دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

11 روش جلوگیری از رنگ پس دادن لباس

فهرست مطالب

چگونه از رنگ پس دادن لباس جلوگیری کنیم؟ گاهی اوقات لباس‌ها هنگام شستشو با دست یا ماشین لباسشویی به لباس‌های دیگر رنگ پس می‌دهند. این مشکل رنگ اصلی لباس را از بین برده و به مرور به بافت اصلی لباس هم آسیب وارد می‌کند. در این مقاله از lg-laundry.ir، یازده روش جلوگیری از رنگ پس دادن لباس را به شما معرفی می‌کنیم. همراه ما باشید.

جلوگیری از رنگ پس دادن لباس
جلوگیری از رنگ پس دادن لباس

راهکارهای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس

چگونه مانع رنگ پس دادن لباس‌ها موقع شستشو شویم؟ اولین و راحت‌ترین راه، مطالعه دفترچه راهنمای لباسشویی است. مطالعه دفترچه باعث می‌شود برنامه شستشو را به نحوی انتخاب کنید که لباس‌ها حین شستشو به یکدیگر رنگ نداده همچنین آسیبی به بافت آن‌ها وارد نشود. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه انتخاب برنامه شستشو با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی در غرب در ارتباط باشید.

انجام تست رنگ راهکار جلوگیری از رنگ پس دادن لباس

لباس‌هایی که برای بار اول شسته می‌شوند، امکان رنگ پس دادن بالایی دارند. برای جلوگیری از بروز این اتفاق باید ابتدا تست رنگ انجام دهید. چگونه؟ لباس مورد علاقه‌تان را داخل یک تشت آب انداخته و اجازه دهید چند دقیقه در همان حالت بماند. اگر بعد گذشت چند دقیقه آب داخل تشت رنگی شد، بهتر است لباس مورد نظر را به صورت جداگانه دستی بشویید. یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از رنگ پس دادن لباس، تفکیک لباس‌های رنگی است.

انجام تست رنگ راهکار جلوگیری از رنگ پس دادن لباس
انجام تست رنگ راهکار جلوگیری از رنگ پس دادن لباس

انتخاب برنامه شستشو مناسب

ماشین‌های لباسشویی ال جی دارای برنامه‌های متنوعی برای شستشو لباس هستند. دلیل آن چیست؟ یکی از دلایل این است که تمام لباس‌ها با هر نوع رنگ و جنس با هم داخل لباسشویی قرار نگیرند. انتخاب برنامه شستشوی مناسب علاوه بر اینکه باعث می‌شود لباس شما در بهترین حالت شسته شود، عمر مفید آن هم افزایش می‌دهد.

گاهی اوقات مشاهده می‌کنیم لباس‌ها بعد شستشو به درستی خشک نشده‌اند. برای رفع این مشکل مقاله « دلایل خشک نشدن لباس در لباسشویی» را مطالعه کنید.

انتخاب برنامه شستشو مناسب
انتخاب برنامه شستشو مناسب

بسیاری از افراد تصور می‌کنند جدا کردن لباس‌های مشکی از لباس‌های دیگر کافیست. در حالی که لباس‌های رنگی هم باید از هم تفکیک شده و لباس‌های همرنگ با هم شسته شوند. این نکته را فراموش نکنید هرگز پرده‌ها را همراه لباس‌های روزانه داخل لباسشویی قرار ندهید. برای شستشوی پرده برنامه مخصوصی وجود دارد. سعی کنید برای افزایش طول عمر پرده خود برنامه مناسب را انتخاب کنید.

شستن لباس های همرنگ راهکار جلوگیری از رنگ پس دادن لباس

برخی افراد تصور می‌کنند تنها لباس‌های جدید رنگ پس می‌دهند. این تصور اشتباه است. برای جلوگیری از این اتفاق، لباس‌های همرنگ را با هم شسته و از مواد شیمیایی و تثبیت رنگ لباس استفاده کنید. روش دیگر این است که به دسته‌بندی لباس‌ها دقت کرده و بر اساس آن نحوه صحیح شستشو را انتخاب کنید.

خواندن برچسب روی لباس

برای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس چه کنیم؟ حتماً قبل شستن لباس به صورت دستی یا با لباسشویی، برچسب روی آن را کامل مطالعه کنید. برچسب اطلاعات دقیقی درباره جنس پارچه و رنگ لباس در اختیار شما قرار می‌دهد. به این ترتیب نه تنها لباس شما به لباس‌های دیگر رنگ پس نداده، بلکه به بافت الیاف پارچه هم آسیب وارد نمی‌شود.

