دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

10 دلیل باقی ماندن کف در لباسشویی

فهرست مطالب

چرا کف در ماشین لباسشویی ال جی باقی می‌ماند؟ باقی ماندن کف در لباسشویی دلایل مختلفی دارد. از به هم‌ریختگی تنظیمات لباسشویی گرفته تا خرابی قطعات داخلی باعث بروز این مشکل و باقی ماندن پودر در لباسشویی می‌شوند. سوال دیگر این است که چگونه می‌توان کف باقی مانده در لباسشویی را تخلیه کرده همچنین دلایل باقی ماندن کف در لباسشویی را از بین برد؟ در این مقاله از lg-laundry.ir همراه ما باشید تا به سوالات بالا پاسخ مناسبی بدهیم.

دلایل باقی ماندن کف در لباسشویی ال جی

 مواد شوینده همراه حرکات آب داخل مخزن باعث به وجود آمدن کف در لباسشویی ال جی می‌شوند. وجود این کف باعث می‌شود لکه‌های سخت به راحتی برطرف شوند. کف موجود در لباسشویی به طور معمول باید در مرحله آبکشی به طور کامل از لباس جدا شود. گاهی اوقات این چرخه با مشکل رو به رو شده و بعد خارج کردن لباس از لباسشویی متوجه می‌شویم مقداری از ذرات کف روی الیاف لباس باقی مانده‌اند. این کف علاوه بر آسیب به لباس، به قطعات داخلی لباسشویی هم صدمه وارد می‌کند.

استفاده از شوینده یا صابون نامناسب را می‌توان یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین علت جمع شدن کف در ماشین لباسشویی دانست. در ادامه 10 علت باقی ماندن پودر روی لباس و راهکارهای رفع این مشکلات در اختیار شما قرار می‌گیرند تا با دانستن این دلایل از بروز آن‌ها جلوگیری کرده و عمر لباسشویی خود را افزایش دهید.

دلایل باقی ماندن کف در لباسشویی ال جی
دلایل باقی ماندن کف در لباسشویی ال جی

استفاده از شوینده نامناسب دلیل باقی ماندن کف در لباسشویی

امروزه شوینده‌های مختلفی توسط شرکت‌های ایرانی و خارجی تولید شده که برخی از آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. استفاده بیش از اندازه از این شوینده‌ها علت ماندن کف در ماشین لباسشویی است. این نکته را فراموش نکنید هرگز از پودر مخصوص ماشین ظرفشویی یا پودرهای دستی داخل لباسشویی استفاده نکنید. این کار حجم زیادی از کف تولید کرده که به مرور به الیاف پارچه لباس و قطعات داخلی لباسشویی شما آسیب وارد می‌کند.

بسیاری از افراد سوالاتی درباره حکم باقی ماندن کف در لباسشویی می‌پرسند. در پاسخ باید بگوییم مراجع تقلید معتقداند وجود کف روی لباس مشکلی ندارد زیرا همه مواد شوینده مطهر و پاک هستند.

استفاده از شوینده نامناسب
استفاده از شوینده نامناسب

پر بودن بیش از اندازه مخزن لباسشویی

کارشناسان و متخصصان تعمیر لباسشویی معتقداند پر بودن بیش از اندازه مخزن لباسشویی با باقی ماندن کف در آن رابطه مستقیمی دارد. اگر مخزن بیش از اندازه پر باشد، کف داخل آن جمع شده و راهی برای خروج پیدا نمی‌کند. بهتر است در این شرایط مخزن لباسشویی را هر چه سریعتر تخلیه کنید. این کار را خودتان می‌توانید در منزل انجام داده یا از یک متخصص حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید. کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی در تهران روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 21 آماده پاسخگویی به سوالات شما درباره عیب‌یابی و تعمیر انواع لباسشویی ال جی هستند. کافیست با آن ها در ارتباط باشید.

این نکته را به یاد داشته باشید زمانی که تعداد لباس‌ها داخل محفظه بیش از حد استاندارد باشند، لباسشویی فضای کافی برای کف پودر لباسشویی نداشته و دانه‌های شوینده لابه‌لای لباس باقی می‌مانند. برای رفع این مشکل حتماً هنگام پر کردن مخزن، نصف آن را خالی نگه دارید.

پر بودن بیش از اندازه مخزن لباسشویی
پر بودن بیش از اندازه مخزن لباسشویی

برنامه شستشوی لباس به درستی انتخاب نشده است

یکی دیگر از دلایل باقی ماندن کف در لباسشویی، عدم انتخاب صحیح برنامه شستشو است. حجم کثیفی برخی لباس‌ها به قدری زیاد است که باید برنامه بلند مدت برای شستشوی آن‌ها در نظر گرفته شود. حال اگر برنامه کوتاه مدت را انتخاب کنید، لباس به درستی شسته نشده و باقی مانده کف داخل مخزن می‌ماند. هنگام انتخاب برنامه شستشو به جنس و میزان کثیفی لباس توجه کنید.

