دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

16 روش پاک کردن آدامس از روی لباس در منزل

فهرست مطالب

چگونه آدامس را از روی لباس پاک کنیم؟ یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای تمام افراد در هر شرایط سنی آدامس است. حتماً هیچ کس دوست ندارد لکه آدامس روی لباس یا وسایل شخصی او بچسبد. زمانی که آدامس روی لباس یا وسیله شما می‌چسبد، بخش سطحی آن را می‌توان از لباس جدا کرد اما برای جدا کردن بخش‌های دیگر باید چه کرد؟ در این مقاله از lg-laundry.ir همراه ما باشید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنیم.

روش‌های زیادی برای پاک کردن آدامس از روی لباس در منزل وجود دارد که شما می‌توانید بسته به تجهیزاتی که داخل منزل دارید، از این روش‌ها استفاده کنید.

چگونه آدامس را از روی لباس پاک کنیم
چگونه آدامس را از روی لباس پاک کنیم

یخ یک روش پاک کردن آدامس از روی لباس

یکی از ابتدایی‌ترین روش‌های پاک کردن آدامس از روی لباس، استفاده از سرما و یخ است. این روش نسبت به روش‌های دیگر کاربرد بیشتری دارد چون تمام افراد در منزل خود حداقل یک قالب یخ را دارند. حتماً متوجه شدید هر چقدر آدامس به دمای محیط نزدیک‌تر باشد، پاک کردن آدامس از سطح لباس یا هر وسیله دیگر سخت‌تر است. بنابراین بهترین کار تغییر دما است.

زمانی که دمای آدامس به زیر صفر برسد، به صورت خودکار شروع به سفت شدن گرفته و به راحتی از پارچه و لباس جدا می‌شود. نکته‌ای که باید در این روش رعایت کنید این است که یخ را به مدت 20 دقیقه تا نیمساعت به صورت غیر مستقیم روی آدامس قرار دهید تا لکه به راحتی از لباس جدا شود.

یخ یک روش پاک کردن آدامس از روی لباس
یخ یک روش پاک کردن آدامس از روی لباس

استفاده از اتوی داغ

اگر داخل منزل هستید، برای پاک کردن لکه آدامس از روی لباس می‌توانید از اتو هم استفاده کنید. برای این کار ابتدا یک تکه مقوا روی میز اتو قرار داده سپس لباس را از طرفی که آدامس روی آن چسبیده روی مقوا قرار دهید. در این مرحله آدامس باید بین لباس و مقوا قرار بگیرد. اتو را روشن کرده اما دمای آن را خیلی بالا نبرید. به هیچ عنوان از بخار اتو استفاده نکنید. چند دقیقه پارچه را از قسمتی که لکه آدامس روی آن چسبیده اتو کنید. بعد مدتی احساس می‌کنید که آدامس از پارچه جدا شده و به مقوا می‌چسبد. اتو کردن را ادامه دهید تا تمام لکه از روی لباس پاک شود.

استفاده از اتوی داغ
استفاده از اتوی داغ

باد گرم سشوار یکی از روش های پاک کردن آدامس از روی لباس

ساده‌ترین راهکار پاک کردن لکه آدامس، استفاده از باد گرم سشوار است. این روش زمانی استفاده می‌شود که آدامس روی لباس سفت شده است. برای استفاده از این روش در پاک کردن آدامس از روی لباس ابتدا سشوار را روشن کرده و آن را پشت پارچه بگیرید تا آدامس از داخل آن گرم شود سپس با استفاده از چاقو خیلی آرام لکه آدامس را از روی لباس پاک کنید.

باد گرم سشوار
باد گرم سشوار

نحوه پاک کردن آدامس از روی لباس و شلوار با مواد خانگی

برای پاک کردن آدامس از روی لباس می‌توان از مواد خانگی مانند آبلیمو یا سرکه استفاده کرد که در ادامه نحوه استفاده از این روش‌ها به صورت جداگانه به شما توضیح داده می‌شوند. توجه کنید دستورالعمل را به درستی انجام دهید تا آسیبی به بافت پارچه لباس شما وارد نشود.

پاک کردن آدامس از روی لباس با آبلیمو

مگر می‌شود آدامس را از روی لباس با آبلیمو پاک کرد؟ بله. شاید ابتدا کمی جا بخورید اما آبلیمو به دلیل خاصیت اسیدی خود به راحتی لکه آدامس را از روی لباس پاک می‌کند از طرفی استفاده از آن هزینه‌ای هم نداشته و در تمام خانه‌ها هم پیدا می‌شود. نحوه پاک کردن آدامس از روی لباس و شلوار با آبلیمو به این شکل است که قسمتی از لباس که آدامس به آن چسبیده را با آبلیمو خیس کرده و اجازه دهید پارچه کمی خیس بخورد. در مرحله بعد با استفاده از یک چاقوی میوه‌خوری لکه آدامس را به آرامی از سطح لباس جدا کنید. این نکته را فراموش نکنید آبلیمو بافت پارچه را از بین نمی‌برد اما دقت کنید حتماً بعد پاک شدن کامل لکه آدامس از روی لباس، آن را شستشو دهید.

