دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

آموزش شستشوی لباس کودک در لباسشویی

فهرست مطالب

آیا شستشوی لباس کودک در لباسشویی کار درستی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم در صورتی که برای شستن لباس از برنامه مناسب استفاده شده و شوینده باکیفیتی برای این کار در نظر گرفته شود شستشو لباس کودک یا نوزاد با لباسشویی ایرادی ندارد. شاید بسیاری از افراد درباره شستن لباس‌های راحتی خود کمی وسواس به خرج داده تا این حد که ترجیح می‌دهند این لباس‌ها را با دست بشویند اما زمانی که حرف از لباس کودک و نوزاد به میان می‌آید، شستشوی لباس از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است زیرا در صورت تمیز نشدن کامل لباس کودک یا نوزاد شما دچار انواع حساسیت‌های پوستی می‌شوند.

تمام این موارد در کنار هم باعث شد تا در این مقاله از lg-laundry.ir، آموزش شستشوی لباس کودک در لباسشویی را به طور کامل به شما توضیح دهیم.

شاید بخواهید لباس کودک یا نوزادتان را با دست یا ماشین لباسشویی بشویید. در هر 2 حالت باید در نظر داشته باشید برای شستشوی لباس کودک و نوزاد باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به شما معرفی می‌شوند.

نکات مهم شستن لباس کودک در لباسشویی ال جی

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در آموزش شستشو لباس کودک در لباسشویی ال جی باید در نظر داشته باشید این است که از شوینده مناسب و باکیفیت استفاده کنید که در کودکتان حساسیت ایجاد نکند. سوال اصلی این است که شوینده مناسب برای شستشو لباس کودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ در پاسخ باید بگوییم  بهتر است از شوینده‌های فاقد آنزیم استفاده کنید که بوی زیادی نداشته از طرفی لباس هم به شدت تمیز می‌کند.

سعی کنید شستن لباس کودک یا نوزادتان را در فاصله زمانی کوتاه انجام دهید. حتماً لازم نیست لباس کاملاً کثیف شود تا آن را کامل بشویید.

نکات مهم شستن لباس کودک در لباسشویی ال جی
نکات مهم شستن لباس کودک در لباسشویی ال جی

توجه به نحوه آبکشی از نکات شستشو لباس کودک در لباسشویی ال جی

سعی کنید به نحوه آبکشی و شستشو لباس کودک در لباسشویی ال جی توجه کنید زیرا در صورتی که مواد شوینده یا آلودگی روی لباس وجود داشته باشد، در بدن نوزاد یا کودک ایجاد حساسیت می‌کند. همانطور که می‌دانید بدن کودکان نسبت به بزرگسالان حساس‌تر است، بنابراین شستن نامناسب لباس‌های راحتی در دراز مدت منجر به آلرژی در کودک یا نوزادتان می‌شود.

توصیه می‌کنیم لباس کودکتان را همراه لباس‌های بزرگسالان داخل لباسشویی شستشو نداده و برای شستن لباس کودک یا نوزادتان از تنظیمات مخصوص استفاده کنید. از دیگر نکات شستشو لباس کودک در لباسشویی می‌توان به توجه به برچسب یا دستور‌العمل روی لباس اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به علامت‌های روی لباس دقت کنید.

توجه به نحوه آبکشی
توجه به نحوه آبکشی

دمای مورد نیاز برای شستشو لباس کودک در لباسشویی چه قدر است؟ در شستن لباس کودک دما را بیش از اندازه بالا قرار ندهید زیرا در دراز مدت به بافت پارچه آسیب می‌رسد. حتماً لباس را قبل شستشو با لباسشویی تا حدی لکه‌گیری کنید. دمای مناسب شستن لباس کودک و نوزاد 40 تا 60 درجه است. در صورتی که لباس بیش از اندازه آلوده باشد باید از دمای بالاتری برای شستشوی لباس کودک با لباسشویی استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از مشاوره کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی در تهران استفاده کنید.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند لباسی که به تازگی برای نوزاد یا کودکشان خریده‌اند را نباید تا مدتی شستشو دهند در حالی که این تصور اشتباه است. شما از نحوه نگهداری لباس قبل خرید اطلاع ندارید به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتماً لباس کودک یا نوزادتان را بعد خرید از فروشگاه یکبار کامل شستشو دهید.

