دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

روش های باز کردن درب قفل شده لباسشویی

فهرست مطالب

آیا درب لباسشویی قفل شده و باز نمی‌شود؟ اگر پاسختان به این سوال بله است، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از  lg-laundry.ir را از دست ندهید. گیر کردن یا قفل شدن درب لباسشویی به خصوص زمانی که کوهی از لباس چرک و کثیف در منزل دارید، اصلاً خوشایند نیست. لذا در این مقاله تمام راهکارهای مناسب باز کردن درب قفل شده لباسشویی ال جی را به شما معرفی می‌کنیم.

گاهی اوقات فعال بودن قفل کودک باعث قفل شدن درب ماشین لباسشویی می‌شود. در این شرایط شما می‌توانید به راحتی با فعال و غیر فعال کردن قفل کودک لباسشویی ال جی مشکل را برطرف کنید. اما گاهی اوقات به بررسی دقیق‌تر نیاز دارید. در این موارد توصیه می‌کنیم از مشاوره رایگان یک متخصص یا تعمیرکار ماهر در این زمینه استفاده کنید. ما در این مرکز تمام خدمات مربوط به تعمیر لباسشویی‌ ال جی را در کوتاهترین زمان با بالاترین کیفیت توسط تعمیرکاران حرفه‌ای انجام می‌دهیم.

در پاسخ به این سوال که چگونه قفل لباسشویی ال جی را باز کنیم باید بگوییم برای این کار 2 روش اصلی وجود دارد. 1- روش دستی 2- استفاده از روش اتوماتیک. شما می‌توانید بسته به مدل لباسشویی خود یکی از روش‌ها را انتخاب و انجام دهید.

باز کردن درب قفل شده لباسشویی
باز کردن درب قفل شده لباسشویی

چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم

برای پاسخ به سوال چگونه درب لباسشویی وقتی گیر کرده یا قفل شده است را باز کنیم،  مراحل زیر را گام به گام انجام دهید:

ابتدا کاور پمپ لباسشویی را با استفاده از یک پیچ گوشتی دوسو باز کنید. دستگاه را بالا نگه داشته و یک سطل زیر آن قرار دهید. درپوش پمپ را در خلاف جهت عقربه‌‌های ساعت چرخانده تا فیلتر شل و آب به درون سطل ریخته شود. ‌

در صورتی که با نحوه باز کردن درب لباسشویی که قفل کرده است آشنایی کامل ندارید، هرگز برای نگه داشتن لباسشویی از دست یا پاهای خود استفاده نکنید زیرا این کار به بدن شما آسیب‌های جبران‌ناپذیر وارد می‌کند. به جای دست و پا می‌توانید برای نگه داشتن لباسشویی از یک بلوک آجری یا چوبی استفاده کرده یا یک شی ثابت دقیقاً زیر آن قرار دهید.

بلند کردن ماشین لباسشویی به تنهایی می‌تواند بسیار خطرناک باشد، بنابراین اگر توانایی انجام کار به تنهایی را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم برای جابجایی دستگاه خود از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. برای بعضی افراد جابجایی ماشین لباسشویی کاری سخت محسوب می‌شود. ما در نمایندگی ال جی این نیاز شما را درک کرده و به تازگی قابلیتی به نام «تعمیر در محل» برای راحتی حال شما مشتری گرامی قرار داده‌ایم. با استفاده از این قابلیت کافیست درخواست خود را در سایت ثبت کنید. تعمیرکار مربوطه در اسرع وقت به محل شما اعزام شده و در صورت نیاز دستگاه شما را با دقت زیاد به مرکز تعمیرات منتقل می‌کند.

چگونه قفل درب ماشین لباسشویی را باز کنیم
چگونگی باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی الجی

باز کردن درب قفل شده لباسشویی به صورت دستی

سوال اغلب کاربران ماشین‌های لباسشویی LG این است که چگونه قفل درب ماشین لباسشویی را به صورت دستی باز کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم قبل این کار باید یکسری اقدامات اولیه انجام دهید. سعی کنید لوازم زیر را قبل اقدام به باز کردن درب لباسشویی به صورت دستی حتماٌ فراهم کنید:

  • چند عدد حوله تمیز؛
  • یک سطل؛
  • مقداری نخ؛

در ادامه برای باز کردن قفل ماشین لباسشویی به صورت دستی لازم است مراحل زیر را مو به مو انجام دهید:

  • ابتدا دستگاه را کاملاً خاموش کرده و از برق بکشید.
  • بعد 5 دقیقه درب لباسشویی را به آرامی باز کنید. ممکن است ابتدا درب به راحتی باز نشود، در این شرایط می‌توانید به آرامی با کف دست به آن ضربه بزنید سپس یک نخ از دور درب رد کنید. نخ را کاملاً جابجا کنید تا قفل درب باز شود.

برای آشنایی بیشتر با دلایل خرابی درب ماشین‌های لباسشویی می‌توانید به مقاله «دلایل قفل شدن درب لباسشویی ال جی» مراجعه کنید.

امکان باز کردن درب ماشین لباسشویی ال جی حین شستشو وجود دارد؟ حتماً برایتان پیش آمده یک لباس را داخل لباسشویی انداخته‌اید اما بعد چند دقیقه از شستن آن منصرف می‌شوید. در این موارد اگر چرخه شستشو تازه شروع شده باشد، می‌توانید آن را متوقف و لباس را خارج کنید اما اگر آب بالا آمده و مخزن را پر کرده باشد، دیگر نمی‌توان کاری انجام داد.

باز کردن درب قفل شده لباسشویی به صورت دستی
باز کردن درب قفل شده لباسشویی به صورت دستی

نحوه باز کردن قفل ماشین لباسشویی به صورت اتوماتیک

در بخش قبلی نحوه باز کردن درب لباسشویی که قفل کرده است را به طور کامل به شما توضیح دادیم. گاهی اوقات درب لباسشویی شما اتوماتیک است و به راحتی باز نمی‌شود. در این شرایط اصلاً نگران نباشید. قبل هر چیز برای حفظ ایمنی خود لباسشویی را خاموش کرده و از برق بکشید سپس قاب پایینی دستگاه را کامل باز کرده و سوکت اتصال به قفل درب را کامل باز کنید.

بهتر است قبل از باز کردن درب ماشین لباسشویی ال جی، به خصوص ابتدای برنامه شست‌و‌شو حوله‌هایی زیر آن قرار دهید. زمانی که ماشین لباسشویی وسط کار به طور کامل متوقف شده یا قصد دارید درب آن را حین کار باز کنید، 4 تا 5 حوله زیر آن قرار دهید. این کار باعث می‌شود هنگام باز شدن درب، آبی به زیر دستگاه نشت نکند.

نحوه باز کردن قفل ماشین لباسشویی به صورت اتوماتیک
نحوه باز کردن قفل ماشین لباسشویی به صورت اتوماتیک

قرار دادن یک ظرف بزرگ جلوی درب ماشین لباسشویی ال جی

چگونه درب لباسشویی قفل شده را باز کنیم؟ چرخه شستشوی لباسشویی فعال شده اما می‌خواهید درب قفل شده آن را باز کنید. برای این کار باید دکمه توقف را فشار داده و چند دقیقه منتظر بمانید. این نکته را فراموش نکنید اگر مخزن لباسشویی پر آب شود، زمانی که درب لباسشویی را باز می‌کنید با حجم زیادی آب و کف مواجه می‌شوید. برای اینکه سرامیک یا فرش آشپزخانه‌تان خراب نشود، حتماً چند حوله یا یک سطل زیر لباسشویی قرار دهید.

گاهی اوقات دیگ لباسشویی پر آب است، در این شرایط 3 تا 5 حوله کافی نبوده و به چند ظرف برای تخلیه آب نیاز دارید. ممکن است نتوانید جلوی نشت کل آب را بگیرید اما حداقل از ریختن بیشتر آب کف زمین جلوگیری می‌کنید.

نکات مهم درباره تغییر ارتفاع لباسشویی ال جی

نکته مهم اینکه در صورت تمایل می‌توانید ارتفاع لباسشویی را کمی بالا برده و زاویه درب را کمی تغییر دهید. البته این کار را باید با دقت و آرام انجام دهید زیرا در صورت بروز کوچکترین خطا آسیب‌های جبران‌ناپذیری به ماشین لباسشویی شما وارد می‌شود. برای این کار می‌توانید از یک تعمیرکار ماهر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

معمولاً نمایندگی‌های زیادی در تهران برای ارائه خدمات مختلف در زمینه عیب‌یابی و تعمیر ماشین‌های لباسشویی وجود دارند اما هنگام انتخاب این مراکز باید از دقت و تخصص تکنسین‌های نمایندگی کاملاً مطمئن شوید. ما در lg-laundry.ir این اطمینان را به شما می‌دهیم که در تعویض قطعات آسیب‌دیده از قطعات اورجینال و اصل استفاده می‌کنیم.

