دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دانستنی هایی درباره رفع ارور Ne در لباسشویی ال جی

فهرست مطالب

ارور Ne در لباسشویی ال جی چیست و چگونه برطرف می‌شود؟ قبل پاسخ به این سوال باید بگوییم طراحان و سازندگان لباسشویی‌های هوشمند از جمله محصولات ال جی برای راحتی حال مشتریان و کاربران خود کدهای خطا را طراحی کردند. هر کد نشان‌دهنده  یک خطا در لباسشویی است که کاربر با مراجعه به دفترچه راهنما یا مشورت با یک تعمیرکار حرفه‌ای می‌تواند در کوتاهترین زمان آن را برطرف کند. در ادامه چگونگی رفع ارور Ne در لباسشویی ال جی را به شما آموزش می‌دهیم.

ارور NE لباسشویی ال جی به چه معناست

کد خطای Ne در لباسشویی ال جی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم ارور Ne یک خطای مشترک بین لباسشویی و ظرفشویی است که معمولاً به دلیل اختلالات وای فای و مشکلات مربوط به سیم‌کشی در دستگاه شما به وجود می‌آید. گاهی اوقات با یک ریست ساده این خطا برطرف شده اما در بعضی موارد باید با مرکز تعمیرات لباسشویی ال جی تماس بگیرید تا در اسرع وقت یک تعمیرکار ماهر به محل شما اعزام کنند.

ارور NE لباسشویی ال جی به چه معناست
ارور NE لباسشویی ال جی به چه معناست

علت ارور Ne در لباسشویی ال جی چیست؟ این سوالی است که اغلب کاربران و استفاده‌کنندگان از لباسشویی‌های هوشمند ال جی از کارشناسان ما در lg-laundry.ir می‌پرسند. اولین و مهم‌ترین دلیل ایجاد ارور Ne، سیم‌کشی نادرست لباسشویی یا ظرفشویی شماست. معمولاً زمانی که برای اولین بار لباسشویی یا ظرفشویی ال جی خریداری می‌کنید، باید آن را در جای مناسب نصب کنید. برای این کار یا خودتان باید دست به کار شوید یا از یک متخصص حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید. در بسیاری موارد دیده شده تعمیرکار سیم‌کشی لباسشویی یا ظرفشویی را به درستی انجام نداده و در ادامه آسیب‌های جدی به دستگاه وارد کرده است.

ارور Ne لباسشویی ال جی چگونه رفع می شود

چگونه مشکل Ne لباسشویی رفع می‌شود؟ برای رفع خطای Ne در لباسشویی ال جی، 3 روش اساسی وجود دارد.

  • ابتدا دستگاه خود را از برق جدا کرده و اجازه دهید 15 الی 20 دقیقه در همان حالت بماند. لباسشویی را دوباره وصل کرده و روشن کنید. در این شرایط کد ناپدید می‌شود. اگر با انجام این کار مشکل برطرف نشد، راه دیگری را امتحان کنید.
  • لباسشویی را روشن کرده و دکمه SpinSpeed را فشار دهید. به محض پر شدن مخزن از آب، لباسشویی را خاموش کرده و بعد چند دقیقه مجدد آن را روشن کنید. در این حالت خطای Ne باید ناپدید شود. اگر همچنان این خطا را روی پنل مشاهده کردید، گزینه سوم را امتحان کنید.
  • دکمه‌های SoilLevel و SpinSpeed را به طور همزمان فشار داده سپس دکمه پاور لباسشویی هم نگه دارید. دکمه‌ها را به طور همزمان رها کرده و چند ثانیه منتظر بمانید تا صدای درب لباسشویی شنیده شود. دکمه Start لباسشویی را فشار دهید. در این حالت خطا باید ریست شود.
ارور Ne لباسشویی ال جی چگونه رفع می شود
ارور Ne لباسشویی ال جی چگونه رفع می شود

اگر با انجام روش‌های بالا باز هم خطای Ne را روی پنل لباسشویی خود مشاهده کردید، باید به یک تعمیرگاه لباسشویی ال جی مراجعه کنید.