روی برچسب لباس چه مواردی نوشته می‌شوند؟ شیوه شستشو، میزان استفاده از شوینده، حساسیت لباس و دمای مورد نیاز برای شستشو از مواردی هستند که روی برچسب لباس قرار می‌گیرند. برخی لباس‌ها را نمی‌توان در لباسشویی شست و این کار باعث آسیب رسیدن به جنس و الیاف پارچه می‌شود.

خواندن برچسب روی لباس
خواندن برچسب روی لباس

شستشوی لباس قبل اولین استفاده

لباس‌ها را قبل استفاده با آب سرد بشویید. این کار باعث می‌شود لباس‌ها هنگام شستشو تغییر رنگ نداده از طرفی به تثبیت رنگ لباس هم کمک می‌کند.

استفاده از شوینده ملایم راهکار جلوگیری از رنگ پس دادن لباس

برخی شوینده‌ها بسیار قوی هستند. این شوینده‌ها لباس‌ها را تمیز می‌کنند اما به الیاف پارچه هم آسیب‌های زیادی وارد کرده و آن‌ها را رنگ پریده و کهنه نشان می‌دهند. برای تمیز شدن لباس‌ها کافیست از یک شوینده باکیفیت و برنامه مناسب شستشو استفاده کنید. این نکته را فراموش نکنید استفاده بیش از اندازه از شوینده، لباس شما را تمیزتر نمی‌کند بلکه به بافت آن آسیب زیادی وارد می‌کند.

استفاده از شوینده ملایم راهکار جلوگیری از رنگ پس دادن لباس
استفاده از شوینده ملایم راهکار جلوگیری از رنگ پس دادن لباس

رنگ پس دادن لباس هایم را چکار کنم

در پاسخ به این سوال که رنگ پس دادن لباس‌هایم را چکار کنم باید بگوییم عدم استفاده از خشک‌کن می‌تواند علاوه بر جلوگیری از تغییر رنگ لباس، باعث تثبیت رنگ لباس هم می‌شود. بهترین راه برای خشک کردن لباس‌ها استفاده از بند و هوای آزاد است.

لباس ها را خیس نگه ندارید

این نکته را فراموش نکنید لباس‌ها را به هیچ عنوان خیس نگه نداشته و بعد شستشو در اولین فرصت آن‌ها را از لباسشویی خارج کنید. خیس نگه داشتن لباس باعث انتقال رنگ بین لباس‌ها و شل شدن ذرات رنگ می‌شود.

دلیل رنگ پس دادن لباس چیست

برای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس چه کنیم؟ رنگ پس دادن برخی لباس‌ها امری غیر قابل کنترل و اجتناب‌ناپذیر است. تنها راه جلوگیری از این اتفاق، شستشوی لباس به صورت جداگانه و تنها است. در ادامه برخی از مهم‌ترین دلایل رنگ پس دادن لباس به صورت فهرست‌وار به شما معرفی می‌شوند:

  • در تولید آن‌ها از روش‌های نادرست استفاده شده است.
  • عدم استفاده از مواد تثبیت کننده رنگ لباس،
  • هنگام رنگ کردن لباس مقداری از آن باقی مانده و لباس خوب خیس نخورده است.

در ادامه چند روش موثر برای تثبیت رنگ لباس و جلوگیری از رنگ پس دادن آن به شما معرفی می‌کنیم.

دلیل رنگ پس دادن لباس چیست
دلیل رنگ پس دادن لباس چیست

برای تثبیت رنگ لباس مشکی چه کنیم

در پاسخ به سوال برای تثبیت رنگ لباس مشکی چه کنیم باید بگوییم لباس‌های مشکی بیشتر از لباس‌های دیگر در معرض رنگ پس دادن قرار می‌گیرند. در بیشتر مواقع لباس بعد مدتی رنگ پریده شده و رنگ اصلی خود را از دست می‌دهد. استفاده از نمک خوراکی و آب سرد در تثبیت رنگ مشکی موثر هستند. در ادامه راه‌های ثابت نگه داشتن رنگ لباس مشکی به شما معرفی می‌شوند.

استفاده از نمک خوراکی

همانطور که می‌دانید نمک خوراکی به عنوان یک نگهدارنده عمل می‌کند که در لباس‌ها هم به همین شکل است. برای استفاده از این روش یک چهارم فنجان نمک یددار به لباس‌ها اضافه کنید. این کار باعث می‌شود لباس‌های مشکی شما رنگ پس ندهند.

لباس ها به مدت طولانی داخل آب قرار داده نشوند

برای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس چه کنیم؟ لباس را به مدت طولانی داخل تشت آب قرار ندهید. این کار باعث می‌شود رنگ‌ها با یکدیگر قاطی شده و به بافت پارچه آسیب وارد شود.