علامت های مخصوص شستشو لباس کودک با لباسشویی ال جی

تنظیمات شستشو لباس کودک در لباسشویی ال جی را بسته به مدل لباسشویی به درستی انتخاب کنید همچنین لباس‌ها را در فضای باز و هوای آزاد خشک کنید. آفتاب هرگونه میکروب و آلودگی را از لباس شما خارج می‌کند. توصیه می‌کنیم از این روش برای شستن لباس‌های زیرتان هم استفاده کنید. ماشین‌های لباسشویی ال جی و جی پلاس بسته به مدل خود دارای برنامه‌های زیر هستند:

  • نگهداری نوزاد یا Baby care
  • شستشوی نوزاد یا Baby wear
  • شستشوی کودکان یا Kids wear

ماشین لباسشویی‌های ال جی و جی پلاس دارای یک قابلیت دیگر به نام Baby steam care هستند که لباس کودک یا نوزاد را با بخار شستشو می‌دهد.

علامت های مخصوص شستشو لباس کودک با لباسشویی ال جی
علامت های مخصوص شستشو لباس کودک با لباسشویی ال جی

توجه به برنامه های پرکاربرد لباسشویی ال جی

یکی دیگر از نکات شستشو لباس کودک در لباسشویی ال جی، توجه به برنامه‌های پرکاربرد دستگاه است. همانطور که می‌دانید ماشین‌های لباسشویی جدید دارای تنظیمات و برنامه‌های متنوعی هستند که بسته به نوع لباس باید تغییر کند. برای اطلاع کامل از تنظیمات شستشو لباس کودک در لباسشویی ال جی، به دفترچه راهنمای دستگاهتان مراجعه کرده یا با تعمیرکار متخصص مشورت کنید.

گاهی اوقات بعد خارج کردن لباس از لباسشویی پودرهای سفیدی روی آن مشاهده می‌کنید. دلیل وجود این پودرهای سفید، تمیز نشدن لباس است. عدم توجه به ظرفیت لباسشویی در کنار خرابی برخی قطعات داخلی منجر به باقی ماندن کف در لباسشویی ال جی می‌شود. برای مطالعه بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله « دلایل باقی ماندن کف در لباسشویی ال جی» مراجعه کنید.

آموزش شستشو لباس کودک در لباسشویی ال جی

قبل آموزش شستشو لباس کودک در لباسشویی ال جی، بهتر است با برخی علائم و نشانه‌ها مانند kidswear آشنا شوید. برنامه kidswear برای والدینی تهیه شده که دارای کودک یا نوزاد هستند. پاکیزگی لباس کودکان خیلی مهم است زیرا سیستم دفاعی کودکان بسیار حساس است و باید در نوع شستن لباس آن‌ها دقت شود.

در آموزش شستشو لباس کودک در لباسشویی ال جی، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • قبل شستن لباس حتماً به برچسب‌های پشت یقه آن دقت کنید.
  • لباس‌های کودکان اغلب از جنس نخ هستند و با برنامه شستشوی پنبه‌ای به راحتی قابل شستشو هستند. برای شستن لباس کودکان یا نوزادان بهتر است از برنامه AllergyPlus لباسشویی ال جی استفاده کنید.
  • برخی لباس‌های کودکان و نوزادان باید حتماً با دست شسته شوند. بنابراین این لباس‌ها را از ابتدا از بقیه لباس‌ها جدا کنید.

مراحل شستن لباس کودک با لباسشویی ال جی عبارتند از:

  • مواد کثیف را از لباس جدا کنید.
  • لباس را به آرامی داخل لباسشویی قرار دهید.
  • برنامه دستگاه را در حالت AllergyPlus قرار دهید.
  • بعد تمام شدن چرخه لباسشویی، لباس را خارج کرده و در معرض آفتاب قرار دهید تا به طور کامل خشک شود.