پاک کردن آدامس از روی لباس با آبلیمو
پاک کردن آدامس از روی لباس با آبلیمو

گاهی اوقات به دلایل مختلف لباس‌ها به درستی در لباسشویی شسته نمی‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلایل و راهکارهای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم مقاله « دلایل تمیز نشستن لباسشویی » را مطالعه کنید.

استفاده از سرکه

اگر قصد دارید لکه آدامس روی لباستان را با سرکه از بین ببرید باید قبل این کار مقداری سرکه روی اجاق گاز یا داخل ماکروفر گرم کنید. سرکه نسبت به آبلیمو خاصیت اسیدی کمتری دارد بنابراین باید قبل انجام کار کامل گرم شود. برای پاک کردن آدامس از روی لباس با سرکه باید پارچه را با آن شستشو داده سپس آدامس را به آرامی با استفاده از چاقو از روی لباس جدا کنید.

پاک کردن آدامس از روی لباس با سرکه
پاک کردن آدامس از روی لباس با سرکه

پاک کردن لکه آدامس از روی لباس با شوینده های شیمیایی و صنعتی

برای پاک کردن لکه آدامس از روی لباس علاوه بر روش‌های خانگی می‌توانید از شوینده‌های شیمیایی و صنعتی هم استفاده کنید. رایج‌ترین شوینده‌های صنعتی برای از بین بردن لکه آدامس، الکل و بنزین هستند. سریع‌ترین روش پاک کردن آدامس از روی لباس، استفاده از الکل 70 درصد است. برای پاک کردن آدامس از روی لباس با الکل مقدار کمی از آن را روی بخشی از لباس که آدامس روی آن چسبیده اسپری کرده سپس با استفاده از یک اسفنج الکل را روی سطح لباس پخش کنید. در نهایت آرام آرام آدامس را از روی لباس جدا کنید. توجه کنید بعد پاک شدن لکه حتماً لباس را با ماده شوینده شستشو دهید.

استفاده از شوینده برای پاکسازی آدامس از روی لباس

علاوه بر الکل، شوینده‌های لباس هم در از بین بردن لکه آدامس موثر هستند. در این روش کافیست مقداری از مایع شوینده را روی بخشی از لباس که آدامس به آن چسبیده، ریخته سپس با استفاده از یک مسواک مایع را به آرامی روی سطح لباس پخش کنید. در مرحله بعد با استفاده از یک چاقوی کند آدامس را به آرامی از لباس جدا کنید. دقت کنید بعد پاک شدن کامل آدامس حتما لباستان را شستشو دهید. گاهی اوقات لباس با لباسشویی شسته شده اما به درستی خشک نمی‌شود. برای رفع این مشکل می‌توانید به مقاله « دلایل خشک نشدن لباس در لباسشویی » مراجعه کنید.

استفاده از شوینده برای پاکسازی آدامس از روی لباس
استفاده از شوینده برای پاکسازی آدامس از روی لباس

استفاده از پاک کننده

یک روش از بین بردن لکه آدامس از روی لباس، استفاده از پاک‌کننده است. برای این کار ابتدا مقداری پاک‌کننده روی لکه ریخته و یک دقیقه زمان بدهید تا پاک‌کننده اثر بگذارد. حالا می‌توانید لکه را به آرامی با استفاده از یک برس از روی لباس پاک کنید. برای اطمینان از این روش بهتر است پاک‌کننده را ابتدا روی یک لباس کهنه امتحان کنید.

تاثیر استفاده از لکه بر مخصوص آدامس

امروزه در اغلب فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای از بین بردن لکه آدامس از روی لباس، لکه‌برهایی عرضه شده‌اند که شما می‌توانید بسته به نیاز خود از آن‌ها استفاده کنید. فقط هنگام کار با این لکه‌برها از دستکش استفاده کرده و حتماً لباس را بعد تمیز شدن یکبار کامل شستشو دهید. لکه‌برهای مخصوص آدامس را می‌توانید به صورت مستقیم از فروشگاه خریده یا به صورت آنلاین سفارش دهید.

تاثیر استفاده از لکه بر مخصوص آدامس
تاثیر استفاده از لکه بر مخصوص آدامس

استفاده از اسپری مو در پاک کردن لکه آدامس از روی لباس

مقداری از اسپری مو را روی لکه آدامس بریزید. چند دقیقه صبر کنید. در این حالت آدامس باید سفت شده باشد. آدامس سفت شده راحت‌تر از لباس خارج می‌شود. این روند را آنقدر ادامه دهید تا بقایای آدامس از روی لباس به طور کامل خارج شود سپس لباس را شستشو دهید.

