دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

آموزش شستشو حوله در لباسشویی

فهرست مطالب

آیا تا به حال به نکات شستشوی حوله در ماشین لباسشویی دقت کرده‌اید؟ شاید در نگاه اول شستن حوله زیاد اهمیت نداشته باشد اما با کمی دقت متوجه می‌شوید حوله با حساس‌ترین نقاط بدن در ارتباط است بنابراین وجود هرگونه آلودگی در آن به مرور حساسیت و عفونت ایجاد می‌کند.

شستشو حوله در لباسشویی
شستشو حوله در لباسشویی

سوال اغلب افراد این است که آیا حوله باید در فاصله‌های کوتاه شسته شود؟ در پاسخ باید بگوییم بله حوله باید مانند لباس به طور مرتب شسته شود. دلیل این موضوع چیست؟ چون زمانی که دست، صورت یا بدن خود را با حوله خشک می‌کنید، سلول‌های مرده در تار و پود حوله جای می‌گیرند. اگر این آلودگی‌ها به سرعت از روی حوله جدا نشوند، در استفاده بعدی به بدن فرد منتقل می‌شوند.

همه شما دنبال راه‌هایی برای مراقب از پوست خود هستید. همین عامل اهمیت شستشو حوله در لباسشویی را چندین برابر می‌کند. برای تمیز شدن کامل حوله ابتدا باید با نکات شستشوی آن به طور کامل آَشنا شوید. معمولاً بعد 5 بار استفاده از حوله باید آن را بشویید.

تنظیمات مناسب برای شستن حوله در لباسشویی چیست

شستشوی حوله در ماشین لباسشویی ال جی دارای تنظیماتی است که برای شسته شدن کامل حوله باید با این برنامه و تنظیمات کاملاً آشنا باشید. برای انتخاب برنامه مورد نظر شستن حوله در لباسشویی مراحل زیر را کامل انجام دهید:

برخی مدل‌های لباسشویی دارای برنامه Duvet هستند که از آن برای شستن حوله استفاده می‌شود. از این برنامه می‌توان برای شستشو لباس‌های بزرگ مخمل یا انواع روکش و ملحفه استفاده کرد. برنامه Duvet متناسب با نوع و جنس حوله مرحله شستشو و آبگیری را انجام می‌دهد.

شستشو حوله در لباسشویی
شستشو حوله در لباسشویی

برنامه دیگر برای شستشوی حوله داخل لباسشویی، Blanket است که از آن می‌توان برای شستن ملحفه، روتختی یا روکش مبلمان هم استفاده کرد. در صورتی که لباسشویی شما 2 برنامه بالا را ندارد، از برنامه Cotton استفاده کنید.

برخی لباسشویی‌های LG در کنار برنامه‌های بالا گزینه‌ای به نام Steam Softener هم دارند که به حوله بخار داده و بافت آن را نرم‌تر می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که لباسشویی شما از این تنظیمات پشتیبانی می‌کند، از آن برای نرم‌تر کردن حوله خود استفاده کنید.

اگر پوست حساسی دارید توصیه می‌کنیم برای شستشوی حوله در لباسشویی از برنامه Skin care استفاده کنید.

برای شستشوی حوله باید از چه دمایی استفاده کنیم

دمای مناسب برای شستن حوله در لباسشویی چقدر است؟ بهترین دما برای شستشو حوله در لباسشویی ال جی، 40 درجه سانتیگراد است. البته این دما بسته به نوع و جنس حوله می‌تواند تغییر کند. اگر قصد دارید علاوه بر شستن حوله آن را ضد عفونی هم کنید، بهتر است دمای 60 درجه را انتخاب کنید.

نکات مهم شستن حوله در لباسشویی الجی

برای شستن تمیزتر حوله رعایت نکات زیر ضروری است. رعایت این نکات باعث نرم و لطیف‌تر شدن حوله شما می‌شود. نکته اول اینکه حوله‌ها را از لباس‌های عادی جدا کرده سپس داخل لباسشویی قرار دهید زیرا برنامه شستشو حوله از لباس‌های عادی جداست و شستن لباس‌های عادی با برنامه حوله به بافت پارچه آن‌ها آسیب وارد می‌کند. دلیل دیگر اینکه لباس‌های عادی بیشتر در معرض آلودگی قرار می‌گیرند بنابراین بهتر است جدا از حوله شسته شوند.

نکات مهم شستن حوله در لباسشویی الجی
نکات مهم شستن حوله در لباسشویی الجی

شستشوی حوله با مایع لباسشویی

سعی کنید حوله خود را با مایع لباسشویی بشویید. گاهی اوقات مشاهده می‌کنیم لباس‌هایی که با پودر لباسشویی شسته می‌شوند نرمی و لطافت خود را از دست داده و بافت خشکی پیدا می‌کنند. استفاده از مایع لباسشویی باعث می‌شود حوله نرمی و لطافت خود را از دست ندهد.

