دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

رفع کد ارور CD در لباسشویی ال جی

فهرست مطالب

آیا شما نیز خطای Cd را روی نمایشگر مشاهده کرده‌اید اما نمی‌دانید علت این خطا چیست؟ نگران نباشید زیرا بعد از اتمام شستشوی لباس‌ها این خطا ایجاد می‌شود. این خطا به راحتی قابل حل است و در این مقاله به بررسی کامل ارور CD در لباسشویی ال جی می‌پردازیم. رفع این مشکل می‌تواند بسیار آسان باشد و نیاز به تعمیرات تخصصی نداشته باشد اما در صورتی که این خطا به صورت متداوم روی نمایشگر بود، با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی تماس بگیرید تا به راحتی برای رفع آن شما را راهنمایی کنند.

ارور CD لباسشویی ال جی
ارور CD لباسشویی ال جی

ارور CD لباسشویی ال جی به چه معناست؟

در ابتدا باید بدانید که کد خطای CD در لباسشویی ال جی چیست؟ در حالت کلی این خطا به عنوان یک ارور شناخته نمی‌شود بلکه به عنوان یک اعلان شناخته شده است. دلیل نمایش این اعلان روی نمایشگر دستگاه شما این است که چرخه‌ی خشک کن و به صورت کلی مرحله‌ی خشک کردن لباس‌ها تمام شده است و باید لباس‌ها از دستگاه خارج شوند. بنابراین وجود این خطا بسیار طبیعی بوده و روش های مختلفی برای ایجاد این اعلان در ماشین لباسشویی‌ها وجود دارد. در بعضی از مدل‌ها به صورت تک بوق یا دو بوق و یا با ایجاد موسیقی همراه است تا شما را از اتمام چرخه‌ی شستشو مطلع سازد.

این خطا فقط در مدل‌های مدرن از نوع ترکیبی شستشو (ماشین لباسشویی + خشک کن) یافت می‌شود. که یک پیام و اعلان برای مطلع ساختن شما از اتمام چرخه ی شستشو ماشین لباسشویی می باشد.

به صورت میانگین و کلی چرخه شستشوی ماشین لباسشویی شما 2 ساعت طول می کشد. در طول این مدت، دستگاه به طور دوره‌ای دیگ ماشین لباسشویی را به حرکت در می آورد تا لباس‌ها به صورت یکنواخت شسته شوند – هر 5 دقیقه 25 ثانیه. بنابراین برای جلوگیری از چروک شدن، لباس‌ها خنک و صاف می شوند. بعد از شستشوی لباس ها بوق ایجاد می‌شود که علت ارور CD در لباسشویی ال جی به صورت کامل بیان شده است.

ارور CD لباسشویی ال جی
معنای ارور CD لباسشویی ال جی

ارور CD لباسشویی ال جی چگونه رفع می‌شود؟

بعد از بررسی کامل در مورد علت ایجاد این ارور در ماشین لباسشویی حال باید به سوال (چگونه مشکل CD لباسشویی رفع می‌شود؟) پاسخ دهیم. برای رفع خطای CD در لباسشویی ال جی باید پایان چرخه شستشو یا به بیان ساده تر تمام شدن مراحل شستشوی لباس را به دقت کنترل کنید.

  • به محض اتمام فرآیند خشک کردن، لباس‌ها را از دیگ تخلیه کنید. پایان آن با پیام “پایان یک چرخه” نشان داده می‌شود که به مدت 9 ثانیه روی صفحه نمایش قرار می گیرد تا شما را از اتمام چرخه شستشو مطلع سازد.
  • برای خارج کردن لباس پس از اخطار، (هر دکمه ای را فشار دهید تا اقلام تخلیه شود) یا (دکمه ی باز کردن درب ماشین لباسشویی را فشار دهید) فقط برای 3 ثانیه ظاهر می‌شود و متناوب با یک پیام در مورد پایان خشک شدن ظاهر می‌شود. برای باز کردن قفل درب، همانطور که نشان داده شده است، روی یکی از دکمه ها کلیک کنید.
  • صبر کنید تا حالت خشک کننده به صورت کامل تمام شود. سپس خود دستگاه چرخه ی خود را تمام کرده و درب دیگ را باز می کند. مدت زمان برنامه 2 ساعت می باشد پس بعد از اتمام تمامی مراحل شستشو به راحتی می توانید لباس را خارج کرده و ارور cd روی نمایشگر ماشین لباسشویی را رفع نمایید.

چه تعمیراتی لازم است؟

از آنجایی که خطای Cd مربوط به خرابی نیست، برای رفع ارور CD در لباسشویی ال جی مداخله شدیدی لازم نیست و نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی ندارند. تنها راه حل برای رفع آن کنترل دقیق بعد از اتمام چرخه شستشوی ماشین لباسشویی است: خطای Cd نشان می دهد که برنامه شستشو و خشک کردن کامل شده است. این پیام ترجیحا نباید نادیده گرفته شود.

پس باید برای رفع این خطا بعد از نمایش آن یا شنیدن صدای بوق یا موسیقی، لباس ها را از دستگاه خارج کنید زیرا برنامه ی شستشوی دستگاه تمام شده است و در نتیجه ی شستشوی لباس ها در مرحله نهایی خود قرار دارد.

اما در صورتی که این صدای بعد از باز کردن درب و خارج کردن لباس ها همچنان وجود داشت باید دستگاه را نزد نمایندگی تخصصی lg-laundry ببرید تا از سالم بودن برد ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید.