دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

آموزش تعمیر تایمر لباسشویی ال جی با متخصص

فهرست مطالب

از اصلی‌ترین قطعات در ماشین لباسشویی که ارتباط شما با قطعات داخل را میسّر می‌سازد تایمر لباسشویی ال جی است. به دلیل حساسیت بالا در ساختار خود قطعه تایمر و استفاده مداوم از آن، خرابی تایمر از شایع‌ترین مشکلات در ماشین لباسشویی ال جی است. تعمیر این قطعه نیز نیاز به تجریه و دانش بسیار زیادی دارد. آیا علائم خرابی را در دستگاه مشاهده می‌کنید؟ بهتر است بعد از مشاهده‌ی خرابی تایمر با ما تماس بگیرید. ابتدا دستگاه شما را در نمایندگی مورد بررسی و مشاوره رایگان قرار می‌دهند و سپس تعمیر لباسشویی ال جی در محل صورت می‌گیرد. پس بدون اتلاف وقت آموزش تعویض و تعمیر تایمر لباسشویی ال جی lg-laundry بیاموزید.

تایمر لباسشویی ال جی
تایمر لباسشویی ال جی

تایمر لباسشویی ال جی چیست؟

از مهمترین قطعات در ماشین لباسشوی ال جی تایمر است. اما در صورتی که علائم خرابی را مشاهده می‌کنید بهتر است ابتدا برق ماشین را بررسی نمایید. در صورتی که مشکل از برق نیست، ادامه‌ی مقاله lg-laundry راهکارهای مناسبی را برای شما ارائه می‌دهد.

زمانی که شما برنامه‌ی خاصی را به ماشین لباسشویی خود اعمال می‌کنید، تایمر مسئول تنظیم و هماهنگی قطعات و این برنامه‌ها با یکدیگر است. تایمر ابتدا از حسگرهای مهم دستگاه، اطلاعات را جمع آوری می‌کند و سپس برنامه‌‌ی اعمال شده‌ی شما را اجرا می‌نماید.

عملیات‌های مثل بررسی مقدار آب در سطح دیگ ماشین لباسشویی، چرخیدن دیگ لباسشویی، وارد شدن و خارج شدن آب به دیگ ماشین لباسشویی و اعمال برنامه‌های دلخواه شما از وظایف تایمر لباسشویی ال جی است.

از مهمترین عملکرد تایمر دستگاه، اجرای برنامه‌ی شستشو در ماشین لباسشویی است. در صورتی که این قطعه دچار خرابی شود، اعمال این برنامه‌ها با مشکل مواجه می‌شود. اجرای برنامه‌ی شستشو شامل فرآینده وارد شدن آب، خارج شدن آب و همچنین میزان چرخش دیگ است. به همین دلیل خرابی تایمر به راحتی می‌توانید در عملکرد دستگاه شما اختلال ایجاد کند.

در ساختار تایمر از قطعات بیسیار ریزی استفاده شده است. همین ساختار میزان آسیب پذیری قطعه را بیشتر می‌کند به صورتی که اگر به دستگاه شما ضربه وارد شود، این قطعه دچار خرابی دچار خرابی می شود. در ادامه این علائم را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

همچنین اگر بعد از مشاهده‌ی خرابی، به دنبال نحوه تعمیر تایمر لباسشویی ال جی هستید بهتر است با نمایندگی lg-laundry تماس حاصل نمایید تا در بهترین فرصت دستگاه شما مورد بررسی قرار گیرد.

تایمر لباسشویی ال جی
بررسی تایمر لباسشویی ال جی

 علائم خرابی تایمر لباسشویی ال جی

حال که با عملکرد دستگاه آشنا شدید علائم خرابی تایمر لباسشویی ال جی چیست؟ چه دلایلی می‌تواند باعث خرابی تایمر دستگاه شما شود؟ با ما همراه باشید تا این سوالات را پاسخ دهیم.

