دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

بهترین راهکار شستن یقه پیراهن مردانه در منزل

فهرست مطالب

بهترین راهکار برای از بین بردن چرک یقه پیراهن مردانه کدام است؟ روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که در این مقاله از lg-laundry.ir قصد داریم 11 روش متداول را به شما معرفی کنیم. حتماً برایتان پیش آمده قصد رفتن به یک جلسه کاری مهم دارید اما ناگهان متوجه می‌شوید که یقه پیراهنتان زرد است.

در بهترین حالت باید بیخیال استفاده از آن پیراهن شده و لباس دیگری انتخاب کنید. اگر لباس دیگری نداشتید، چگونه باید مشکل را حل کنید؟

بهترین راهکار برای از بین بردن چرک یقه پیراهن مردانه
بهترین راهکار برای از بین بردن چرک یقه پیراهن مردانه

خبر خوب اینکه با استفاده از موادی مانند سرکه، آبلیمو، سفیدکننده، مایع لباسشویی، جوش شیرین و… به راحتی می‌توانید در منزل به رفع چرک یقه پیراهنتان بپردازید. در برخی موارد چرک یقه بیش از اندازه زیاد است. در این شرایط پیشنهاد می‌کنیم لباس خود را به یک خشکشویی مورد اعتماد سپرده و در اسرع وقت آن را تحویل بگیرید.

لکه‌ها در فصل تابستان بیشتر از فصول دیگر سال نمایان می‌شوند. یکی از دلایل این موضوع گرمای هواست که باعث می‌شود پوست گردن عرق کرده و یقه لباس چرک شود. تمیز کردن یقه پیراهن مردانه فوت و فن‌های زیادی دارد که اگر به آن‌ها توجه کنید، لباستان در کوتاهترین زمان ممکن تمیز می‌شود.

بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از چرک شدن یقه پیراهن، از کرم مرطوب‌کننده یا ضد آفتاب در نزدیکی گردن استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود اثر این کرم‌ها روی لباستان باقی نماند.

شستن یقه پیراهن مردانه با سفیدکننده

برای پاک کردن چرک یقه پیراهن مردانه می‌توانید از مقداری سفیدکننده استفاده کنید. سفیدکننده لکه زرد یقه را کامل از بین می‌برد. توصیه می‌کنیم قبل استفاده از سفیدکننده برچسب روی لباس را به دقت مطالعه کنید. گاهی اوقات استفاده از سفیدکننده قوی باعث می‌شود به بافت لباس آسیب وارد شود.

شستن یقه پیراهن مردانه با سفیدکننده
شستن یقه پیراهن مردانه با سفیدکننده

استفاده از جوش شیرین

شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد اما جوش شیرین یکی از مواد قدیمی و کاربردی در رفع چرک یقه پیراهن مردانه است. برای استفاده از جوش شیرین باید مقداری از آن را با آب مخلوط کرده تا حالت خمیری پیدا کند.

خمیر به دست آمده را با استفاده از یک مسواک نرم و تمیز به آرامی روی یقه پیراهن مردانه قرار دهید تا جذب پارچه شود. بعد مدتی خمیر را با مقداری آب تمیز کرده و یقه را به خوبی شستشو دهید.

خمیر را با یک مسواک نرم و تمیز روی لکه یقه قرار دهید تا جذب پارچه شود. سپس پس از مدتی خمیر جوش شیرین را با مقداری آب تمیز کنید و یقه را به خوبی بشویید.

استفاده از جوش شیرین
استفاده از جوش شیرین

شامپو یا مایع ظرفشویی راهکار تمیز کردن یقه پیراهن مردانه

شامپو فقط برای مو یا مایع ظرفشویی فقط برای شستن ظروف به کار نمی‌رود. یکی از کاربردهای مایع ظرفشویی و شامپو، رفع چرک یقه پیراهن مردانه است. شامپو و مایع ظرفشویی تمام چربی‌های روی یقه را برطرف می‌کنند. کافیست مقداری از این 2 مایع را روی یقه پیراهن مردانه ریخته سپس با یک اسفنج آن را تمیز کنید. لباس را با آب شستشو دهید تا لکه به طور کامل پاک شود.