استفاده از اسپری مو در پاک کردن لکه آدامس از روی لباس
استفاده از اسپری مو در پاک کردن لکه آدامس از روی لباس

چسب نواری و تاثیر آن در از بین بردن لکه آدامس

یک روش دیگر برای پاک کردن لکه آدامس از روی لباس، استفاده از چسب نواری است. در این روش مقداری چسب نواری برداشته و آن را روی لکه قرار دهید. چسب را کاملاً روی لکه فشار دهید اما توجه کنید که چسب روی لباس قرار نگیرد چون جدا کردن آن از روی لباس کار سختی است. نوار چسب را از روی آدامس بردارید. آنقدر این کار را تکرار کنید تا تمام بقایای آدامس از روی لباس پاک شود.

چسب نواری و تاثیر آن در از بین بردن لکه آدامس
چسب نواری و تاثیر آن در از بین بردن لکه آدامس

استفاده از بنزین

یکی دیگر از شوینده‌های صنعتی در پاک کردن لکه آدامس از روی لباس، استفاده از بنزین است. در این روش مقداری بنزین روی لکه بریزید. فقط در استفاده از بنزین دقت کنید زیرا قابلیت آتش گرفتن دارد. بنزین آدامس را در خود حل می‌کند. با استفاده از یک فرچه یا مسواک بقایای آدامس را از روی لباس بردارید. برای از بین بردن بوی بد بنزین می‌توانید لباس را یکبار با شوینده‌های معمولی بشویید.

پاک کردن آدامس از روی لباس با بخار آب

در این روش قسمتی از لباس که آدامس به آن چسبیده را به مدت چند دقیقه روی بخار کتری قرار داده یا آن را داخل آب داغ به مدت چند دقیقه فرو کنید. بعد خیس شدن کامل لباس می‌توانید با استفاده از یک چاقو یا مسواک آدامس را از روی لباس پاک کنید.

پاک کردن لکه آدامس از روی لباس
پاک کردن لکه آدامس از روی لباس

از بین بردن لکه آدامس با کره بادام زمینی

شاید برایتان جالب باشد اما کره بادام زمینی هم می‌تواند لکه آدامس را از روی لباس پاک کند! به این نکته دقت کنید کره بادام زمینی به دلیل روغنی بودن می‌تواند لباس شما را لکه‌دار کند، در این صورت باید لکه را با شوینده‌های معمولی شستشو دهید.

کمی کره بادام زمینی روی لکه قرار داده سپس با استفاده از یک چاقوی کند آدامس را از آن جدا کنید. بعد جدا کردن آدامس آن بخش از لباس را با لکه‌بر بشویید. شما می‌توانید بقایای آدامس را با استفاده از یک دستمال از روی لباس بردارید. لباس را برای مدتی در هوای آزاد قرار دهید تا لکه‌بر کاملاً تبخیر شود.

تاثیر روغن نارنج در از بین بردن لکه آدامس

برای پاک کردن لکه آدامس از روی لباس می‌توانید از روغن‌های تجاری که از پوست نارنج تهیه می‌شود هم استفاده کنید. در این روش مقداری روغن نارنج روی دستمال یا اسفنج ریخته و با استفاده از یک چاقوی کند آدامس را به آرامی از روی لباس جدا کنید. در نهایت لباس را یکبار داخل لباسشویی شستشو دهید.

اسپری روان کننده WD40 در تمیز کردن لکه آدامس

آخرین روش پاک کردن آدامس از روی لباس، استفاده از اسپری روان‌کننده WD40 است. در این روش مقداری از تمیزکننده WD40 را روی لکه اسپری کرده سپس با استفاده از دستمال یا مسواک آدامس را کامل بردارید. به همین سادگی لکه آدامس از بین می‌رود.

بهترین روش پاک کردن  لکه آدامس از روی لباس چیست

برای پاک کردن لکه آدامس از روی لباس روش‌های مختلفی مانند استفاده از بنزین، شوینده، تمیز کننده WD40، سرکه، الکل 70 درصد، آبلیمو، یخ، کره بادام زمینی، روغن نارنج، بخار آب یا باد سشوار وجود دارد که شما می‌توانید بسته به نیاز و درجه سختی لکه یکی از این روش‌ها را انتخاب و استفاده کنید.

سریع ترین روش پاک کردن لکه آدامس از روی لباس چیست

در میان تمام روش‌های پاک کردن آدامس از روی لباس، استفاده از الکل از همه سریع‌تر است. کافیست مقداری الکل روی لکه اسپری کرده سپس آدامس را به آرامی از روی لباس پاک کنید.

به عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید مطالعه راهنمای پاک کردن آدامس از روی لباس به شما در از بین بردن لکه کمک زیادی می‌کند. در صورتی که روش‌های بالا لکه آدامس را از بین نبردند، می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی در غرب تهران در ارتباط باشید. در مقاله‌های بعدی ما را همراهی کنید.