در گام نخست بهتر است عملکرد دقیق دستگاه را مورد ارزیابی قرار دهیم تا بتوانید علائم خرابی را پیدا کنید. عملکرد تایمر دستگاه به این صورت است که این قطعه ابتدا اطلاعاتی که شما وارد کردید از سنسورها دربافت می‌کند. بعد از دریافت و بررسی این اطلاعات به موتور، سلونویدها و پمپ‌ها فرستاده می‌شود. در صورتی که دستگاه شما دچار خرابی و ضربه خوردگی شده باشد، هیچکدام از این مراحل انجام نمی‌شود. بعد از مشاهده‌ی این علائم باید نحوه تعویض تایمر لباسشویی ال جی را بیاموزید.

مهمترین نکته در تعمیر و تعویض لباسشویی چیست؟

همانطور که تا این قسمت از مقاله lg-laundry اطلاعاتی در مورد تایمر به دست آوردید حال مهمترین نکات تعمیراتی را به شما توضیح می‌دهیم. تایمر ماشین لباسشویی شما با بخش‌های مختلفی در تماس است که سالم بودن هریک از این قطعات می‌تواند عملکرد مناسبی از ماشین لباسشویی ال جی را به شما ارائه دهد.

نکته‌ی مهم در تعمیرات نیز بررسی وعیب یابی دقیق دستگاه‌ است. گاهی ممکن است خرابی ماشین لباسشویی شما از جانب قطعه‌ای دیگر باشد و تعویض تایمر برای رفع مشکل کاری بیهوده محسوب شود. به همین دلیل برای رفع این مشکل باید از فردی متخصص کمک بگیرید. اگر برای اولین بار است که تعمیر و ارزیابی لباسشویی ال جی را انجام می‌دهید، پیشنهاد ما این است که ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

همچنین به صورت کلی برای تعمیر باید مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله 1 بررسی خرابی میکروسوئیچ درب: این قطعه در قسمت درب ماشین لباسشویی ال جی قرار دارد و در صورتی که فعال نشود دیگ ماشین لباسشویی پر از آب نخواهد شد پس برای تعمیر باید این قسمت را بررسی نمایید.

مرحله 2 خرابی تایمر: گاهی ممکن است خود قطعه تایمر به مرور زمان دچار خرابی یا شکستگی شده باشد که با تعویض این قطعه به راحتی می توانید تعمیر دستگاه را انجام دهید.

مرحله 3 خرابی در کنترل سطح آب: از قطعاتی که در دستگاه شما میزان آب ورودی به دستگاه را بررسی می کند کنترل سطح آب است که باید برای تعمیر تایمر آن را بررسی نمایید.

مرحله 4 دکمه های تنطیم کننده تایمر: شما با استفاده از این دکمه ها دستوراتی را به تایمر می دهید پس در صورت خرابی این دکمه ها دیگر به راحتی این دستورات به تایمر داده نمی شود و برای تعمیر باید این قطعه را تعویض نمایید.

مرحله 5 خرابی در شیر ورودی آب: آب از طریق شیر ورودی به دیگ شما وارد می شود. در صورتی که این قطعه را گرفتگی یا پارگی مواجه شده باشد باید آن را تعویض نمایید.

مرحله 6 خرابی در پمپ تخلیه: آخرین قطعه ای که باید بررسی کنید پمپ تخلیه است؛ این قطعه در پایان مراحل شستشو آب را خارج می کند و نشان دهنده ی اتمام عملیات شستشو می باشد.

مهمترین مواردی که در تعمیر و تعویض تایمر ماشین لباسشویی ال جی به آن دقت می‌شود بررسی و عیب یابی سوئیچ درب، موتور تایمر، سالم بودن سنسور کنترل سطح آب، سالم بودن دکمه‌های تنظیم کننده، پمپ تخلیه و قسمت ورودی آب می‌باشد. همچنین ممکن است در ماشین لباسشویی‎های قدیمی خرابی پروانه نیز باعث خرابی تایمر شود. در صورتی که می خواهید آموزش تعمیر پروانه لباسشویی ال جی را انجام دهید، مقاله را مطالعه کنید.

تایمر لباسشویی ال جی
تعمیرات تایمر لباسشویی ال جی

علت خرابی تایمر دستگاه

حال که درمورد آموزش تعویض تایمر لباسشویی ال جی اطلاعاتی را به دست آوردید بهتر است درمورد علت خرابی این قطعه نیز به دانش کافی برسید. ادامه مقاله را مطالعه کنید.

