دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

آموزش تخصصی تعمیر نمایشگر لباسشویی ال جی

فهرست مطالب

ماشین لباسشویی این روزها به طرز چشمگیری پیچیده شده‌اند. ماشین‌های لباسشویی امروزی که قادر به انجام عملکردهای مختلف هستند، به شما امکان می‌دهند تنظیمات را برای رسیدن به چرخه شستشوی عالی برای خانواده خود تنظیم کنید. حتی بهتر از آن، همه این عملکردها با فشار دادن چند دکمه در دسترس شما هستند. در ماشن لباسشویی ال جی برای تنظیمات راحت تر صفحه نمایشگر قرار دارد. اما چه اتفاقی می‌افتد اگر نمایشگر دچار خرابی شود؟ از آنجایی که این قطعه با قسمت‌های مختلف دستگاه تعامل بسیار زیادی دارد، صفحه نمایش ماشین لباسشویی ال جی در معرض آسیب است. اما چگونه می توان تشخیص داد که صفحه نمایشگر خراب است و مشکل از قسمت‌های دیگر دستگاه نیست؟ در این مقاله راهنمای آموزش تعویض و تعمیر نمایشگر لباسشویی ال جی قرار دارد. در صورتی که می‌خواهید تعمیر لباسشویی الجی را به صورت تخصصی انجام دهید با lg-laundry تماس بگیرید.

تعمیر نمایشگر لباسشویی ال جی
تعمیر نمایشگر لباسشویی ال جی

نمایشگر لباسشویی ال جی چیست؟

پنل کنترل ماشین لباسشویی معمولاً از یک صفحه پلاستیکی با مدار الکتریکی زیر آن استفاده می‌کند. شما با پانل پلاستیکی تعامل دارید، که نمادها و تنظیمات را نیز به نمایش می‌گذارد تا استفاده از ماشین لباسشویی شما کمی آسانتر شود. با گذشت زمان، فشار دادن مداوم و قرار گرفتن در معرض رطوبت می‌تواند به برد کنترل ماشین لباسشویی آسیب برساند و باعث خرابی یا از کار افتادن کامل آن شود. به همین دلیل باید اطلاعاتی را برای نحوه تعمیر صفحه نمایش لباسشویی ال جی بدانید تا به راحتی مشکل را برطرف کنید.

نشانه‌های خرابی نمایشگر ماشین لباسشویی ال جی

از کجا می دانید که مشکل از برد کنترل نمایشگر شماست و نه موتور، پمپ یا سیم کشی؟ در حالی که برخی از این قسم‌ها از نظر علائمی که در هنگام آسیب دیدگی نشان می‌دهند همپوشانی دارند، علائم خاصی وجود دارد که به طور خاص به نمایشگر آسیب دیده اشاره می‌کند. و بعد از مشاهده‌ی این علائم باید نحوه تعویض نمایشگر لباسشویی ال جی را با lg-laundry بیاموزید.

روشن نشدن آسان لباسشویی

یکی از نشانه‌های شکستگی نمایشگر این است که به شما اجازه نمی‌دهد ماشین لباسشویی خود را حتی زمانی که به برق متصل است روشن کنید. بررسی کنید که آیا کلید مدار شما خاموش شده است و ماشین لباسشویی شما به درستی و ایمن به پریز وصل شده است. اگر همه چیز در قسمت  برق خوب است، یک صفحه نمایش آسیب دیده باید علت بعدی شما باشد.

تعمیر نمایشگر لباسشویی ال جی
تعمیر صفحه نمایش لباسشویی ال جی

تغییر تنظیمات به صورت خود به خودی

در علت بعدی برای نحوه تعمیر نمایشگر لباسشویی ال جی بنابراین شاید ماشین لباسشویی شما به خوبی روشن شود. اما به محض انجام این کار، بدون فشار دادن هیچ دکمه‌ای شروع به تغییر تنظیمات و شروع چرخه می‌کند.

این “فشار دکمه‌های فانتوم” ناشی از یک صفحه نمایش معیوب است. برخی از دکمه‌های زیر پانل پلاستیکی ممکن است فرسوده شده باشند و باعث لمس آن‌ها شود که دستگاه آن را به عنوان پرس ثبت می‌کند.

خاموش شدن ناگهانی

یکی دیگر از علائم رایج شکستگی برد کنترل این است که ممکن است دستگاه پس از روشن کردن ناگهان خاموش شود. باز هم، این می‌تواند به مدارهای زیر پانل دکمه‌های پلاستیکی مربوط باشد. اگر دکمه ON/OFF مخصوصاً فرسوده شده باشد (و در بیشتر موارد چنین است)، برد شکسته می‌تواند دستگاه را بدون فشار دادن چیزی خاموش کند.

چراغ‌های چشمک زن

اکثر ماشین‌های لباسشویی چندین چراغ مختلف را روی برد کنترل تعبیه می‌کنند تا استفاده از ماشین شما بصری‌تر و شهودی‌تر شود. اما از آنجایی که این چراغ‌ها مستقیماً به سیم‌ها درست زیر پانل کنترل پلاستیکی متصل می‌شوند، هر آسیبی که توسط برد کنترل وارد شود می‌تواند به سیم‌های روشنایی نفوذ کند. این می تواند باعث چشمک زدن نامنظم شود، چه دکمه‌هایی را فشار دهید یا نه.

