دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

آموزش نصب و تعمیر شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی

فهرست مطالب

در این مقاله از lg-laundry.ir قصد داریم نحوه تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی را به شما آموزش دهیم. شلنگ تخلیه یکی از قطعات مهم و ضروری ماشین‌های لباسشویی است و همانطور که از نام آن پیداست آب کثیف را از طریق پمپ به فاضلاب منتقل می‌کند. در برخی ماشین‌های لباسشویی شلنگ تخلیه یک تکه‌ای است در حالی که در لباسشویی‌های دیگر این بخش از مجموعه قطعات تشکیل شده است.

شلنگ تخلیه معمولاً برای افزایش انعطاف‌پذیری از پلاستیک‌های بسیار نرم ساخته شده بنابراین فشار بالای جریان آب می‌تواند به آن آسیب وارد کند. در این شرایط بهترین راه تعویض شلنگ تخلیه است. آموزش نصب و تعمیر شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی فرآیند چندان پیچیده‌ای نیست و به مهارت و تخصص بالایی نیاز ندارد. قبل آموزش روند تعمیر و تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی، لازم است با این قطعه بیشتر آشنا شوید.

شلنگ تخلیه لباسشویی چیست

شلنگی است که آب موجود در ماشین لباسشویی را به بیرون و فاضلاب هدایت می‌کند. این شلنگ از اهمیت بالایی داخل لباسشویی برخوردار بوده و دقیقا قسمت پایانی عملیات خروج آب کثیف از لباسشویی را شامل می‌شود. قبل آموزش نصب شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی باید ابزارهایی برای این کار فراهم کنید. این ابزارها عبارتند از:

  • یک عدد پیچ گوشتی چهارسو یا تخت؛
  • انبردست؛
  • آچار؛
  • انبردست قفلی؛
  • یک عدد سطل آب؛
شلنگ تخلیه لباسشویی چیست
شلنگ تخلیه لباسشویی چیست

آموزش تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی

آیا با طریقه نصب شلنگ تخلیه لباسشویی آشنایی دارید؟ قبل پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا با نحوه عملکرد پمپ تخلیه آشنا شوید. پمپ تخلیه در لباسشویی وظیفه تخلیه آب کثیف و انتقال آن به فاضلاب را به عهده دارد. در ادامه نحوه تعمیر شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش داده می‌شود:

مرحله اول: قطع آب و برق لباسشویی

ابتدا از قطع شدن سیم‌های ماشین لباسشویی مطمئن شده و برای اطمینان بیشتر منبع تغذیه دستگاه هم قطع کنید. بعد این کار آب ورودی ساختمان هم قطع کنید تا به منزل شما آسیبی وارد نشود.

مرحله دوم: جداسازی شلنگ آسیب دیده

شلنگ تخلیه لباسشویی معمولاً به وسیله بست‌هایی به پشت ماشین لباسشویی وصل می‌شود. برای جدا کردن آن باید ابتدا گیره‌ها را با یک انبردست نگه داشته سپس با استفاده از پیچ گوشتی آن را شل و باز کنید. بعد باز کردن گیره‌ها به ظاهر آن‌ها توجه کنید. در صورتی که آسیب ندیده یا زنگ نزده‌اند، دوباره از گیره‌ها استفاده کنید.

<yoastmark class=

مرحله سوم: نصب شلنگ تخلیه جدید

بعد مشاهده دقیق محل شلنگ آسیب‌دیده، نصب نمونه جدید را شروع کنید. برای این کار ابتدا گیره را روی شلنگ قرار داده سپس شلنگ تخلیه جدید را نصب کنید. در مرحله بعد گیره را روی آن سفت کنید تا در جای خود محکم قرار بگیرد. به عنوان یکی از مراحل آموزش تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی، در این بخش باید شلنگ تخلیه جدید را به پشت ماشین لباسشویی منتقل کرده سپس با یک آچار شروع به سفت کردن آن کنید. بعد انجام این کار لوله‌های نصب شده را از نظر نشتی بررسی کنید.