خرابی میکروسوئیچ در قسمت درب

میکروسوئیچ در قسمتی از درب قرار گرفته و جزئی از قطعات مهم درب لباسشویی ال جی می‌باشد. این سوئیچ باعث می‌شود تا وقتی شما به صورت تصادفی درب دستگاه را به درستی نبستید، موتور روشن نمی‌شود و در نتیجه ماشین لباسشویی فعالیت خود را آغاز نمی‌کند. در درب لباسشویی اهرمی وجود دارد که بعد از بستن کامل درب، میکروسوئیچ را فعال می‌کند.

پروسه‌ی روشن شدن ماشین لباسشویی ال جی شما به این صورت است که ابتدا باید درب را بصورت کامل ببندید و بعد از بستن کامل، سوئیچ درب فعال شود، بعد از فعال شدن حال موتور شروع به کار می‌کند و به تایمر برق را منتقل می‌کند. بعد از ارسال برق حال ماشین لباسشویی شما شروع به کار می‌کند.

برای بررسی درست بودن این قطعه باید برق ماشین لباسشویی را قطع کنید و اهرم ها و فعال کننده های سوئیچ را مورد بررسی قرار دهید. برای اینکه این دو قطعه در سوئیچ به درستی کار می‌کند می‌توانید از مولتی متر استفاده کنید.

برای استفاده از مولتی متر شما باید سیم‌های که به سوئیچ متصل شده اند جدا کنید و با مولتی متر جریان این سیم ها را اندازه بگیرید. در صورتی که عددی روی مولتی متر ظاهر نمی‌شود به این معنی است که جریانی وجود ندارد و میکروسوئیچ دستگاه شما خراب است و نیاز به تعویض دارد. در صورتی که روی مولتی متر عددهای را مشاهده می‌کنید سوئیچ برق سالم است و خرابی دستگاه از جانب تایمر یا قطعات دیگر می‌باشد.

تایمر لباسشویی ال جی
خرابی میکروسوئیچ لباسشویی ال جی

خرابی تایمر و موتور موجود در تایمر

همانطور که گفته شد ساختار تایمر بسیار پیچیده و ظریف است. در این ساختار موتوری مجزا قرار دارد که گاهی علت بروز خرابی در تایمر، وجود اشکال در موتور تایمر است. پس در صورت مشاهده‌ی خرابی، موتور تایمر را مورد بررسی قرار دهید. لازم به ذکر است که تایمر دارای اتصالات برق متعددی می‌باشد که انرژی این قطعه را تامین می‌کند. چیدمان این اتصالات در کنار یکدیگر است و توسط قطعه ای بادامی شکل فعال می‌شود.

در صورتی که این اتصالات در تایمر خراب شود یا در این قطعه‌ی بادامی شکل مشکلی بوجود آید، باید آن را بررسی کنید. بررسی این قطعات نیز نیاز به مولتی متر و نقشه مدارها دارد.

برای تست اتصالات و قطعه‌ی بادامی باید نمودار سیم پیچی را در داخل دفترچه راهنما مطالعه نمایید. بعد از مطالعه حال باید پایانه‌ها را پیدا کنید و با مولتی متر میزان جریان این پایانه ها را بررسی کنید. مانند بررسی موتور تایمر، درصورتی که جریانی در پایانه‌ها وجود داشت یعنی قطعه سالم است و در صورت نداشتن جریان باید قطعه را تعویض نمایید.

در صورتی که بعد از تست تمامی مراحل و نکات گفته شده هنوز هم در تایمر خرابی وجود دارد باید ادامه مقاله lg-laundry را مطالعه نمایید.