در ادامه کد خطای Ne در ظرفشویی ال جی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تفاوت ارور Ne در لباسشویی و ظرفشویی ال جی

ارور Ne یک خطای مشترک بین ظرفشویی و لباسشویی ال جی است اما در هر کدام معنا و مفهوم متفاوتی دارد. این خطا در ظرفشویی ال جی به معنای نقص یا خرابی موتور مقسم آب است. موتور مقسم آب که اصطلاحاً به آن میکروسوئیچ هم گفته می‌شود، وظیفه کنترل و نظارت روی بخش‌های مختلف ظرفشویی همچنین کنترل دما و فشار آب دستگاه را به عهده دارد. گاهی اوقات به دلایل مختلف مانند نوسانات جریان برق یا سیم‌کشی نادرست میکروسوئیچ ظرفشویی خراب می‌شود.

از آن جایی که موتور مقسم آب ظرفشویی وظیفه مهمی در ظرفشویی به عهده دارد در صورت مشاهده خرابی باید هر چه سریع‌تر نسبت به رفع مشکل اقدام کنید در غیر این صورت آسیب‌های جدی‌تری به دستگاه وارد می‌شود.

کاربرد میکروسوئیچ در لباسشویی ال جی

سوال اغلب کاربران این است که میکروسوئیچ چیست و خرابی آن چه تاثیری در ایجاد ارور Ne در لباسشویی دارد؟ میکروسوئیچ یک قطعه به ظاهر کوچک اما بسیار با اهمیت است که به قطعات مختلف دستور بسته بودن درب را منتقل می‌کند. در صورتی که میکروسوئیچ خراب شود، دستور بسته بودن درب انتقال پیدا نکرده و ظرفشویی شروع به کار نمی‌کند.

یکی از دلایل ارور ne ظرفشویی ال جی، بسته نشدن کامل درب دستگاه است. در این موارد باید علاوه بر میکروسوئیچ، لاستیک‌های دور درب هم مورد بررسی قرار بگیرد. برای رفع ارور ne ماشین ظرفشویی ال جی روش‌های مختلفی وجود دارد اما مهم‌ترین آن‌ها، سرویس و بازبینی به موقع دستگاه است.

تفاوت ارور Ne در لباسشویی و ظرفشویی ال جی
تفاوت ارور Ne در لباسشویی و ظرفشویی ال جی

با توجه به مطالب گفته شده به این نتیجه می‌رسیم که برای جلوگیری از ایجاد خطای Ne در لباسشویی و ظرفشویی، حتماً برای دستگاه خود یک محافظ برق مناسب تهیه کرده در ضمن هنگام تمیز کردن حتماً مراقب باشید آب یا مایعات دیگر روی لباسشویی یا ظرفشوییتان ریخته نشود.

تفاوت ارور Ne در لباسشویی و ظرفشویی ال جی
تفاوت ارور Ne در لباسشویی و ظرفشویی ال جی

به عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید رفع ارور Ne در لباسشویی و ظرفشویی ال جی کار سخت یا پیچیده‌ای نیست. بنابراین شما می‌توانید به راحتی با مراجعه به دفترچه راهنما این خطا را برطرف کنید. توصیه می‌کنیم اگر دانش کافی در زمینه عیب‌یابی یا تعمیر لباسشویی ندارید، این کار را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید.

آموزش کار با ماشین لباسشویی ال جی به شما این امکان را می‌دهد تا دستگاهتان را بدون نیاز به متخصص خودتان در منزل تعمیر کنید. امیدواریم با مطالعه این مقاله ارور Ne لباسشویی و ظرفشویی‌تان را به راحتی شناسایی و برطرف کنید. در مقاله‌های بعدی همراه ما باشید.