دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

رفع ارور E1 در لباسشویی ال جی به روش آسان

فهرست مطالب

یکی از رایجترین و در عین حال ساده ترین ارورها در ماشین لباسشوی ال جی ارور E1 لباسشویی ال جی است. این ارور می‌تواند بعد از مدتی استفاده روی نمایشگر شما ظاهر شود. نکته‌ی مهم این است که این خطا بین ماشین لباسشویی و ظرفشویی یکسان بوده و دیده می‌شود. اما علت آن با کمی تفاوت ایجاد می‌شود. حتما بعد از مشاهده‌ی این خطا دچار نگرانی می‌شوید. پس بعد از مشاهده‌ی این خطا علت ارور E1 در لباسشویی ال جی چیست؟ در این مقاله قرار است به این سوال پاسخ داده شود.

ارور E1 در لباسشویی ال جی
ارور E1 در لباسشویی ال جی

ارور E1 لباسشویی ال جی به چه معناست؟

حال بعد از مشاهده‌ی این خطا چه اقداماتی انجام دهیم؟ علت ارور E1 در لباسشویی ال جی چیست؟ به صورت کلی یکی از علت های این ارور خرابی در تامین آب برای ماشی لباسشویی است. در صورتی که آب به راحتی وارد دیگ نشود این خظا نمایش داده می‌شود. همانطور که می‌دانید برای شروع کار ماشین لباسشویی به آب احتیاج دارید. زمانی که برنامه ی دلخواه را به دستگاه اعمال می‌کنید آب به دستگاه شما وارد می‌شود. اگر جریان آب ساختمان و یا منطقه ی شما کم باشد به دستگاه فشار وارد شده و این ارور ایجاد می‌شود.

اما این تنها علت نیست؛ ممکن است خرابی و یا گرفتگی در شلنگ ورودی آب ایجاد شده باشد. زمانی که آب وارد دستگاه می‌شود از فیلترهای عبور می‌کند. ممکن است هنگام ورود آب این فیلترها بعد از مدتی دچارگرفتگی با رسوبات شده و دیگر نتواند آب را به صورت روان وارد دستگاه کند.

از دیگر دلایل نیز پیچ خوردگی و یا فرسودگی شلنگ است. برای این کار ماشین لباسشویی را جلو کشیده و شلنگ‌ها را بررسی کنید. در صورت مشاهده‌ی هرگونه گرفتگی آن را باز کرده و در صورت مشاهده‌ی شلنگ فرسوده اقدام به تعویض شلنگ نمایید.

نکته مهمی که در این زمینه باید به یاد داشته باشید اینکه ارور E1 شباهت زیادی به خطای AE یا AOE دارد. سوال اصلی این است که ارور E1 و AE چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ برای پاسخ به این سوال می توانید مقاله «راه های رفع ارور AE در لباسشویی ال جی» را مطالعه کنید.

علت نمایش ارور E1 در ماشین لباسشویی ال جی

همانطور که گفته شد عمده علت نمایش ارور E1 لباسشویی ال جی خرابی شلنگ است اما این پایان کار نیست. در صورتی که شلنگ را بررسی کردید و خرابی رفع شد ولی بازهم این ارور نمایش داده می‌شود پس علت آن می‌تواند باز بودن درب ماشین لباسشویی ال جی باشد. بعد از اعمال برنامه‌ی دلخواه و وارد شدن آن به داخل دیگ درصورتی که درب ماشین لباسشویی به صورت کامل بسته نشده باشد این ارور را می‌بینید.

در بعضی حالت ها می‌توان علت این ارور را به قطعات اصلی دستگاه مثل خرابی میکروسوئیچ، لولا و یا زبانه درب نسبت داد. در این حالت برای رفع ارور E1 در لباسشویی ال جی باید از فردی متخصص کمک بگیرید. به دلیل حساسیت بالا در تعمیرات این قطعات ما به شما مرکز و تعمیرگاه مجاز تعمیر لباسشویی ال جی lg-laundry را معرفی می‌کنیم. این مرکز با بهره گیری از دستگاه و قطعات پیشرفته به راحتی می‌تواند مشکل دستگاه شما را برطرف سازد.

تعمیر ارور E1 در لباسشویی ال جی
تعمیر ارور E1 در لباسشویی ال جی

ارور E1 لباسشویی ال جی چگونه رفع می‌شود؟

حال که درمورد علت ظاهر شدن این خطا در نمایشگر خود اطلاعاتی را کسب کرده اید این سوال به وجود می‌آید که چگونه مشکل  E1 لباسشویی رفع می‌شود؟ همانطور که گفته شد علت آن می‌تواند خرابی درب و یا شلنگ باشد.

در صورتی که نمایش این ارور به علت خرابی شلنگ است. به راحتی می‌توانید ماشین لباسشویی را جلو کشیده و فیلتر ورودی آب را بررسی کنید در صورت خرابی اقدام به خرید یک فیلتر جدید نمایید. همچنین در صورتی که شلنگ دچار گرفتگی شده است، گرفتگی یا پیچ خوردگی را باز کرده و در صورت فرسوده بودن آن شنگ را تعویض نمایید.

در صورتی که مشکل پیچیده تر بود ماشین لباسشویی را خاموش کنید. بعد از آن اتصالات را قطع کرده و درب را به صورت کامل باز کنید و دوباره ببندید. ماشین لباسشویی با این حرکت دچار ریست می‌شود. بعد از آن ماشین لباسشویی را دوباره به برق زده و روشن کنید. در صورتی که بعد از این اقدامات بازهم این خطا روی نمایشگر شما وجود داشت برای رفع ارور و خطای E1 در لباسشویی ال جی نیاز دارید تا از فردی حرفه‌ای کمک بگیرید.

لازم به ذکر است که ماشین لباسشویی یکی از پرکاربردترین و پیچیده‌ترین لوازم در آشپرخانه شماست. ارورهای ماشین لباسشویی بسیار گوناگون بوده و ممکن است بعد از رفع ارور E1 ماشین لباسشویی ال جی، ارور دیگری را مشاهده کنید. از رایج ترین ارورها FE است و رفع ارور FE در ماشین لباسشویی ال جی بسیار آسان است فقط کافیست مقاله را مطالعه نمایید.