تفکیک حوله ها با توجه به رنگ

حوله‌ها را با توجه به رنگ جدا کنید زیرا ممکن است رنگ داده و باعث کدر شدن حوله‌های دیگر شود. بهتر است برای شستن حوله‌های تیره از مایع شوینده مخصوص آن‌ها استفاده کنید. نکته دیگری که در شستشو حوله در لباسشویی باید به آن توجه داشته باشید اینکه بیش از 2 حوله در لباسشویی قرار ندهید.

حوله‌ها در مجاورت با آب سنگین می‌شوند. سنگینی بیش از اندازه به مخزن لباسشویی آسیب وارد می‌کند. این نکته را به یاد داشته باشید برای شستن حوله‌های تن پوشتان بیش از 2 حوله داخل مخزن لباسشویی قرار ندهید. اگر حوله‌ها کوچکتر باشند می‌توانید تعداد بیشتری داخل لباسشویی قرار دهید.

استفاده از شوینده مناسب

برخی افراد معتقداند اگر مایع لباسشویی زیادی به حوله اضافه کنند خیلی تمیزتر می‌شود در حالی که این تصور کاملاً اشتباه است. در صورتی که بیش از اندازه از مواد شوینده استفاده کنید، حوله به خوبی شسته نشده و نرمی آن هم کاهش پیدا می‌کند. بهتر است برای نرم‌تر شدن حوله در کنار مایع لباسشویی از سرکه هم استفاده کنید. برای ماندگاری بیشتر رنگ حوله از آب گرم همراه مایع لباسشویی و نصف فنجان سرکه سفید استفاده کنید.

ویژگی مواد شوینده مناسب برای شستن حوله در لباسشویی

مواد شوینده مناسب برای شستن حوله در لباسشویی چه ویژگی‌هایی دارند؟ اگر از حوله خود به طور مرتب استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم آن را هر 3 الی 4 روز یکبار شستشو دهید. برای شستن حوله‌های رنگی خود از شوینده‌های مناسب آن‌ها استفاده کنید تا رنگ آن‌ها از بین نرفته و کدر نشوند. این نکته را فراموش نکنید برای شسته شدن بهتر حوله از شوینده‌هایی که حالت پودری دارند، استفاده نکنید. هنگام شستشو حوله در ماشین لباسشویی ال جی، از نصف مایع لباسشویی استفاده کنید. برای شستشو حوله در لباسشویی ال جی از مواد سفیدکننده یا وایتکس استفاده نکنید زیرا این مواد باعث رنگ‌پریدگی و ایجاد لکه‌های سفید روی لباس می‌شود. زمانی که لکه‌های روی حوله سنگین هستند باید چه کرد؟ در این موارد می‌توانید شوینده خود را عوض کرده و از شوینده قوی‌تری استفاده کنید.

مواد شوینده مناسب برای شستن حوله در لباسشویی
مواد شوینده مناسب برای شستن حوله در لباسشویی

شستشوی حوله تنپوش در لباسشویی LG

نحوه شستن حوله تنپوش در لباسشویی چگونه است؟ در پاسخ باید بگوییم تنپوش را باید به طور جدا از لباس‌های عادی شسته همچنین برای شستشوی آن از مواد شوینده کمی استفاده کنید. برای شستن تنپوش در لباسشویی ال جی از شوینده‌های بدون آنزیم استفاده کنید.

برای تنپوش‌های رنگی دمای آب باید 40 درجه و برای تنپوش‌های سفید از دمای آب 60 درجه استفاده کنید. برخی لباسشویی‌ها دارای تنظیمات آب هستند. در این موارد آن را روی بیشترین حالت تنظیم کنید. برای شستن تمیزتر حوله همراه مایع کمی نرم‌کننده هم استفاده کنید.

شستن لباس کودک و نوزاد هم مانند حوله از حساسیت بالایی برخوردار است زیرا کودکان و نوزادان نسبت به افراد بزرگسال سیستم دفاعی ضعیف‌تری دارند. اگر نحوه شستشو لباس نوزاد یا کودک با لباسشویی برای شما  هم سوال است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله « آموزش شستشو لباس کودک در لباسشویی » در lg-laundry.ir را مطالعه کنید.

شستشوی حوله تنپوش در لباسشویی LG
شستشوی حوله تنپوش در لباسشویی LG

برای اطلاع از تنظیمات کامل شستشوی لباسشویی ابتدا به دفترچه راهنمای لباسشویی خود مراجعه کنید. در بسیاری موارد با مراجعه به دفترچه راهنما اطلاعاتی درباره نحوه شستشو همچنین تنظیمات لباسشویی به دست می‌آورید. گاهی اوقات دفترچه راهنما هم مشکل را برطرف نمی‌کند. در این موارد توصیه می‌کنیم با یک نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی معتبر تماس گرفته یا با یک تعمیرکار حرفه‌ای در این زمینه مشورت کنید.

به عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید شستشو حوله در لباسشویی کار سخت و پیچیده‌ای نیست. کافیست تنظیمات لباسشویی خود را به خوبی بشناسید. در مقاله‌های بعدی ما را همراهی کنید.