دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

15 دلیل تمیز نشستن لباسشویی

فهرست مطالب

علت تمیز نشستن لباسشویی ال جی چیست؟ بعد چند روز مسافرت عالی لباس‎های چرک و کثیفتان را داخل لباسشویی قرار داده و منتظر تمیز شدن آن‌ها هستید، ناگهان لباس‌ها را از لباسشویی خارج کرده و متوجه می‌شوید هنوز آثار لکه‌های ریز و درشت روی لباس‌ها دیده می‌شود!

لباس‌هایی که داخل لباسشویی به درستی شسته و تمیز نمی‌شوند بار و زحمت اضافی برای کاربران ایجاد می‌کنند. دانستن دلایل تمیز نشستن لباسشویی می‌تواند در کنترل و مدیریت این جریان به شما کمک کند. در این مقاله از نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی در تهران همراه ما باشید تا دلیل لک شدن لباس در لباسشویی ال جی و راهکارهای رفع این مشکل را به شما توضیح دهیم.

علت تمیز نشستن لباسشویی ال جی
علت تمیز نشستن لباسشویی ال جی

کثیف بودن لباس بعد از شستن در لباسشویی می‌تواند دلایل مختلفی از جمله تنظیمات اشتباه، پر شدن بیش از اندازه مخزن لباسشویی، استفاده نادرست کاربر از لباسشویی، خرابی پمپ تخلیه و درام لباسشویی و هزاران مورد دیگر داشته باشد که با دانستن این دلایل می‌توانید راه حل تمیز نشستن لباس در لباسشویی را پیدا و در اسرع وقت مشکل به وجود آمده را برطرف کنید.

تنظیمات اشتباه برنامه شستشو دلیل اول تمیز نشستن لباسشویی

انتخاب تنظیمات اشتباه برنامه شستشو یکی از دلایل کثیف بودن لباس بعد از شستن لباسشویی می‌باشد. برای جلوگیری از بروز این مشکل قبل شستن لباس‌ها حتماً دفترچه لباسشویی ال جی را مطالعه کرده تا اطلاعاتی درباره برنامه شستشو هر کدام از لباس‌ها به دست بیاورید. برای مثال شستشو فرش در لباسشویی تنظیمات مخصوص خود را دارد که در مقاله « آموزش شستشو فرش در لباسشویی » به طور کامل به آن اشاره کرده‌ایم.

شما می‌توانید به راحتی با استفاده از دفترچه راهنما الگوهای شستشو در کنترل پنل لباسشویی را یاد گرفته و برای شستن لباس‌ها از برنامه با دمای مناسب استفاده کنید. البته مطالعه برچسب پشت لباس هم می‌تواند در این امر به شما کمک کند. این نکته را فراموش نکنید برخی لباس‌ها حتماً باید با آب سرد شسته شوند تا آسیبی به بافت پارچه آن‌ها نرسد بر عکس برخی پارچه‌های کتانی یا حوله‌ها حتماً باید با آب گرم شسته شوند تا میکروب و باکتری‌های موجود در آن‌ها به راحتی از بین رفته و لکه‌ای روی این پارچه‌ها باقی نماند.

پیشنهاد نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی برای تنظیمات لباسشویی ال جی

برای شستن لباس‌های روزمره لباسشویی ال جی خود را روی برنامه synthetic یا mix با درجه آب 40 تنظیم کنید. اگر احساس می‌کنید لباس‌هایتان خیلی کثیف هستند درجه آب را تا 60 درجه بالا ببرید اما در نظر داشته باشید در این درجه به بافت لباس‌ها آسیب می‌رسد.

پر شدن بیش از اندازه مخزن دلیل دوم لک شدن لباس در لباسشویی ال جی

در پاسخ به این سوال که چرا لباسشویی تمیز نمی‌شورد باید بگوییم پر شدن بیش از اندازه مخزن لباسشویی یکی از دلایل تمیز نشستن لباس‌ها می‌باشد. ماشین‌های لباسشویی امروزی دارای حسگرهایی هستند که از پر شدن بیش از اندازه مخزن لباسشویی جلوگیری کرده و در صورت پر بودن بیش از اندازه مخزن آب کافی برای شستن لباس‌ها جمع نمی‌شود. این نکته را به یاد داشته باشید تمیز شستن لباس در صورتی اتفاق می‌افتد که لباس‌ها بتوانند به راحتی داخل مخزن حرکت کنند. در یک مخزن پر لباس‌ها به هم گره خورده یا به صورت ثابت کف مخزن باقی می‌مانند. به همین دلیل لباس بعد شستن در لباسشویی هنوز کثیف می‌ماند.