تایمر لباسشویی ال جی
تعمیرات تایمر و موتور تایمر لباسشویی ال جی

خرابی در کنترل سطح آب

یکی از قطعه‌های که ارتباط بسیار زیادی با تایمر دارد کنترل سطح آب است. این قطعه در ماشین لباسشویی ال جی سطح آب ورودی به داخل دیگ را کنترل می‌کند. در صورتی که این قطعه دچار خرابی شود، عملکرد تایمر با اختلال رو به رو شده و آب از ماشین لباسشویی شما سرازیر می‌شود. در این قطعه شلنگ کوچکی قرار دارد؛ اگر شاهده سرریز شدن آب هستید به احتمال زیاد این قطعه قطع یا شل شده است. برای رفع این مشکل شما باید منبع خرابی و قسمت آسیب دیده را پیدا کرده و از شلنگ جدا کرده و دوباره با کمک یک بست آن را محکم به ماشین لباسشویی متصل کنید.

اما عملکرد تایمر چه ارتباطی با کنترل کننده سطح آب دارد؟ زمانی که شما ماشین لباسشویی خود را روشن می‌کنید سوئیچ کنترل سطح آب سیگنال‌های را به سمت موتور تایمر ارسال می‌کند و بعد از دریافت این سیگنال‌‌ها تایمر شما فعال می‌شود. پس اگر سطح آب در دیگ به حد نساب نرسد، تایمر فعال نمی‌شود.

پس اگر دستگاه شما دچار خرابی شده است تعمیرکاران ما در lg-laundry ابتدا باید سوئیچ کنترل سطح آب را مورد بررسی قرار دهند. ممکن است این قطعه دچار خرابی شده باشد و شما منبع خرابی را تایمر دستگاه بدانید. اما در صورتی که تعمیرکاران سوئیچ کنترل سطح آب را بررسی کردند و این قطعه سالم بود، پس خرابی از جانب تایمر دستگاه می‌باشد.

تایمر لباسشویی ال جی
خرابی سوئیچ کنترل سطح آب

دکمه‌های تنظیم کننده تایمر

در ساختار تایمر دکمه‌های وجود دارد که به شفت تایمر اتصال داشته و این دکمه‌های با گذشت زمان شروع به چرخش می‌کند. وجود این دکمه در تایمر بسیار مهم است زیرا این دکمه‌ها تایمر را تنظیم می‌کنند. با گذشت زمان این دکمه‌‌ها با فرسایش مواجه شده و عملکرد مناسبی ندارند.

اگر می‌خواهید دکمه‌های تایمر را مورد بررسی قرار دهید، ابتدا باید دستگاه را از برق بکشید. در دستگاه شمارشگرهای روی تایمر قرار دارد. وقتی دکمه‌ی تنظیم کننده تایمر چرخانده شد و یا زده شود، شمارشگر شما با دکمه درگیر خواهد شد. برای اینکه بخواهید اتصال دکمه تایمر را قطع کنید باید آن را خلاف جهت عقربه‌‌های ساعت بچرخانید.

خرابی در شیر ورودی آب دستگاه

بعد از اینکه شما برنامه‌ی مورد نظر خود را روی دستگاه اعمال کردید، آب با شیر ورودی وارد دیگ می‌شود. اگر ماشین لباسشویی شما در هریک از مراحل شستشو و یا خروج (آبکشی) دچار مشکل شده باشد و روی نمایشگر، تایمر متوقف شده باشد، به این معناست که شیر ورودی دستگاه دچار خرابی یا انسداد شده است.

برای رفع این مشکل خونسردی خود را حفظ کرده و ماشین لباسشویی را از برق بکشید. بعد از قطع برق حال باید شلنگ ورودی را از ماشین لباسشویی خود جدا کنید. بعد از جدا کردن ابتدا از نظر فیزیکی و صاف بودن، شلنگ را بررسی نمایید. در بعضی موارد ممکن است آلودگی و رسوبات شلنگ را مسدود کرده باشند که به راحتی می‌توانید با شستشوی کامل شلنگ، این رسوبات را پاک کنید. اگر بعد از بررسی های گفته شده، مشکل شما برطرف نشد به احتمال زیاد شلنگ دچار پارگی شده است. با تعویض شلنگ و خرید شلنگ سالم و جدید می‌توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

تایمر لباسشویی ال جی
خرابی شیر ورودی آب ماشین لباسشویی

خرابی در پمپ تخلیه

بعد از اتمام مراحل شستشو زمان آبکشی است. در مرحله‌ی خشک کن، پمپ تخلیه فعال شده و آب را تخلیه می‌کند. در صورتی که بعد از شروع مرحله خشک کن آب از دستگاه خارج نشد، یعنی دستگاه هیچ سیگنالی را دریافت نمی‌کند و این قطعه دچار خرابی شده است. اگر شما ماشین لباسشویی جدید را خریداری کرده‌‌اید، این مشکل با نمایش یک کد روی نمایشگر، خود را نشان می‌دهد.

