دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

7 علت قفل شدن درب لباسشویی ال جی

فهرست مطالب

اگر در لباسشویی ال جی باز نمی شود، باید سریعاً یک تعمیر پیدا کنید. قرار گرفتن لباس‌های مرطوب در دستگاه باعث می‌شود لباس‌های شسته‌شده و خود دستگاه بو بگیرند. این مشکل می تواند بسیار ناراحت کننده باشد اما علت قفل شدن درب لباسشویی چیست؟ سه دلیل احتمالی وجود دارد که می تواند علت باز نشدن درب لباسشویی ال جی را توجیح کند. به همین دلیل در این مقاله با ما همراه باشید تا این مشکل را توضیح دهیم. اما در ابتدا، لطفاً به یاد داشته باشید که قبل از شروع تعمیر، دستگاه خود را خاموش و از برق بکشید.

علت قفل شدن درب لباسشویی
علت قفل شدن درب لباسشویی

دلایل قفل شدن ماشین لباسشویی چیست؟

پروسه ی کار ماشین لباسشویی به این صورت است که شما تنظیمات دلخواه را وارد می کنید و سپس دستگاه شروع به کار خواهد کرد. بعد از روشن شدن دستگاه، ماشین لباسشویی ال جی به صورت اتومات قفل می‌شود تا چرخه شستشو به صورت کامل اجرا شود. در ماشین لباسشویی ال جی قفل شده توسط قطعه‌ای صورت می گیرد که به نام میکروسوئیچ شناخته می شود. خرابی این قطعه می تواند دلیل قفل شدن درب ماشین لباسشویی باشد. اما این تنها علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی ال جی نیست. در ادامه به بررسی این دلایل خواهیم پرداخت.

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی

اگر نوعی انسداد در سیستم زهکشی وجود داشته باشد که مانع از تخلیه آب ماشین لباسشویی شما شود و در نتیجه درب بسته می ماند و این می تواند دلیل قفل شدن درب لباسشویی ال جی باشد. به داخل دستگاه خود نگاه کنید، اگر می بینید که هنوز پر از آب است، به نظر می رسد مشکل زهکشی وجود دارد.

باز کردن دستگاه در حال حاضر باعث می شود تمام آب داخل مخزن به بیرون بریزد، بنابراین بهتر است در صورت امکان ابتدا آن را تخلیه کنید. محتمل ترین جایی که انسداد پیدا می شود فیلتر است. چگونه درب ماشین لباسشویی ال جی را باز کنیم؟ در اینجا نحوه بررسی آن برای رفع قفل درب لباسشویی ال جی آمده است:

  • پس از رفع انسداد، سعی کنید دستگاه خود را در چرخه تخلیه کوتاه برای حذف آب اضافی قرار دهید.
  • اگر دستگاه شما مستقیماً به لوله‌های زیر سینک متصل می‌شود، می‌توانید آن را جدا کرده و آن را در یک سطل بریزید تا آب خارج شود. هنگامی که موفق شدید دستگاه خود را تخلیه کنید، باید بتوانید در را باز کنید.
تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی
تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی

خرابی قطعه و قفل شدن درب لباسشویی

از دیگر علت گیر کردن درب لباسشویی می تواند خرابی قفل درب دستگاه شما باشد. همانطور که گفته شد قطعه ای در درب وجود دارد که وظیفه ی قفل شدن درب را برعهده دارد و این قطعه میکروسوئیچ است. این قطعه در دستگاه این وظیفه را برعهده دارد که درب را قفل کرده تا در طول چرخه درب باز نشود. در صورتی که قفل دچار آسیب شده باشد و درب بسته نمی شود و یا در پایان کار در لباسشویی باز نمی شود. برای رفع این مشکل باید از ضامن دستی استفاده کنید.

