دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

آموزش تعمیر و تعویض المنت لباسشویی ال جی

فهرست مطالب

آیا تا به حال چیزی درباره نحوه تعویض المنت لباسشویی ال جی و کارکرد این قطعه در لباسشویی‌های هوشمند شنیده‌اید؟ اگر پاسختان به این سوال منفی است، تا انتهای این مقاله از lg-laundry.ir همراه ما باشید.

شستشوی لباس با آب سرد بازدهی لباسشویی را کاهش داده از طرفی چرک و کثیفی لباس هم به طور کامل از بین نمی‌برد. حتماً برایتان پیش آمده با اینکه لباس‌هایتان را داخل لباسشویی شسته‌اید اما هنوز لکه‌های چربی روی آن‌ها وجود دارند. در این موارد باید قطعه‌ای به نام المنت که عده‌ای آن را المنت حرارتی هم می‌نامند را مورد بازبینی قرار دهید. سوال اصلی این است که المنت لباسشویی چیست و خرابی آن چه تاثیری در فرآیند شستشوی لباس‌ها دارد؟

المنت لباسشویی چیست

المنت لباسشویی وظیفه گرم کردن آب همچنین تنظیم دمای آن را به عهده دارد. این قطعه از نظر ظاهری در تمام برندها و مدل‌های لباسشویی یکسان است اما قدرت آن بسته به ظرفیت لباسشویی متفاوت است. توان معمول المنت لباسشویی 1800 وات است که بسته به مدل و ظرفیت دستگاه می‌تواند تا 2400 وات هم افزایش پیدا کند. جریان الکتریسیته از المنت حرارتی لباسشویی عبور کرده و اتم‌های موجود در این قطعه با الکترون‌های جریان الکتریسیته برخورد می‌کنند. همین عامل باعث ایجاد گرما در لباسشویی می‌شود.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که گرمای نقطه‌ای در المنت لباسشویی بسیار بالاست. بنابراین اگر این گرما و حرارت جذب نشود به مرور باعث سوختن المنت لباسشویی می‌شود. دمای قابل تحمل برای المنت لباسشویی بین 180 تا 250 درجه سانتیگراد است. در صورتی که حرارت از این میزان بیشتر شود، المنت می‌سوزد.

یکی دیگر از قطعات مهم و کاربردی لباسشویی LG، المنت است که وظیفه تنظیم دمای لباسشویی را به عهده دارد. گاهی اوقات در اثر نوسانات جریان برق یا استفاده بیش از اندازه کاربر، المنت لباسشویی خراب شده و به تعمیر نیاز پیدا می‌کند. در این مواقع چه باید کرد؟ پیشنهاد می‌کنیم برای پاسخ به این سوال به مقاله « آموزش تعمیر و تعویض ترموستات لباسشویی ال جی» مراجعه کنید.

المنت لباسشویی چیست
المنت لباسشویی چیست

نکات مهم درباره المنت لباسشویی

المنت باید همیشه داخل آب قرار داده شود تا حرارت تولید شده به آب منتقل شود. دمای نرمال آب اجازه نمی‌دهد حرارت تولید شده در المنت از حد مجاز بیشتر شود. در این شرایط حرارت اضافی به صورت بخار از لباسشویی خارج می‌شود.

نکته مهم اینکه اگر المنت لباسشویی را خارج از آب به برق وصل کنید، سریع سوخته و باید تعویض شود. یک سوراخ در قسمت میانی المنت وجود دارد که روی آن یک حسگر دما نصب شده است. این حسگر دمای دیگ لباسشویی را به طور مرتب چک کرده و در صورت افزایش دما به سرعت دستورهای لازم را به بخش‌های مختلف لباسشویی صادر می‌کند.

مهم ترین نشانه های خرابی المنت لباسشویی ال جی

یکی از مهم‌ترین نشانه‌های خرابی المنت لباسشویی، قطع شدن فیوز یا برق اصلی است. نشانه دیگر این است که لباسشویی کار می‌کند اما آب گرم تولید نمی‌کند یا لباس‌ها به خوبی شسته نمی‌شوند. گاهی اوقات برنامه شستشوی فعال ادامه پیدا کرده و تمام نمی‌شود. در این موارد راهی به جز تعویض المنت ندارید.

نشانه های خرابی المنت لباسشویی ال جی
نشانه های خرابی المنت لباسشویی ال جی

المنت سالم چه ویژگی هایی دارد

سوال اغلب کاربران در زمینه آموزش تعمیر المنت لباسشویی ال جی این است که از کجا بفهمیم المنت لباسشویی سالم است؟ المنت‌های لباسشویی معمولاً از یک مقاومت نیمه هادی تشکیل شده‌اند که در صورت سالم بودن المنت باید مقاومت آن بین 100 تا 200 اهم باشد.

اگر المنت لباسشویی شما خراب باشد، مقاومت آن بی نهایت بوده یا بدنه لباسشویی برق‌دار می‌شود. در این شرایط بهتر است المنت هر چه سریع‌تر تعویض شود. امروزه مراکز زیادی در تهران و شهرستان‌ها خدمات آموزش تعمیر و تعویض المنت لباسشویی ال جی به مشتریان ارائه می‌دهند اما انتخاب درست از بین هزاران نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی کار ساده‌ای نیست. گاهی اوقات یک سهل‌انگاری کوچک در زمینه تعویض یا تعمیر المنت می‌تواند آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به دستگاه شما وارد کند.

