دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیرات آسان پروانه ماشین لباسشویی ال جی

فهرست مطالب

آیا بعد از روشن کردن ماشین لباسشویی، چرخش ماشین لباسشویی را مشاهده نمی کنید؟ این مشکل یکی از دشوارترین و حساس ترین خرابی‌ها می‌باشد که برای رفع آن باید دانش کافی را داشته باشید. خرابی پروانه چند عامل دارد که در این مقاله از lg-laundry به آن پرداخته می‌شود. همچنین در این مقاله به آموزش تعویض و تعمیر روانه لباسشویی ال جی می پردازیم.

پروانه لباسشویی ال جی
پروانه لباسشویی ال جی

پروانه لباسشویی ال جی چیست؟

یکی از قطعات مهم در ماشین لباسشویی شما پروانه می باشد که قالبا از جنس پلاستیکی فشرده شده است. به صورت کلی شکل این پروانه ها به صورت دایره ای بوده و دارای شش پرّه است و در بعضی مدل ها سوراخ های در دو سایز مختلف در بین پره ها دیده می شود. این سوراخ ها در ماشین لباسشویی به راحتی می توانند آبی مصرف شد در پروسه ی شستشو را به خارج از ماشین لباسشویی هدایت کنند.

این قطعه در بالای موتور قرار دارد و موتور با کمک برق این قطعه را به حرکت درمی آورد. این قطعه عموما در ماشین لباسشویی های قدیمی دیده می شود و در صورت خرابی موتور یا پروانه، دیگ ماشین لباسشویی نمی چرخد و نیاز به تعمیر لباسشویی ال جی را خواهید داشت. پس در هنگام بروز این مشکل باید حتما درمورد نحوه تعمیر پروانه لباسشویی ال جی اطلاعات کافی داشته باشید.

دلایل خرابی پروانه لباسشویی ال جی

هنگامی که نچرخیدن دیگ دستگاه برای شما اتفاق می افتد ممکن است علت این خرابی ناشی از دو قطعه باشد. یکی از قطعات موتور و دیگری پروانه است. این دو قطعه در ماشین لباسشویی های قدیمی باعث چرخش دیگ شما می شود و لباس ها را به گردش درمی آورد.

بعد از مشاهده ی این خرابی باید بررسی های اولیه توسط فردی متخصص در نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی lg-laundry انجام شود. بعد از بررسی ممکن است پروانه ماشین لباسشویی شما دچار شکستگی شده باشد و یا شفت و تسمه موتور شما دچار خرابی یا شل شدگی شده باشد. در صورتی که مشکل از جانب خرابی موتور باشد، تعویض پروانه کار بیهوده ایست. پس بهتر است درمورد آموزش تعویض پروانه لباسشویی ال جی اطلاعات کامل را داشته باشید.

در صورتی که پروانه دستگاه شما دچار خرابی شده باشد؛ دیگ دستگاه درست نچرخیده یا به صورت کامل ایستاده است. علت خرابی این قطعه عموما به دلیل استهلاک قطعات و افزایش سن دستگاه است.

همچنین در صورتی که مقدار زیادی لباس را در ماشین لباسشویی بیش از ظرفیت دیگ قرار دهید ممکن است پروانه ی دستگاه دچار خرابی شود. از دلایل دیگر خرابی پروانه نیز این است که تسمه درون دیگ پاره یا دچار خرابی شود و به پروانه و موتور شما فشار وارد شده و منجربه خرابی پروانه شود. برای جلوگیری از این مشکل باید هر چنوقت یکبار عملکرد ماشین لباسشویی را برای جلوگیری از خرابی و تعمیر لباسشویی ال جی مورد ارزیابی قرار دهید.

