دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

آموزش کار با ماشین لباسشویی ال جی

فهرست مطالب

یکی از مهم‌ترین لوازم آشپزخانه در منزل ماشین لباسشویی می‌باشد. شاید جدیدا اقدام به خرید ماشین لباسشویی الجی کرده باشید اما اگر درباره راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی و طرز کار لباسشویی اطلاعاتی ندارید بهتر است آموزش کار با ماشین لباسشویی الجی را در این مقاله بیاموزید. همچنین در صورت خرابی هر قطعه از ماشین لباسشویی به راحتی می‌توانید از امکانات پاسخگویی و پشتیانی lg-laundry.ir استفاده نمایید.

آموزش کار با ماشین لباسشویی
آموزش کار با ماشین لباسشویی

لباسشویی ال جی چگونه کار می‌کند؟ راهنمای جامع

در ابتدای بحث آموزش کار با ماشین لباسشویی ال جی، عادت‌های استفاده از لباسشویی شما چگونه است؟ نحوه استفاده از ماشین لباسشویی روی لبا‌س‌ها و مصرف آب و انرژی شما تأثیر می‌گذارد. به همین علت شما در صورتی که حتی چندین سال است از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید شاید به صورت کامل درباره کارکرد آن اطلاعی نداشته باشید. به همین دلیل برای استفاده بهتر از مزایای ماشین لباسشویی چه نکاتی مهم است؟ لباسشویی چگونه کار می‌کند؟ برای به دست آوردن بهترین نتایج، در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه استفاده از ماشین لباسشویی و آموزش لباسشویی ال جی آورده شده است:

  1. جنس و رنگ لباس را برای دستورالعمل‌های شستشو بررسی کنید
  2. لباس‌های خود را با نظم و مرتب در ماشین لباسشویی قرار دهید
  3. تنظیمات مناسب را انتخاب کنید
  4. مواد شوینده، نرم کننده‌ها و تقویت کننده‌ها را اضافه کنید
  5. لباس‌ها را در لباسشویی قرار داده و روشن کنید

مرحله 1: بررسی جنس و رنگ لباس

در حالی که بیشتر لباس‌ها را می‌توان در ماشین شست، اما همیشه می‌توان جنس لباس را برای شستشوی بهتر بررسی کرد، مخصوصاً برای لباس‌های پشمی و ظریف. برخی باید با دست شسته یا خشک شوند و برخی دیگر نمی‌توانند آب داغ یا سفید کننده را تحمل کنند. اما امروزه در ماشین لباسشویی واشرهای قرار گرفته است که دارای برنامه‌هایی هستند که مخصوص مراقبت از پارچه‌ها و لباس‌های مختلف طراحی شده‌اند. بنابراین، هنگام خواندن دستورالعمل‌های مراقبت، مدل دستگاه خود را در نظر بگیرید. در نظر گرفتن این دستورالعمل‌ها به چرخه ی شستشوی شما کمک می‌کند. برای اطلاع کامل از دستور العمل‌های ماشین لباسشویی خود بهتر است دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی الجی را مطالعه نمایید. برای مطالعه ی دفترچه راهنمای آموزش لباسشویی ال جی کلیک نمایید.

بررسی جنس و رنگ لباس در لباسشویی ال جی
بررسی جنس و رنگ لباس در لباسشویی ال جی

مرحله 2: قرار دادن لباس‌ها با نظم در ماشین لباسشویی ال جی

در قدم بعدی آموزش کار با ماشین لباسشویی ال جی، نکته‌ی مهم این است یک نوع چرخه شستشو، برای همه نوع لباس مناسب نیست. انواع مختلف پارچه به روش‌های مختلف مراقبت نیاز دارند، بنابراین همه لباس‌های خود را به یک بار در ماشین لباسشویی قرار ندهید. شاید وسوسه انگیز باشد که انواع مختلفی از لباس را در ماشین لباسشویی قرار دهید اما بهتر است این کار را انجام ندهید. زیرا این کار به حفظ شکل، رنگ و کیفیت کلی لباس شما آسیب وارد می‌کند. بسته به مقدار لباس‌های کثیف خود در روز، آنها را به تعداد دفعات شستشوی مختلف تقسیم کنید.

