دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

روش های انتخاب بهترین دما برای شستشو لباس

فهرست مطالب

چگونه دمای آب مناسب برای شستشو لباس در لباسشویی را انتخاب کنیم؟ دمای آب یکی از نکاتی است که باید هنگام شستن لباس در لباسشویی به آن دقت زیادی داشته باشید. انتخاب نادرست دمای آب می‌تواند به بافت پارچه آسیب رسانده و طول عمر لباس شما را کاهش دهد. سوال اصلی این است که بهترین دمای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی چیست و چگونه باید آن را انتخاب کرد؟

بهترین دما برای شستشو لباس
بهترین دما برای شستشو لباس

انتخاب بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی نه تنها در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده بلکه باعث افزایش طول عمر لباسشویی شما هم می‌شود. در این مقاله از lg-laundry.ir همراه ما باشید تا اصول و اهمیت دمای آب در شستشو لباس در لباسشویی را به شما توضیح دهیم.

اهمیت انتخاب بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی

لباس‌های مختلف باید با دماهای متفاوتی در لباسشویی شسته شوند. سهل‌انگاری در این زمینه باعث می‌شود شکل و ساختار الیاف از بین برود. برای انتخاب دمای مناسب شستشو لباس باید به رنگ، جنس، نوع و برچسب پشت آن دقت کنید. دانستن راهنمای دما در ماشین لباسشویی به شما کمک می‌کند لباس‌هایتان را با بالاترین کیفیت شسته و تمیز کنید.

معمولاً هر فصل بسته به شرایط آب و هوایی از تعدادی لباس با جنس و رنگ مخصوص آن فصل استفاده می‌کنیم. برای مثال در فصل تابستان از رنگ‌های روشن با جنس نخ استفاده می‌کنیم که گرما را کمتر جذب کرده و خنک‌تر هستند. این در حالی است که در فصل پاییز و زمستان که هوا سردتر است، از لباس‌هایی با رنگ تیره و جنس پشم و ابریشم استفاده می‌کنیم.

اهمیت انتخاب بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی
اهمیت انتخاب بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی

حال شستشو هر کدام از این لباس‌ها اصول و قواعد خاص خود را دارد. این نکته را در ذهن داشته باشید برخی لباس‌ها را نمی‌توان با لباسشویی به درستی شستشو داد. بنابراین شستن این نوع لباس‌ها باید به صورت دستی یا با استفاده از خشک‌شویی انجام شود.

گاهی اوقات به دلایل مختلفی موادی مانند آدامس به لباس می‌چسبد. چگونه باید این لکه را از بین برد؟ در مقاله « روش‌های پاک کردن آدامس از روی لباس» به این سوال شما پاسخ داده‌ایم.

بهترین دمای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی چیست

در پاسخ به این سوال کاربران که بهترین دمای  شستشوی لباس در ماشین لباسشویی چیست باید بگوییم در حالت عادی لباس‌ها در دمای 40 درجه شسته می‌شوند. این دما برای لباس‌های روزمره است. این دما بسته به نوع، جنس، الیاف و لکه‌های روی لباس می‌تواند کم یا زیاد شود. شوینده‌های لباس در آب سرد و آب گرم قابلیت شستشوی لباس را داشته اما اثربخشی آن‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد. به عنوان مثال برخی شوینده‌ها لباس‌ها را تنها در آب گرم تمیز می‌کنند این در حالی است که برای استفاده از برخی شوینده‌ها باید لباس را از قبل داخل آب سرد خیس کنید. توصیه می‌کنیم هنگام خرید شوینده به این نکته توجه کنید.

بهترین دمای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی چیست
بهترین دمای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی چیست

چگونه دمای آب مناسب برای شستشو لباس در لباسشویی انتخاب کنیم

بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی را چگونه می‌توان انتخاب کرد؟ در لباسشویی‌های ال جی با انتخاب برنامه شستشو، دمای آب به طور خودکار انتخاب می‌شود. گاهی اوقات زمانی که برنامه شستشو را انتخاب می‌کنید، دستگاه از شما دمای مناسب شستشوی لباس را می‌خواهد. در این شرایط باید بسته به نوع، رنگ، الیاف، میزان کثیفی و برچسب پشت لباس، بهترین دمای آب را انتخاب کنید.

چگونه دمای آب مناسب برای شستشو لباس در لباسشویی انتخاب کنیم
چگونه دمای آب مناسب برای شستشو لباس در لباسشویی انتخاب کنیم

جدول بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی

راهنمای دما در ماشین لباسشویی بسته به نوع و مدل متفاوت است. در ادامه بهترین دمای آب برای شستن لباس به شما معرفی می‌شوند.

