دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

آموزش کاربردی بازکردن قفل کودک لباسشویی

فهرست مطالب

چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی را باز کنیم؟ این سوالی است که اغلب والدین بعد فعال کردن قفل کودک لباسشویی هوشمند خود با آن مواجه می‌شوند. از این رو در این مقاله از lg-laundry.ir قصد داریم به این سوال شما پاسخ مناسبی بدهیم. معمولاً همه چیز حتی گذاشتن لباس در لباسشویی هم برای کودکان به خصوص در سنین 3 تا 5 سال جالب و هیجان‌انگیز است. گاهی اوقات کودک شما از روی کنجکاوی یک دکمه از ماشین لباسشویی حین فرایند شست و شو را فشار داده و باعث بروز مشکلات جدی در دستگاه شما می‌شود.

سوال دیگر کاربران این است که چگونه قفل لباسشویی ال جی را باز کنیم؟ 2 روش برای این کار وجود دارد. باز کردن قفل لباسشویی به روش دستی و اتوماتیک. البته در برخی موارد استفاده از تنظیمات هم می‌تواند در باز کردن قفل لباسشویی ال جی موثر باشد.

آشنایی با قابلیت قفل کودک در لباسشویی

چگونه قفل ماشین لباسشویی ال جی را باز کنیم؟ قبل پاسخ به این سوال بهتر است با قابلیت قفل کودک در لباسشویی بیشتر آشنا شوید. قفل کودک قابلیتی است که این روزها در لباسشویی‌های جدید و بعضی ماشین‌های لباسشویی قدیم طراحی شده و از دستگاه شما در برابر فشار دادن ناگهانی کودکان جلوگیری می‌کند. اگر کودک شما چندین دکمه را به طور همزمان فشار داده یا با دکمه‌های لباسشویی بازی کند، دستگاه هنگ کرده و در بعضی موارد فعالیت خود را متوقف می‌کند.

مزایای باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی

سوالی که اغلب کاربران از کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی می‌پرسند اینکه باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی چه مزیت‌هایی به همراه دارد؟ اولین و مهم‌ترین مزیت باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی این است که اجزا و قطعات مختلف لباسشویی شما از آسیب فرزند خردسالتان ایمن می‌ماند. نکته دوم اینکه استفاده از قفل کودک در لباسشویی باعث می‌شود تمام دکمه‌ها به جز دکمه پاور غیر فعال شده و فشار دادن آن‌ها تغییری در روند ماشین لباسشویی ال جی ایجاد نکند. قفل کودک لباسشویی ال جی حتی بعد تمام شدن چرخه شست و شو و خاموش شدن لباسشویی هم باز نمی‌شود. بنابراین برای باز کردن درب ماشین لباسشویی حتماً باید قفل کودک را غیر فعال کنید.

آشنایی با قابلیت قفل کودک لباسشویی
آشنایی با قابلیت قفل کودک لباسشویی

فعال و غیر فعال کردن قفل کودک لباسشویی در برندهای مختلف به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. بنابراین بهتر است در صورتی که اطلاعات و تجربه کافی در این زمینه ندارید، حتما با یک متخصص تعمیر لباسشویی ال جی در این زمینه مشورت کنید.

علامت قفل لباسشویی ال جی چیست؟ طراحان و مهندسان در تولید لباسشویی‌های امروزی از کدهایی استفاده می‌کنند که هر کدام نشانه خطا یا اروری در لباسشویی است. برخی ارورها در لباسشویی و ظرفشویی یکسان است. شناسایی این خطاها به شما این امکان را می‌دهد تا در کوتاهترین زمان ممکن خطای به وجود آمده را شناسایی و برطرف کنید. برای شناسایی کد خطا می‌توانید از دفترچه راهنما کمک گرفته یا با یک تعمیرکار در این زمینه مشورت کنید.

نحوه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک لباسشویی

بهترین راه برای آموزش کامل باز کردن قفل کودک لباسشویی ال جی ، مطالعه دفترچه راهنما است. با توجه به اینکه باز کردن قفل کودک لباسشویی در هر برند متفاوت انجام می‌شود، دفترچه راهنما می‌تواند در زمینه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک لباسشویی به شما کمک کند.

فعال و غیر فعال کردن قفل کودک لباسشویی
فعال و غیر فعال کردن قفل کودک لباسشویی

فعالسازی قفل کودک در لباسشویی ال جی

نحوه باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی چگونه است؟ لباسشویی‌های ال جی دارای یک دکمه به نام Child Lock هستند که برای فعال کردن قابلیت قفل کودک باید به مدت 3 الی 5 دقیقه نگه داشته شود. برای غیر فعال کردن قفل کودک مجدد باید همین کار را انجام دهید. در بعضی لباسشویی های هوشمند ال جی که دارای اینورتر و دیگ هوشمند بوده و تسمه ندارند، نحوه باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی به این شکل است که باید دکمه Prewash/ Child Lock را برای 3 تا 5 ثانیه نگه دارید. در زمان دلخواه برای غیر فعال کردن این قابلیت مجدد همین دکمه را نگه دارید.

