دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

15 راهکار افزایش طول عمر لباسشویی

فهرست مطالب

راه‌های افزایش طول عمر ماشین لباسشویی کدام‌اند؟ این سوالی است که اغلب کاربران بعد خرید لباسشویی‌های هوشمند از کارشناسان و تعمیرکاران حرفه‌ای در این حوزه می‌پرسند. در این مقاله از lg-laundry.ir همراه ما باشید تا به این سوال شما پاسخ بدهیم.

ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی بسیار ضروری است که این روزها به صورت روزانه در منازل مورد استفاده خانم‌های شاغل و خانه‌دار قرار می‌گیرد. لباسشویی‌های هوشمند قابلیت‌ها و امکانات زیادی برای کاربرانشان فراهم کرده‌اند. همین عامل باعث محبوبیت و افزایش تقاضا برای خرید این دستگاه‌های هوشمند شده است. دانستن راهکارهای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی نه تنها در هزینه‌های عیب‌یابی و تعمیر صرفه‌جویی کرده، از آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیر به سایر دستگاه‌های خانه هم جلوگیری می‌کند.

افزایش طول عمر لباسشویی در واقع اجرای راهکارهایی است که باعث می‌شود لباسشویی شما مدت زمان بیشتری برای شما کار کند. سرویس مرتب و به موقع یکی از راهکارهای افزایش طول عمر لباسشویی است همچنین توجه به ظرفیت دستگاه هم از دیگر راه‌های افزایش عمر مفید لباسشویی‌های جدید محسوب می‌شود. به طور کلی با توجه به قیمت بالای لباسشویی‌های جدید امروزی، بهتر است با رعایت نکات زیر، عمر مفید دستگاه خود را افزایش دهید.

افزایش طول عمر لباسشویی
افزایش طول عمر لباسشویی

عمر مفید لباسشویی چقدر است

لباسشویی‌های هوشمند اگر به طور صحیح مورد استفاده قرار بگیرند، بین 10 تا 14 سال عمر مفید می‌کنند. رعایت نکات زیر باعث افزایش طول عمر ماشین لباسشویی ال جی یا هر برند دیگر می‌شود. تمام سعی و تلاش ما در تیم نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی، جلب رضایت مشتریان است. به همین دلیل در حال حاضر خدمات جدیدی از جمله مشاوره رایگان در زمینه عیب‌یابی، تعمیر و اصول نگهداری انواع لباسشویی‌های ال جی، خدمات تعمیر در محل با گارانتی، عیب‌یابی و تعمیر دستگاه در کوتاهترین زمان با بالاترین کیفیت و صدها خدمات دیگر بسته به نیاز مشتریان به آن‌ها ارائه می‌دهیم.

عمر مفید لباسشویی
عمر مفید لباسشویی

توجه به ظرفیت لباسشویی ال جی

یکی از نکات افزایش عمر مفید لباسشویی ال جی، توجه به ظرفیت دستگاه است. حتماً تا به حال برایتان پیش آمده لباسشویی هوشمندتان حین فرآیند شستشو از خود صداهای ناهنجار پخش کرده یا تکان‌های شدید می‌خورد. این مشکل عمدتاً به دلیل عدم توجه به ظرفیت لباسشویی و پر کردن بیش از اندازه دستگاه از لباس به وجود می‌آید. لباسشویی‌ها امروزه با ظرفیت‌های متفاوتی مانند 5 کیلو، 7 کیلو، 12 کیلو و… به بازار عرضه می‌شوند.

توجه به ظرفیت لباسشویی ال جی
توجه به ظرفیت لباسشویی ال جی

پر کردن بیش از اندازه دیگ لباسشویی نه تنها باعث  کاهش عمر  مفید لباسشویی شما می‌شود بلکه به مرور آسیب‌های شدید و جبران‌ناپذیری به آن وارد می‌کند مثل اینکه به دلیل پر بودن بیش از اندازه دیگ لباسشویی، آب و شوینده به اندازه کافی به گردش در نیامده و لباس‌ها به درستی به اطراف حرکت نمی‌کنند. تمام این موارد باعث می‌شوند لباس‌ها به درستی شسته نشده حتی خیس بمانند.

سنگین شدن بیش از اندازه لباسشویی، چرخش آبکش را سخت‌تر کرده و فشار زیادی به موتور لباسشویی وارد می‌کند. اگر این روند ادامه پیدا کند، تسمه لباسشویی به کل پاره می‌شود. فرسودگی قطعات از نتایج دیگر سنگینی بیش از اندازه لباسشویی می‌باشد.

