دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

6 روش رفع ارور UE در لباسشویی ال جی

فهرست مطالب

ارور UE در لباسشویی ال جی به چه دلیل اتفاق افتاده و از چه راه‌هایی می‌توان آن را برطرف نمود؟ گاهی اوقات ماشین لباسشویی ال جی کمی آب وارد دیگ لباسشویی کرده سپس آن را تخلیه کند. در این شرایط صفحه نمایش لباسشویی، 2 حرف بزرگ UE نمایش می‌دهد. ارور UE در لباسشویی ال جی به دلیل نامتعادل بودن بار به وجود می‌آید لذا در این مقاله از lg-laundry.ir ابتدا علت ارور UE در لباسشویی ال جی را بررسی کرده سپس 10 روش رفع خطای UE در لباسشویی ال جی را به شما معرفی می‌کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

ارور UE لباسشویی ال جی به چه معناست

کد خطای UE در لباسشویی ال جی چیست؟ حتماً برایتان پیش آمده لباس‌هایتان را داخل لباسشویی ریخته و منتظر شسته شدن آن‌ها هستید که ناگهان روی صفحه نمایش لباسشویی هوشمندتان 2 حرف بزرگ UE ظاهر می‌شود. این یعنی لباسشویی شما نمی‌تواند آب موجود در دیگ را به خوبی تخلیه کند. معمولاً با ریختن مجدد لباس‌ها یا تراز کردن لباسشویی خود ارور خود به خود برطرف می‌شود.

ارور UE لباسشویی ال جی به چه معناست
ارور UE لباسشویی ال جی به چه معناست

علت ارور UE در لباسشویی ال جی

برای بسیاری از افراد علت ارور UE در لباسشویی ال جی به یک دغدغه و چالش بزرگ تبدیل شده است. این خطا به چند دلیل مختلف در لباسشویی‌های هوشمند ظاهر می‌شود. یکی از رایج‌ترین علت‌ها سنگین شدن بیش از اندازه دیگ لباسشویی و درام است. زمانی که تعداد لباس‌ها زیاد بوده یا لباس‌هایی با قواره بزرگ داخل لباسشویی قرار گرفته باشد، این ارور روی نمایشگر لباسشویی شما ظاهر می‌شود. برای مثال زمانی که پتو داخل لباسشویی قرار می‌دهید.

علت ارور UE در لباسشویی ال جی
علت ارور UE در لباسشویی ال جی

خطای ue لباسشویی علاوه بر سنگین شدن بیش از اندازه دیگ لباسشویی بر اثر استفاده نادرست کاربر هم به وجود می‌آید. برای رفع ue در لباسشویی ال جی راه‌های زیادی وجود دارد اما مهم‌تر از همه این است که برنامه شستشوی مناسبی برای شستن لباس‌هایتان انتخاب کنید.

دلیل دیگر بروز خطای UE در لباسشویی، انتخاب نادرست برنامه شستشو لباسشویی است. تمام این موارد به استفاده نادرست کاربر از ماشین لباسشویی می‌شود. از مهم‌ترین دلایل بروز ارور UE در لباسشویی ال جی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حجم زیاد لباس داخل دیگ لباسشویی

مهم‌ترین علت ارور UE در لباسشویی ال جی، قرارگیری بیش از اندازه لباس داخل دیگ لباسشویی است. برای جلوگیری از بروز این مشکل توصیه می‌کنیم میزان لباس را با توجه به ظرفیت لباسشویی خود انتخاب کرده و به این نکته توجه کنید لباس‌های خیس حجم بیشتری از لباسشویی را اشغال می‌کنند. بهترین کار این است که هنگام استفاده از لباسشویی یک سوم محفظه آن را خالی نگه دارید.

حجم زیاد لباس داخل دیگ لباسشویی
حجم زیاد لباس داخل دیگ لباسشویی

قرار گرفتن نامتعادل لباس ها

 اگر لباس‌های سنگین در یک بخش از دیگ لباسشویی جمع شوند، ارور UE رخ می‌دهد. برای رفع خطای به وجود آمده کافیست توصیه‌هایی که در ادامه بیان می‌کنیم را مو به مو انجام دهید:

  • لباس‌های کثیف را یکی یکی داخل دیگ لباسشویی بریزید.
  • سعی کنید لباس‌ها را گلوله یا تا نکنید.
  • لباس‌ها را به یکدیگر گره نزده یا داخل یکدیگر قرار ندهید.
قرار گرفتن نامتعادل لباس ها
قرار گرفتن نامتعادل لباس ها

شستن پتو یا حوله های بزرگ

قرار دادن پتو، کاپشن، پرده و البسه‌های سنگین یکی از علت‌های بروز خطای UE در لباسشویی است. توصیه می‌کنیم این لباس‌ها را با دست شسته یا به خشکشویی تحویل دهید. اما اگر به هر دلیل مایل به شستن لباس‌های سنگین با لباسشویی دارید، از برنامه‌های شستشوی ساده استفاده کنید.

شستن پتو یا حوله های بزرگ
شستن پتو یا حوله های بزرگ

ماشین لباسشویی تراز نیست

اگر به تازگی لباسشویی خود را نصب کرده یا جای آن را عوض کردید، در اولین شستشو با پیغام UE روی نمایشگر لباسشویی خود مواجه می‌شوید. چه زمانی لباسشویی شما تراز است؟ زمانی که پایه‌های لباسشویی به طور کامل روی زمین قرار گرفته باشد. این کار باعث می‌شود لباسشویی هنگام اجرای برنامه شستشو دچار تکان‌های شدید نشده در ضمن لباس‌ها هم به خوبی خشک شوند.

نکات زیر به تراز کردن لباسشویی شما کمک می‌کنند:

  • می‌توانید لباسشویی را روی یک تخته 3 لایه قرار دهید.
  • زیر پایه کوتاه‌تر لباسشویی یک تکه کارتن قرار دهید.
  • پیچ پایه‌های لباسشویی را بلند و کوتاه کنید.
  • پایه‌های لباسشویی را روی زمین قفل کنید.
  • پایه‌های پلاستیکی را تعویض کنید تا در صورت زیاد شدن حجم لباس‌ها به دستگاهتان آسیب وارد نشود.
ماشین لباسشویی تراز نیست
ماشین لباسشویی تراز نیست

خرابی کمک فنر لباسشویی

ماشین لباسشویی‌های هوشمند امروزی به فنرهای کوچکی مجهز هستند که از تکان‌های شدید دستگاه هنگام شستشو لباس‌ها جلوگیری می‌کند. این کار باعث می‌شود تعادل لباسشویی شما هم حفظ شده و به قطعات دیگر هم آسیب وارد نشود اما نکته مهم اینکه این فنرهای کوچک بعد مدتی در اثر استفاده نادرست لباسشویی خراب شده و دستگاه هنگام شستشو دچار لرزش می‌شود. در این موارد بهترین کار تماس با نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی است.

خرابی کمک فنر لباسشویی
خرابی کمک فنر لباسشویی

خرابی برد لباسشویی

برد چیست و چه تاثیری در عملکرد لباسشویی دارد؟ در پاسخ باید بگوییم برد قطعه‌ای کوچک اما بسیار حیاتی در لباسشویی است که وظیفه مدیریت فعالیت‌های مختلف دستگاه را به عهده دارد. برد با استفاده از اتصالات الکترونیکی دستور شروع و پایان فرایند شستشو را صادر کرده همچنین در صورت بروز خطا یا مشکل آن را روی پنل نمایش می‌دهد.

توصیه می‌کنیم هنگام مشاهده ارور UE در لباسشویی ال جی، برد دستگاه خود را مورد بازبینی قرار دهید. از آنجایی که تعمیر برد به مهارت و تخصص بالایی نیاز دارد، حتماً این کار را به یک متخصص حرفه‌ای در این زمینه بسپارید. تعمیرکاران ما در lg-laundry.ir دستگاه شما را در کوتاهترین زمان ممکن بازبینی کرده و در صورت نیاز به تعویض قطعه از نمونه اصل و اورجینال استفاده می‌کنند. شایان ذکر است تمام خدمات این مرکز با گارانتی معتبر انجام می‌شود.

خرابی برد لباسشویی
خرابی برد لباسشویی

ارور UE لباسشویی ال جی چگونه رفع می شود

زمانی که ارور UE در لباسشویی ال جی را مشاهده کردید، اجازه دهید ماشین لباسشویی به چرخه خود ادامه دهد. معمولاً ارور بعد چند دقیقه برطرف می‌شود. زمانی که با گذشت چند دقیقه هنوز ارور UE را مشاهده کردید، اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید:

کم کردن حجم لباس های دیگ لباسشویی

اولین و راحت‌ترین روش برای رفع ارور UE در لباسشویی ال جی، کم کردن حجم لباس‌ها است. برای این کار ابتدا دستگاه را خاموش کرده و آن را از پریز برق بکشید. این نکته را فراموش نکنید لباس‌ها در مجاورت آب سنگین‌تر می‌شوند. بنابراین حتماً لباس‌هایتان را با توجه به ظرفیت لباسشویی داخل آن قرار دهید.