تایمر لباسشویی ال جی
خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

تعویض تایمر با روش‌های دقیق

با توجه به دلایل اصلی خرابی حال اگر بخواهید خودتان تعویض تایمیر را انجام دهید چه اقداماتی مفید است؟ در این قسمت از مقله تعمیر لباسشویی ال جی می‌خواهید تعویض تایمر را انجام دهید.

در گام نخست باید دستگاه را از برق بکشید. بعد از آن پیچ‌های موجود در کنترل و پنل را باز کنید تا دسترسی به تایمر آسان شود. بعد از باز کردن سیم‌های تایمر را مشاهده می‌کنید و باید بررسی این سیم‌ها به بخش‌های دیگر را مورد بررسی قرار دهید. به دلیل سوکتی بودن این سیم‌ها، ممکن است با گذشت زمان شل شوند و با دچار فرسودگی یا خرابی شده باشند.

تست این سیم‌ها بسیار آسان است و برای بررسی نیاز به اهم متر دارید. در زمان استفاده از اهم متر این نکته را بدانید که باید روی کمترین درجه تنظیم شده باشد. خروجی های برق تایمر را از دستگاه جدا کرده و به اهم متر متصل کنید. عدد نمایش داده شده روی اهم متر اگر صفر بود یعنی تایمر سالم است و اگر عدد دیگری را نشان داد وقت تعویض تایمر فرا رسیده است.

برای تعویض تایمر حال باید تمامی پیچ‌ها و سیم‌های متصل شده به تایمر را باز کنید و قطعه جدید را روی لباسشویی ال جی نصب نمایید.

بعد از قطع تمامی پیچ و سیم‌ها، تایمر جدید را در محل مناسب خود قرار دهید و تمامی سیم‌ها را در مکان مناسب خود نصب کنید. سپس کنترل پنل را در حل خود قرار دهید و پیچ‌ها را محکم ببندید. بعد از آن نوبت به روشن کردن ماشین لباسشویی و تست عملکرد دستگاه است. در صورتی که خودتان از دانش کافی برخوردار نیستید می‌توانید از مرکر تعمیرات lg-laundry کمک بگیرید.

تایمر لباسشویی ال جی
تایمر لباسشویی ال جی

تعمیر تایمر لباسشویی ال جی زیر نظر متخصص

تا این قسمت از مقاله به بررسی کامل تایمر، علائم خرابی، مهمترین نکات تعمیراتی و همچنین علت خرابی پرداختیم. اما در صورتی که تایمر دستگاه شما با خرابی مواجه شده است، چه راهکاری برای تعمیر وجود دارد؟ در ابتدا باید گفته شود که آموزش تعمیر تایمر لباسشویی ال جی نیاز به دانش فنی دارد پس درصورت نداشتن دانش فنی اقدام به تعمیر نکنید. طبقه نکات گفته شده ساختار تایمر حساس بوده و با قطعات دیگر نیز در ارتباط است. به همین دلیل برای تعمیر باید از تیمی متخصص که با تجربه و دانش است کمک بگیرید. مرکز lg-laundry به راحتی می‌تواند تعمیرات را برای شما انجام دهد.

بعد از تماس شما با این مرکز، کارشناسان ما دستگاه شما را به صورت رایگان مورد بررسی و ارزیابی اولیه قرار می‌دهند. بعد از بررسی دستگاه حال اقداماتی برای رفع مشکل ارائه داده می‌شود. در صورتی که دستگاه با مشکل جدی مواجه شده است تیم حرفه‌ای به محل اعزام شده و تایمر لباسشویی ال جی در محل تعمیر می‌شود. به راحتی و بدون نگرانی می‌توانید دستگاه را تعویض نمایید.