دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیرات آسان برای خرابی همزن لباسشویی ال جی

فهرست مطالب

بسیاری از ماشین‌های لباسشویی ال جی برای شستشوی کامل لباس‌های شما به یک همزن متکی هستند. همانطور که همزن به جلو و عقب می‌چرخد، به شل شدن و پاک شدن لکه‌ها از لباس‌های شسته شده کمک می‌کند تا به صورت کامل تمیز شوند. بنابراین، چه چیزی باعث می‌شود که همزن از کار بیفتد؟ وقتی متوجه شدید که همزن لباسشویی ال جی شما کار نمی‌کند، با بررسی مجموعه همزن از نظر آسیب، شروع کنید. عیب یابی همزن لباسشویی ال جی می‌تواند در ابتدا کاری غیرممکن به نظر برسد. اما نگران نباشید! در این مقاله، همه چیز را در مورد علت احتمالی، تعمیرات قطعه و آموزش تعویض و تعمیر همزن لباسشویی ال جی یاد خواهید گرفت. همچنین برای تعمیرات لباسشویی ال جی به راحتی می‌توانید با مرکز نمایندگی lg-laundry تماس بگیرید تا به سرعت مشکل ماشین لباسشویی ال جی شما با بهره گیری از بهترین روش‌های علمی و ابزارهای اورجینال برطرف شود.

همزن لباسشویی ال جی
همزن لباسشویی ال جی

همزن لباسشویی ال جی چیست؟

یکی از قطعات مهم که در تمیزی لباس‌ها بسیار موثر است همزن می‌باشد. این قطعه حرکتی عقب و جلو دارد که همین حرکت می‌تواند باعث تمیز شدن لباس‌های شما شود. در صورتی که این قطعه با اختلال مواجه شود نتیجه‌ی آن خوب شسته نشدن لباس‌ها می‌باشد. علائم خرابی این قطعه به این صورت است که اگر همزن حرکت نکرد و یا حرکت آن کند بود، پس حتما این قطعه با خرابی مواجه شده است.

شکل ظاهری این قطعه به صورت یک طرفه یا دو طرفه می‌باشد. این قطعه همانند تمامی قطعات به وسیله‌ی پیچ و مهره به شفت گیربکس متصل شده است. در مدل‌های جدیدتر برای اینکه این قطعه در شفت گیربکس محکم‌تر باشد، یک واشر لاستیکی قرار گرفته است.

علت‌های خرابی همزن لباسشویی ال جی

دلایل مختلفی وجود دارد که همزن ممکن است کار نکند:

  • چیزی در پایه همزن گیر کرده است
  • سوئیچ درب خراب است
  • همزن ماشین لباسشویی شما خراب است
  • چرخ دنده های جهت دار باید تعویض شوند
  • کوپلر همزن آسیب دیده است
  • جفت موتور خراب است
  • تسمه محرک فرسوده شده است
  • تایمر معیوب است
  • موتور درایو مشکل دارد

در این قسمت از مقاله lg-laundry ما به شما توضیح خواهیم داد که چگونه مشکل را مشخص کنید و در مورد تعمیر آن چه کاری انجام دهید. به دلایل ایمنی، قبل از انجام هر یک از این مراحل، ماشین لباسشویی ال جی خود را از برق بکشید.

همزن لباسشویی ال جی
علت خرابی همزن لباسشویی ال جی

چه چیزی باعث توقف کار همزن لباسشویی ال جی می‌شود؟

5 دلیل احتمالی وجود دارد که چرا همزن لباسشویی ال جی کار نمی‌کند. همانطور که گفته شد همزن از یک ساختمان تشکیل شده است و در قدم اول باید تمامی قسمت‌های همزن و ساختمان آن را مورد بررسی قرار دهید. شما باید بلوک درایو فرسوده، تسمه درایو شل یا شکسته، کوپلینگ موتور ناموفق یا گیربکس معیوب را بررسی کنید. در این قسمت از مقاله lg-laundry دلایل احتمالی و نحوه تعمیر همزن لباسشویی ال جی را برای تعمیر آنها انجام دهید را بررسی خواهیم کرد.