یکسری لباس های خاص را در ماشین لباسشویی نشویید

لباس‌هایی که دارای دکمه، زیپ یا تزئینات فلزی هستند را به هیچ عنوان داخل لباسشویی قرار ندهید. این کار علاوه بر اینکه عمر دستگاه شما را کاهش می‌دهد، بافت پارچه هم به کل از بین می‌برد. این نکته را فراموش نکنید، برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی خود هرگز لباس‌های زیرتان را داخل دستگاه قرار ندهید زیرا وجود این لباس‌ها به درام ماشین لباسشویی که اصطلاحاً به آن محل قرارگیری لباس‌ها هم گفته می‌شود، آسیب‌های جدی وارد می‌کند. در بسیاری موارد دیده شده لباس‌های دکمه‌دار یا دارای تزئینات فلزی به درب شیشه‌ای جلوی لباسشویی آسیب رسانده‌اند.

اگر به هر دلیل مجبور به شستن لباس‌های زیر در ماشین لباسشویی هستید، حتماً آن‌ها را داخل یک کیسه توری قرار دهید.

یکسری لباس های خاص را در ماشین لباسشویی نشویید
یکسری لباس های خاص را در ماشین لباسشویی نشویید

تمیز کردن به موقع فیلتر از راهکارهای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی ال جی باید فیلترهای آن به صورت ماهیانه تعویض شوند. از طرفی فیلترها باید به طور منظم مورد بازبینی قرار بگیرند تا از مسدود نبودن آن‌ها اطمینان حاصل شود. اگر لباسشویی را برای مدت طولانی به حال خود رها کنید، در صورت کثیفی یا مسدود شدن لوله‌های آن متوجه موضوع نخواهید شد.

برای تمیز کردن فیلتر لباسشویی می‌توانید از دفترچه راهنما استفاده کرده یا با تعمیرکاران ما در lg-laundry.ir تماس بگیرید تا در اسرع وقت لباسشویی شما مورد بازبینی قرار گرفته و سرویس شود.

تمیز کردن به موقع فیلتر
تمیز کردن به موقع فیلتر

لباسشویی خود را در حالت تراز شده قرار دهید

یکی از راهکارهای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی، تراز بودن دستگاه است. اگر لباسشویی شما تراز نباشد، هنگام چرخیدن از خود سر و صدای زیادی پخش کرده و به مرور کارایی و عملکرد دستگاه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تراز نبودن دستگاه باعث تکان‌های شدید حین چرخه شستشو شده که در نهایت منجر به خرابی دیگ و آسیب به کمک فنرهای لباسشویی می‌شود.

قرار دادن لباسشویی در حالت تراز
قرار دادن لباسشویی در حالت تراز

تمیز کردن به موقع لباسشویی ال جی

اگر شاغل هستید، حتماً هر هفته از لباسشویی برای شستن لباس‌های چرک و کثیفتان استفاده می‌کنید. این کار چرک و آلودگی لباس‌ها را به دیگ یا لاستیک‌های دور درب لباسشویی اضافه می‌کند. بنابراین برای افزایش عمر مفید لباسشویی ال جی یا هر برند دیگر بهتر است دستگاه را هفته‌ای یکبار یا به طور ماهیانه تمیز کنید. راه‌های زیادی برای تمیز کردن و جرم‌گیری لباسشویی وجود دارند که در این میان 3 روش معمول‌تر هستند. برای اطلاع از نحوه جرم‌گیری لباسشویی می‌توانید به مقالات دیگر مراجعه کنید.

تمام قسمت‌های لباسشویی مانند لاستیک دور درب، جاپودری، دیگ و… باید هر 2 ماه یکبار به طور کامل تمیز شوند. برای تمیز کردن صحیح لباسشویی لازم است در مواقعی دستگاه را بدون قرار دادن لباس با بالاترین دمای آب روشن کنید تا فضای داخل دیگ به خوبی شسته و ضدعفونی شوند.

تمیز کردن به موقع لباسشویی ال جی
تمیز کردن به موقع لباسشویی ال جی

برای ضد عفونی کردن لباسشویی می‌توانید از 2 لیوان سرکه سفید استفاده کنید. این کار باعث می‌شود لباسشویی شما برای همیشه سالم باقی بماند. سرویس کردن به موقع لباسشویی یکی از موارد مهم و حیاتی در افزایش عمر دستگاه است که گاهی اوقات توسط خود فرد و گاهی توسط یک تعمیرکار متخصص و حرفه‌ای انجام می‌شود. ما در نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی این افتخار را داریم که هرگونه خدمات در زمینه سرویس و تمیز کردن فیلتر، دیگ، جاپودری و قطعات لباسشویی را به ساکنین تهران و شهرستان‌های اطراف ارائه دهیم. برای استفاده از این خدمات کافیست با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

خارج کردن لباس های مرطوب از لباسشویی ال جی

بعد شستشو حتماً لباس‌های خیس را از دستگاه خارج کنید. این کار علاوه بر اینکه از چروک شدن لباس‌های شما جلوگیری می‌کند، رشد باکتری و کپک هم داخل دیگ لباسشویی از بین می‌برد.