شامپو یا مایع ظرفشویی راهکار تمیز کردن یقه پیراهن مردانه
شامپو یا مایع ظرفشویی راهکار تمیز کردن یقه پیراهن مردانه

برای شستن لباس در لباسشویی چگونه باید دمای مناسب را انتخاب کنیم؟ برای پاسخ به این سوال مقاله « انتخاب بهترین دما برای شستشوی لباس » را مطالعه کنید.

استفاده از سرکه سفید

سرکه یک لکه‌بر مناسب و ترکیب طبیعی است. شما می‌توانید لباس سفید خود را با کمی سرکه سفید لکه‌گیری و تمیز کنید. در صورتی که به پاک کننده‌های شیمیایی حساسیت دارید، سرکه گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود.

استفاده از لیمو ترش راهکار پاک کردن چرک یقه

مقداری لیمو ترش روی یقه کثیف و زرد ریخته سپس لکه را با استفاده از یک مسواک تمیز و نرم پاک کنید. لیمو به راحتی لکه عرق را از بین می‌برد.

استفاده از نمک

نمک هم یکی از بهترین شوینده‌ها برای پاک کردن یقه چرک پیراهن مردانه است. این ماده کاربردی در از بین بردن لکه آدامس از روی لباس هم مفید است. برای استفاده از این روش مقداری نمک با آب ولرم مخلوط کرده سپس یقه چرک را برای مدتی داخل آن قرار دهید. برای تمیزتر کردن یقه اسفنج تمیز را داخل آب و نمک قرار داده و آن را روی یقه پیراهن بریزید تا لکه به درستی پاک شود.

استفاده از نمک
استفاده از نمک

نمک یکی از موادی است که از رنگ پس دادن لباس جلوگیری می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله « چگونه از رنگ پس دادن لباس جلوگیری کنیم؟ » مراجعه کنید.

صابون ظرفشویی شوینده مناسب برای پاک کردن چرک یقه

یکی از راهکارهای تمیز کردن یقه پیراهن مردانه، استفاده از صابون ظرفشویی است. صابون را با کمی آب روی لکه به آرامی بمالید. یک روش دیگر این است که یقه چرک لباس را در محلول آب و صابون قرار دهید تا کمی خیس خورده و لکه پاک شود. در نظر داشته باشید در این روش بعد پاک شدن یقه یکبار باید لباس را کامل شستشو دهید.

صابون ظرفشویی
صابون ظرفشویی

رفع چرک یقه پیراهن مردانه با پودر آسپرین

اگر لکه یقه لباس شما به هیچ عنوان پاک نمی‌شود، از نصف فنجان آب گرم همراه 2 تا قرص آسپرین پودر شده استفاده کنید. مواد مورد نظر را با هم مخلوط کرده سپس پیراهن را به مدت 2 الی 3 ساعت در محلول قرار دهید تا به راحتی از شر لکه خلاص شوید. در نهایت برنامه مورد نظرتان را انتخاب و لباس را در لباسشویی شستشو دهید.

آب اکسیژنه محلول مناسب پاک کردن چرک یقه پیراهن مردانه

به عنوان آخرین روش برای تمیز کردن یقه پیراهن مردانه می‌توانید از آب اکسیژنه استفاده کنید. برای این کار مقداری آب گرم و آب اکسیژنه را با هم مخلوط کرده سپس لباس را به مدت یک ساعت یا بیشتر در آن خیس کرده و مطابق روال بشویید.