اختلال در عملکرد پمپ تخلیه

علت جمع شدن کف در ماشین لباسشویی را می‌توان به خرابی و ایجاد اختلال در پمپ تخلیه لباسشویی هم نسبت داد. در این موارد مسیر تخلیه شامل فیلتر پمپ، شلنگ تخلیه و پمپ تخلیه باید توسط تعمیرکار مورد بازبینی قرار بگیرند. برای ارتباط با تعمیرکاران lg-laundry.ir کافیست با شماره‌های 66097851 و  66097859 تماس بگیرید. به این نکته توجه کنید هر نوع گرفتگی در مسیر تخلیه علت جمع شدن کف در ماشین لباسشویی می‌باشد.

پر بودن بیش از اندازه مخزن لباسشویی
پر بودن بیش از اندازه مخزن لباسشویی

استفاده بیش از اندازه از شوینده علت باقی ماندن پودر روی لباس

علت باقی ماندن پودر در لباسشویی چیست؟ استفاده بیش از اندازه از شوینده را می‌توان دلیل اصلی باقی ماندن کف در لباسشویی دانست. برای جلوگیری از این مشکل مقدار شوینده را با توجه به ظرفیت لباسشویی خود را داخل مخزن مورد نظر بریزید. استفاده بیش از اندازه از شوینده نه تنها باعث باقی ماندن کف در لباسشویی شده بلکه باعث ایجاد لکه‌های سفید رنگ روی لباس هم می‌شود.

لباسشویی به درستی آبگیری نمی کند

کم بودن آب آبکشی لباسشویی باعث باقی ماندن کف داخل مخزن آن می‌شود. این مشکل اغلب به دلیل خرابی شیر ورودی لباسشویی به وجود می‌آید. در این حالت معمولاً مقداری از ماده شوینده روی لباس به صورت دانه‌های سفید رنگ باقی می‌ماند.

جرم گرفتن دیواره دیگ لباسشویی دلیل باقی ماندن کف

سختی آب به مرور باعث ایجاد جرم در دیواره‌های مخزن لباسشویی می‌شود. رسوب‌های موجود مانند یک سد عمل کرده و مانع تخلیه صحیح آب می‌شوند. برای جلوگیری از این مشکل توصیه می‌کنیم هر 6 ماه یکبار لباسشویی خود را رسوب‌زدایی و جرم‌گیری کنید.

<yoastmark class=

راهکارهای از بین بردن کف موجود در لباسشویی ال جی

اولین و راحت‌ترین راه برای از بین بردن کف موجود در لباسشویی ال جی، انتخاب برنامه شستشوی مناسب لباس است. این کار علاوه بر اینکه از آسیب به الیاف لباس جلوگیری می‌کند، باعث تمیزتر شدن لباس هم می‌شود. راهکارهای دیگر از بین بردن کف موجود در مخزن لباسشویی کدام‌اند؟ در ادامه همراه ما باشید تا به این سوال شما پاسخ دهیم.

استفاده از پودر مناسب

در صورت باقی ماندن کف در لباسشویی ال جی، ابتدا پودر شوینده خود را عوض کنید. طبیعی است که پودرهای شوینده با کیفیت قیمت بالایی دارند اما استفاده از آن‌ها طول عمر لباسشویی شما را بالاتر می‌برد.

تخلیه به موقع مخزن لباسشویی

برای از بین بردن دلایل باقی ماندن کف در لباسشویی، مخزن لباسشویی را به موقع تخلیه کنید. گاهی اوقات کف بیش از اندازه داخل مخزن جمع شده و راهی برای خروج ندارد. در کل توصیه می‌کنیم لباس‌ها را با توجه به ظرفیت لباسشویی داخل مخزن قرار دهید.

از دیگر راهکارهای از بین بردن کف موجود در ماشین لباسشویی الجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنامه شستشو را مطابق با نوع و جنس لباس تنظیم کنید.
  • پمپ تخلیه لباسشویی را مورد بازبینی قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه خرابی خیلی فوری آن را برطرف کنید. برای این کار باید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.
  • همیشه به میزان کافی از شوینده استفاده کنید. در ضمن برای شستن لباس‌ها از پودر مخصوص لباسشویی استفاده کنید.
تخلیه به موقع مخزن لباسشویی
تخلیه به موقع مخزن لباسشویی

نحوه خارج کردن کف از لباسشویی

برای خارج کردن کف اضافی از لباسشویی روش‌های مختلفی وجود دارد. اولین راه استفاده از آب نمک است. مخزن لباسشویی را از آب نمک پر کنید. نمک باعث از بین رفتن کف موجود در مخزن می‌شود. در صورتی که روش بالا موثر نبود، با کمک یک اسفنج یا پارچه خشک کف موجود در ماشین لباسشویی را تمیز کنید.

به عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید هنگام تمیز کردن لباسشویی با اسفنج و پارچه ابتدا آن را از پریز جدا کرده تا دچار برق‌گرفتگی نشوید. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شود. در مقاله‌های بعدی ما را همراهی کنید.