دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

آموزش تعمیر و تعویض ترموستات لباسشویی ال جی

فهرست مطالب

آموزش تعمیر ترموستات لباسشویی ال جی به دقت و مهارت بالایی نیاز دارد اما اغلب در منزل با چند ترفند ساده هم می‌توان این کار را انجام داد. کافیست به دفترچه راهنمای لباسشویی مراجعه کرده یا با یک تعمیرکار حرفه‌ای در این زمینه مشورت کنید. در این مقاله از lg-laundry.ir قصد داریم صفر تا صد آموزش تعویض و تعمیر ترموستات لباسشویی ال جی را در اختیار شما قرار دهیم اما قبل آن لازم است ابتدا با این قطعه و کاربرد آن در لباسشویی آشنا شوید.

ترموستات لباسشویی ال جی چیست

ترموستات یک بخش کلیدی در لباسشویی است که دمای آب را در حالت‌های مختلف شستشو تنظیم کرده و هرگونه خطا در آن عملکرد لباسشویی را با اختلال مواجه می‌کند. این قطعه هوشمند که در ماشین‌های لباسشویی به نام ترمیستور یا سنسور دما هم شناخته می‌شود یک دیسک فلزی یا پلاستیکی است که معمولاً در پایین بدنه لباسشویی سمت عقب آن نصب می‌شود. حسگرهای ترموستات داخل مخزن لباسشویی قرار گرفته و در تماس مستقیم با جریان آب است.

ترموستات لباسشویی چیست
ترموستات لباسشویی چیست

آشنایی با عملکرد ترموستات در لباسشویی ال جی

در لباسشویی‌های قدیمی ولتاژ دستگاه المنت گرمایی را خاموش می‌کرد این در حالی است که در لباسشویی‌های هوشمند امروزی ترموستات برای خاموش شدن المنت گرمایی یک سیگنال به برد کنترل ارسال می‌کند. در این شرایط آب تا دمای مورد نظر توسط برنامه گرم می‌شود. ترموستات دما را کاهش داده سپس همان سیگنال را به برد ارسال می‌کند تا گرمایش دستگاه دوباره فعال شود.

عملکرد ترموستات در لباسشویی
عملکرد ترموستات در لباسشویی

نشانه های خرابی ترموستات لباسشویی

عوامل مختلفی در خرابی ترموستات لباسشویی الجی تاثیر دارند اما از مهم‌ترین عوامل می‌توان به گرم شدن آب بدون توجه به محدودیت اشاره کرد. گرمای بیش از اندازه بدنه لباسشویی هنگام شستشو همچنین ایجاد بخار از زیر لباسشویی از دیگر نشانه‌های خرابی ترموستات می‌باشند. این نکته را به یاد داشته باشید در صورت مشاهده هر کدام از نشانه‌های بالا حتماً با یک مهندس متخصص در این زمینه مشورت کنید در غیر این صورت آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به لباسشویی شما وارد می‌شود. برای دریافت خدمات تعمیر با کارشناسان نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی در ارتباط باشید.

نشانه های خرابی ترموستات
نشانه های خرابی ترموستات

طریقه تست ترموستات لباسشویی ال جی

از کجا متوجه شویم ترموستات لباسشویی هوشمندمان خراب و به تعمیر یا تعویض نیاز دارد؟ معمولاً زمانی که ترموستات خراب می‌شود، دستگاه از کار افتاده و دیگر روشن نمی‌شود. یک روش دیگر برای تست ترموستات لباسشویی این است که آب داخل مخزن به خوبی داغ نمی‌شود. در این زمان باید بلافاصله با نمایندگی لباسشویی ال جی تماس بگیرید.

سوال اصلی این است که از کجا بفهمیم مشکل به وجود آمده به ترموستات مربوط می‌شود یا قطعات دیگر لباسشویی خراب هستند؟ برای تست این موضوع پیشنهاد می‌کنیم یکبار ترموستات لباسشویی را جدا کرده و یک ترموستات اصل و جدید جایگزین آن کنید. اگر با جابجایی ترموستات مشکل برطرف شد یعنی خرابی از این بخش است در غیر این صورت اجزای دیگر باید مورد بازبینی قرار بگیرند.

تست ترموستات لباسشویی ال جی
تست ترموستات لباسشویی ال جی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تعمیر یا تعویض المنت لباسشویی یا آشنایی با عملکرد این قطعه به مقاله « آموزش تعمیر و تعویض المنت لباسشویی ال جی» مراجعه کنید.

مهم ترین دلایل خرابی ترموستات لباسشویی

دلایل رایج خرابی ترموستات لباسشویی عبارتند از:

  • شستشوی لباس‌ها به طور مرتب با دمای بالا؛
  • ولتاژ لباسشویی پایدار نیست
  • گرمای بیش اندازه عایق‌های لباسشویی

استفاده از دمای بالا هنگام شستشو می‌تواند آسیب‌های جدی به قطعات مختلف لباسشویی وارد کرده و باعث از کارافتادگی آن‌ها شود به علاوه آب گرم به بافت لباس هم آسیب وارد می‌کند.

برای جلوگیری از بروز مشکل گرم شدن بیش از اندازه عایق‌ها توصیه می‌کنیم برای اتصال لباسشویی از سیم‌کشی مناسب استفاده کرده همچنین از محافظ برق مخصوص استفاده کنید.

مهم ترین دلایل خرابی ترموستات لباسشویی
مهم ترین دلایل خرابی ترموستات لباسشویی

نحوه تعویض ترموستات لباسشویی ال جی

در این بخش آموزش تعویض ترموستات لباسشویی ال جی به صورت مرحله به مرحله بیان می‌شود. سعی کنید تمام مراحل را با دقت انجام دهید.

  • قبل هر چیز لباسشویی را از برق جدا کنید.
  • بدنه پایین لباسشویی را با استفاده از یک پیچ گوشتی به آرامی باز کنید.
  • ترموستات معیوب را از لباسشویی جدا کنید.
  • ترموستات جدید را به آرامی جایگزین کنید.
  • بدنه پایینی لباسشویی را در جای خود محکم کنید.
  • برای اطمینان یکبار چرخه لباسشویی را فعال کنید.

آموزش تعویض ترموستات لباسشویی ال جی در این مرحله به پایان می‌رسد. توصیه می‌کنیم اگر با نحوه تعویض ترموستات لباسشویی ال جی آشنایی ندارید، برای انجام این کار از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

به عنوان نکته مهم پایانی در نظر داشته باشید در تعویض ترموستات لباسشویی حتماً از قطعه اصل و اورجینال استفاده کنید در غیر این صورت به سایر قطعات لباسشویی هم آسیب‌های جدی وارد می‌شود. ما در lg-laundry.ir با بهره‌گیری از کارشناسان و مهندسین کارآزموده تمام خدمات مربوط به آموزش تعویض و تعمیر ترموستات لباسشویی ال جی را در کوتاهترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت انجام می‌دهیم. برای دریافت خدمات کافیست با کارشناسان ما در ارتباط باشید.