دما

نوع آب

10 تا 30 درجه سانتیگراد

سرد
30 تا 40 درجه سانتیگراد ولرم
50 تا 60 درجه سانتیگراد نسبتاً داغ
بالای 60 درجه سانتیگراد

خیلی داغ

آب سرد برای شستشو چه نوع لباس مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال در بخش بعدی همراه ما باشید.

آب سرد برای شستن چه لباس هایی مناسب است

برای شستن لباس‌هایی با الیاف ظریف مانند ساتن که از حساسیت بالایی برخوردار است باید از آب سرد استفاده کنید. این نکته را فراموش نکنید لباس‌های ساتن را نباید خیلی چنگ بزنید. آب سرد باعث می‌شود پارچه تغییر حالت نداده و اصطلاحاً دفرمه نشود.

برای شستن چه نوع لباس هایی از آب ولرم استفاده می شود

آب ولرم برای شستشو چه نوع لباس مناسب است؟ معمولاً برای شستن انواع لباس از آب ولرم استفاده می‌شود. آب ولرم دمایی بین 30 تا 40 درجه سانتیگراد دارد. اگر در این دما از دور نرمال خشک‌کن لباسشویی هم استفاده شود، لباس چروک نمی‌شود. تاکید می‌کنیم برای انتخاب بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی حتماً به برچسب پشت لباس دقت کنید.

آب ولرم برای شستشو چه نوع لباس مناسب است
آب ولرم برای شستشو چه نوع لباس مناسب است

چه لباس هایی را می توان با آب داغ شست

آب داغ برای شستشو چه نوع لباس مناسب است؟ برای لباس‌های به شدت کثیف از آب داغ استفاده می‌شود. البته به این نکته هم توجه کنید که آب داغ باعث آسیب به بافت و الیاف پارچه می‌شود. توصیه می‌کنیم برای انتخاب دمای مناسب شستشو لباس در لباسشویی، 3 نکته زیر را به یاد داشته باشید.

3 نکته مهم در شستشو لباس با لباسشویی ال جی

نکته اول اینکه بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی همیشه به میل و خواسته ما انجام نمی‌شود. هر چه مدل لباسشویی شما جدیدتر باشد، قابلیت‌ها و امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد. یکی از این قابلیت‌ها انتخاب خودکار دمای آب با انتخاب برنامه شستشو است. در بعضی لباسشویی‌ها انتخاب دمای شستشو به عهده کاربر است. بهتر است هنگام انتخاب بهترین دمای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی 3 نکته زیر را در نظر بگیرید:

  • حتماً برچسب پشت لباس را به دقت مطالعه کنید.
  • دقت کنید چه میزان لکه روی لباس شما وجود دارد.
  • برای شستن لباس‌هایتان از شوینده مناسب و باکیفیت استفاده کنید.
3 نکته مهم در شستشو لباس با لباسشویی ال جی
3 نکته مهم در شستشو لباس با لباسشویی ال جی

این نکته را فراموش نکنید قدرت پاک‌کنندگی شوینده‌ها رابطه مستقیمی با انتخاب دما دارد. به عبارت بهتر هر چه دمای آب کمتر باشد، قدرت پاک‌کنندگی شوینده مورد نظر کمتر می‌شود.

دمای مناسب شستن لباس جین در لباسشویی چقدر است

در صورتی که برای شستن لباس‌های جین از دمای بالا استفاده کنید، لباس شما به مرور رنگ خود را از دست داده و چروک می‌شود. بهترین دما برای شستن لباس‌های جین در لباسشویی، 40 درجه سانتیگراد است. در صورتی که یکبار شستن برای لباس شما کافی نیست. در بار دوم دمای آب را به 30 درجه کاهش دهید. البته در این میان شوینده هم تاثیر زیادی در نحوه شستشو لباس جین در لباسشویی دارد.

دمای مناسب شستن لباس جین در لباسشویی
دمای مناسب شستن لباس جین در لباسشویی

پارچه های سفید را با چه دمایی باید شست

در شستن لباس‌های سفید، یک رنگ بودن لباس‌ها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است زیرا در صورت هم رنگ نبودن رنگ لباس‌ها، خطر رنگ پس دادن لباس افزایش می‌یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله « چگونه از رنگ پس دادن لباس جلوگیری کنیم؟» مراجعه کنید. برای شستشوی ملحفه‌های سفید با شرط یک رنگ بودن لباس‌ها می‌توانید از دمای آب 60 درجه هم استفاده کنید.

پارچه های سفید را با چه دمایی باید شست
پارچه های سفید را با چه دمایی باید شست

اگر اطلاعاتی که در این مقاله به شما ارائه شد، برایتان کافی نبوده است، کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی در غرب همه روزه از ساعت 8 صبح الی 8 شب پاسخگوی سوالات شما هستند. کافیست با شماره ۶۶۰۹۷۸۵۱ تماس بگیرید. در مقالات بعدی همراه ما باشید.