نکاتی درباره انتخاب پودر برای شستشوی لباس کودک در لباسشویی

بهترین کار برای شستشوی راحت لباس کودکتان، انتخاب یک فرم است. به این ترتیب به لباس کودکتان آسیب وارد نمی‌شود. نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که برای شستشوی لباس کودک با لباسشویی، دما را روی 60 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

علامت های مخصوص شستشو لباس کودک با لباسشویی ال جی
علامت های مخصوص شستشو لباس کودک با لباسشویی ال جی

پودر مناسب برای شستشو لباس کودک در لباسشویی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید اینکه پودر مورد نظر نباید دارای آنزیم باشد. شما می‌توانید برای شستشوی لباس کودکتان از پودرهای مخصوص لباس کودک یا نوزاد استفاده کنید. به این ترتیب علاوه بر اینکه به بافت لباس آسیب وارد نمی‌شود، از ایجاد حساسیت در کودک یا نوزادتان هم جلوگیری می‌شود.

نکات شستشوی لباس نوزاد در لباسشویی

نوزادان هنگام درد یا ناراحتی، با ایجاد صداها به والدین خود خبر می‌دهند. بنابراین شما به عنوان پدر یا مادر باید بدانید هر صدا یا عبارتی که از دهان نوزادتان خارج می‌شود، چه مفهومی دارد. در کنار توجه به صدای نوزاد، آموزش شستشو لباس نوزاد در لباسشویی هم اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد زیرا نوزاد تازه متولد شده سیستم دفاعی قوی ندارد. بنابراین وجود هرگونه آلودگی می‌تواند در نوزاد شما حساسیت یا آلرژی ایجاد کند. قبل آموزش شستشو لباس نوزاد در لباسشویی ال جی لازم است نکاتی درباره آن بدانید.

استفاده از شوینده مناسب در شستشوی لباس نوزاد در لباسشویی

زمانی که صحبت شستشوی لباس نوزاد در لباسشویی به میان می‌آید، باید از مواد کمتر و ملایم‌تری برای این کار استفاده کنید. دنبال یک شوینده مناسب برای شستشو لباس نوزاد خود باشید. این شوینده باید ویژگی‌های زیر را دارا باشد:

  • شوینده مورد نظر باید ضد حساسیت باشد.
  • پودری که برای شستن لباس نوزاد از آن استفاده می‌کنید باید فاقد مواد نگهدارنده، آنزیم و هرگونه رنگ باشد.
  • سعی کنید برای شستن لباس نوزادتان از مواد شوینده بدون عطر یا ضد حساسیت استفاده کنید.
  • بهتر است مواد شوینده توسط متخصص اطفال حتماً تست شود.

آموزش شستشو لباس نوزاد در لباسشویی ال جی

قبل شستن لباس نوزاد داخل لباسشویی حتماً به دستورالعمل‌های روی آن دقت کنید. به طور کلی بهتر است لباس‌های توری و ظریف نوزاد با چرخه ملایم یا ظریف شسته شود. بهتر است لباس‌های زیر یا زنانه خود را داخل کیسه‌های لباس مشبک قرار دهید. به این ترتیب لباس‌ها هنگام شستشو به هم گره نمی‌خورند.

دمای مورد نیاز برای شستشوی لباس نوزاد در لباسشویی چقدر است؟ آب داغ به الیافت پارچه آسیب وارد کرده و طول عمر آن را کاهش می‌دهد. بهتر است برای صرفه‌جویی در انرژی همچنین افزایش طول عمر پارچه، لباس نوزادتان را با آب سرد بشویید. البته گاهی اوقات به دلیل وجود لکه‌های سخت مجبور به استفاده از آب گرم برای شستن لباس در لباسشویی هستید.

سوال اصلی این است که آیا باید لباس نوزاد را قبل پوشیدن بشویید؟ در پاسخ باید بگوییم برای راحتی کار و عدم ایجاد حساسیت در نوزاد بهتر است لباس را قبل پوشیدن حتماً بشویید. برای شستشو لباس نوزاد با لباسشویی ال جی، از فرمول‌های شوینده بدون روشن کننده‌های اضافی استفاده کنید.

