دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

راهنمای خرید لباسشویی ال جی مناسب شما

فهرست مطالب

همانطور که می‌دانید ماشین لباسشویی یکی از مهمترین وسایل آشپزخانه می‌باشد. انتخاب یک ماشین لباسشویی ال جی می تواند شستشو را برای شما آسانتر کند. اما ماشین لباسشویی‌های مدرن و شیک و با تکنولوژی بالا تفاوت‌های با یکدیگر دارند. برخی لباس‌ها را بهتر تمیز می‌کنند، برخی لباس‌ها را با ملایمت‌تر می‌شویند، برخی در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند، و برخی دیگر احتمال ماندگاری بیشتری دارند. لباسشویی بسته به نوع، ظرفیت، کارایی و ویژگی‌ها دارای رنج قیمت متنوعی می باشد. اما یک ماشین لباسشویی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ لباسشویی چه مارکی خوب است؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ و راهنمای خرید ماشین لباسشویی ال جی را توضیح خواهیم داد.

راهنمای خرید لباسشویی ال جی
راهنمای خرید لباسشویی ال جی

انواع ماشین لباسشویی ال جی

برای پاسخ به سوال (لباسشویی چی بخرم) ابتدا باید انواع ماشین لباسشویی‌ها را مورد ارزیابی قرار دهید تا بتوانید مدل مورد نظر را خریداری نمایید. در ابتدا این سوال مطرح می شود که آیا ترجیح می‌دهید  لباس‌های کثیف را از بالا در دستگاه قرار دهید و یا با درب جلو راحتتر هستید؟ هر دو این مدل‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود می‌باشد که در این قسمت از مقاله lg-laundry.ir به آن می‌پردازیم.

ماشین لباسشویی درب از بالا Top-Loaders

مزایا

  • لباسشویی با قیمت مناسب و کم هزینه
  • شستشوی خوب و با کیفیت و کوتاه بودن زمان خشک کن
  • دارای ظرفیت بالاتر نسبت به مدل درب از جاو
  • دارای زمان چرخه شستشوی نسبتا کوتاه، زمان چرخه معمولاً کوتاهتر است، اغلب 35 تا 65 دقیقه با استفاده از تنظیم معمولی شستشو/برای لباس های سنگین، و تنظیم معمولی برای لباس‌های سبکتر و سریعتر.
  • عملکرد شستشوی این لباسشویی ال جی در دسته ی متوسط رو به بالا قرار دارد.

معایب

  • قدرت تمیز کننده‌گی بالا و امکان آسیب به پارچه‌های حساس
  • مصرف آب زیاد
  • طولانی بودن زمان خشک کن (به دلیل بزرگ بودن مخزن و کم بودن سرعت آن نسبت به سایر مدل‌های ماشین لباسشویی)
  • پر سروصدا بودن
  • زمان طولانی تر شستشو، اغلب 60 تا 80 دقیقه با استفاده از تنظیمات معمولی شستشو/خشک کن سنگین. (با استفاده از تنظیمات معمولی می توانید در زمان صرفه جویی کنید.)
  • به دلیل سطح پایین آب، زمان شستشوی طولانی تر و سرعت چرخش بیشتر، لباس ها ممکن است گره بخورند.
  • در مدل‌های ظرفیت بالای این نوع ماشین لباسشویی عمق مخزن زیاد است.
ماشین لباسشویی درب از بالا Top-Loaders
ماشین لباسشویی درب از بالا Top-Loaders

درب از جلو Front-Loaders

مزایا

  • کیفیت تمیز کردن با امتیاز عالی یا بسیار خوبی
  • مناسب برای پارچه‌های حساس
  • آب کمتری مصرف می کنند و آب به سرعت خارج می‌شود و در نتیجه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کوتاه شدن زمان خشک کن می شود.

معایب

  • زمان شستشو طولانی است، اغلب 75 تا 105 دقیقه با استفاده از تنظیمات معمولی شستشو/ و تنظیمات پیشرفته.
  • انتقال ارتعاشات و لرزش‌ها به کف برخی ارتعاشات را به کف منتقل می کنند. (این عیب در مورد کفپوش های چوبی نگران کننده باشد اما در مورد کف های بتنی و سرامیک نه.)
  • ایجاد کپک و جمع شدن باکتری در اطراف واشر درب جلو
لباسشویی درب از جلو Front-Loaders
لباسشویی درب از جلو Front-Loaders