مرحله چهارم: اطمینان از سلامت شلنگ تخلیه

ماشین لباسشویی را مجدد در جای خود قرار داده و شلنگ تخلیه را دوباره به لوله وصل کنید. آب ساختمان و لباسشویی را باز کرده و دستگاه را روشن کنید. در این مرحله لباسشویی باید بدون نقص چرخه شستشو را شروع کند در غیر این صورت باید خیلی سریع با تعمیرکار تماس گرفته یا به یک نمایندگی معتبر در زمینه تعمیر لباسشویی ال جی مراجعه کنید.

اطمینان از سلامت شلنگ تخلیه
اطمینان از سلامت شلنگ تخلیه

مرحله پنجم: اطمینان از سلامت پمپ تخلیه

گاهی اوقات خرابی پمپ تخلیه باعث می‌شود لباسشویی نتواند آب را به خوبی تخلیه کند. در این شرایط باید از سلامت پمپ تخلیه خود مطمئن شوید. این کار معمولاً توسط تعمیرکار حرفه‌ای و در نمایندگی‌های مجاز انجام می‌شود. تعمیرکاران ما در lg-laundry.ir با دقت و مهارت بالای خود ابتدا لباسشویی شما را مورد بازبینی قرار داده سپس در صورت مشاهده خرابی پمپ تخلیه آن را در کمترین زمان ممکن با نمونه اصل و اورجینال جایگزین کرده و جانی تازه به دستگاه شما می‌بخشند. برای اطلاع بیشتر در زمینه آموزش تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی ال جی می‌توانید به مقاله‌های دیگر سایت مراجعه کنید.

اطمینان از سلامت پمپ تخلیه
اطمینان از سلامت پمپ تخلیه

نکات مهم تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی

قبل آشنایی با نحوه تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی حتی زمان انجام این کار باید نکات و اصولی را رعایت کنید.

  • قبل شروع تعویض یا تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی حتماً از قطع بودن برق و آب لباسشویی مطمئن شوید.
  • نصب شلنگ نامرغوب می‌تواند آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به دستگاه شما وارد کند. بنابراین سعی کنید در تعویض شلنگ تخلیه از نمونه اصل و اورجینال استفاده کنید. ابتدا هزینه بیشتری متحمل می‌شوید اما در ادامه مجبور به صرف هزینه‌های گزاف بابت تعمیر لباسشویی خود نیستید.
  • اگر هنگام تعویض متوجه شدید گیره‌های لباسشویی شما خراب یا پوسیده شده است حتماً باید آن را تعویض کنید.
  • هنگام تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی این نکته را در نظر داشته باشید که شلنگ تخلیه باید پشت لباسشویی با ارتفاع 60 سانتی متر قرار بگیرد.
  • اگر بعد نصب شلنگ تخلیه متوجه نشتی آب شدید، بهتر است برای رفع مشکل از یک متخصص کمک بگیرید.
نکات مهم تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی
نکات مهم تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی

تعمیرکاران ما در نمایندگی رسمی تعمیر لباسشویی ال جی نحوه تعمیر شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی را به طور کامل به شما توضیح می‌دهند تا به صداقت ما اطمینان کنید. اگر خودتان دانش فنی در زمینه نصب شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی دارید، این کار را انجام دهید اما اگر احساس می‌کنید دانش و تخصص کافی در این زمینه ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این کار را به تعمیرکاران ما در نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی بسپارید تا آسیب‌های جدی به دستگاه شما وارد نشود.

برای استفاده از خدمات این مرکز کافیست درخواست خود را در بخش تماس با ما ثبت کرده یا با شماره‌های 66097851 (دفتر مرکزی) و 66097859 (مرکز تعمیرات) تماس بگیرید. کارشناسان واحد پذیرش در اسرع وقت تعمیرکار مورد نظر را به محل شما اعزام می‌کنند. کلیه خدمات ما در این مرکز با قیمت مناسب و دارای گارانتی معتبر است.

به عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید آموزش تعمیر شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی نیاز به مهارت یا تخصص بالایی نداشته و در منزل هم می‌توان این کار را انجام داد فقط حین انجام کار باید یکسری نکات رعایت کنید تا آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به دستگاه شما وارد نشود.