برای شستن لباس نوزاد باید از چه شوینده‌ای استفاده کنیم؟ این سوالی است که اغلب کاربران و والدین از کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی می‌پرسند. در پاسخ باید بگوییم برای تعیین مقدار و اندازه شوینده باید اندازه‌گیری‌های برچسب بطری را دنبال کنید. استفاده بیش از اندازه از شوینده می‌تواند حساسیت‌های پوستی نوزاد را افزایش دهد.

آموزش شستشو لباس نوزاد در لباسشویی
آموزش شستشو لباس نوزاد در لباسشویی

آیا لباس نوزاد را باید جدا از لباس های دیگر بشوییم

شما می‌توانید لباس همراه وسایل نوزادتان را به طور جدا با استفاده از یک شوینده ملایم و مناسب کودکتان بشویید. البته این موضوع به میزان کثیفی لباس و ماده شوینده هم بستگی دارد. از نکات شستشوی لباس نوزاد در لباسشویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشک‌های پارچه‌ای را باید از لباس‌های معمولی جدا کنید. پوشک در حساس‌ترین ناحیه بدن نوزاد شما قرار می‌گیرد بنابراین باید در شستن آن دقت لازم را به خرج دهید.
  • اگر پوست نوزادتان خیلی حساس نیست می‌توانید برای شستن لباس‌های او از شوینده اعضای خانواده استفاده کنید.
  • به عنوان یکی از نکات شستشوی لباس نوزاد در لباسشویی ال جی در نظر داشته باشید لباس نوزاد را می‌توانید در میان لباس‌های اعضای دیگر خانواده خود ترکیب کرده و با چرخه مناسب شروع به شستن لباس‌ها کنید.
  • لباس‌های نوزادتان را با نرم کننده‌های پارچه یا ضد الکتریسیته نشویید.
  • تمام لباس‌های افراد در ارتباط با نوزادتان را با یک شوینده بدون رنگ و عطر کامل بشویید.
  • لباس نوزادتان را به طور کامل آبکشی کنید در غیر این صورت لباس‌ها به خوبی شسته نشده و پوست تحریک می‌شود.
  • پوشک‌های پارچه‌ای را به طور جداگانه در آب داغ شسته و آبکشی کنید. برای این کار از یک شوینده مخصوص نوزاد استفاده کنید.

پودر مناسب برای شستشو لباس نوزاد در لباسشویی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ باید فاقد مواد آنزیم‌دار و حساسیت‌زا باشد تا به سیستم ایمنی بدن نوزاد صدمه‌ای وارد نکند. تنظیمات شستشو لباس نوزاد در لباسشویی ال جی باید به گونه‌ای انجام شود که آسیبی به بافت لباس وارد نشده و در نوزاد حساسیت ایجاد نکند. شوینده مناسب برای شستشو لباس نوزاد باید فاقد الکتریسیته ساکن و نرم باشد.

 آیا شستشوی لباس نوزاد در لباسشویی کار درستی است؟ اگر موارد بهداشتی و ایمنی را رعایت کنید این کار ضرری برای نوزادتان به همراه ندارد اما گاهی اوقات روی لباس لکه سخت ایجاد می‌شود. در این موارد توصیه می‌کنیم لباس را با دست بشویید.

به عنوان نکته پایانی از نکات شستشو لباس نوزاد در لباسشویی ال جی، به یاد داشته باشید لباس‌های زیر نوزاد را داخل یک کیسه مشبک قرار داده تا به بافت آن آسیبی وارد نشود همچنین سعی کنید پوشک پارچه‌ای نوزاد را با دست بشویید. آموزش شستشو لباس نوزاد در لباسشویی ال جی کار سخت و پیچیده‌ای نیست. کافیست به راهنمای شستشوی لباس دقت کنید. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید باشد. در مقاله‌های بعدی همراه ما باشید.