موارد مهم قبل از خرید ماشین لباسشویی

بسته به میزان استفاده و نحوه نگهداری شما از وسایل، می توانید انتظار داشته باشید که یک ماشین لباسشویی 8 تا 14 سال عمر کند. قبل از خرید، مدتی را صرف برنامه ریزی خرید خود کنید. بسیاری از ویژگی های خاص برای در نظر گرفتن وجود دارد. در این قسمت از مقاله lg-laundry.ir چند نکته اساسی وجود دارد که باید قبل از خرید آن را مطالعه نمایید:

میزان برچسب انرژی ماشین لباسشویی ال جی

صرفه جویی در مصرف انرژی در طول عمر هر وسیله ای قابل توجه است. اکثر ماشین‌های لباسشویی و خشک‌کن‌های موجود در بازار امروز دارای گواهینامه ENERGY STAR هستند، اما بررسی عملکرد ماشین لباسشویی طبق کنسرسیوم برای بهره‌وری انرژی (CEE) ضروری است. CEE سطوحی را بر اساس ضریب انرژی اصلاح شده (MEF) و ضریب آب یکپارچه (IWF) ماشین نشان می دهد. هر چه دستگاه کارآمدتر باشد و آب کمتری مصرف کند، سطح آن بالاتر است.

ظرفیت مخزن لباسشویی ال جی

در راهنمای خرید ماشین لباسشویی ال جی، ظرفیت بسیار اهمیت دارد. ظرفیت شما نسبت به تعداد افراد در خانواده تعیین می‌شود. به همین دلیل باید به تعداد افراد خانواده و سبک زندگی خودتان توجه خاصی داشته باشید. اگر لباس و پارچه‌های بزرگ یا حجیم را می‌شوید، یک ماشین لباسشویی با ظرفیت بالا در نظر بگیرید.

علیرغم اندازه بزرگ، یک دستگاه با ظرفیت بالا می تواند به اندازه یک ماشین لباسشویی ال جی کوچک در مصرف انرژی کارآمد باشد و می تواند ویژگی ها و چرخه های شستشوی مشابه مدل های معمولی را ارائه دهد. ظرفیت وان به داخل وان اشاره دارد و بر حسب کیلو اندازه گیری می شود.

ظرفیت لباسشویی ال جی بین 6 تا 12 کیلو می باشد که با توجه به تعداد افراد خریداری می‌شود. اما به خاطر داشته باشید که اگر خانواده 2 نفره هستید نیاز به لباسشویی 12 کیلو ندارید. در این حالت ممکن است کیفیت بالای شستشو را دریافت نکنید اما درصورتی که ماشبن با ظرفیت 6 کیلو را تهیه کنید می تواند کیفیت شستشوی زیادی را ارائه دهد.

توجه داشته باشید که اعداد مورد نظر در مورد لباس خیس می باشد. یعنی اگر شما ماشین لباسشویی 6 کیلویی خریداری کرده اید منظور 6 کیلو لباس خیس شده در مخزن است نه 6 کیلو لباس خشک.

در صورتی که درب ماشین لباسشویی شما دچار خرابی شده باشد می توانید مقاله 7 علت قفل شدن درب لباسشویی ال جی را مطالعه نمایید.

ظرفیت مخزن لباسشویی
ظرفیت مخزن لباسشویی

میزان فضای مورد نظر و رنگ

چقدر فضا برای قرار دادن ماشین لباسشویی دارید؟ علاوه میزان فضای مورد نیاز برای خود ماشین لباسشویی، به فضایی برای باز کردن کامل درها نیاز دارید. همچنین ماشین لباسشویی باید با اجسام اطراف فاصله مناسبی داشته باشد. این فاصله از طرفین و پشت ماشین لباسشویی 5 سانت در نظر گرفته شده است.

سرعت چرخش در ماشین لباسشویی

سرعت چرخش یکی از مهمترین فاکتورهای راهنمای خرید لباسشویی ال جی می باشد زیرا این سرعت مخزن است که می تواند به شستشوی لباس ها کمک کند. این سرعت بر حسب دور بر دقیقه می باشد. هرچه سرعت زیاد باشد پروسه ی شستسو می تواند سریعتر اتفاق بیوفتد.

راهنمای برنامه‌های شستشو در لباسشویی ال جی

در راهنمای خرید ماشین لباسشویی ال جی دغدغه‌ی اصلی شما خرید یک لباسشویی خوب با قیمت مناسب است که به راحتی بتواند نیاز شما را برطرف سازد. تا این قسمت از مقاله به ویژگی های ظاهری و سخت افزاری پرداخته ایم اما باید به یاد داشته باشید که ویژگی‌های نرم افزاری و برنامه ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در صورتی که بعد از خرید ماشین لباسشویی در مورد برنامه‌های آن اطلاعاتی ندارید بهتر است مقاله راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی ال جی را مطالعه نمایید.