محل قرار گرفتن این ضامن زیر قفل یا در بخش مواد شوینده می باشد. در بعضی حالات ممکن است نتوانید این مشکل را برطرف کنید. در این شرایط بهتر است از نمایندگی lg-laundry کمک بگیرید تا تعمیر لباسشویی ال جی را آغاز کنید. این مرکز با استفاده از قطعه‌ی اورجینال اقدام به تعمیر دستگاه می‌نماید تا از ایجاد مشکلات بیشتر جلوگیری کند.

شکستن دسته ماشین لباسشویی

ممکن است متوجه شوید ماشین لباسشویی ال جی شما مشکلی در تخلیه آب نداشته است اما دستگیره در لباسشویی ال جی شل یا خراب شده است. در این حالت دسته به احتمال زیاد شکسته است. خوشبختانه دو راه برای باز کردن دستی درب ماشین لباسشویی وجود دارد.

اگر دستگیره ماشین شما رو به بیرون است (مانند ماشین لباسشویی در تصویر)، به راحتی می توانید با سیمی نازک و یا نخ محکم درب را باز کنید. بسیار آسان است. به سادگی سیم یا نخ را به طرفین حرکت داده و به سمت قفل درب لباسشویی ال جی بروید. سپس به راحتی می توانید در لباسشویی قفل شده را باز کنید.

شکستن دسته ماشین لباسشویی
شکستن دسته ماشین لباسشویی

اگر این کار جواب نداد یا دستگیره ماشین لباسشویی شما برعکس است، همچنان می توانید درب را باز کنید. پیچ بالای ماشین لباسشویی ال جی را باز کنید و قاب را بلند کنید تا بتوانید به پشت درب دسترسی پیدا کنید. می توانید نوک گیره را فشار دهید تا درب را رها کنید. اگر گیره آنقدر سفت یا محکم است که با انگشتانتان آزاد نمی شود، ممکن است به یک پیچ گوشتی سر صاف نیاز داشته باشید تا به شما کمک کند.

هر آبی که در دستگاه باقی می‌ماند پس از باز شدن درب بیرون می‌ریزد، بنابراین اگر دستگاه شما هنوز پر آب است، سعی کنید شلنگ تخلیه را پایین بیاورید تا آب خارج شود، سپس حتماً قبل از باز کردن قفل درب لباسشویی ال جی، تعدادی حوله قدیمی را کنار بگذارید تا از خیس شدن کف آشپرخانه جلوگیری کنید. ممکن است متوجه شوید که دستگیره در شما شکسته است و به یک دستگیره جدید نیاز دارید. اگر چنین است، در lg-laundry به راحتی می‌توانید با بهره گیری از نیروی متخصص این مشکل را برطرف نمایید.

خرابی ضامن دستی درب لباسشویی ال جی

ممکن است بعد از گرفتن دسته ماشین لباسشویی این دسته دچار خرابی شود و یکی از قفل شد در لباسشویی ال جی خرابی همین قطعه باشد. در این صورت می توانید از ضامن دستی لباسشویی ال جی استفاده نمایید. اما برای استفاده از این روش به کدام قسمت از ماشین لباسشویی برویم؟ محل قرارگیری ضامن در زیر قفل و یا بخش مواد شوینده دستگاه است. نکته ی مهم این است که بعد از باز کردن درب با این روش ممکن است قطعه میکروسوئیچ در دستگاه شما دچار خرابی شود که در این حالت باید این قطعه را تعویض نمایید.

چگونه درب ماشین لباسشویی ال جی را باز کنیم؟ بعد از آن باید دستگاه خود را خاموش کنید تا بتوانید ضامن دستی درب لباسشویی ال جی را باز کنید. بعد از خاموش کردن دستگاه باید منتظر باشید تا دستگاه خنک شود. در خرابی ضامن دستی ماشین لباسشویی، جمع شدن آب در دیگ بسیار دیده شده است. پس بهتر است برای خارج کردن آب باقی مانده در دستگاه از یک تشت و دستمال استفاده کرده تا بتوانید آب باقی مانده را خارج نمایید.