پروانه لباسشویی ال جی
دلایل خرابی پروانه لباسشویی ال جی

علائم خرابی پروانه ماشین لباسشویی ال جی

همانطور که گفته شد ممکن است موتور و تسمه و شفت آن باعث خرابی پروانه شده و یا پروانه ی دستگاه شما دچار خرابی شده باشد. در صورتی که این قطعه خراب شود ممکن است دیگ دستگاه به صورت کامل نچرخد. همچنین ممکن است در هنگام روشن کردن دستگاه و شروع مراحل شستشو، دستگاه صداهای زیادی را ایجاد کند که می تواند از اصلی ترین علائم خرابی پروانه در دستگاه باشد.

همچنین به یاد داشته باشید که خرابی این قطعه روی نمایشگر نشان داده نمی شود. همچنین در صورتی که نمایشگر شما دچار خرابی شده باشد هیچ یک از ارور نمایش داده نمی شود. برای تعمیر نمایشگر، مقاله‌ی آموزش تعمیر نمایشگر لباسشویی ال جی را مطالعه نمایید.

مراحل نصب پروانه ماشین لباسشویی

نصب و نحوه تعویض پروانه ماشین لباسشویی ال جی در مدل های قدیمی بسیار آسان است. ابتدا باید دستگاه را خاموش کرده و تمامی اتصالات را قطع نمایید. محل قرار گیری پروانه در کف دیگ است که باید با موتور شما به صورت کامل هماهنگ باشد؛ پس باید پروانه با محور موتور اتصال داشته باشد.

حتما به چفت شدن موتور و پروانه دقت داشته باشید و بدانید که هماهنگ کردن این دو قطعه با یکدیگر کار آسانی است. در صورتی که برای تعمیر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید باید دفترچه دستگاه را بررسی کنید.

در نهایت اگر در پروسه ی تعمیر لباسشویی ال جی با مشکلاتی مواجه شدید بهتر است با مرکز تعمیرکار لباسشویی ال جی lg-laundry تماس بگیرید تا به صورت گام به گام شما را راهنمایی کرده و در صورتی که دانش کافی برای تعمیر را ندارید، نیروی متخصص را به محل اعزام نمایند.

پروانه لباسشویی ال جی
مراحل نصب پروانه لباسشویی ال جی

مهمترین نکته در تعمیر و تعویض پروانه لباسشویی چیست؟

در ماشین لباسشویی های قدیمی تعویض پروانه می تواند بسیار آسان باشد و همچنین در صورتی که اقدام به تعمیر لباسشویی ال جی و تعمیر این قطعه می کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که برای تعویض از قطعه اورجینال و اصلی استفاده کنید تا از خراب شدن این قطعه در روزهای آینده جلوگیری کنید. در صورتی که علاقه به آموزش تعمیر پروانه لباسشویی ال جی دارید می توانید با مرکز تعمیرات lg-laundry تماس بگیرد تا هرچه سریع تر با اعزام نیروی متخصص تعمیرات دستگاه شما را با ابزار و وسایلی اصلی و با بهره گیری از دانش فنی، آغاز نمایند.

مراحلی که بعد از مشاهده ی خرابی برای تعمیر طی می کنید به صورت زیر است:

بررسی کامل دستگاه: ابتدا باید دستگاه را از لحاظ مشکلات فیزیکی اولیه بررسی کنید. مشکلات فیزیکی اولیه به معنی نداشتن برق دستگاه، خرابی شیر ورودی آب و … می باشد.

تماس با کارشناس: بعد از بررسی حال نوبت این است که با کارشناس حرفه ای تماس بگیرید. بعد از تماس باید تمامی علائم خرابی را به صورت کامل توضیح دهید تا کارشناسان به صورت کامل بتوانند مشکل دستگاه شما را بررسی و عیب یابی نمایند. بعد از بررسی اولیه نیروی متخصص به محل اعزام شده و خرابی را برطرف خواهد کرد.

انتقال دستگاه به نمایندگی متخصص: در صورتی که دستگاه شما در محل تعمیر نمی شود باید دستگاه را به مرکز lg-laundry انتقال دهید تا با استفاده از نیرو متخصص خرابی دستگاه شما را تعمیر نمایند.