دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

آموزش تعمیر دیگ لباسشویی ال جی

فهرست مطالب

از قطعات مهم در ماشین لباسشویی دیگ بوده که در صورت خرابی، باعث اختلال در عملکرد دستگاه می‌شود. یکی از علائم خرابی دیگ در ماشین لباسشویی ال جی شنیدن صداهای ناهنجار و بلند است. نکته‌ی مهم این است که در صورت خرابی، در بیشتر موارد، تعمیر آن آسان و یا قابل انجام نبوده و باید دیگ را تعویض نمایید. اما در این مقاله به آموزش تعمیر دیگ لباسشویی ال جی خواهیم پرداخت. در صورتی که نیاز به تعویض دیگ لباسشویی دارید به راحتی می‌توانید از خدمات مرکز تعمیر لباسشویی ال جی استفاده کنید.

تعمیر دیگ لباسشویی ال جی
تعمیر دیگ لباسشویی ال جی

دیگ لباسشویی چیست؟

در تمامی مدل‌های ماشین لباسشویی دیگ مخزنی است که لباس‌ها را در آن قرار می‌دهید. جنس ساختار آن استیل و یا ورق سیاه لعاب کاری بوده و در مدل‌های جدید لباسشویی ال جی در ساختار آن، پلاستیک مقاوم هم مشاهده می‌شود. نکته‌ی مهم این است که دیگ لباسشویی ال جی با موتور ارتباط مستقیم دارد. به همین دلیل تعمیر و تعویض آن حساس بوده و باید در اولین فرصت اقدام شود. در صورت نادید گرفتن این مشکل در آینده می‌توان شاهد مشکلات بزرگتری باشید.

علائم زیادی وجود دارد که خرابی دیگ را نشان می‌دهد به صورت کلی می‌توان به سرو صدای زیاد، خشک نشدن لباس‌ها، نچرخیدن دیگ، دلایل آبکشی نکردن لباسشویی ال جی و یا در برخی موارد به نمایش ارور nf در لباسشویی ال جی اشاره کرد. در صورت مشاهده هریک از این علائم هرچه سریعتر تعمیر را آغاز کنید.

مراحل تعمیر دیگ لباسشویی ال جی

در صورتی که مشکل بعد از بررسی قابل تعمیر است به راحتی می‌توانید تعمیر را آغاز کنید. اما در اکثر مواقع تعویض دیگ مشکل لباسشویی ال جی را رفع می‌کند. آموزش تعویض دیگ لباسشویی LG و تعمیر آن به شرح زیر است:

خاموش کردن دستگاه

قبل از شروع هر کار تعمیراتی، باید دستگاه را خاموش کنید. خاموش کردن دستگاه یکی از نکات ایمنی مهم است. به یاد داشته باشید که بعد از قطع برق چند دقیقه صبر کنید تا جریان برق به صورت کامل از دستگاه خارج شود.

دیگ لباسشویی ال جی | خاموش کردن
خاموش کردن لباسشویی ال جی

خارج کردن کنترل پنل

در مرحله بعدی باید قسمت سقف دستگاه و پنل دکمه‌ها را خارج نمایید. با باز کردن پیچ‌های نگهدارنده به راحتی می‌توانید سقف دستگاه را خارج نمایید. بعد از خارج کردن پنل دکمه‌ها، جا پودری شل شده و اتصالات سیم‌های تایمر را خارج کنید.

خارج کردن کنترل پنل لباسشویی ال جی
خارج کردن کنترل پنل لباسشویی ال جی

خارج کردن لاستیک درب

همانطور که می‌دانید اطراف درب برای جلوگیری از خارج شدن آب، لاستیک قرار گرفته است. این لاستیک دارای حجم است و از خارج شدن آسان دیگ جلوگیری می‌کند. به همین دلیل به آسانی لاستیک را به سمت بیرون کشیده و خارج کنید.

دیگ لباسشویی ال جی
خارج کردن لاستیک درب لباسشویی ال جی

خارج کردن تسمه

تسمه و فولی در قسمت پشت دستگاه قرار دارد. به همین دلیل برای خارج کردن این دو قطعه باید ماشین لباسشویی ال جی را جلو بکشید و اتصالات و پیج‌ها را باز کنید. بعد از باز کردن پیچ و اتصالات حال به راحتی پنل تسمه و فولی را به سمت بیرون کشیده و خارج نمایید.

خارج کردن تسمه لباسشویی ال جی
خارج کردن تسمه لباسشویی ال جی

خارج کردن موتور

یکی از حساسترین و مهمترین مرحله در تعویض دیگ ماشین لباسشویی خارج کردن موتور است. موتور به تمامی قسمت‌های ماشین لباسشویی متصل بوده و به صورت کلی عملکرد ماشین لباسشویی ال جی را با سالم بودن موتور ارتباط مستقیم دارد. به همین دلیل در هنگام باز کردن اتصالات و خارج کردن موتور بادقت عمل کنید. برای خارج کردن موتور باید پیچ‌های نگهدارنده را باز کرده و سیم‌ها را با احتیاط بالا خارج نمایید. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از شروع تعمیر از ماشین لباسشویی ال جی عکس بگیرید تا اتصالات را به خاطر بسپارید.

دیگ لباسشویی ال جی
خارج کردن موتور لباسشویی ال جی

خارج کردن قطعات متصل به دیگ

به صورت کلی قطعات مهمی به دیگ متصل است. یکی از این قطعات لوله خرطومی به رنگ مشکی است که دیگ و پمپ را به یکدیگر متصل می‌کند. خارج کردن این قطعه بسیار آسان است. به راحتی می‌توانید با انبردست این قطعه را خارج نمایید.

از دیگر قطعات مهم در دستگاه شما کمک ماشین است. وظیفه‌ی مهم در کمک ماشین کاهش لرزش دیگ و کل دستگاه شما است. خارج کردن این قطعه نیز آسان بوده و فقط باید پیچ و سیم‌ها را قطع نمایید.

بعد از خارج کردن و قطع اتصالات به راحتی می‌توانید دیگ را بیرون بکشید. دو فنر دیگ را به بدنه متصل می‌کند که برای خارج کردن دیگ باید اتصال این دو فنر را قطع نمایید. بعد از آن خارج کردن دیگ آسان است و آموزش باز کردن دیگ ماشین لباسشویی ال جی به پایان رسیده است.

امیدواریم به راحتی تعمیر و تعویض موتور را انجام دهید. به یاد داشته باشید که مشکل خرابی دیگ را نادید نگیرید زیرا به راحتی می‌تواند بعد از مدتی مشکلات بیشتری را ایجاد کند.