المنت سالم چه ویژگی هایی دارد
المنت سالم چه ویژگی هایی دارد

تعمیرکاران ما در lg-laundry.ir ابتدا لباسشویی شما را مورد بازبینی قرار داده تا مشکل اصلی را شناسایی کنند. در مرحله بعد با توجه به نوع و شدت خرابی هزینه تعمیر یا تعویض قطعه محاسبه و به مشتری اعلام می‌گردد. برای تعویض قطعه آسیب‌دیده از نمونه اصل و اورجینال استفاده می‌شود. بعد تایید مشتری فرآیند تعمیر یا تعویض المنت شروع می‌شود. در نهایت بعد تست سلامت، لباسشویی به مشتری تحویل داده می‌شود. تلاش تیم تعمیر لباسشویی ال جی، ارائه خدمات با بالاترین کیفیت در کوتاهترین زمان است.

آموزش تعویض المنت تخلیه لباسشویی ال جی

آموزش تعویض المنت تخلیه لباسشویی ال جی به مهارت و تخصص بالایی نیاز دارد. از این رو اگر در این زمینه دانش کافی ندارید، این کار را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید. برای تعویض المنت معیوب لازم است مراحل زیر مو به مو انجام شوند:

  • ابتدا لباسشویی را از برق جدا کرده تا حین انجام کار دچار برق‌گرفتگی نشوید.
  • در مرحله بعد درپوش پشت لباسشویی را باز کنید.
  • المنت در پایین دیگ لباسشویی قرار داشته و برای جلوگیری از نشتی آب دارای یک لاستیک مخصوص است که با پیچ و مهره سفت می‌شود.
  • مهره مورد نظر درست وسط المنت قرار دارد. آن را به آرامی به وسیله یک پیچ گوشتی باز کرده سپس پیچ آن را به سمت داخل فشار دهید. این مرحله باید آرام و دقیق انجام شود.
  • حالا نوبت به جدا کردن حسگر دمای لباسشویی و اتصالات الکتریکی مربوط به آن می‌شود.
  • برای تعویض المنت باید قطعه آسیب‌دیده را از دیگ لباسشویی خارج کرده سپس المنت جدید را نصب کنید.
  • سنسور دما و اتصالات الکتریکی مربوط به آن را مجدد نصب کنید.
آموزش تعویض المنت تخلیه لباسشویی ال جی
آموزش تعویض المنت تخلیه لباسشویی ال جی

در این مرحله تعویض المنت لباسشویی شما به پایان رسیده است.

روش های تست المنت لباسشویی ال جی

بعضی افراد برای تست سلامت المنت لباسشویی خود از روش سنتی استفاده می‌کنند. در این روش درب شیشه‌ای جلوی لباسشویی لمس شده تا از گرمای آب اطمینان حاصل شود. در صورتی که آب گرم نباشد المنت باید مورد بازبینی قرار بگیرد. روش سنتی همیشه درست و دقیق عمل نمی‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم روش‌های دیگر را امتحان کنید.

برای تست سلامت المنت 2 روش دیگر هم وجود دارد. اما قبل استفاده از این 2 روش باید برق لباسشویی را قطع کرده سپس برای دسترسی به المنت باید محفظه جاپودری، لاستیک دور درب و پنل بالایی را جدا کنید.

در روش اول با استفاده از یک معبر سیم به المنت برق می‌دهیم. اگر المنت 220 ولت باشد به طور طبیعی گرم می‌شود. در این شرایط المنت معمولاً بوق می‌زند.

روش دوم به این شکل است که ابتدا یک اهم متر به 2 سر المنت وصل می‌کنیم. بعد قرار گرفتن روی بزر در صورتی که المنت سالم باشد، بوق می‌زند. همین کار را برای سنسورهای المنت هم باید انجام دهید. اگر سنسورهای المنت سالم باشد در قدم بعد باید هیدروستات بررسی شود. در ادامه اگر هیدروستات سالم باشد باید برد فرمان لباسشویی مورد بررسی قرار بگیرد.

مهم ترین نکته در تعمیر و تعویض المنت لباسشویی چیست

نکته‌ای که باید در تعمیر و تعویض المنت لباسشویی در نظر گرفته شود، توجه به ظرفیت لباسشویی است. حتماً قبل اقدام به تعمیر یا تعویض المنت جریان برق لباسشویی را قطع کنید در غیر این صورت خطر آتش سوزی در محل افزایش پیدا می‌کند.

  • در تعویض المنت لباسشویی از قطعات اصل و اورجینال استفاده کنید.
  • حتماً بعد تعمیر یا تعویض المنت لباسشویی یکبار دستگاه را تست و ارزیابی کنید.
  • تعمیر یا تعویض المنت لباسشویی را به تعمیرکار متخصص سپرده و به هیچ عنوان خودتان شخصاً این قطعه را تعویض نکنید.
  • برای جلوگیری از خرابی المنت در حد ظرفیت لباسشویی داخل آن لباس قرار دهید. سنگین شدن بیش از اندازه دیگ لباسشویی به المنت حرارتی آسیب وارد می‌کند.

در این مقاله از lg-laundry.ir سعی کردیم نکاتی درباره نحوه تعمیر المنت لباسشویی ال جی به شما ارائه دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کارکرد شلنگ تخلیه لباسشویی و نحوه تعمیر و تعویض آن می‌توانید به مقاله « آموزش نصب و تعمیر شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی» مراجعه کنید. در مقاله‌های بعدی همراه ما باشید.