فضای تاریک و مرطوب بهترین مکان برای رشد کپک و قارچ است. این نکته را فراموش نکنید بعد خارج کردن لباس‌های مرطوب از لباسشویی، درب آن را کامل باز بگذارید تا رطوبت به طور کامل از دستگاه خارج شود. در مرحله بعد تمام فضای آبکشی همچنین لاستیک دور درب را کامل خشک کنید.

خارج کردن لباس های مرطوب از لباسشویی ال جی

جیب لباس هایتان را خالی کنید

یکی از نکات افزایش عمر مفید لباسشویی ال جی این است که قبل شستن لباس حتماً مطمئن شوید چیزی داخل جیب لباس یا لابه لای آن وجود ندارد. در بسیاری موارد دیده شده داخل جیب‌های لباس دستمال کاغذی، اسکناس یا سکه وجود دارد. این اشیا هنگام شستشو از جیب لباس خارج شده و به اجزا و قطعات مختلف دستگاه آسیب‌های شدید وارد می‌کند. در بسیاری موارد وجود این اجسام به سطح آبکش یا همان درام آسیب رسانده و باعث خرابی پروانه تخلیه می‌شوند.

تمیز کردن فیلتر پرزگیر

پرزهای لباس در یک محفظه توری شکل جمع می‌شوند که اصطلاحاً به آن فیلتر پرزگیر گفته می‌شود. وجود این فیلتر باعث می‌شود پرزهای لباس وارد پمپ تخلیه و لوله‌های آن نشود از طرفی تمیز کردن فیلتر پرزگیر باعث شستشوی بهتر لباس‌ها هم می‌شود.

استفاده از شوینده مرغوب یکی از راهکارهای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی ال جی

در پاسخ به این سوال که چطور عمر ماشین لباسشویی خود را افزایش دهیم باید بگوییم یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در افزایش عمر دستگاه، استفاده از مواد شوینده باکیفیت است. استفاده از شوینده‌های بی‌کیفیت و ارزان علاوه بر آسیب به بافت پارچه لباس، به قطعات مختلف لباسشویی شما هم آسیب وارد می‌کند. نکته مهم اینکه هیچ وقت پودرهای شستشوی دستی را در جاپودری لباسشویی نریزید. این کار به موتور دستگاه شما فشار وارد می‌کند.

استفاده از شوینده مرغوب
استفاده از شوینده مرغوب

استفاده به اندازه از شوینده های لباسشویی

برای افزایش طول عمر لباسشویی خود سعی کنید همیشه به اندازه از شوینده استفاده کنید. استفاده بیش از اندازه از شوینده معایب بسیاری به همراه دارد که مهم‌ترین آن ایجاد لکه‌های سفید روی لباس و چسبیدن مواد شوینده به بدنه لباسشویی است. مقادیر اضافی پودر دور لاستیک درب لباسشویی جمع شده و به مرور باعث بوی بد و تشکیل لجن درون لباسشویی شما می‌شود. این نکته را به یاد داشته باشید استفاده بیش از اندازه از شوینده نه تنها لباس‌های شما را به خوبی نمی‌شوید، آسیب‌های زیادی به لباس و دستگاه شما وارد کرده و عمر مفید آن هم کاهش می‌دهد.

اغلب لباسشویی‌های ال جی دارای یک نشانگر هستند که میزان بهینه مواد شوینده را به کاربران نشان می‌دهند. رعایت این نکات به شما کمک می‌کند عمر مفید لباسشویی خود را افزایش دهید. برای اطلاع از میزان مناسب استفاده از شوینده در لباسشویی هوشمندتان می‌توانید به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید.

لباسشویی را با لباس های کم هرگز روشن نکنید

گاهی اوقات بعد یک سفر چند روزه تنها چند عدد لباس کثیف داشته و تمایل دارید آن‌ها را بشویید. بهتر است در این شرایط لباس‌هایتان را دستی بشویید. روشن کردن لباسشویی آن هم با لباس کم به موتور آن فشار وارد کرده از طرفی حجم استفاده از برق هم افزایش می‌دهد.

بررسی منظم شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی ال جی

یکی دیگر از راهکارهای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی، بررسی منظم شلنگ تخلیه دستگاه است. شلنگ تخلیه وظیفه تخلیه آب کثیف لباسشویی و انتقال آن به فاضلاب را به عهده دارد. این شلنگ ممکن است در اثر عوامل مختلف مانند گیر کردن اجسام فلزی مانند دکمه یا زیپ لباس مسدود شود. در این موارد آب کثیف امکان خروج به بیرون دستگاه ندارد. بنابراین لازم است شلنگ تخلیه لباسشویی هر از گاهی مورد بازبینی و سرویس قرار بگیرد.

