دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

آموزش شستشو انواع فرش، قالیچه و موکت در لباسشویی

فهرست مطالب

آیا با نکات شستشو فرش در لباسشویی ال جی آشنایی دارید؟ برای شستن فرش در لباسشویی از چه تنظیماتی باید استفاده کنیم؟ برای پاسخ به این سوالات توصیه می‌کنیم در این مقاله از lg-laundry.ir همراه ما باشید. در اغلب  موارد شستشو فرش در لباسشویی ال جی به قطعات داخلی آن فشار وارد کرده و هزینه‌ای که باید به قالیشویی بابت شستن فرش یا روفرشی خود بدهید را باید برای تعمیرات لباسشویی خود کنار بگذارید. معمولاً روفرشی‌هایی که از جنس پوست حیوانات هستند زمانی که داخل لباسشویی وارد می‌شوند، مخزن دستگاه را سنگین کرده و به قطعات آسیب‌های جدی وارد می‌کنند. معمولاً لباسشویی‌های 9 کیلویی برای شستن روفرشی مناسب هستند.

شستشو فرش در لباسشویی ال جی
شستشو فرش در لباسشویی ال جی

آیا شستشو فرش در لباسشویی ال جی امکان پذیر است

برای اینکه متوجه شوید آیا لباسشویی شما قادر به شستن فرش یا روفرشی منزلتان را دارد یا خیر باید به برچسب پشت فرش مراجعه کنید. معمولاً فرش‌هایی که از جنس پلی استر، نایلون، پلی پروپیلن، ویسکوز، الفین، خز مصنوعی، پنبه یا کتان هستند را می‌توان در لباسشویی شست. در این میان فرش یا روفرشی‌های زیر در لباسشویی قابل شستشو نیستند:

  • چمن‌های مصنوعی،
  • فرش‌های دستی یا روفرشی‌هایی از جنس پشم،
  • فرش‌هایی از جنس جوت یا پوست حیوانات.

این فرش‌ها در مجاورت آب سنگین شده و به قطعات داخلی لباسشویی فشار وارد می‌کنند.

شستشو لباس کودک در لباسشویی هم مانند شستشو فرش، قالیچه و موکت از اهمیت و حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. بنابراین اگر در منزل نوزاد یا کودک دارید، توصیه می‌کنیم مقاله « آموزش شستشو لباس کودک در لباسشویی» را یکبار مطالعه کنید.

آیا شستشو فرش در لباسشویی ال جی امکان پذیر است
آیا شستشو فرش در لباسشویی ال جی امکان پذیر است

تنظیمات مناسب برای شستن فرش در لباسشویی

یکی از عضوهای جدانشدنی هر خانه ایرانی، فرش است که معمولاً بخش عمده‌ای از منزل را در برمی‌گیرد. به همین دلیل شستشو مناسب فرش، روفرشی، قالی، قالیچه یا موکت باعث افزایش کیفیت آن‌ها شده و طول عمر فرش شما هم افزایش می‌دهد. بهتر است برای اینکه فرش شما در معرض آسیب‌دیدگی یا کثیفی قرار نگیرد، روی آن روفرشی قرار دهید. اما تنظیمات مناسب برای شستن فرش در لباسشویی کدام است؟

برای شستن فرش، روفرشی، قالی، قالیچه یا موکت داخل لباسشویی ابتدا باید با تنظیمات آن به طور کامل آشنا شوید. نکته دیگر اینکه برای شستن فرش داخل لباسشویی قبل هر چیز باید به این نکته توجه داشته باشید که لباسشویی شما ظرفیت شستشو فرش یا روفرشی مورد نظر را دارد یا نه؟

برای این کار می‌توانید از برنامه HAND WASH_DELICATE_WOOL داخل لباسشویی استفاده کنید.

تنظیمات مناسب برای شستن فرش در لباسشویی
تنظیمات مناسب برای شستن فرش در لباسشویی

آیا شستشو فرش در  لباسشویی کار درستی است

لباسشویی همانطور که از نامش هم پیداست دستگاهی برای شستشو لباس‌های راحتی و کاری است که هر لباس با توجه به برنامه خاص شسته می‌شود تا به بافت آن صدمه‌ای وارد نشود. اگر بخواهیم صادق باشیم شستشو فرش در لباسشویی کار درستی نبوده و توصیه نمی‌شود. برنامه‌ای برای شستشو فرش داخل لباسشویی طراحی نشده است. این مورد شامل شستن روفرشی، موکت، قالی و قالیچه هم می‌شود.