قفل حرارتی از باز شدن درب جلوگیری می‌کند

قفل حرارتی باید حدود دو دقیقه پس از پایان چرخه درب ماشین لباسشویی ال جی را آزاد کند. با گرم شدن و انبساط کار می کند، بنابراین حتی زمانی که ماشین لباسشویی خاموش است، درب بلافاصله باز نمی شود. راه حل باز کردن درب قفل شده لباسشویی آسان است که ماشین لباسشویی را حدود پنج دقیقه خاموش کنید تا قفل خنک شود و آزاد شود. سپس شما باید بتوانید در را باز کنید. گاهی اوقات قفل حرارتی می چسبد. در این مورد، ضربه محکم به ناحیه درب ممکن است به شما اجازه دهد درب را باز کنید.

خرابی لولای درب و یا پوسیدگی آن

از رایجترین علت باز نشدن درب لباسشویی می تواند پوسیدگی لولای درب باشد. این قطعه به راحتی و به مرور زمان می‌تواند دچار پوسیدگی و آسیب شود. نتیجه‌ی آن نیز بسته و یا باز نشدن درب می باشد. برای رفع آن باید تعمیرکار به راحتی این قطعه را تعویض نماید. در بعضی حالات نیز ممکن است بعد از بررسی متوجه شوند که فقط پین بین لولاها دچار خرابی شده است که بعد از تعویض آن مشکل به راحتی برطرف خواهد شد.

خرابی لولای درب و یا پوسیدگی آن
خرابی لولای درب و یا پوسیدگی آن

خرابی سوئیچ فشار لباسشویی ال جی

از دیگر علت قفل شدن درب لباسشویی ال جی می تواند خرابی سوئیچ فشار باشد. در صورتی که این قطعه دچار آسیب و یا خرابی شود هوایی که قفل درب را باز می کند، در این قسمت گیر می کند. بعد از قرار گیری این هوا درب باز نمی شود. چگونه در ماشین لباسشویی ال جی را باز کنیم؟ رفع این مشکل بسیار آسان است. به راحتی باید دستگاه را خاموش کرده تا به دستگاه و قفل اجازه دهید تا خنک شود. بعد از خنک شدن قفل درب لباسشویی ال جی به می توانید به راحتی باز کنید.

فعال شدن قفل کودک

در تمامی لباسشویی‌های جدید و مدرن این قابلیت قرار دارد. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا در هنگام کار ماشین لباسشویی کودک شما تنظیمات اعمال شده را تغییر ندهد. اما ممکن است فعال بودن این قابلیت علت گیر کردن درب لباسشویی ال جی شما باشد. زمانی که ای قفل در دستگاه شما فعال است تمامی کلید ها قفل شده و فقط کلید پاور فعال باقی می‌ماند. به همین دلیل حتی درب ماشین لباسشویی نیز باز نمی‌شود.

فعال و غیرفعال بودن این قابلیت روی نمایشگر علامت کلید را نشان می‌دهد. باز کردن قفل کودک لباسشویی بسیار آسان است. بسته به مدل ماشین لباسشویی ال جی باید یک یا دو کلید تا چند ثانیه فشار دهید.

فعال شدن قفل کودک
فعال شدن قفل کودک

به خاطر داشته باشید که همه مدل‌ها و ساخت‌های ماشین لباس‌شویی ال جی با هم متفاوت هستند و دلایل مختلفی وجود دارد که درب ماشین لباسشویی باز نمی‌شود، بنابراین دلایل بالا ممکن است پاسخی برای باز کردن قفل هر درب ماشین لباسشویی نباشد. با این حال، آنها مطمئناً نقطه شروع خوبی برای اکثر ماشین‌ها هستند، زیرا 7 دلیل بالا رایج‌ترین مشکلاتی هستند که مانع باز شدن درب ماشین لباسشویی می‌شوند. در صورتی که می خواهید ماشین لباسشویی جدید را خریداری کنید مقاله راهنمای خرید لباسشویی ال جی مناسب شما را مطالعه نمایید.