی که ممکن است هنوز در شیلنگ‌ها بوده باشد گرفته شود.

اکنون می‌خواهیم صفحه‌های سوپاپ که فیلترهای خاصی هستند که از رسوب آهک به بقیه دستگاه جلوگیری می‌کنند، بررسی کنیم. در قسمت داخلی هر شیر در پشت ماشین لباسشویی، باید یک توری یا صفحه کوچک وجود داشته باشد تا ذرات ریز منتقل شده توسط آب را بگیرد. می‌توانید به راحتی با یک پارچه کوچک هر زباله را پاک کنید. برخی از این صفحه‌ها کاملاً قابل جابجایی هستند و می‌توان آن‌ها را خارج از دریچه‌های لباسشویی تمیز کرد. پس از شستن آنها، می توانید فیلترها و شیلنگ‌ها را دوباره وصل کنید و سپس دوباره دستگاه خود را روشن کنید.

راه حل ارور nf در لباسشویی ال جی
راه حل ارور nf در لباسشویی ال جی

سایر راه حل رفع کد خطای nF لباسشویی ال جی

علت ارور nF در لباسشویی ال جی  به این معنی است که ماشین لباسشویی با آب پر نمی‌شود (nF = پر نشدن). اگر کد خطای nF دریافت کردید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که برق ماشین لباسشویی را قطع کنید. لباسشویی ال جی دارای اشکالاتی هستند که در آن لباسشویی کدهای خطای نادرست را نمایش می‌دهد. با خاموش و روشن کردن دستگاه، کد خطای نادرست پاک می‌شود. اگر کد خطای nF برگشت، مراحل زیر را برای شناسایی و رفع مشکل دنبال کنید.

فیلتر زباله را تمیز کنید

برای رفع خطای nf در لباسشویی ال جی اگر ماشین لباسشویی ال جی شما دارای فیلتر زباله است، تمیز کردن فیلتر ممکن است کد خطای nF را برطرف کند. پوشش دسترسی فیلتر زباله را باز کنید و شلنگ لاستیکی سیاه رنگ تخلیه را پیدا کنید. پلاگین تخلیه سفید را از شلنگ جدا کرده و آب را درون یک ظرف بزرگ تخلیه کنید. سپس فیلتر زباله را با چرخاندن آن در جهت عقربه‌های ساعت و بیرون کشیدن آن جدا کنید. فیلتر را با آب و صابون تمیز کنید و به ماشین لباسشویی برگردانید.

فیلتر زباله لباسشویی ال جی
فیلتر زباله لباسشویی ال جی

درب را بررسی کنید

اگر درب به درستی بسته نشود، برخی از لباسشویی ال جی با آب پر نمی‌شوند. اگر درب به درستی بسته نشود، مجموعه قفل درب احتمالاً نیاز به تعویض دارد.

اگر درب به درستی بسته شود، ممکن است همچنان در درب یا سوئیچ درب ایراد داشته باشد، زیرا ممکن است به اشتباه به برد کنترل یا تایمر بگوید که در بسته نشده است. کلید درب یا درب را می‌توان با یک مولتی متر از نظر تداوم (یک مسیر الکتریکی پیوسته) آزمایش کرد تا مشخص شود که آیا نیاز به تعویض دارد یا خیر. در صورتی که بعد از رفع ارور nf با خطای E1 مواجه شدید بهتر است مقاله رفع ارور E1 در لباسشویی ال جی را مطالعه نمایید.

فیلترهای ورودی آب را تمیز کنید

اکثر لباسشویی ال جی دارای فیلترهایی هستند که در آن شیلنگ‌های ورودی آب به لباسشویی متصل می‌شوند. اگر فیلترها مسدود باشند، ممکن است باعث ارور nF در لباسشویی ال جی شود. برای بررسی فیلترهای ورودی آب، آب را قطع کرده و شیلنگ‌های ورودی را از لباسشویی جدا کنید. فیلترها را پیدا کنید و بررسی کنید که آیا مسدود شده‌اند. بسته به مدل، ممکن است بتوانید از انبر سوزنی برای برداشتن فیلتر استفاده کنید. فیلترها را با آب بشویید و با استفاده از برس آنها را تمیز کنید.

فیلترهای ورودی آب لباسشویی ال جی
فیلترهای ورودی آب لباسشویی ال جی

سوئیچ سطح آب را بررسی کنید

کلید سطح آب داخل لباسشویی یک کلید فعال با فشار است که تعیین می‌کند چه زمانی وان نیاز به پر شدن از آب دارد. سوئیچ دارای دو مجموعه کنتاکت است. یک کنتاکت برق را به شیر ورودی آب می‌فرستد که باعث پر شدن وان می‌شود. پس از پر شدن وان، کنتاکت دوم نیرو را به موتور می‌فرستد و چرخه شستشو آغاز می‌شود. اگر سوئیچ معیوب شود، ممکن است لباسشویی به طور کامل یا اصلا پر نشود.

سوئیچ را می‌توان با یک مولتی متر تست کرد تا مشخص شود که آیا تداوم دارد یا خیر. اگر سوئیچ تداوم نداشته باشد، باید تعویض شود. در لباسشویی‌های لودر بالا، سوئیچ معمولاً در پشت دسته کنترل سطح آب در داخل صفحه کنترل قرار دارد. در لباسشویی‌های درب جلو، سوئیچ معمولاً درست زیر پانل بالایی قرار دارد و روی کابینت لباسشویی نصب می‌شود.

در آخر امیدواریم توانسته باشید به راحتی این مشکل را رفع کنید. اما در صورتی که بعد از مطالعه‌ی مقاله باز هم این مشکل وجود داشت بهتر است با نمایندگی lg-laundry در تماس باشید.