اگر قصد شستن فرش، روفرشی، قالی، قالیچه یا موکت داخل لباسشویی دارید، باید عواقب آن هم بپذیرید. در بسیاری موارد با شستشو فرش در لباسشویی، پرزهای آن داخل لوله تخلیه گیر کرده و فرش به خوبی شسته نمی‌شود. از طرفی اگر تمام چرخه شستشو بدون خطا و مشکل اجرا شود، بعد اتمام فرایند فرش یا روفرشی آن چیزی نیست که ابتدا داخل لباسشویی قرار داده‌اید. آیا شستن حوله در لباسشویی امکان‌پذیر است؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌کنیم مقاله « آموزش شستشو حوله در لباسشویی » را مطالعه کنید.

نحوه شستشو فرش در لباسشویی ال جی

بعد اینکه مطمئن شدید لباسشویی ال جی شما قادر به شستن فرش مورد نظرتان است، برای شستشو فرش در لباسشویی مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: تست ثبات رنگ

قبل شستن فرش در لباسشویی ابتدا باید آن را از نظر ثبات رنگ مورد تست قرار دهید. این کار به خصوص زمانی که قصد دارید همراه فرش یا روفرشی لباس‌های دیگر هم قرار دهید، اهمیت زیادی دارد. در بسیاری موارد مشاهده شده روفرشی یا فرش مورد نظر داخل لباسشویی به لباس‌های اطراف رنگ پس داده و کاربر دیگر قادر به استفاده از آن لباس نمی‌باشد. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از بروز این مشکل، همراه فرش چند حوله داخل لباسشویی قرار دهید.

برای تست ثبات رنگ فرش کافیست یک پارچه یا مقداری پنبه را با آب گرم خیس کرده و روی فرش یا روفرشی بمالید اگر پارچه یا پنبه رنگ گرفت یعنی فرش را نباید داخل لباسشویی قرار دهید. در این شرایط فرش یا روفرشی باید به طور دستی شسته شود.

مرحله دوم: جاروکشی فرش یا روفرشی

قبل شستن فرش داخل لباسشویی آن را برداشته و محکم تکان دهید. برای این کار می‌توانید از کسی کمک بگیرید. یک روش دیگر اینکه روفرشی یا فرش را جایی آویزان کرده سپس با چوب یا قالی کوب محکم به آن بکوبید. بعد انجام این کار فرش را روی زمین پهن کرده و با جاروبرقی آن را تمیز کنید.

شستشو فرش در لباسشویی ال جی
شستشو فرش در لباسشویی ال جی

مرحله سوم: لکه گیری

یک لکه‌بر قوی با توجه به جنس فرش انتخاب کرده و قبل شستن فرش در لباسشویی آن را کامل لکه‌گیری کنید. برای این کار ابتدا لکه را با کمی آب مرطوب کرده سپس مقداری لکه بر روی آن بریزید. در مرحله بعد به آرامی با استفاده از یک برس لکه‌بر را روی لکه کشیده و اجازه دهید 15 دقیقه باقی بماند. در این مرحله روفرشی شما آماده شسته شدن در لباسشویی است. قبل شستن فرش از سلامت لباسشویی خود مطمئن شوید.

مرحله چهارم: شستن فرش در لباسشویی

برای حفظ تعادل ماشین لباسشویی همراه فرش 2 حوله هم داخل مخزن قرار می‌دهیم. حوله‌ها هنگام شستن کمک می‌کنند تا چرک و کثیفی فرش بهتر پاک شده و احتمال پس دادن رنگ به حداقل کاهش پیدا کند.

تنظیمات مناسب برای شستن فرش در لباسشویی استفاده از برنامه های Wool، delicate و hand wash programs هستند. بعد تنظیم برنامه مناسب، لباسشویی را روشن کرده و تا پایان فرآیند شستشو منتظر بمانید.

مرحله پنجم: خشک کردن فرش بعد شستشو

بعد شستن کامل فرش داخل لباسشویی نوبت به خشک کردن آن می‌رسد. دستگاه‌های خشک‌کن لباسشویی معمولاً به بافت فرش یا روفرشی آسیب وارد می‌کند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم برای خشک کردن فرش آب آن را با یک حوله خشک بگیرید. در مرحله بعد روفرشی را یک جای صاف پهن کرده تا به خوبی خشک شود. اگر روفرشی کوچک است آن را روی بند رخت آویزان کنید. تقریبا 24 ساعت طول می‌کشد تا فرش یا روفرشی به خوبی خشک شود.

چرا نباید فرش و روفرشی را داخل لباسشویی شست

اگر فرش یا روفرشی شما از جنس پلی استر یا الیاف مصنوعی است می‌توان آن را به راحتی داخل لباسشویی شست اما شستن روفرشی‌هایی از جنس پشم یا پوست حیوانات می‌تواند مشکلات زیر را به همراه داشته باشد:

  • عمر فرش یا روفرشی کاهش پیدا می‌کند.
  • فرش یا روفرشی تغییر رنگ می‌دهد.