آموزش کار با ماشین لباسشویی و مرتب سازی بر اساس رنگ

لباس‌ها را بر اساس روشن و تیره گروه بندی کنید. اگر می‌خواهید دقیق‌تر باشید، سفید و شلوار جین را هم جدا کنید. همچنین بعضی از لباس­ها مستعد رنگ‌دهی هستند پس برای جلوگیری از رنگ­گیری لباس‌های روشن خود بهتر است لباس روشن را به صورت جداگانه شستشو دهید. همچنین لباس‌های تیره نیز برای جلوگیری از کدر شدن نیاز به مواد شوینده‌ی خاصی دارد که باید از آن استفاده نمایید.

مرتب سازی بر اساس پارچه

پارچه‌های مختلف مثل پارچه‌های حساس را نباید مانند سایر پارچه‌ها شست و خشک‌ کرد. با جدا کردن آن‌ها بر اساس وزن یا نوع پارچه، آن‌ها را از آسیب محافظت کنید. اقلام سنگین‌تر مانند حوله و پتو را با وسایل سبک‌تر مانند لباس زیر زنانه و لباس‌های ظریف مخلوط نکنید. لباس‌های پرز ریز و لباس‌های پرز گیر مانند میکروفیبر و کرک نیز باید از هم جدا شوند.

شستشوی لباس‌های ظریف و کوچک

پارچه‌های حساس، ظریف یا کوچک مانند ابریشم، توری، لباس زیر را در یک کیسه مشبک قرار دهید تا از ساییدگی و ایجاد پرز آنها در هنگام خشک کردن و تماس با یکدیگر جلوگیری شود. لباس‌های دارای زیپ، دکمه‌ها و گیره‌ها می‌توانند آن‌ها را خراب کنند، بنابراین بهتر است آن‌ها را با هم مخلوط نکنید. همچنین برای درک بهتر این تنظیمات، راهنمای لباسشویی الجی را برای آموزش لباسشویی ال جی مطالعه نمایید.

کیسه مشبک ماشین لباسشویی
کیسه مشبک ماشین لباسشویی

مرحله 3: آموزش کار با ماشین لباسشویی و تنظیمات مناسب

برای آموزش کار با ماشین لباسشویی ال جی تنظیمات نیز مهم است. تنظیماتی که انتخاب می‌کنید نحوه شستن و چرخاندن لباس‌های شما و نحوه مصرف انرژی و آب را تعیین می‌کنند. بنابراین، هرگز به صورت حدسی اقدام به انتخاب تنظیمات مناسب نفرمایید. با آشنایی تمام ویژگی‌های خاص ماشین لباسشویی و دانستن تنظیمات مناسب، بهترین نتیجه را از ماشین لباسشویی خود بگیرید. همچنین به راحتی می‌توانید با دفترچه راهنمای طرز کار ماشین لباسشویی الجی این تنظیمات را مشاهده نمایید.

انتخاب دمای مناسب

دمای آب برای ماندگاری بیشتر لباس‌های شما حیاتی است. آب داغ در از بین بردن باکتری‌ها موثرتر است. اما می‌تواند انرژی بیشتری مصرف، محو کردن رنگ، ایجاد لکه‌ها و لباس‌ها را کوچک یا تنگ نماید. بهتر است از آن برای وسایلی که به شدت کثیف هستند مانند پارچه‌ها و حوله‌ها استفاده کنید. برای بیشتر اقلام، از آب سرد استفاده کنید تا ملایم‌تر به لباس‌ها فشار وارد کند.