شماره 1 مجموعه همزن آسیب دیده

فرآیند عیب یابی و آموزش تعمیر همزن لباسشویی ال جی را با در نظر گرفتن اینکه ممکن است سختار همزن آسیب دیده باشد، شروع کنید. به ویژه، بخشی از همزن که به میل محرک متصل می‌شود که ممکن است دچار فرسودگی شده باشد. سازندگان مجموعه همزن را با استفاده از پلاستیک سخت می‌سازند، بنابراین قطعات آن می‌توانند به مرور زمان فرسوده یا شکسته شوند.

هنگامی که این اتفاق می‌افتد، شفت محرک در طول چرخه هم زدن می‌چرخد. اما، همزن با آن کنار نمی‌آید و از حرکت خودداری می‌کند. شما باید مجموعه همزن را بردارید تا آن را از نظر آسیب بررسی کنید. هنگامی که پیچ را که آن را روی درام محکم می‌کند آزاد کردید، آن را بیرون بکشید و علائم قابل مشاهده آسیب را بررسی کنید.

وقتی تأیید کردید که مجموعه همزن آسیب دیده است، باید یک جایگزین بخرید. متأسفانه، وقتی همزن در آن حالت قرار گرفت، نمی‌توانید آن را تعمیر کنید. برای تعویض ایمن این قطعه به راحتی می‌توانید با تماس با نمایندگی lg-laundry بسیار سریع تعمیرات و تعویض قطعه را آغاز کنید.

همزن لباسشویی ال جی
خرابی کامل همزن لباسشویی ال جی

شماره 2 بلوک درایو فرسوده

در مرحله بعد، می‌خواهید بلوک درایو ماشین لباسشویی ال جی خود را برای سایش بررسی کنید. این جزء دیگری است که همزن را به گیربکس واشر متصل می‌کند. به طور خاص، بلوک درایو تضمین می‌کند که همزن هنگام چرخش به جلو و عقب کاملاً با محور انتقال حرکت می‌کند.

ابتدا باید به بلوک درایو دسترسی داشته باشید تا آن را به صورت بصری بررسی کنید. برای انجام این کار، باید همزن را به همان روشی که در شماره 1 بالا انجام دادید، بردارید.

سپس، قبل از اینکه بتوانید به بلوک درایو برسید، باید درام لباسشویی ال جی را بردارید. وقتی بلوک درایو را حذف می‌کنید، حتماً آن را از نزدیک بررسی کنید:

  • نشانه‌های سایش.
  • قطعات عریان شده که مانع از گرفتن ایمن بین بلوک و همزن می‌شود.
  • آسیب قابل مشاهده

وقتی هر یک از موارد بالا را پیدا کردید، باید بلوک درایو را با یک بلوک جدید جایگزین کنید. تنها در این صورت است که همزن به طور ایمن به میل محرک متصل می‌شود و در طول چرخه همزن به درستی به جلو و عقب حرکت می‌کند. با مرکز lg-laundry به راحتی می‌توانید با نحوه تعویض همزن لباسشویی ال جی آشنا شده و تعمیرات را به صورت ایمن آغاز نمایید.

همزن لباسشویی ال جی
خرابی بلوک درایو همزن لباسشویی ال جی

شماره 3 شل یا شکستن شفت همزن

همانطور که گفته شد قطعه‌ای در لباسشویی ال جی وجود دارد که همزن را به شفت محکم می‌کند تا در دور تند ماشین لباسشویی، آب با شدت بیشتری در جریان باشد. اتصال همزن به شفت گیربکس بیشتر در ماشین لباسشویی‌های مدل سطلی و قدیمی وجود دارد.

فرض کنید ماشین لباسشویی شما یک مدل تسمه محور است. این بدان معناست که واشر برای انتقال نیرو از موتور به گیربکس به یک تسمه محرک متکی است. سپس گیربکس همزن را به جلو و عقب می‌چرخاند.

تسمه محرک باید در شرایط خوبی باشد تا آن فرآیند به درستی کار کند. در عین حال، واشر باید با استفاده از یک یا چند قرقره و شفت، تسمه را تحت کشش نگه دارد.