این نکته را فراموش نکنید فرش‌های ابریشمی یا پشمی را به هیچ عنوان داخل لباسشویی قرار ندهید.

شستشو فرش در لباسشویی ال جی
شستشو فرش در لباسشویی ال جی

نکات شستشو فرش در لباسشویی ال جی

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در شستشو فرش در لباسشویی در نظر بگیرید این است که آن را مستقیم در معرض نور خورشید قرار ندهید. این کار باعث تغییر رنگ فرش می‌شود. بهتر است در این زمینه با یک متخصص مشورت کنید.

  • بهتر است فرش را روی یک بند رخت یا نرده یا هوای آزاد خشک کنید.
  • فرش را با پایه‌های مبلتان هماهنگ کنید تا پایه‌های مبل از حرکت فرش جلوگیری کنند.
  • استفاده از جاروبرقی به طور منظم باعث می‌شود گرد و غبار به بافت فرش وارد نشود.
  • از شوینده‌ها متناسب با الیاف فرشتان استفاده کنید.

شوینده مناسب برای شستشو فرش در لباسشویی

ابزارهای شستشو فرش همراه با پیشرفت علم و تکنولوژی به طور قابل توجهی پیشرفت داشته‌اند تا جایی که در حال حاضر می‌توان انواع فرش دستبافت یا ماشینی را با مواد شوینده مناسب شست. از جمله موادی که در تولید فرش‌ها به کار رفته و باعث می‌شود زمان شستشو افزایش پیدا کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پلاستیک، پشم، نخ، آکریلیک، ابریشم، پنبه و… که هر کدام در برابر مواد شوینده واکنش‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهند. در انتخاب شوینده دقت کنید زیرا در غیر این صورت باید هزینه سنگینی بابت تغییر رنگ فرش خود متحمل شوید. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های مواد شوینده مناسب برای شستشو فرش در لباسشویی به شما معرفی می‌شوند.

به طور کلی متخصصان توصیه می‌کنند مواد شوینده مناسب برای شستشو فرش در لباسشویی باید ویژگی‌های زیر را دارا باشند:

  • قیمت مناسبی داشته باشد.
  • پوسیدگی و خرابی در فرش ایجاد نکند.
  • رایحه و بوی خوش ایجاد کند.
  • یک شوینده مناسب نباید در افراد حساسیت ایجاد کند.
  • شوینده مناسب نباید به بافت و الیاف فرش آسیب وارد کند.
  • بهتر است برای شستن فرش در لباسشویی از مواد شوینده دارای پی اچ خنثی استفاده کنید.
شستشو فرش در لباسشویی ال جی
شستشو فرش در لباسشویی ال جی

تهیه مواد شوینده برای شستن فرش، قالیچه و موکت در خانه

شما می‌توانید به جای استفاده از شوینده‌های شیمیایی و کارخانه‌ای، برای شستشو فرش در لباسشویی ال جی از شوینده‌های خانگی استفاده کنید. برای ساخت شوینده خانگی به 3 قاشق شامپو فرش، یک قاشق سرکه سفید و یک لیوان آب نیاز دارید. یک شوینده مناسب علاوه بر اینکه آلودگی‌های روی فرش را کامل پاک می‌کند، طول عمر و دوام آن هم افزایش می‌دهد.

انتخاب دمای مناسب برای شستن فرش در لباسشویی هم یکی از دغدغه‌های کاربران و استفاده‌کنندگان از لباسشویی است. استفاده از آب گرم در شستشوی فرش به مرور به بافت فرش آسیب وارد می‌کند. از این رو سعی کنید در شستشو فرش با لباسشویی از آب ولرم استفاده کنید.

شستن روفرشی در لباسشویی هم مانند فرش به دقت و مهارت زیادی نیاز دارد. در ادامه نحوه شستن روفرشی در لباسشویی به شما آموزش داده می‌شود.

نکات شستشو روفرشی در لباسشویی ال جی

قبل آشنایی با شستشو روفرشی در لباسشویی ال جی بهتر است با نکات لازم و مهم در این حوزه آشنا شوید. برای شستشو روفرشی در لباسشویی ال جی ابتدا باید به ظرفیت لباسشویی خود دقت کنید در غیر این صورت به قطعات داخلی لباسشویی شما صدمه‌های جبران‌ناپذیر وارد می‌شود.

  • برای شستن روفرشی در لباسشویی به هیچ عنوان از مایع سفیدکننده یا وایتکس استفاده نکنید.
  • اگر تخصص کافی در زمینه شستشو روفرشی در لباسشویی ال جی ندارید این کار را به یک متخصص حرفه‌ای در این زمینه بسپارید در غیر این صورت رنگ روفرشی رفته یا به بافت آن آسیب وارد می‌شود.
  • هنگام شستن روفرشی در لباسشویی از برنامه مناسب آن استفاده کنید.

