دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

آموزش تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی ال جی در 6 مرحله

فهرست مطالب

چرا ماشین لباس‌شویی ال جی تخلیه نمی‌کند؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید با نحوه عملکرد پمپ تخلیه لباسشویی و دلایل خرابی این قطعه آشنا شوید. پمپ تخلیه یکی از قطعات مهم و حیاتی در ماشین لباسشویی‌ها است و همانطور که از نام آن پیداست آب باقی مانده لباسشویی را از دستگاه خارج و تخلیه می‌کند. این قطعه کاربردی دارای یک هسته از جنس آهنرباست که به پروانه متصل شده و با ورود جریان آب در جهت عقربه‌های ساعت شروع به حرکت می‌کند.

سیم‌پیچ لباسشویی یکی دیگر از قطعات مهمی است که داخل پمپ تخلیه قرار گرفته و با ولتاژ 220 ولت و فرکانس 50 هرتز کار می‌کند. از دیگر قطعات موثر در تخلیه آب لباسشویی می‌توان به کاسه نمد و پروانه اشاره کرد. توصیه می‌کنیم در صورت مشاهده علائم خرابی پمپ لباسشویی ال جی خیلی فوری با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی در تهران تماس بگیرید تا در اسرع وقت دستگاه شما را مورد بازبینی قرار دهند.

چرا لباسشویی ال جی تخلیه نمی کند

در پاسخ به سوال دلایل خرابی پمپ لباسشویی ال جی کدام‌اند؟ باید بگوییم مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین دلیل این مشکل، عدم تخلیه صحیح آب لباسشویی است. امروزه تمام دستگاه‌های الکترونیکی دارای نمایشگرهای دیجیتالی هستند. لباسشویی‌های ال جی هم از این قاعده مستثنی نیستند.

تمام خرابی‌های مربوط به لباسشویی از طریق کدهای مشخص درج شده در دفترچه راهنما به کاربر اطلاع‌رسانی می‌شود. بنابراین شما می‌توانید به راحتی با مراجعه به دفترچه راهنمای لباسشویی خود علت بروز ارور را پیدا کنید. گاهی اوقات جستجو در اینترنت یا مشورت با یک کارشناس متخصص هم می‌تواند سوالات شما را پاسخ دهد.

دلیل دیگر عدم تخلیه لباسشویی ال جی سنگینی بیش از اندازه دیگ لباسشویی است. سنگینی بیش از اندازه دیگ لباسشویی، به اجزا و قطعات مختلف دستگاه مانند پمپ تخلیه فشار وارد کرده حتی باعث خرابی این قطعه هم می‌شود. با توجه به اینکه هزینه تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی بسیار زیاد است، توصیه می‌کنیم با رعایت نکات مهم و ایمنی طول عمر لباسشویی خود را افزایش داده تا مجبور به صرف هزینه‌های گزاف نشوید.

در ادامه راهنمای تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی ال جی به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما قرار می‌گیرد.

تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی ال جی
تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی ال جی

آموزش گام به گام تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی ال جی

در این بخش از مقاله lg-laundry.ir همراه ما باشید تا آموزش گام به گام تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی ال جی را به شما توضیح دهیم. گاهی اوقات به دلایل مختلف از جمله استهلاک یا استفاده بیش از اندازه به تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی نیاز پیدا می‌کنید. اگر پمپ تخلیه لباسشویی خود را به موقع تعویض کنید، تا چندین سال به تعمیر یا تعویض مجدد این قطعه نیاز نخواهید داشت. با انجام درست و اصولی 6 مرحله زیر می‌توانید پمپ تخلیه لباسشویی خود را خودتان در منزل تعویض کنید.

ابتدا قبل هر چیز ابزارهایی مانند شیر تخلیه جدید، یک عدد انبردست همراه یک عدد پیچ گوشتی تهیه کنید. بهتر است برای تخلیه آب دیگ لباسشویی یک تشت هم فراهم کنید.

مرحله اول: قطع برق لباسشویی ال جی

بعد فراهم کردن ابزارهای بالا، لازم است قبل شروع هر کار برق ماشین لباسشویی خود را قطع کنید. برای این کار باید 2 شاخه ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید.