کم کردن حجم لباس های دیگ لباسشویی
کم کردن حجم لباس های دیگ لباسشویی

از تراز بودن لباسشویی خود مطمئن شوید

گاهی اوقات لباسشویی زمانی که لباس‌ها را شسته و وارد مرحله خشک‌کن می‌شود، متوقف می‌شود. این مشکل به دلیل تراز نبودن ماشین لباسشویی اتفاق می‌افتد. بنابراین توصیه می‌کنیم لباسشویی خود را روی یک پایه از جنس چوب قرار داده و زیر پایه‌های کوتاه‌تر یک قطعه مقوا یا کارتن قرار دهید.

اطمینان از محکم بودن پیچ و مهره استاتور لباسشویی

نکته بعدی برای رفع ارور UE در لباسشویی ال جی، بررسی محکم بودن پیچ و مهره نصب استاتور است. در صورت مشاهده شل بودن این پیچ و مهره‌ها می‌توانید آن‌ها را تعویض کنید تا مشکل در اسرع وقت برطرف شود. البته توجه کنید قبل هر اقدامی اتصال لباسشویی با برق را قطع کنید.

استاتور لباسشویی
استاتور لباسشویی

بررسی درزبند و بلبرینگ لباسشویی

زمانی که خطای UE روی پنل لباسشویی ظاهر می‌شود، دستگاه حین فرایند شستشو صداهای ناهنجار از خود پخش کرده و زیر ماشین لباسشویی لکه‌های روغن مشاهده می‌کنید. با مشاهده این نشانه‌ها باید بلبرینگ لباسشویی را مورد بازبینی دقیق قرار دهید. برای این کار می‌توانید از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

بررسی سنسور تاکو

یکی دیگر از دلایل ارور UE در لباسشویی ال جی، خرابی سنسور تاخو یا تاکو است. سنسور تاخو در بعضی مدل‌های لباسشویی به کار رفته و از حساسیت بالایی برخوردار است. اگر این سنسور خراب شود، لباسشویی سرعت کافی نداشته و موتور به درستی نمی‌چرخد. در این شرایط سنسور باید به سرعت تعویض شود.

مهندسین در طراحی لباسشویی‌های جدید از کدهای خطا استفاده می‌کنند. این کدهای خطا هنگام بروز هرگونه اختلال در عملکرد لباسشویی به کاربر هشدار می‌دهد. یکی از کدهای خطای متداول در لباسشویی LG، ارور NC است که دلیل اصلی آن بروز اختلال در سیستم NFC است. شما می‌توانید با مراجعه به مقاله « روش‌های رفع ارور NC در لباسشویی ال جی » اطلاعات دقیق‌تری درباره دلایل و راهکارهای رفع ارور NC به دست بیاورید.

بررسی سیم کشی لباسشویی

اگر سیم‌کشی‌های داخلی لباسشویی دچار مشکل شوند، صفحه نمایش ارور UE نشان می‌دهد. بررسی سیم‌کشی‌های داخلی لباسشویی کاری دقیق است که باید توسط یک فرد حرفه‌ای و فنی انجام شود. اگر سیم‌ها دچار مشکل شده باشند، تعمیرکار باید آن‌ها را تعویض یا تعمیر کند. این نکته را فراموش نکنید برای بررسی سیم‌کشی دستگاه ابتدا باید لباسشویی را خاموش کرده سپس پریز آن را از برق جدا کنید.

بررسی سیم کشی لباسشویی
بررسی سیم کشی لباسشویی

به عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید هنگام مشاهده ارور UE در لباسشویی ال جی هرگز نباید از لباسشویی استفاده کنید و باید هر چه سریع‌تر خطای به وجود آمده را از بین ببرید در غیر این صورت به قطعات دیگر لباسشویی هم آسیب‌های جدی وارد می‌شود. در پاسخ به سوال چگونه مشکل UE لباسشویی رفع می‌شود باید بگوییم ابتدا باید لباس‌ها را با توجه به ظرفیت دستگاه داخل دیگ قرار دهید.

در قدم بعد مواردی مانند سیم‌کشی‌های داخلی یا برد را مورد بازبینی قرار دهید. بررسی درزبند و بلبرینگ لباسشویی هم می‌تواند در رفع خطای UE موثر باشد. برای آشنایی بیشتر با دلایل و روش‌های رفع ارور ne در لباسشویی ال جی می‌توانید به مقاله‌های دیگر مراجعه کنید. همراهتان هستیم.