پر شدن بیش از اندازه مخزن
پر شدن بیش از اندازه مخزن

پیشنهاد رفع مشکل تمیز نشستن لباس در لباسشویی

برای رفع مشکل تمیز نشستن لباس در لباسشویی پیشنهاد می‌کنیم برای شستن لباس‌های روزمره مخزن لباسشویی را به حدی پر کنید که به اندازه یک دست داخل مخزن فضای خالی وجود داشته باشد. گاهی اوقات لباس‌ها را از لباسشویی خارج کرده اما متوجه می‌شویم هنوز مقداری کف روی لباس باقی مانده علت چیست؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌کنیم مقاله « دلیل باقی ماندن کف در لباسشویی» را به دقت مطالعه کنید.

مشکلات مواد شوینده دلیل سوم تمیز نشستن لباسشویی

ماده شوینده باید با لباسشویی شما هماهنگی داشته باشد. معمولاً شرکت‌های سازنده لباسشویی در بخش‌هایی از سایت خود اطلاعاتی درباره مواد شوینده مناسب لباسشویی مشخص می‌کنند. اگر از یک ماده شوینده معمولی استفاده می‌کنید، دستگاه بیش از اندازه کف تولید کرده و به جای تمیز شدن لباس‌ها، این کف اضافی اصطکاک بین لباس‌ها را از بین می‌برد. وجود کف بیش از اندازه باعث نشتی آب هم می‌شود. بهترین ماده شستشو برای لباسشویی، پودری است که کف کمتری داشته و آنزیم دارد.

صابون‌های پودری برای حل شدن در آب به زمان بیشتری نیاز دارند. بنابراین توصیه می‌کنیم صابون‌های پودری را قبل پر شدن کامل مخزن به جاپودری اضافه کنید. نکته مهم اینکه در صورت استفاده بیش از اندازه از صابون‌های پودری، بعد شسته شدن لباس مقداری پودر روی آن باقی می‌ماند.

مشکلات مواد شوینده
مشکلات مواد شوینده

خرابی المنت دلیل چهارم لک شدن لباس در لباسشویی ال جی

تمام لباسشویی‌ها مجهز به یک المنت برای گرم شدن آب داخل لباسشویی هستند. اگر به هر دلیل آب گرم در دسترس نباشد، لباس‌هایی که برای شسته شدن به آب گرم نیاز دارند، کاملاً تمیز نمی‌شوند. برای جلوگیری از این مشکل حتماً مطمئن شوید تنظیمات مربوط به دمای شستشو را به درستی انجام داده‌اید. زمانی که آب شروع به پر کردن مخزن کرد، دمای آن را با دقت مورد سنجش قرار دهید.

اگر با لمس درب جلویی یا شیشه لباسشویی احساس گرما نکردید، المنت لباسشویی خراب شده و باید در اسرع وقت تعمیر شود. پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر المنت حتماً با یک کارشناس در این زمینه مشورت کنید. ما در lg-laundry.ir تمام خدمات مربوط به عیب‌یابی و تعمیر لباسشویی را با قیمت مناسب و کیفیت بالا انجام می‌دهیم. کافیست با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مخزن داخلی کثیف دلیل پنجم تمیز نشستن لباسشویی

یکی از دلایل تمیز نشستن لباسشویی، کثیفی مخزن داخلی آن است. با گذشت زمان و استفاده مکرر کرک، کثیفی، روغن و جرم داخل مخزن لباسشویی جمع می‌شود. این آلودگی‌ها حین شسته شدن لباس‌ها به آن‌ها منتقل می‌شوند. برای شناسایی این موضوع می‌توانید با استفاده از یک چراغ قوه داخل مخزن را بررسی کرده یا آن را بو بکشید. اگر مخزن لباسشویی بوی کپک می‌دهد باید به سرعت لباسشویی را تمیز کنید. شما می‌توانید یک دستمال کاغذی حوله‌ای را روی دیواره مخزن بکشید. در صورتی که دستمال کثیف شد، لباسشویی به تمیزکاری نیاز دارد.