قطع برق لباسشویی ال جی
قطع برق لباسشویی ال جی

مرحله دوم: تخلیه آب موجود در ماشین لباسشویی

بعد انجام مرحله اول، نوبت به تخلیه آب لباسشویی می‌رسد. برای این کار درپوش فیلتر را جهت تخلیه آب بردارید. شما می‌توانید برای تخلیه آب موجود در لباسشویی شلنگ تخلیه را به طور کامل داخل تشت قرار دهید تا آب آن خالی شود.

تخلیه آب موجود در ماشین لباسشویی
تخلیه آب موجود در ماشین لباسشویی

مرحله سوم: جداسازی پنل پشتی و بالایی لباسشویی

در این مرحله باید پنل پشتی و بالایی را از لباسشویی خارج کنید. این کار به دقت و مهارت زیادی نیاز دارد. در صورت سهل‌انگاری آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به لباسشویی شما وارد می‌شود. بعد باز کردن پنل بالایی و پشتی لباسشویی، پمپ تخلیه را دست در پایین سمت راست دستگاه مشاهده می‌کنید. در این مرحله بهتر است برای جلوگیری از آسیب‌های جدی‌تر، لباسشویی خود را روی یک بالشت کوچک قرار دهید.

جداسازی پنل پشتی و بالایی لباسشویی
جداسازی پنل پشتی و بالایی لباسشویی

مرحله چهارم: خارج کردن پمپ تخلیه لباسشویی

ابتدا تمام اتصالات سیم‌ها، سوکت‌ها، لوله‌ها و بست‌ها را از پمپ تخلیه خارج کنید. در اغلب لباسشویی‌های ال جی پمپ به راحتی با باز کردن پیچ‌ها خارج می‌شود. در پمپ‌های 4 خار یا 8 خار، بعد باز کردن پیچ‌ها و اتصالات آن پمپ را باید در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. این نکته را فراموش نکنید حین انجام کار ممکن است آب از داخل دیگ به بیرون ریخته یا پاشیده شود. بنابراین بهتر است اطراف لباسشویی خود یک تکه پارچه قرار دهید.

خارج کردن پمپ تخلیه لباسشویی
خارج کردن پمپ تخلیه لباسشویی

مرحله پنجم: نصب پمپ تخلیه جدید

لازم است پمپ جدید را داخل دستگاه قرار داده و پیچ‌ها و اتصالات آن را سفت کنید. برای قرار دادن پمپ تخلیه 4 یا 8 خار لازم است پمپ تخلیه را درجهت عقربه‌های ساعت چرخانده سپس اتصالات آن را محکم کنید. لوله‌ها را وصل کرده سپس به کمک یک پیچ گوشتی بست‌ها را سفت کنید. در نهایت سیم‌ها را وصل کنید.

نصب پمپ تخلیه جدید
نصب پمپ تخلیه جدید

مرحله ششم: لباسشویی را در جای خود قرار دهید

بعد نصب و اطمینان از قرارگیری پمپ تخلیه لباسشویی، باید دستگاه را در جای خود قرار داده سپس آن را به برق وصل کنید تا ببینید لباسشویی درست کار می‌کند یا نه. اگر لباسشویی درست کار کند یعنی کار شما تمام شده است!

علائم خرابی پمپ لباسشویی ال جی

یکی از علائم خرابی پمپ لباسشویی ال جی، شنیدن صداهای عجیب و غریب از آن است. هر صدا در لباسشویی معنای خاصی دارد. به عنوان مثال لباسشویی صدای وز وز می‌دهد یعنی یک شی خارجی در پمپ تخلیه گیر کرده و باید از آن خارج شود این در حالی است که صدای خز خز لباسشویی یعنی لوله خروجی آب لباسشویی مسدود شده و باید در اسرع وقت مورد بازبینی قرار بگیرد.

اگر صدایی مثل کلیک از لباسشویی خود می‌شنوید، یعنی یک جسم خارجی در واشر پمپ تخلیه گیر کرده است. در این صورت واشر لباسشویی باید در اسرع وقت تعویض شود. گاهی اوقات مشکل از لاستیک درب لباسشویی می‌باشد.