متأسفانه، اگر تسمه محرک شل شود یا به طور کامل بشکند، چرخش همزن لباسشویی ال جی به درستی اتفاق نمی‌افتد. تولید کنندگان از لاستیک سیاه برای ساخت تسمه‌های محرک استفاده می‌کنند. به مرور زمان و فرسایش دستگاه این ماده خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و با استفاده متعدد شما در طول سال، شل می‌شود.

وقتی تسمه درایو شل است، گیربکس واشر شما تمام نیروی مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کند. در نتیجه همزن به درستی کار نخواهد کرد.

در صورت پاره شدن تسمه محرک نیز همین امر صادق است. سپس، انتقال ماشین لباسشویی ال جی شما هیچ برقی دریافت نخواهد کرد. بنابراین نه تنها همزن کار نمی‌کند، بلکه دیگ لباسشویی نیز نمی‌چرخد.

شماره 4 اتصال موتور ناموفق

بسیاری از ماشین لباسشویی ال جی موجود در بازار امروزه دارای گیربکس مستقیم هستند. بنابراین، به جای یک تسمه محرک مانند آنچه در شماره 3 در بالا مشاهده کردید، واشر به یک جفت موتور متکی است.

کوپلینگ موتور یک جزء انعطاف پذیر در محور محرک است. همانطور که از نام آن پیداست، این قطعه‌ای است که موتور را به گیربکس ماشین لباسشویی “زوج” یا متصل می‌کند.

به عبارت دیگر، کوپلینگ موتور نحوه انتقال انرژی موتور به گیربکس است که سپس همزن را در طول چرخه همزن می‌چرخاند.

سازندگان کوپلینگ موتور را طوری طراحی می‌کنند که در صورت بارگیری بیش از حد لباسشویی ال جی، شکسته شود. این یک ویژگی محافظتی است تا اطمینان حاصل شود که موتور بیش از حد کار نمی‌کند و بعد از تحمل فشار زیاد نمی‌سوزد. اما، علاوه بر آن، کوپلینگ همچنین می تواند به دلیل سایش و پارگی منظم خراب شود.

مهم نیست که علت آن چه باشد، شکستگی کوپلینگ موتور به این معنی است که گیربکس هیچ نیرویی دریافت نمی‌کند و از کارکرد منظم همزن جلوگیری می‌کند.

ساده‌ترین راه حل برای این مشکل، تعویض کوپلینگ موتور خراب با یک کوپلینگ جدید است. این کار باعث بازیابی نیرو به گیربکس می‌شود که در صورت لزوم همزن را می‌چرخاند. علائم خرابی اتصال همزن به شفت گیربکس شنیدن صدای ساییدگی در هنگام انجام مراحل شستسو ماشین لباسشویی می‌باشد.

همزن لباسشویی ال جی
خرابی موتور همزن لباسشویی ال جی

شماره 5 خرابی دندانه‌های هدایت گر همزن

اگر مراحل 1 تا 4 را بررسی کردید و خرابی ادامه داشت، پس احتمالا توجه خود را روی انتقال دستگاه به یک مرکز نمایندگی lg-laundry متمرکز می‌کنید. در صورتی که فقط همزن کار نمی کند پس نیروی ایجاد شده توسط لباسشویی ال جی شما به همزن منتقل نمی‌شود.

گیربکس یاجعبه دنده، یکی از مهم‌ترین اجزای ماشین لباسشویی ال جی شماست. متأسفانه، یکی از گران‌ترین قطعات برای تعمیر و تعویض نیز هست. به همین دلیل است که شما باید عیب یابی آن را جدی بگیرید.

در بعضی مدل‌ها فقط از یک همزن برای شستشوی لباس‌ها استفاده نمی‌شود؛ بلکه همزن دو طرفه دارند و در این مدل قسمت بالایی از قسمت پایینی برای تعمیر جدا می‌شود.

اساس کار این مدل از ماشین لباسشویی به این صورت است که قسمت بالایی با دندانه‌های هدایتگر شستشوی را انجام می‌دهد. اما به مرور زمان و فرسایش قطعات ممکن است این دندانه‌ها که از پلاستیک ساخته شده‌اند، با فرسودگی و پوسیدگی روبه‌رو شوند.

در صورتی که در دور تند لباسشویی ال جی شما صدای ناهنجاری را از دستگاه می‌شنوید نشانه‌ی خرابی دندانه‌های هدایتگر همزن می‌باشد. برای رفع کامل این خرابی باید دندانه‌های این قطعه تعویض شود.