فعال سازی قفل کودک در لباسشویی ال جی
فعال سازی قفل کودک در لباسشویی ال جی

بعضی لباسشویی‌های قدیمی ال جی دکمه Child Lock (قفل کودک) ندارند. بنابراین برای فعال و غیر فعال کردن قفل کودک در این لباسشویی‌ها باید از دکمه‌های temp و options استفاده کنید به این ترتیب که این دکمه‌ها را به مدت 3 تا 5 ثانیه فشار داده و نگه دارید. در بعضی مدل‌های دیگر لباسشویی که بین دکمه‌های wash و rinse علامت کلید وجود دارد، لازم است این دکمه‌ها 3 تا 5 ثانیه فشرده شوند تا قفل کودک فعال یا غیر فعال شود.

باز کردن قفل کودک لباسشویی لمسی ال جی

علامت cl در ماشین لباسشویی ال جی لمسی به چه معناست؟ این علامت نشانه فعال شدن قفل کودک لباسشویی شماست. برای اینکه علامت نمایش داده شده ناپدید شود، باید قفل کودک لباسشویی خود را غیر فعال کنید.

برای باز کردن قفل کودک لباسشویی ال جی لمسی ابتدا ماشین لباسشویی ال جی را روشن کرده و برنامه شست و شو را انتخاب کنید. دکمه start را فشار دهید. با توجه به مدل لباسشویی لمسی خود کلیدهای مشخص شده در دفترچه راهنما را به مدت 3 ثانیه نگه دارید.

گاهی اوقات برای باز کردن قفل کودک لباسشویی ال جی لمسی باید 2 دکمه را با هم به مدت 3 ثانیه نگه دارید. زمانی که مراحل بالا را انجام دهید اول یک صدای بوق شنیده شده سپس علامت CL یا قفل روی صفحه لباسشویی ظاهر می‌شود. در این شرایط تمام دکمه‌ها به جز پاور غیر فعال می‌شوند.

در ادامه فعال یا غیر فعال کردن قفل کودک در لباسشویی برندهای دیگر به شما معرفی می‌شوند:

نام برند لباسشویی فعال یا غیر فعال کردن قفل لباسشویی
ماشین لباسشویی سامسونگ برای فعال یا غیر فعال کردن لباسشویی سامسونگ لازم است یکی از دکمه‌های زیر بسته به مدل لباسشویی‌تان به مدت 3 ثانیه فشار داده و نگه دارید:

1-    دکمه‌های temp و spin/rinse

2-    دکمه‌های temp و spin

3-    دکمه‌های – و +

 

لباسشویی مدل WAN سری 4 بوش برای فعال یا غیر فعال کردن قفل کودک در لباسشویی بوش مدل WAN سری 4 باید دکمه‌های «RPM» و «Finished» را به طور همزمان فشار داده و به مدت 3 ثانیه نگه دارید. با فعالسازی قابلیت قفل کودک صدای بوق شنیده می‌شود. برای غیر فعال کردن قفل کودک علامت کلید روی دستگاه را روشن کنید.
ماشین لباسشویی زیمنس دکمه‌های + و – را به طور همزمان به مدت 3 ثانیه نگه دارید. در صورت فعالسازی قفل کودک، تمام دکمه‌ها به جز پاور و روشن/ خاموش کار نمی‌کنند.

در بعضی مدل‌های لباسشویی زیمنس دکمه قفل کودک یا Child Lock قرار گرفته و کافیست آن را به مدت 3 تا 5 ثانیه فشار داده و نگه دارید.

ماشین لباسشویی دوو اگر هر کدام از دکمه‌های زیر را روی صفحه لباسشویی خود مشاهده کردید، آن‌ها را به مدت 3 تا 5 ثانیه فشار داده و نگه دارید.

1-    temp و option

2-    dry و delay timer

3-    spin و drying

برای غیر فعال کردن قفل کودک دکمه‌های مورد نظر را مجدد به مدت 3 تا 5 ثانیه فشار داده و نگه دارید.

ماشین لباسشویی آبسال برای فعال کردن قفل کودک در لباسشویی آبسال 2 دکمه rinse و spin برای 3 ثانیه فشار داده و نگه دارید. اگر قفل کودک فعال شود، Child-Lock چشمک می‌زند. برای غیر فعال کردن این قابلیت در لباسشویی آبسال کافیست هر 2 دکمه را مجدد فشار دهید.
ماشین لباسشویی پاکشوما دکمه‌های Rinse و PreWash را به طور همزمان برای 3 تا 5 ثانیه نگه دارید. با این کار قفل کودک فعال می‌شود و برای غیر فعال کردن آن این 2 دکمه را برای 3 تا 5 ثانیه مجدد نگه دارید.
ماشین لباسشویی اسنوا در صورتی که هر کدام از دکمه‌های زیر را در پنل لباسشویی خود مشاهده می‌کنید، آن‌ها را به مدت 3 تا 5 ثانیه نگه دارید:

1-    دکمه‌های temp و spin

2-    دکمه‌های + و –

3-    دکمه‌های temp و rinse

برای غیر فعال کردن قفل کودک تنها کافیست همان دکمه‌های بالا را مجدد فشار داده و نگه دارید.

