دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

9 دلیل خشک نشدن لباس در لباسشویی

فهرست مطالب

آیا تا به حال به علت خشک نشدن لباس در لباسشویی فکر کرده‌اید؟ حتماً بارها و بارها برایتان پیش آمده که لباس‌هایتان را از لباسشویی خارج کرده اما هنوز نمناک هستند. در این شرایط خونسردی خود را حفظ کرده سپس دنبال علت خشک نکردن لباس در لباسشویی و راهکارهای رفع مشکل به وجود آمده باشید. گاهی اوقات با چند ترفند ساده مشکل خشک نشدن لباس‌ها برطرف می‌شود اما گاهی اوقات در اثر سوختگی موتور لباسشویی این مشکل به وجود آمده و باید در اسرع وقت موتور دستگاه مورد بازبینی و تعمیر قرار بگیرد.

خشک نشدن لباس در لباسشویی
خشک نشدن لباس در لباسشویی

اغلب ماشین‌های لباسشویی ال جی از طریق دیگ لباسشویی یا چرخش سریع سبد فرآیند خشک کردن لباس‌ها را انجام می‌دهند. در لباسشویی‌های جدید برای خشک کردن لباسشویی بخار و هوای گرم وجود دارد. لازم است بدانید مهم‌ترین مزیت استفاده از ماشین‌های لباسشویی برای شستن لباس این است که تا حد زیادی رطوبت لباس را از بین برده و تقریباً لباس را خشک به شما تحویل می‌دهد. اهمیت این قابلیت را در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان به وضوح مشاهده می‌کنید.

لباسشویی علاوه بر شستن لباس توانایی شستن انواع فرش، قالیچه، موکت، روفرشی و… هم دارد. اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره روند شستشو این اقلام به دست بیاورید، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله « آموزش شستشو فرش دستبافت در لباسشویی » را مطالعه کنید.

علت خشک نشدن لباس در لباسشویی چیست

خشک نشدن لباس در لباسشویی به دلایل مختلفی به وجود می‌آید که برخی از این دلایل عبارتند از: 1- تنظیمات نامناسب لباسشویی، 2- خرابی خازن و موتور لباسشویی 3- نوسانات جریان برق 4- قرارگیری نادرست لباس داخل لباسشویی یا پر بودن بیش از اندازه مخزن لباسشویی 5- خرابی دکمه‌های لباسشویی 6- عدم آبگیری صحیح لباسشویی 7- گردش نامناسب هوا در مخزن لباسشویی. برخی مشکلات خشک نکردن لباسشویی ال جی  به راحتی با چند ترفند ساده برطرف می‌شوند اما گاهی اوقات شدت آسیب‌دیدگی به قدری بالا می‌رود که لباسشویی شما باید مورد تعمیر و بازبینی قرار بگیرد. توصیه می‌کنیم قبل شناسایی و رفع مشکلات مربوط به خشک نشدن لباس در لباسشویی یکسری اقدامات اولیه انجام دهید.

  • در مرحله اول لباسشویی را خاموش کرده و از برق جدا کنید.
  • 2 دقیقه صبر کرده سپس دستگاه را مجدد به برق وصل کنید.
  • درب لباسشویی را 6 مرتبه با فاصله زمانی 12 ثانیه باز و بسته کنید.

با انجام مراحل بالا لباسشویی شما یکبار ریست می‌شود. ریست شدن لباسشویی گاهی اوقات مشکل خشک نشدن لباس‌ها را به کل از بین می‌برد. اگر لباسشویی را ریست کرده اما هنوز مشکل وجود دارد باید دنبال علت‌های دیگر نمناک بودن لباس بعد از خشک کردن لباسشویی باشید. برای شناسایی علت خشک نکردن لباس در لباسشویی می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی در تهران در ارتباط باشید.

علت خشک نشدن لباس در لباسشویی چیست
علت خشک نشدن لباس در لباسشویی چیست

قطعی برق علت خشک نکردن لباس در لباسشویی

نوسانات جریان برق مشکلات زیادی در لباسشویی ال جی شما به وجود می‌آورد که یکی از آن‌ها خشک نکردن صحیح لباس‌هاست. برای رفع این مشکل باید ترانس، پریز، کلیه اتصالات برقی و فعالیت‌های تایمر را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که هر کدام از قطعات بالا خراب باشند باید در اسرع وقت آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید.