کد خطا در صفحه نمایش

برای نحوه تعویض صفحه نمایش لباسشویی ال جی بسته به مدل خاص ماشین لباسشویی شما، ممکن است یک کد خطای اختصاصی فقط برای برد کنترل آسیب دیده داشته باشد. بنابراین وقتی آن را روشن می‌کنید، دستگاه خطای خاصی را که مربوط به مشکلات برد کنترل است را نشان می‌دهد. وقتی این نشان داده شد، ممکن است تا زمانی که مشکل برطرف نشود، نتوانید از ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. کتابچه راهنمای خود را برای لیست کدهای خطا که ماشین لباسشویی شما برای نمایش برنامه ریزی شده است بررسی کنید.

تعویض نمایشگر ماشین لباسشویی ال جی

از این راهنما از lg-laundry برای آموزش تعویض و تعمیر صفحه نمایش لباسشویی ال جی استفاده کنید. نمایشگر شامل دکمه‌ها، صفحه و دسته کنترل برای تنظیم تنظیمات شستشو است. اگر دکمه یا دکمه کنترل شکسته دارید، میتوانید با دنبال کردن این راهنما به آن دسترسی داشته باشید.

این راهنما برای اکثر ماشین‌های لباسشویی ال‌جی کار می‌کند. این راهنما با لباسشویی مدل WM3050CW نوشته شده است. اگر مدل متفاوتی دارید، ممکن است با تفاوت‌های جزئی در جداسازی قطعات مواجه شوید، اما روند کلی تعمیر یکسان خواهد بود.

همچنین در صورتی که متوجه شدید که آب کافی وارد دستگاه نمی‌شود مقاله آموزش تعمیر هیدرواستات لباسشویی ال جی را مطالعه کنید.

مرحله 1 اقدامات احتیاطی ایمنی

قبل از شروع نحوه تعمیرنمایشگر لباسشویی ال جی، موارد زیر را انجام دهید:

  • منبع اصلی آب را قطع کنید
  • ماشین لباسشویی خود را از برق بکشید
  • تمام اتصالات آب را در پشت ماشین لباسشویی خود جدا کنید
خارج کردن خروجی آب لباسشویی ال جی
خارج کردن خروجی آب لباسشویی ال جی

مرحله 2 باز کردن پنل بالایی

پیچ(هایی) را که براکت‌های پانل بالایی را روی پانل پشتی محکم می‌کند، بردارید.

نیازی نیست پیچ‌های محکم کننده براکت‌ها را روی پانل بالایی باز کنید.

پانل بالایی را به سمت عقب دستگاه بلغزانید تا گیره های آن جدا شود.

پانل بالایی را به سمت بالا خم کنید تا کاملاً از شاسی جدا شود.

پانل بالایی را بردارید.

تعمیر نمایشگر لباسشویی ال جی
باز کردن پنل بالایی لباسشویی

مرحله 3 برداشتن کشوی مواد شوینده

در مرحله بعد تعویض نمایشگر لباسشویی ال جی باید کشو را خارج کنید تا تعویض به راحتی انجام شود. کشوی مواد شوینده را تا جایی که می‌توانید از شاسی دور کنید.

دکمه “Push” را فشار دهید تا گیره‌های محکم کننده کشوی مواد شوینده جدا شوند. کشو را از شکاف روی شاسی بیرون آورده و آن را بردارید.

تعمیر نمایشگر لباسشویی ال جی
برداشتن کشوی مواد شوینده لباسشویی ال جی

مرحله 4 جدا کردن نمایشگر

کانکتورهای متصل به نمایشگر را جدا کنید. همیشه کابل‌ها را از کانکتورهایشان بگیرید نه خود سیم‌ها. پیچ(های) ایمن کننده صفحه کنترل را بردارید.

تعمیر نمایشگر لباسشویی ال جی
جدا کردن نمایشگر لباسشویی

مرحله 5 باز کردن محفظه مواد شوینده

پیچ (های) نگهدارنده توزیع کننده مواد شوینده را بردارید. از یک پیچ گوشتی سر مسطح، یا یک ابزار فشردن، برای جدا کردن پنل کنترل از شاسی استفاده کنید.

تعمیر نمایشگر لباسشویی ال جی
خارج کردن محفظه مواد شوینده لباسشویی

صفحه نمایش را بردارید، مطمئن شوید که کابل ها را از طریق شاسی رد کنید. نمایشگر را برگردانید.

پیچ(های) محکم کننده برد پانل کنترل را بردارید. برد کنترل پنل را از شکاف بیرون آورده و خارج کنید.

تعمیر نمایشگر لباسشویی ال جی
تعمیر نمایشگر لباسشویی ال جی

به راحتی آموزش تعویض نمایشگر لباسشویی ال جی را انجام دهید.

مهمترین نکته در تعمیر و تعویض نمایشگر لباسشویی چیست؟

حال که در مورد خرابی نمایشگر و همچنین آموزش تعویض صفحه نمایش لباسشوییی ال جی اطلاعاتی را کسب کرده اید حال باید در مورد مهمترین نکات برای تعویض و یا تعمیر نیز اطلاعاتی را داشته باشید.

به دلیل قرار گیری چندین دکمه بر روی نمایشگر و همچنین ارتباط این قطعه با قطعات دیگر حساسیت تعمیر و یا تعویض بالاست. به همین دلیل برای تعمیر باید از تیمی حرفه ای کمک بگیرید و در صورتی که از دانش فنی برخوردار نیستید نباید تعمیر و یا تعویض را آغاز کنید. پس برای تعمیر بهتر است از تیم حرفه ای lg-laundry ما کمک بگیرید تا بتوانید مشکل را برطرف کنید.

مرکز تعمیراتی ما با بهره گیری از افراد متخصص و حرفه ای و همچنین استفاده از قطعه اورجینال برای تعویض توانسته نظر مثبت مشتریان خود را کسب نماید. پس برای استفاده از مشاوره ی رایگان در زمینه مشکلات ماشین لباسشویی با ما تماس بگیرید.