 

ماشین لباسشویی امرسان هر کدام از دکمه‌های زیر که در پنل مشاهده می‌کنید را به مدت 3 ثانیه با هم نگه دارید تا قفل کودک فعال شود.

1-    دکمه‌های temp و spin

2-    دکمه‌های + و –

برای غیر فعال کردن کافیست همان 2 دکمه بالا را فشار دهید.

ماشین لباسشویی الکترولوکس برای فعال کردن قفل کودک باید 2 دکمه سمت چپ Start/Pause را به مدت 5 ثانیه نگه دارید.
ماشین لباسشویی پارس دکمه‌های زیر را به مدت 3 تا 5 دقیقه فشار داده و نگه دارید تا قفل کودک فعال شود:

1-    دکمه‌های temp و spin

2-    دکمه‌های + و –

3-    دکمه‌های temp و rinse

 

ماشین لباسشویی کندی دکمه‌های «SET» و «ZOOM» را برای 3 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا تمام دکمه‌ها به جز پاور قفل شوند.
ماشین لباسشویی کنوود زمانی که لباسشویی در حال فعالیت است، تایمر Easy Delay همراه دکمه پیش شست و شو را به مدت 3 ثانیه فشار داده و نگه دارید.

نکته مهم اینکه در برخی لباسشویی‌ها نحوه فعال و غیرفعال کردن قفل کودک یکسان انجام می‌شود.

قفل کودک لباسشویی چگونه باز می شود

چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی را باز کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم در بعضی برندهای ماشین لباسشویی ال جی یک دکمه قفل کودک دقیقا جلوی درب ورودی لباسشویی قرار دارد که با فشار دادن آن قفل کودک است. بعضی لباسشویی‌های ال جی دارای دیگ هوشمند هستند که برای فعال کردن قفل کودک باید 3 تا 5 ثانیه دکمه‌ها را فشار داده و نگه دارید.

در مدل‌های قدیمی لباسشویی‌های ال جی که دکمه قفل کودک ندارند، برای فعال و غیر فعال کردن قفل کودک لباسشویی باید از دکمه‌های temp و option استفاده کنید.

روش های دیگر باز کردن قفل کودک لباسشویی ال جی

علاوه بر روش‌های بالا، می‌توانید برای باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی از دکمه Start Transport هم استفاده کرده و آن را به مدت 3 تا 5 ثانیه نگه دارید. البته در برخی مدل‌ها می‌توان دکمه‌های option و temp را به طور همزمان فشار دهید تا قفل کودک لباسشویی فعال شود.

 بعضی اوقات برای باز کردن قفل کودک لباسشویی ال جی باید دکمه‌های تایمر خشک و تاخیر را به طور همزمان فشار دهید. در انتخاب دکمه‌ها دقت کنید زیرا در صورت انتخاب اشتباه تنظیمات لباسشویی به هم خورده و به مرور مشکلاتی در اجزا و قطعات لباسشویی به وجود می‌آید.

بعضی اوقات برای فعال کردن قفل کودک در ماشین‌های لباسشویی باید دکمه‌های تایمر خشک و تاخیر را به طور همزمان فشار دهید.

از کجا بفهمیم قفل کودک لباسشویی ال جی فعال شده است

زمانی که قفل کودک لباسشویی فعال شود کد CL روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. بنابراین اگر این کد را روی پنل لباسشویی خود مشاهده کردید، آن را با خطا یا ارور لباسشویی اشتباه نگیرید. CL کدی است که نشان می‌دهد قفل کودک لباسشویی شما فعال شده است. برای از بین بردن این کد باید با نحوه باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی آشنایی کامل داشته باشید.

باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی
باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی

به عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید آموزش نحوه باز و بسته کردن قفل کودک ماشین لباسشویی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا در صورت عدم توجه و سهل‌انگاری ممکن است آسیب‌های جدی به لباسشویی شما وارد شود.

توصیه می‌کنیم اگر دانش کافی در زمینه فعال یا غیر فعال کردن قفل کودک لباسشویی ندارید، این کار را به تعمیرکاران ما در lg-laundry.ir بسپارید. در ضمن اگر با مطالعه این مقاله هنوز درباره مواردی مانند باز کردن درب قفل شده لباسشویی یا فعال و غیر فعال کردن قفل کودک لباسشویی سوال دارید، به مقاله‌های دیگر مراجعه کنید. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. همراه ما باشید.