در مرحله اول، گیربکس وظیفه چرخاندن ایمن درام ماشین لباسشویی، به خصوص در سرعت‌های بالا را بر عهده دارد. اما، مهم‌تر از آن، همچنین مسئول چرخاندن همزن در هر دو جهت، به ویژه در طول چرخه هم زدن است. در صورت خرابی همزن چرخ دنده یا قسمت دیگری از گیربکس از کار افتاده است. ممکن است آن قطعه دچار آسیب یا سایش بیش از حد شده باشد و همزن را نچرخاند.

این مشکل در هر صورت هزینه قابل توجهی را برای شما به همراه خواهد داشت. می‌توانید برای تعمیر گیربکس و آموزش تعویض همزن لباسشویی ال جی با تکنسین‌های تعمیراتی نمایندگی lg-laundry تماس بگیرید.

همزن لباسشویی ال جی
خرابی دنده های همزن لباسشویی ال جی

مهمترین نکته در تعمیر و تعویض همزن لباسشویی چیست؟

تعمیرات همزن لباسشویی ال جی بسیار مهم است و شما باید این تعمیرات را با مرکز حرفه‌ای آغاز نمایید. مرکز lg-laundry با بهره‌گیری از بهترین تکنسین‌ها به راحتی می‌تواند تعمیرات را آغاز کرده و تمامی قطعات مرتبط با همزن لباسشویی ال جی بررسی نمایند. مراحل تعمیر همزن به صورت زیر است:

خرابی مجموعه همزن آسیب دیده: همزن توسط شفت به دستگاه متصل است و در صورتی که این قطعه به صورت عادی نچرخد پس دچار خرابی شده است پس باید از نظر فیزیکی قطعه را بررسی کنید. پیچ درام را باز کنید و علائم خرابی و شکستگی را بررسی کنید. در صورت مشاهده باید قطعه را تعویض کنید.

بلوک درایو فرسوده: برای بررسی باید به همزن را مانند مرحله قبل خارج کنید تا بتوانید درایو را به صورت بصری بررسی کنید. باید بلوک درایو را خارج کنید و نشانه های خرابی زیر نباید روی بدنه ی درایو وجود داشته باشد:

  • نشانه‌های سایش.
  • قطعات عریان شده که مانع از گرفتن ایمن بین بلوک و همزن می‌شود.
  • آسیب قابل مشاهده

وقتی هر یک از موارد بالا را پیدا کردید، باید بلوک درایو را با یک بلوک جدید جایگزین کنید.

شل یا شکستن شفت همزن: همزن برای حرکت نیاز به یک نیروی محرک دارد و این نیرو گیربکس می باشد. برای انتقال نیرو از موتور به گیربکس شما نیاز به یک تسمه محرک دارید و در صورت خرابی این قطعه چرخش اتفاق نمی افتد. در صورت خرابی تسمه محرک – شل شدن یا شکستن – باید این قطعه را تعویض نمایید.

اتصال موتور ناموفق: کوپلینگ یکی از قطعات مهم است که از آسیب به موتور جلوگیری می کند. این قطعه ممکن است دچار خرابی یا شکستگی شود. در صورت خرابی این قطعه تعمیر راه حل نیست بلکه باید به صورت کامل کوپلینگ را تعویض نمایید.

خرابی دنده های هدایت گر همزن: برای چرخیدن همزن دو دنده وجود دارد تا در سرعت بالا به حرکت همزن شما کمک کند. این قطعات ممکن است در طی زمان دچار فرسایش شوند که باید در صورت بروز خرابی آن را تعویض نمایید.

با این حال، تعمیرات دستگاه اغلب می‌تواند بیشتر از خرید لباسشویی جدید، هزینه داشته باشد. در عین حال باید سن ماشین لباسشویی ال جی خود را نیز در نظر بگیرید. اگر واقعا قدیمی است، به احتمال زیاد به جای تعمیر یا تعویض گیربکس، یک گیربکس جدید بخرید و در صورتی که هزینه‌ی تعویض این قطعه زیاد باشد کارشناسان ما به شما پیشنهاد می‌کنند که لباسشویی جدید را خریداری نمایید.