برای تثبیت رنگ لباس مشکی چه کنیم
برای تثبیت رنگ لباس مشکی چه کنیم

لباس ها را به مدت طولانی چنگ نزنید

چنگ زدن بیش از اندازه و فشار دادن لباس باعث می‌شود رنگ‌های داخل آن آزاد شده و به عبارت بهتر رنگ از روی لباس شما برداشته شود. برای جلوگیری از این موضوع، لباس را پشت و رو کرده سپس آن را بدون چنگ زدن داخل آب سرد شستشو دهید. اگر قصد دارید لباستان را با لباسشویی شستشو دهید، دور آن را روی حالت کند قرار دهید.

استفاده از آب سرد

یکی از راهکارهای موثر تثبیت رنگ لباس، استفاده از آب سرد است. این کار علاوه بر اینکه رنگ لباس شما را کمرنگ نمی‌کند، باعث تثبیت رنگ آن هم می‌شود. سعی کنید برای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس، چند لباس نخی را با هم شستشو نداده و آن‌ها را با آب سرد بشویید.

سرکه راهکار تثبیت رنگ لباس مشکی

استفاده از سرکه سفید یکی از راهکارهای موثر تثبیت رنگ لباس مشکی است. برای استفاده از این روش سرکه را با کمی آب سرد و شوینده مناسب مخلوط کرده و لباس خود را به مدت 30 دقیقه داخل آن قرار دهید. بعد 30 دقیقه لباس را خارج کرده و آن را آبکشی کنید.

برای تثبیت رنگ لباس مشکی چه کنیم
برای تثبیت رنگ لباس مشکی چه کنیم

مواد تثبیت کننده رنگ لباس می‌توانند به صورت طبیعی یا شیمیایی باشند. از جمله مواد طبیعی می‌توان به چای، فلفل سیاه یا آب اسفناج اشاره کرد. شاید برایتان جالب باشد اما شوینده‌های شیمیایی مخصوص لباس هم می‌توانند در تثبیت رنگ لباس موثر باشند.

با پارچه ای که رنگ می دهد چه کنیم

در پاسخ به سوال با پارچه‌ای که رنگ می‌دهد چه کنیم؟ باید بگوییم بعد تست رنگ، لباس‌هایی که احتمال رنگ پس دادن دارند را با هم بشویید. اگر قصد دارید لباس‌های همرنگ را داخل لباسشویی شستشو دهید، حالت شستشو را روی زمان کم قرار داده و لباس‌ها را با آب سرد بشویید. لباس‌هایی که قبلا رنگ داده‌اند را به صورت دستی شستشو دهید.

با پارچه ای که رنگ می دهد چه کنیم
با پارچه ای که رنگ می دهد چه کنیم

قبل شستن لباس حتماً به برچسب روی آن‌ها دقت کنید. اگر نگران رنگ پس دادن لباس‌هایتان هستید، آن‌ها را به صورت جدا با دست بشویید. سعی کنید تا حد امکان سراغ شوینده‌های قوی نرفته و از شوینده‌های ملایم استفاده کنید. لباس‌هایی مانند شلوار جین را به صورت پشت و رو بشویید. اگر لباس‌هایتان ظریف هستند، از خشک‌کن استفاده نکرده و اجازه دهید لباس‌ها در فضای باز خشک شوند.

مواد تثبیت کننده رنگ لباس کدامند

چگونه مانع رنگ پس دادن لباس‌ها موقع شستشو شویم؟ از مواد تثبیت‌کننده رنگ لباس استفاده کنید. این تثبیت‌کننده‌ها کدامند؟ مواد طبیعی مانند سرکه، چای، آب اسفناج، فلفل یا مواد شیمیایی مانند شوینده‌های مخصوص، ورق‌های جاذب رنگ یا تثبیت‌کننده رنگ استفاده کنید.

چگونه از رنگ پس دادن لباس جلوگیری کنیم

انجام برخی نکات از رنگ پس دادن لباس جلوگیری می‌کنند. این روش‌ها عبارتند از: 1- توجه به نوع و جنس پارچه لباس 2- استفاده از شوینده‌های ملایم 3- استفاده از مواد تثبیت‌کننده رنگ لباس 4- لباس‌ها را به مدت طولانی داخل لباسشویی یا تشت آب قرار ندهیم. 5- استفاده از سرکه 6- شستن لباس با آب سرد و ده‌ها نکته دیگر.

چگونه از رنگ پس دادن لباس جلوگیری کنیم
چگونه از رنگ پس دادن لباس جلوگیری کنیم

برای آشنایی با روش‌های از بین بردن لکه آدامس از روی لباس پیشنهاد می‌کنیم مقاله « روش های پاک کردن آدامس از روی لباس » را مطالعه کنید.

به عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید رنگ پس دادن لباس امری طبیعی است اما با رعایت نکات این مقاله می‌توانید  از این اتفاق جلوگیری کنید. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید باشد.