نکات مهم پاک کردن چرک یقه پیراهن مردانه

برای تمیز کردن یقه پیراهن مردانه به شکلی که به بافت پارچه هم آسیب وارد نشود، باید روش‌های بالا را فقط برای قسمت‌های بی‌رنگ لباس خود به کار ببرید. این نکته را به یاد داشته باشید برخی لباس‌های ظریف در تماس با جوش شیرین خراب می‌شوند. نکته سوم اینکه اگر چرک دور یقه کم باشد، معمولاً لکه با یک شستشوی سطحی هم از بین می‌رود.

نکات مهم پاک کردن چرک یقه پیراهن مردانه
نکات مهم پاک کردن چرک یقه پیراهن مردانه

فقط تمیز کردن یقه پیراهن مردانه مهم نیست. خشک کردن لباس هم نقش مهمی دارد. به این نکته توجه کنید اگر این کار به درستی انجام نشود، لکه‌ها مجدد جذب یقه و سر آستین می‌شوند. برای خشک کردن صحیح لباس بهتر است از نور خورشید استفاده کنید. گرما عامل اصلی و یک ضد عفونی کننده موثر است که از رشد باکتری در لباس شما جلوگیری می‌کند.

بهترین راهکار برای از بین بردن چرک یقه چیست

استفاده از شوینده‌های مناسب مانند شامپو، مایع ظرفشویی، لیموی تازه یا آب لیمو، سرکه، آب اکسیژنه، صابون و جوش شیرین بهترین شوینده‌ها برای پاک کردن چرک یقه پیراهن مردانه هستند که شما می‌توانید بسته به درجه سختی لکه یکی از این شوینده‌ها را انتخاب کنید.

چکار کنیم که یقه لباس‌ها چرک نگیرد؟ در اطراف گردن از کرم‌های مرطوب‌کننده یا ضد آفتاب استفاده نکنید به خصوص در فصل تابستان زیرا تعریق بدن باعث می‌شود روی یقه لباس لکه ایجاد شود.

بهترین راهکار برای از بین بردن چرک یقه چیست
بهترین راهکار برای از بین بردن چرک یقه چیست

بهترین شوینده ها برای پاک کردن چرک یقه کدام اند

شوینده‌های زیادی برای پاک کردن چرک یقه وجود دارند که در میان آن‌ها آب اکسیژنه از همه بهتر است. در صورتی که یقه لباس بیش از اندازه چرک باشد، بهترین راهکار استفاده از آب اکسیژنه است. به این نکته توجه کنید بعد از بین رفتن لکه حتماً یکبار لباس را با آب کامل شستشو دهید.

مراحل پاک کردن چرک یقه پیراهن مردانه

گاهی اوقات به دلایل مختلف یقه پیراهن شما چرک می‌شود. در این شرایط 2 راه پیش روی شما قرار دارد. اول اینکه لباس را به دست کارشناسان خشکشویی بسپارید حالت دوم هم اینکه لباس را در منزل با شوینده مناسب شستشو دهید تا لکه برطرف شود. در ادامه مراحل پاک کردن چرک یقه پیراهن مردانه به شما معرفی می‌شوند:

  • انتخاب شوینده مناسب
  • شوینده را با مقداری آب مخلوط کنید.
  • یقه چرک لباس را به مدت 2 الی 3 ساعت در محلول قرار دهید.
  • بعد از بین رفتن لکه یکبار لباس را با برنامه مناسب داخل لباسشویی شستشو دهید.
مراحل پاک کردن چرک یقه پیراهن مردانه
مراحل پاک کردن چرک یقه پیراهن مردانه

روش‌هایی که در این مقاله از نمایندگی تعمیر لباسشویی در غرب تهران به شما معرفی کردیم، همه باعث رفع چرک یقه پیراهن مردانه می‌شوند. چنانچه روش‌های بالا در از بین بردن لکه یقه پیراهن مفید نبودند، از طریق شماره‌های داخل سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند. در مقاله‌های بعدی ما را همراهی کنید.