در مرحله بعد باید شلنگ تخلیه لباسشویی الجی را کامل بیرون کشیده و آب آن را داخل یک سطل خالی کنید. این نکته را فراموش نکنید، شلنگ تخلیه، مستقیم به لوله‌های آب سرد یا آب گرم وصل نشده که بتوان آن را به راحتی بیرون کشید. ابتدا باید شلنگ را کامل بالا نگه داشته سپس آن را با احتیاط داخل یک سطل قرار دهید که ارتفاع آن نسبت به ماشین لباسشویی شما کمتر است.

با این کار آب بیشتری داخل سطل خالی می‌شود. در صورتی که لوله تخلیه شما کامل مسدود شده یا تنظیمات مربوط به آن قفل شده باشد، این روش کار نمی‌کند.

درب ماشین لباسشویی ال جی
درب ماشین لباسشویی ال جی

باز کردن قفل ماشین لباسشویی با استفاده از صفحه تنظیمات

روش دیگر برای برای باز کردن درب لباسشویی قفل شده، استفاده از تنظیمات لباسشویی است. در استفاده از این روش باید دقت کنید. گاهی اوقات در اثر بی توجهی و سهل انگاری کاربران، تنظیمات لباسشویی به هم خورده و دستگاه قادر به شستن لباس ها نمی باشد.

برای این کار ابتدا باید لباسشویی را کامل خاموش کرده و آن را از برق بکشید. اگر وسط برنامه هستید، باید صفحه تنظیمات لباسشویی را چرخانده یا دکمه توقف را برای 5 الی 6 ثانیه کامل نگه دارید. اگر با انجام این کار درب به طور کامل باز نشد، دکمه را کامل فشار دهید تا لباسشویی خاموش شود.

5 دقیقه صبر کرده سپس دسته درب را بکشید. برخی قفل‌های دستی 5 دقیقه بعد خاموشی به طور کامل باز می‌شوند. این قابلیت باعث می‌شود در صورت قطعی برق به راحتی به لباس‌های خیس خود دسترسی کامل داشته باشید.

 اگر ماشین لباسشویی شما قدیمی است و صفحه دیجیتال ندارد باید با استفاده از روش دستی قفل آن را باز کنید.

نکات مهم درباره باز کردن درب قفل شده لباسشویی ال جی

در این مقاله سعی کردیم پاسخ مناسبی به سوال چگونه قفل ماشین لباسشویی ال جی را باز کنیم پاسخ مناسبی داده و راهکارهایی برای باز کردن درب لباسشویی قفل شده به شما معرفی کنیم تا با دانستن این نکات دستگاه خود را در کوتاهترین زمان ممکن در منزل تعمیر کنید.

با این حال گاهی اوقات شدت آسیب‌دیدگی به قدری زیاد است که راهی جز مراجعه به یک نمایندگی معتبر ندارید. توصیه می‌کنیم هنگام انتخاب نمایندگی به تخصص تعمیرکاران، خدماتی که ارائه می‌شود، نحوه پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات همچنین اصالت قطعات استفاده شده توجه کنید. ما در lg-laundry.ir  خدمات متنوعی بسته به نیاز شما قرار داده‌ایم که می‌توانید در هر شرایط از آن استفاده کنید.

مهم ترین خدمات نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی

از جمله خدمات ارائه شده در این مرکز می‌توان به تعمیر در محل، پشتیبانی 24 ساعته، ارائه خدمات با قیمت مناسب و گارانتی محصولات اشاره کرد همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عیب‌یابی و تعمیر ماشین‌های لباسشویی LG می‌توانید به مقالات دیگر سایت مراجعه کنید. امیدواریم در این مقاله به سوال چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم؟ پاسخ مناسبی داده شده باشد. در مقالات دیگر همراه ما باشید.