قطعی برق لباسشویی ال جی
قطعی برق لباسشویی ال جی

قرارگیری نادرست لباس داخل لباسشویی

یک علت نمناک بودن لباس پس از خشک کردن لباسشویی، قرارگیری نادرست لباس است. این کار علاوه بر خشک نکردن صحیح لباس به اجزا و قطعات مختلف درونی لباس آسیب وارد کرده و به مرور طول عمر لباسشویی شما را کاهش می‌دهد. برای جلوگیری از این مشکل باید قبل قرار دادن لباس داخل لباسشویی به ظرفیت دستگاه خود دقت کنید. این نکته را فراموش نکنید پر کردن یا خالی نگه داشتن مخزن لباسشویی تعادل دستگاه را به هم زده که روی کیفیت شستشو لباس هم تاثیر می‌گذارد.

قرارگیری نادرست لباس داخل لباسشویی
قرارگیری نادرست لباس داخل لباسشویی

تنظیمات اشتباه لباسشویی دلیل خشک نشدن لباس

لباسشویی‌های جدید مجهز به قابلیت‌ها و برنامه‌هایی هستند که انواع لباس با نوع پارچه متفاوت را با بالاترین کیفیت شستشو می‌دهد. اگر برنامه اشتباهی را برای شستشوی لباس خود انتخاب کرده باشید، دستگاه قادر به خشک کردن صحیح لباس نمی‌باشد. در این شرایط لباسشویی مشکل به وجود آمده را از طریق یک کد خطا به کاربر هشدار می‌دهد. برای کسب اطلاعات دقیق درباره ارورهای لباسشویی ال جی و چگونگی رفع آن‌ها مقاله‌های دیگر را مطالعه کنید.

تنظیمات اشتباه لباسشویی
تنظیمات اشتباه لباسشویی

خرابی دکمه های لباسشویی

در پاسخ به سوال چرا خشک کن لباسشویی کار نمی‌کند باید بگوییم گاهی اوقات دکمه‌های لباسشویی به درستی کار نکرده و منجر به بروز مشکلاتی مانند خشک نشدن کامل لباس می‌شوند. در این وضعیت باید دکمه‌های خشک کن لباسشویی را مورد بررسی قرار دهید. برای تست سلامت دکمه‌های لباسشویی می‌توانید از یک تعمیرکار حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید.

گردش هوای نامناسب دلیل خشک نکردن لباس در لباسشویی ال جی

زمانی که هوا به درستی داخل مخزن لباسشویی جریان پیدا نمی‌کند، لباسشویی نمی‌تواند حرارت مورد نیاز برای خشک شدن لباس‌ها را فراهم کند. برای رفع مشکل به وجود آمده جای لباسشویی را عوض کنید. اگر نصب لباسشویی به درستی انجام شده بود ، دریچه‌های خشک کن لباسشویی را چک کنید.

گردش هوای نامناسب در لباسشویی ال جی
گردش هوای نامناسب در لباسشویی ال جی

خرابی قطعات درونی لباسشویی

به دلیل ورود ضربه‌های شدید برخی بخش‌ها و قطعات درونی لباسشویی شکسته یا خراب می‌شوند. در این شرایط قطعه به درستی نمی‌تواند مسئولیت خود را انجام دهد. بررسی اتصالات و بخش‌های مختلف لباسشویی می‌تواند مشکل خشک نکردن لباسشویی را برطرف کند.

عدم آبگیری صحیح دلیل خشک نشدن لباس در لباسشویی

یکی دیگر از عواملی که باعث خشک نکردن لباس در لباسشویی می‌شود، عدم آبگیری صحیح لباسشویی است. برای رفع این مشکل ابتدا از میزان فشار آب ورودی لباسشویی مطمئن شوید زیرا برای تمیز شدن کامل لباس باید فشار آب قوی باشد. گاهی اوقات لباس به درستی در لباسشویی تمیز نمی‌شود علت چیست؟ برای پاسخ به این سوال مقاله « دلایل تمیز نشستن لباسشویی ال جی » را کامل مطالعه کنید. بعد اطمینان از فشار آب، شیرهای ورودی لباسشویی را مورد بررسی قرار دهید.