قابلیت Turbo wash: اگر شستشوی با کیفیت برای شما اهمیت زیادی دارد این قابلیت مناسب شماست. این تکنولوژی می تواند به مدت 120 ثانیه آب را روی لباس ها اسپری کند. با اعمال این برنامه کیفیت شستشوی بالا و مصرف کم برق و آب را دریافت کنید.

Inverter direct drive: ماشین لباسشویی ال جی دارای این قابلیت از تکنولوژی سطح بالایی برخوردار است. خصوصیات اصلی این مدل موتورها سرعت بالا، صدای کمتر، صرفه جویی در انرژی و …. می باشد.

Motion diret drive 6: برای شستشوی بهتر لباس های حساس بهتر است از این تکنولوژی استفاده می کنند. اصول این روش به این صورت که پله‌ای، غلتادن، پیچاندن، چرخاندن، فشار دادن و تاباندن می باشد. به این صورت می‌توانید شستشوی با کیفیتی داشته باشید.

True steam: یکی از مدل های شستشو که بسیار بهینه می باشد این تکنولوژی است. مدت زمان اجرای این تکنولوژی 20 دقیقه می‌باشد و اصول کار آن شستشو با بخار آب است. این روش می‌تواند در مصرف آب نقش ویژه‌ای داشته باشد. در این روش می‌توانید لباس ها را نرم، تمیز و صاف با بوی بسیار خوب تحویل بگیرید.

Smart diagnosis: با توجه به نام این سیستم، این تکنولوژی هوشمند است. این ویژگی می‌تواند لباس‌ها را سریعتر و بهتر شستشو دهد.

راهنمای برنامه‌های شستشو در لباسشویی ال جی
راهنمای برنامه‌های شستشو در لباسشویی ال جی

بهترین لباسشویی با کمترین قیمت کدام است؟

خرید لباسشویی خوب و با کیفیت مناسب یکی از مهترین دغدغه ها می باشد. همه ی ما به دنبال وسیله ای با کیفیت خوب ولی با کیفیت مناسب هستیم تا بتواند نیازهای مارا رفع کند. آیا به دنبال ماشین لباسشویی خوب ایرانی هستید ولی نمی دانید بهترین ماشین لباسشویی ایرانی کدام است؟ اگر می خواهید لباسشویی با کیفیت خوب و قیمت مناسب ایرانی یا خارجی را خریداری کنید لیست زیر برای شما مناسب است:

  • ماشین لباسشویی بوش مدل WAX32E90ME
  • ماشین لباسشویی دوو مدل DWK-CH700S
  • ماشین لباسشویی بوش مدل WAJ2018SGC
  • ماشین لباسشویی فریدولین مدل SW70
  • ماشین لباسشویی کوپکس مدل UV-LIGHT 1135
  • ماشین لباسشویی دوو مدل DWK-CH820S

بهترین لباسشویی ایرانی کدام است؟

در این بخش چند مورد از لباسشویی های ایرانی قرار گرفته است که می توانید آن ها را با قیمتی مناسب تر خریداری کنید.

  • ماشین لباسشویی اسنوا مدل SWM-94537
  • ماشین لباسشویی آبسال مدل WRE5307-W
  • ماشین لباسشویی اسنوا مدل SWM-94S60
  • ماشین لباسشویی ایکس ویژن مدل TE62-AW/AS
  • ماشین لباسشویی ایکس ویژن مدل TE62-AW/AS
  • ماشین لباسشویی پاکشوما مدل TFB – 86407 ST
  • ماشین لباسشویی اسنوا مدل SWM-71137
  • ماشین لباسشویی اسنوا مدل SWM-71W10
  • ماشین لباسشویی پاکشوما مدل BWF 40907 WT

در آخر بهتر است برای خرید ماشین لباسشویی زمان مناسب را صرف کنید تا بتوانید با بهترین عملکرد و بهترین قیمت دستگاه مناسب را خریداری نمایید. همچنین در صورت خرابی دستگاه و تعمیر ماشین لباسشویی ال جی از نمایندگی معتبر کمک بگیرید تا بتواند با بهره گیری از دانش و تجربه کافی دستگاه شما را تعمیر نماید. در lg-laundry.ir به راحتی می توانید این خدمات را با قیمت مناسب داشته باشید.