نشت آب از لباسشویی

آیا آب از جاپودری لباسشویی شما نشت کرده یا درب و زیر لباسشویی شما نشتی دارد؟ در صورت مشاهده این علامت جاپودری لباسشویی شما فرسوده شده و به تعویض نیاز دارد. اگر آب از درب لباسشویی نشت می‌کند، لاستیک دور درب آن پوسیده شده و به تعویض نیاز دارد. در صورتی که آب از زیر لباسشویی شما نشت می‌کند، پمپ تخلیه لباسشویی شما خراب شده و به تعویض نیاز دارد.

سوالی که در این بخش مطرح می‌شود این است که آیا خرابی المنت در آبگیری نادرست لباسشویی تاثیر دارد؟ برای پاسخ به این سوال می‌توانید به مقاله « آموزش تعمیر و تعویض المنت لباسشویی ال جی » مراجعه کنید.

لباسشویی درست آبگیری نمی کند

یکی دیگر از علائم خرابی پمپ لباسشویی ال جی، آبگیری نکردن لباسشویی است. در این حالت پمپ تخلیه شما باید در اسرع وقت تعمیر شود. البته این مشکل به طور مستقیم به پمپ تخلیه مربوط نبوده و به قسمت جلویی یا پایینی لباسشویی مربوط می‌شود. فیلتر به مرور کثیف شده و باعث ایجاد سر و صدای بیش از اندازه در لباسشویی شما یا لرزش بیش از اندازه آن می‌شود.

تمیز کردن به موقع فیلتر لباسشویی می‌تواند از بروز مشکلاتی مانند آب‌گیری نکردن دستگاه جلوگیری کند. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با نحوه تمیز کردن لباسشویی به مقاله « جرم گیری لباسشویی ال جی » مراجعه کنید.

لباسشویی درست آبگیری نمی کند
لباسشویی درست آبگیری نمی کند

عدم تخلیه درست آب لباسشویی ال جی

آخرین موردی که نشان می‌دهد پمپ تخلیه شما خراب شده و به تعویض نیاز دارد، تخلیه نشدن آب لباسشویی است. پمپ تخلیه وظیفه دارد آب کثیف حاصل از شستشوی لباس‌ها را از داخل لباسشویی به بیرون منتقل کند. اگر پمپ بیش از اندازه استفاده شده یا فرسوده شود، تخلیه آب به درستی انجام نمی‌شود.

مهم ترین دلایل عدم تخلیه آب از لباسشویی ال جی

پمپ تخلیه لباسشویی به دلایل مختلفی خراب می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گذشت زمان و پوسیدگی قطعات داخل پمپ اشاره کرد. شکستگی پروانه تخلیه از دیگر دلایل تعویض پمپ تخلیه لباسشویی است.

وجود اشیا و پرز لباس‌ها می‌تواند فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی را مسدود کند. در این موارد بهتر است فیلتر تخلیه لباسشویی را تمیز کرده حتی در صورت نیاز تعویض کنید.

سوختگی موتور پمپ تخلیه یکی دیگر از دلایل تخلیه نشدن آب توسط لباسشویی است که معمولاً با نوسان‌های برق یا جابجایی لباسشویی به وجود می‌آید.

عدم تخلیه درست آب لباسشویی ال جی
عدم تخلیه درست آب لباسشویی ال جی

به عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید که آموزش تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی ال جی به مهارت و تخصص زیادی نیاز دارد. اگر قبلاً این کار را انجام نداده‌اید، برای تخلیه پمپ لباسشویی حتماً از یک کارشناس متخصص کمک بگیرید. گاهی اوقات سهل‌انگاری کاربر هنگام تعویض یا جابجایی پمپ تخلیه، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دستگاه شما وارد می‌کند. آموزش گام به گام تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی ال جی به شما کمک می‌کند تا دستگاه را خودتان در منزل تعمیر کنید. برای اطلاع از نحوه تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی ال جی می‌توانید ابتدا به دفترچه راهنمای دستگاه  خود مراجعه کنید.

اگر سوالاتتان با مطالعه دفترچه راهنما برطرف نشد، با کارشناسان ما در lg-laundry.ir تماس بگیرید تا در اسرع وقت تعمیرکار به محل شما اعزام شود. تعمیرکار مورد نظر تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا مشکل را در محل برطرف کند اما گاهی شدت آسیب به پمپ تخلیه زیاد است و لباسشویی باید با دقت به مرکز تعمیر منتقل شود. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عیب‌یابی یا تعمیر لباسشویی‌های ال جی در مقالات دیگر همراه ما باشید.