مشکلات مواد شوینده
مشکلات مواد شوینده

وجود لکه های سرسخت دلیل ششم کثیف بودن لباس

یکی از قابلیت‌های مهم لباسشویی، از بین بردن بوی عرق یا گرد و غبار از لباس است. اما در از بین بردن برخی لکه‌ها قبل شستشو باید از یکسری مواد کمک شستشو هم استفاده کنید. برخی لکه‌ها مانند گریس یا خوراکی و نوشیدنی برای از بین رفتن به شستشوی بیشتری نیاز دارند. در حالت کلی برای از بین بردن لکه‌های سرسخت از برنامه‌های شستشو مطابق با الیاف مورد نظرتان استفاده کنید. این نکته را به یاد داشته باشید لکه‌ها را قبل خشک شدن از روی لباس پاک کنید در غیر این صورت به سختی از بین می‌روند.

گرفتگی محفظه الیافت دلیل هفتم تمیز نشستن لباسشویی

این مشکل معمولاً در لباسشویی‌هایی اتفاق می‌افتد که درب آن‌ها از بالا باز می‌شوند. در برخی لباسشویی‌های ال جی مخزنی طراحی شده که الیافت و پرز موجود در لباس را جدا می‌کند. اگر این محفظه به هر دلیل خراب شده یا گرفتگی پیدا کند، لباس‌ها با مقدار زیادی پرز روی الیافشان خیس و شسته می‌شوند. پرزهای موجود روی لباس به سختی از بین می‌روند. بنابراین محفظه پرزگیر لباسشویی باید جدا و تمیز شود.

اگر درب لباسشویی شما از بالا باز شده و دارای یک بخش چرخان مرکزی است، محفظه پرز داخل بخش چرخان قرار دارد. پوشش بالایی را برداشته و داخل آن را نگاه کنید. محفظه پودر معمولاً پایین محفظه چرخان قرار می‌گیرد. برخی ماشین‌های لباسشویی برای جذب پرزها یک صفحه مخصوص دارند. اگر این بخش دچار گرفتگی شود، لباسشویی هنگام تخلیه دچار مشکل می‌شود.

محفظه پرز را به آرامی از لباسشویی جدا کرده و در صابون و آب گرم کامل بشویید. البته قبل نصب مجدد محفظه از خشک شدن کامل آن مطمئن شوید. بعد تمیز شدن محفظه لباس‌ها را مجدد داخل لباسشویی قرار داده و بشویید.

علت تمیز نشستن لباسشویی ال جی
علت تمیز نشستن لباسشویی ال جی

عدم چرخش لباسشویی دلیل هشتم شسته نشدن لباس ها

لباس‌ها برای شسته شدن باید به اندازه کافی روی هم سابیده شوند. این کار باید با دست یا توسط چرخش لباسشویی انجام شود. اگر لباسشویی حرکت نکرده یا محفظه آن به درستی نمی‌چرخد، لباس‌ها به درستی تمیز نمی‌شوند.

برای رفع این مشکل لباسشویی شما به سرویس دوره‌ای نیاز دارد. رفع مشکل تمیز نشستن لباس در لباسشویی باید توسط تکنسین متخصص انجام شود. برای این کار باید به یک نمایندگی معتبر مراجعه کرده یا با شماره ۶۶۰۹۷۸۵۱ تماس بگیرید.

عدم چرخش لباسشویی
عدم چرخش لباسشویی

کثیفی جاپودری دلیل نهم لک شدن لباس در لباسشویی ال جی

یکی از بخش‌های مهم که اغلب در تمیز کردن لباسشویی نادیده گرفته می‌شود، جاپودری است. قرارگیری مواد شوینده و جاپودری باعث می‌شود مخزن، نم و رطوبت نفوذ کرده و به مرور رسوب زیادی ایجاد شود . اگر مخزن جاپودری مرتب تمیز نشود، قارچ و کپک در آن رشد کرده و رسوب آن مانع شستشو تمیز لباس‌ها می‌شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید جاپودری را به طور مرتب با آب گرم شستشو دهید.