مهم ترین نکته شستشو روفرشی در لباسشویی ال جی

یکی از نکات شستشو روفرشی در لباسشویی ال جی این است که باید فرآیند شستشو را مطابق با برنامه مورد نظر پیش ببرید . برای شستشو روفرشی در لباسشویی می‌توانید از قالیشویی هم کمک بگیرید. در قالیشویی روفرشی‌ها از 2 روش دستی و ماشینی شسته می‌شوند. البته این نکته را به یاد داشته باشید که شستشو فرش ماشینی از فرش دستی راحت‌تر است.

شستشو فرش در لباسشویی ال جی
شستشو فرش در لباسشویی ال جی

نحوه شستن روفرشی در لباسشویی به این شکل است که ابتدا برچسب پشت روفرشی را کامل مطالعه کنید. در مرحله بعد مطمئن شوید لباسشویی قادر به شستن روفرشی است یا خیر. روفرشی را داخل لباسشویی قرار داده و یکی از برنامه‌های Wool، delicate و hand wash programs را برای آن فعال کنید. بهتر است برای خشک کردن روفرشی از هوای آزاد استفاده کنید.

دمای مناسب برای شستن روفرشی در لباسشویی مانند فرش باید نه آنقدر زیاد باشد که به بافت روفرشی آسیب وارد کند نه آنقدر کم باشد که کثیفی و لکه‌های روفرشی به خوبی پاک نشوند.

تنظیمات مناسب برای شستن روفرشی در لباسشویی بسته به مدل و نوع لباسشویی متفاوت است. معمولاً بهترین برنامه‌ها برای شستن روفرشی در لباسشویی Wool، delicate و hand wash programs هستند.

شوینده مناسب برای شستشو روفرشی در لباسشویی باید دارای PH خنثی بوده و در افراد حساسیت ایجاد نکند. شما می‌توانید در منزل با مقداری آب، سرکه سفید و شامپو فرش یک شوینده مناسب برای شستشو فرش در لباسشویی در منزل تهیه کنید.

شستن فرش ماشینی در لباسشویی چگونه است

شستن فرش ماشینی در لباسشویی نسبت به فرش دستباف راحت‌تر است اما برای شستشو آن باید نکاتی رعایت شود. یکی از مهم‌ترین نکات شستشو فرش ماشینی در لباسشویی ال جی این است که هرگز آن را با آب گرم نشویید. فرش ماشینی از الیافت ساده‌تری تشکیل شده است. به همین دلیل در مجاورت با گرما یا استفاده از شوینده نامناسب الیاف آن به راحتی از هم می‌پاشد.

مراحل شستشو فرش ماشینی در لباسشویی

برای شستشو فرش ماشینی در لباسشویی ال جی باید مراحل زیر را گام به گام انجام دهید:

  • ابتدا برچسب پشت فرش ماشینی را کامل مطالعه کنید.
  • یکبار روی فرش ماشینی را با جاروبرقی کشیده تا کثیفی‌های آن کامل از بین برود.
  • مرحله بعدی لکه‌زدایی است. به همین منظور ابتدا مقداری محلول لکه بر روی فرش ماشینی ریخته سپس با یک پنبه یا پارچه آغشته به آب گرم محل لکه را چند بار به آرامی بکشید.
  • فرش ماشینی را داخل لباسشویی قرار داده و با برنامه های Wool، delicate و hand wash programs بشویید.
  • بعد اتمام فرآیند شستشو، فرش ماشینی را در مجاورت هوای آزاد قرار داده تا به خشک شود. برای خشک شدن کامل فرش ماشینی به 24 ساعت زمان نیاز دارید.

تنظیمات مناسب برای شستن فرش ماشینی در لباسشویی مانند شستن روفرشی یا قالی Wool، delicate و hand wash programs است. دمای مناسب برای شستن فرش ماشینی در لباسشویی مانند فرش، روفرشی یا قالی به گونه‌ای است که به بافت فرش آسیبی وارد نکند.

به عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید به طور کلی شستشو انواع فرش، قالیچه و موکت در لباسشویی توصیه نمی‌شود اما اگر به هر دلیل مجبور به شستشوی این اقلام در لباسشویی شدید، حتماً به ظرفیت دستگاه خود توجه کرده و مطابق با آن اقدام به شستشو نمایید.

توصیه می‌کنیم اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید، برای شستشو انواع فرش، قالیچه و موکت با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در تهران در ارتباط باشید. در مقاله‌های بعدی همراه ما باشید.