ممکن است نگران باشید که آب سرد به اندازه کافی نتواند شستشو را انجام دهد. علت این باور از آنچه به شما آموزش داده شده یا عادات شست و شوی شما ناشی می‌شود. تجزیه و تحلیل نشان داده است که کاهش دمای شستشو به 30 از 40 درجه سانتیگراد می‌تواند سالانه بیش از 25 کیلوگرم انتشار کربن در هر خانوار را کاهش دهد. با تیم تخصصی lg-laundry.ir همچنین در صورت خرابی المنت ماشین لباسشویی الجی به راحتی می‌توانید با تعویض و تعمیر لباسشویی ال جی این مشکل را برطرف نمایید.

انتخاب دمای مناسب ماشین لباسشویی
انتخاب دمای مناسب ماشین لباسشویی

آموزش کار با ماشین لباسشویی ال جی و انتخاب برنامه مناسب

چرخه شستشویی که انتخاب می‌کنید نحوه محافظت از لباس های شما را تعیین می‌کند. اگر انتخاب اشتباهی داشته باشید، ممکن است با پیراهن‌های رنگ و رو رفته یا بافت‌های آسیب دیده مواجه شوید. این نقطه است که تنظیم درست برنامه شستشو اهمیت زیادی دارد. مطمئن شوید که از برنامه‌ی مناسب برای شستشوی ماشین استفاده می‌کنید.

برنامه‌های ماشین لباسشویی برای مراقبت ویژه از پارچه‌های خاص طراحی شده‌اند، بنابراین چرخه را با نوع لباس خود مطابقت دهید. آیا لباس‌های شما بیشتر از رنگ سفید تشکیل شده است؟ یا آیا پارچه‌ی شما ظریف یا ضخیم است؟

هر چرخه از دو سرعت مختلف تشکیل شده است: سرعت شستشو که در آن لباس‌ها با آب می‌چرخند، و سرعت چرخش که در آن لباس‌ها برای خارج کردن آب می‌چرخند. این دو در هر چرخه متفاوت هستند، اما به عنوان یک قاعده کلی، چرخش بیشتر قدرت تمیز کنندگی بیشتری را فراهم می‌کند و چرخش کمتر مراقبت بیشتر از پارچه را تضمین می‌کند.

در راهنمای ماشین لباسشویی ال جی برنامه‌های ماشین لباسشویی متفاوتی در هر مدل یا برند وجود دارد، اما تقریباً همه آنها برنامه‌های اصلی را دارند:

  • پیش شستشو یا Pre Wash
  • شستشوی بهداشتی یا Medic Rinse
  • برنامه دلخواه یا Favorite
  • تاخیر زمانی یا Time Delay
  • شستشو یا Wash
  • شستشوی تمام قدرت یا Intensive
  • شستشوی سریع یا Turbo Wash
  • شستشو و مکث یا Rinse+hold

ماشین لباسشویی جدیدتر امروزه انعطاف پذیری و ویژگی‌های بیشتری را ارائه می‌دهند. برخی از مدل‌های Electrolux دارای برنامه‌های ماشین لباس‌شویی ال جی هستند که به‌طور ویژه برای نیازهای مختلف شما طراحی شده‌اند، مانند Quick Cycles متناسب با برنامه شما، چرخه Woolmark Blue برای لباس‌های پشمی و HygienicCare برای از بین بردن 99.9 درصد از آلرژن‌ها و میکروب‌ها. همچنین در صورت خرابی واشر به راحتی می‌توانید در lg-laundry.ir با بهره­گیری از بهترین تیم تعمیرکار این مشکل را برطرف نمایید.

قرار دادن لباس ها در ماشین لباسشویی
قرار دادن لباس ها در ماشین لباسشویی

مرحله 4: اضافه کردن مواد شوینده، نرم کننده و تقویت کننده

برای آموزش کار با ماشین لباسشویی ال جی و راهنمای ماشین لباسشویی ال جی در انتخاب مواد شوینده مناسب، بدانید که آیا ماشین لباسشویی ال جی به یک نوع مواد شوینده احتباج دارد یا خیر؟ در غیر این صورت به دنبال مواد شوینده‌ای باشید که کف زیادی درست کند.

استفاده از مواد شوینده، نرم کننده پارچه یا سایر مواد شوینده بر اساس نوع نیاز شما و مدل لباسشویی شما متفاوت است. بهتر است به کتابچه راهنمای دستگاه خود در مورد مکان و نحوه اضافه کردن آنها مراجعه کنید. همچنین در مخزن مواد شوینده، از مقدار مناسب مواد برای شستشوی لباس استفاده کنید. ماشین لباسشویی ال جی، معمولاً یک مخزن مواد شوینده دارند که تقریباً همه چیز را می‌توانید در آن قرار دهید.

محل قرار دادن مواد شوینده مایع یا پودری، قرص، نرم کننده پارچه، سفید کننده مایع و افزودنی‌های لکه نشان داده شده است. نکته‌ی مهم این است که هرگز بیش از حد مجاز مخزن مواد شوینده را پر نکنید. برخی از مدل‌ها ممکن است دارای یک محافظ باشند که کار را برای شما آسان‌تر می‌کند.

برخی از مدل‌های الکترولوکس دارای فناوری AutoDose هستند که به طور خودکار و دقیق مقدار مناسب را بر اساس وزن بار شما آزاد می‌کند. این امر از مصرف بیش از حد که می‌تواند منجر به آسیب دیدن لباس‌ها در طول زمان شود، جلوگیری می‌کند.

برای افراد متدین در راهنمای ماشین لباسشویی ال جی، شستشوی شرعی لباس‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در زمینه شستشوی لباس با لباسشویی به صورت شرعی فتواهای مختلفی توسط مراجع تقلید ارائه شده که افراد برای اطلاع دقیق باید به رساله مجتهد خود مراجعه کنند. اگر علاقمند به احکام شرعی در شستشوی لباس با لباسشویی دارید، حتما مقاله « دانستنی‌هایی درباره احکام شرعی در شستشوی لباس با لباسشویی » را مطالعه کنید.

ریختن مواد شوینده در ماشین لباسشویی
ریختن مواد شوینده در ماشین لباسشویی

مرحله 5: پر کردن و روشن کردن لباسشویی ال جی

برای آموزش کار با ماشین لباسشویی ال جی بعد از اعمال تنظیمات بر روی ماشین لباسشویی و ریختن مواد شوینده حال باید لباس ها را در مخزن قرار دهید. نکته‌ی مهم این است که از قرار دادن مقدار زیادی لباس در ماشین لباسشویی اکیدا خودداری نمایید.

به عنوان یک قاعده کلی، به اندازه‌ی یک فاصله ی دست بین سقف مخزن و مقدار لباس‌ها فاصله قرار دهید. دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی ال جی خود را بررسی کنید تا بدانید ظرفیت واقعی مخزن دستگاه شما چند کیلو است.

برای به دست آوردن بهترین نتایج برای هر چرخه، برخی از مدل‌ها از شما می‌خواهند که مقدار اندازه لباس را مشخص کنید. که باید به دفترچه مراجعه نمایید.

کلام آخر

در آخر امیدواریم در رابطه با آموزش کار با ماشین لباسشویی ال جی اطلاعاتی مفیدی کسب کرده باشید. همچنین اگر قصد خرید لباسشویی ال جی دارید و نمی‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید، با خواندن مقاله راهنمای خرید لباسشویی ال جی مناسب شما به یاد داشته باشید که استفاده‌ی درست از ماشین لباسشویی می‌تواند به عمر دستگاه کمک کند. مانند هر قطعه‌ی دیگر ممکن است هر قطعه از ماشین لباسشویی نیز دچار خرابی شود. پس در صورتی که دستگاه شما دچار خرابی شده است به راحتی می‌توانید در lg-laundry.ir مشکل خود را مطرح نمایید.