گرفتگی فیلتر دلیل دهم تمیز نشستن لباسشویی

یکی از قطعات مهم لباسشویی، فیلتر تخلیه است که به مرور با مواد شوینده، نخ یا پرز لباس پوشانده می‌شود. منافذ فیلتر اگر مسدود شوند تخلیه به درستی انجام نمی‌شود. همین دلیل باعث می‌شود لباس‌ها به درستی شسته نشده و آثاری از کثیفی در آن‌ها باقی نماند. فیلتر تخلیه را به طور کامل از داخل لباسشویی خارج کرده سپس با سرکه و جوش شیرین شستشو دهید.

تراز نبودن لباسشویی دلیل یازدهم تمیز نشستن لباسشویی

یکی دیگر از دلایل کثیف بودن لباس بعد از شستن لباسشویی، تراز نبودن آن است. از این رو هنگام نصب لباسشویی حتماً به هموار بودن آن توجه کنید. روش‌های زیادی برای شناسایی هموار بودن لباسشویی وجود دارند. در صورتی که لباسشویی تراز نباشد، هنگام شستشو لباس، صداهای زیادی ایجاد شده  و لباس‌ها به درستی شسته نمی‌شوند.

تراز نبودن لباسشویی
تراز نبودن لباسشویی

خرابی هیدروستات دلیل دوازدهم تمیز نشستن لباس در لباسشویی

یکی از قطعات مهم داخل لباسشویی هیدروستات است که مسئولیت اصلی آن، سنجش میزان آب داخل مخزن است. اگر این قطعه خراب شود، آب به درستی وارد مخزن نشده و شستشوی لباس به درستی انجام نمی‌شود. در این موارد تعمیرکار باید هیدروستات را بررسی و در صورت امکان آن را تعویض کند.

خرابی هیدروستات لباسشویی ال جی
خرابی هیدروستات لباسشویی ال جی

مسدود شدن لوله درام دلیل سیزدهم لک شدن لباس در لباسشویی

در تمام ماشین‌های لباسشویی برای اتصال جاپودری با درام از یک لوله باریک استفاده می‌شود. این لوله به دلایل مختلف مانند رسوب گرفتن و سایر عوامل مسدود می‌شود. به همین دلیل پودر و مواد شوینده به درستی وارد مخزن نشده و شستشو به درستی انجام نمی‌شود.

خرابی پمپ تخلیه دلیل چهاردهم تمیز نشستن لباسشویی

پمپ تخلیه یکی از قطعات لباسشویی است که آب کثیف را بعد شستشو از لباسشویی خارج می‌کند. در صورتی که پمپ تخلیه به درستی کار نکند، آب کثیف داخل مخزن باقی مانده و لباس‌ها تمیز نمی‌شوند. در این موارد بهترین کار این است که پمپ تخلیه مورد بررسی، تعمیر یا تعویض قرار بگیرد.

خرابی پمپ تخلیه
خرابی پمپ تخلیه

استفاده نادرست از لباسشویی دلیل آخر لک شدن لباس

در صورتی که اطلاعات کافی در زمینه شستن لباس ندارید، قبل این کار حتماً دفترچه راهنمای لباسشویی ال جی خود را کامل مطالعه کنید. برای این کار می‌توانید از افراد متخصص در این زمینه هم راهنمایی بگیرید.

چرا لباس ها بعد از شستشو در لباسشویی لک می شوند

از مهم‌ترین دلایل لک شدن لباس در لباسشویی ال جی می‌توان به گرفتگی فیلتر، خرابی پمپ تخلیه، مسدود شدن لوله درام، خرابی هیدروستات، کثیفی جاپودری، عدم چرخش صحیح لباسشویی یا تراز نبودن آن، استفاده از مواد شوینده بی‌کیفیت، عدم جرم‌گیری به موقع درام و مخزن و پر بودن بیش از اندازه مخزن لباسشویی اشاره کرد. برای جلوگیری از بروز مشکلات بالا توصیه می‌کنیم لباسشویی خود را به صورت دوره‌ای سرویس کنید. برای اطلاع از هزینه سرویس لباسشویی ال جی می‌توانید با شماره ۶۶۰۹۷۸۵۱ تماس گرفته یا درخواست خود را در بخش تماس با ما در سایت lg-laundry.ir ثبت کنید. امیدواریم مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی درباره دلایل تمیز نشستن لباسشویی و راهکارهای رفع این مشکل در اختیار شما قرار داده باشد. در مقاله‌های بعدی همراه ما باشید.