بررسی منظم شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی
بررسی منظم شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

استفاده از محافظ برق

دشمن اصلی لباسشویی‌های هوشمند، نوسانات جریان برق به خصوص در روزهای گرم تابستان است. اتصال مستقیم دستگاه الکترونیکی به برق ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دستگاه وارد کند. نوسانات جریان برق باعث نیم سوز شدن حتی سوختن کامل بسیاری از قطعات لباسشویی مانند المنت، موتور، شیر برقی یا برد می‌شود. در نتیجه اتصال مستقیم جریان برق به دستگاه، عمر آن را کاهش می‌دهد. توصیه می‌کنیم برای افزایش عمر مفید دستگاه خود حتماً از یک محافظ برق استفاده کنید.

استفاده از محافظ برق در لباسشویی
استفاده از محافظ برق در لباسشویی

به خرابی های کوچک اهمیت دهید

گاهی اوقات یک ایراد کوچک در لباسشویی خود مشاهده می‌کنیم اما به سادگی از آن رد می‌شویم. شنیدن صدای تق تق، گرم نشدن آب، خشک نکردن لباس‌ها به طور کامل و… شاید در نگاه اول بی‌اهمیت به نظر برسند اما اگر به موقع به آن‌ها رسیدگی نکنیم، به مرور به یک ایراد بزرگ تبدیل شده و عمر مفید دستگاه ما را کاهش می‌دهند. بنابراین نسبت به ایرادهای کوچک لباسشوییتان بی‌تفاوت نباشید و سعی کنید برای رفع آن از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید.

خرید هوشمندانه را دست کم نگیرید

بهتر است هنگام خرید به برند و کیفیت لباسشویی دقت کنید. شاید ابتدا لازم باشد هزینه زیادی بابت خرید لباسشویی صرف کنید اما در ادامه هزینه کمتری بابت تعمیر یا تعویض قطعات آن متحمل شده و طول عمر دستگاهتان را بیشتر خواهد بود. خرید یک لباسشویی بی‌کیفیت باعث می‌شود هر چقدر هم به نکات افزایش عمر مفید لباسشویی خود اهمیت دهید اما باز هم هزینه زیادی بابت تعویض یا تعمیر قطعات متحمل شوید.

توجه به زمان گارانتی لباسشویی

هنگام خرید حتماً به این نکته توجه کنید که لباسشویی شما دارای گارانتی یا ضمانت‌نامه معتبر باشد. به این ترتیب می‌توانید تا مدتی از خدمات تعمیر یا سرویس لباسشویی خود به طور رایگان استفاده کنید. گاهی اوقات لباسشویی شما بنا به دلایل مختلف به تعمیر نیاز پیدا می‌کند. در این موارد اگر دستگاه شما دارای ضمانت‌نامه معتبر باشد، هرگونه تعمیر محصول برای شما به صورت رایگان انجام می‌شود.

ما در نمایندگی لباسشویی ال جی تمام لباسشویی‌های دارای گارانتی را به صورت رایگان عیب‌یابی و تعمیر می‌کنیم.

چگونه طول عمر لباسشویی را افزایش دهیم

در پایان با توجه به نکات گفته به این نتیجه می‌رسیم که راهکارهای زیادی برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی وجود دارند که با رعایت آن‌ها می‌توانید مدت زمان بیشتری از دستگاه خود استفاده کنید. توجه به ظرفیت دستگاه در کنار استفاده مناسب از شوینده‌های باکیفیت، سرویس منظم و به موقع، تمیز کردن صحیح قطعات درگیر شستشو همگی از مواردی هستند که طول عمر لباسشویی شما را افزایش می‌دهند.

چگونه طول عمر لباسشویی را افزایش دهیم
چگونه طول عمر لباسشویی را افزایش دهیم

تیم فنی ما در lg-laundry.ir تمام خدمات مربوط به سرویس قطعات لباسشویی‌های هوشمند ال جی را در محیطی کاملاً استریل با ابزارآلات پیشرفته انجام می‌دهد. از طرفی این مرکز برای راحتی حال مشتریان خود قابلیتی به نام « تعمیر در محل» را به لیست خدمات خود اضافه نموده است. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید ابتدا سفارش خود را در سایت ثبت کرده یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا در اسرع وقت تعمیرکار به محل شما اعزام شود.

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد: آموزش تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی ال جی در 6 مرحله

در صورت نیاز به انتقال دستگاه به مرکز فنی این اطمینان را به شما می‌دهیم که این کار با دقت و به آرامی انجام شود تا آسیبی به دستگاه شما وارد نشود. هدف ما در نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی، جلب رضایت مشتریان است. در مقاله‌های بعدی ما را همراهی کنید.