عدم آبگیری صحیح لباسشویی
عدم آبگیری صحیح لباسشویی

سرعت پایین خشک کن

گاهی اوقات لباسشویی لباس‌ها را خشک می‌کند اما نه با سرعت عادی و نرمال. سرعت پایین خشک کن باعث می‌شود لباس‌ها به درستی خشک نشده و بعد خارج شدن از لباسشویی هنوز نمناک هستند. برای تست این موضوع باید ابتدا تسمه ماشین را مورد بررسی قرار دهید. اگر تسمه شل شده یا به درستی جای خود قرار نداشت، باید آن را محکم کنید. همچنین در صورتی که در تسمه لباسشویی جای ترک یا پارگی مشاهده می‌کنید، باید آن را در اسرع وقت با یک نمونه جدید تعویض کنید.

اگر تسمه‌های لباسشویی به درستی کار می‌کردند، در قدم بعدی باید خازن‌های لباسشویی را بررسی کنید. زمانی که متوجه شدید لباسشویی ال جی شما هنگام شستشو لباس تکان‌های شدید خورده سپس متوقف می‌شود، باید خازن را تست کنید. یکی از دلایل خشک نشدن لباس‌ها، سوختگی خازن است.

سرعت پایین خشک کن لباسشویی ال جی
سرعت پایین خشک کن لباسشویی ال جی

خرابی موتور دلیل خشک نشدن لباس در لباسشویی

آخرین علت خشک نشدن لباس در لباسشویی، خرابی موتور لباسشویی است. در این شرایط موتور باید در اسرع وقت مورد بررسی قرار بگیرد. استفاده بیش از اندازه از لباسشویی موجب افزایش حرارت و از کارافتادگی موتور لباسشویی می‌شود. در برخی موارد موتور سوخته و باید تعویض شود. برای تشخیص سوختگی موتور 15 دقیقه صبر کرده و اجازه دهید موتور کاملاً سرد شود. ماشین لباسشویی را روشن کرده و بررسی کنید آیا مشکل برطرف شده یا خیر. در صورتی که مشکل هنوز ادامه داشت، حتماً در این زمینه با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید. از دیگر دلایل خشک نشدن لباس در لباسشویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرابی فیوزهای حرارتی؛
  • از کار افتادگی ترموستات لباسشویی ال جی؛
  • حسگر تشخیص دور به درستی کار نمی‌کند.
  • پمپ آب لباسشویی سوخته یا دریچه‌های آب مسدود شده‌اند.
  • شلنگ تخلیه لباسشویی گرفته است.
خرابی موتور لباسشویی ال جی
خرابی موتور لباسشویی ال جی

تنظیمات مناسب برای خشک کردن لباس در لباسشویی

خشک کن خودکار ماشین‌های لباسشویی فضای داخلی لباسشویی را گرم کرده و زمان خشک کردن را به حداقل کاهش می‌دهد. این نکته را در نظر داشته باشید بعد انتخاب برنامه شستشو خودکار امکان تغییر وجود ندارد. برای فعالسازی تنظیمات مناسب برای خشک کردن لباس در لباسشویی لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

  • دکمه پاور را فشار دهید.
  • برنامه مناسب را انتخاب کنید.
  • دکمه Dry level را فشار دهید.
  • شوینده را بسته به حجم لباس اضافه کنید.
  • برای شروع فرآیند دکمه Start/Pause را فشار دهید.

به این ترتیب می‌توانید تنظیمات خشک کردن خودکار لباس در لباسشویی را فعال کنید.

تنظیمات مناسب برای خشک کردن لباس در لباسشویی
تنظیمات مناسب برای خشک کردن لباس در لباسشویی

روش های جلوگیری از خشک نشدن لباس در لباسشویی

شما می‌توانید با سرویس و تمیز کردن به موقع لباسشویی از بروز بسیاری مشکلات مانند خشک نشدن لباس در لباسشویی جلوگیری کنید. به عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید خشک نکردن لباس در لباسشویی یکی از مشکلات رایجی است که به مرور در دستگاه شما به وجود آمده و در تمام برندها اتفاق می‌افتد. از آنجایی که خرید لباسشویی هزینه زیادی دارد. بهتر است هنگام خرابی قطعات داخلی آن در صورتی که اطلاعات کافی درباره رفع مشکل خشک نشدن لباس در لباسشویی ندارید، این کار را به یک متخصص حرفه‌ای بسپارید. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت ببرید. در مقاله‌های بعدی همراه ما باشید.

روش های جلوگیری از خشک نشدن لباس در لباسشویی
روش های جلوگیری از خشک نشدن لباس در لباسشویی