دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

راهنمای رفع ارور PE در لباسشویی ال جی

فهرست مطالب

ارور PE در لباسشویی ال جی بسیار رایج است و به احتمال زیاد ممکن است با این خطا مواجه شوید. واشر بار جلو ال‌جی یک خطای PE را با توجه به سوئیچ فشاری که برای نشان دادن مقدار آب در دستگاه استفاده می‌شود، نشان می‌دهد. اساساً نشان می‌دهد که سنسور سطح آب خراب است. و اگرچه ممکن است تشخیص یا رفع مشکل کار دشواری به نظر برسد، اینطور نیست. اگر به این کار علاقه دارید، می‌توانید قبل از اینکه تصمیم به تعویض قطعات یا جدا کردن واشر ال جی خود بگیرید، چند مورد را بررسی کنید. در ادامه مقاله‌ی lg-laundry بخوانید تا یاد بگیرید چگونه می‌توانید به راحتی کد خطای PE را برطرف کنید. همچنین در صورتی نتوانید به راحتی این مشکل را رفع کنید از نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی کمک بگیرید.

ارور PE در لباسشویی ال جی
ارور PE در لباسشویی ال جی

ارور PE لباسشویی ال جی به چه معناست؟

در ابتدای راهنمای رفع این کد ابتدا باید بدانید که کد خطای PE در لباسشویی ال جی چیست؟ زمانی که سنسور سطح آب ماشین لباسشویی دچار خرابی شود این ارور نمایش داد می شود. هنگامی که ماشین لباسشویی ال جی شما خطای PE را نشان می‌دهد، باید چه کاری انجام دهید:

  • ماشین لباسشویی را برای چند ثانیه یا یک دقیقه از برق بکشید.
  • ماشین لباسشویی را دوباره به برق وصل کنید و چرخه شستشو را دوباره راه اندازی کنید. این حرکت می‌تواند باعث رفع ارور PE در لباسشویی ال جی شود.

اگر خطای PE هنوز پاک نشده است، می‌توانید چند عیب یابی دیگر را امتحان کنید. ممکن است دو دلیل در پشت کد خطای PE در ماشین لباسشویی درب جلوی ال جی وجود داشته باشد که در ادامه مقاله lg-laundry توضیح داده شده است.

ارور PE لباسشویی ال جی چگونه رفع می‌شود؟

حال که به معنی و علت این خطا در لباسشویی پرداختیم بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که چگونه مشکل PE لباسشویی رفع می‌شود؟ پاسخ به این سوال آسان است. به راحتی با انجام مراحل زیر می‌توانید این مشکل را در کسری از دقیقه برطرف کرده و عملکرد دستگاه را به حالت سابق باز گردانید.

مرحله 1 ریست کردن ماشین لباسشویی

مرحله 2 بررسی سیم کشی

مرحله 3 بررسی سنسور فشار سطح آب

مرحله 1 – ماشین لباسشویی ال جی خود را ریست کنید

ساده‌ترین راه حل برای رفع خطای PE در لباسشویی ال جی، تنظیم مجدد ماشین لباسشویی است. در اینجا نحوه انجام بازنشانی آمده است:

  • ماشین لباسشویی خود را از برق بکشید یا کلید مدار را خاموش کنید
  • پس از سه تا پنج دقیقه، ماشین لباسشویی را دوباره به برق وصل کنید یا کلید مدار را دوباره روشن کنید
  • بررسی کنید که آیا کد خطای PE رفته است یا خیر. اگر نه، به مرحله 2 در این راهنما بروید
تعمیر ارور PE در لباسشویی ال جی
تعمیر ارور PE در لباسشویی ال جی

مرحله 2 – سیم کشی را بررسی کنید

اگر یک بازنشانی ساده کد خطای PE را حذف نکرد، گام بعدی برای رفع علت ارور PE در لباسشویی ال جی است که سیم کشی را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکلی در آن وجود دارد یا خیر. لطفاً توجه داشته باشید که بازرسی سیم کشی شامل استفاده از دستگاه مولتی متر است. اگر فردی با تجربه نیستید و/ یا تجربه کار با الکترونیک ندارید، باید با یک تکنسین واجد شرایط lg-laundry تماس بگیرید تا بیاید و دستگاه شما را بررسی کند. همچنین در صورتی که دستگاه شما در بخش آبگیری دچار مشکل شده‌اید، مقاله‌ی رفع ارور nf در لباسشویی ال جی lg-laundry را مطاله نمایید.

در اینجا نحوه بررسی سیم کشی آمده است:

  • برق ماشین لباسشویی خود را با جدا کردن برق از دیوار یا خاموش کردن کلید برق قطع کنید
  • دسته سیمی را که سنسور فشار سطح آب را به برد کنترل اصلی متصل می کند، پیدا کنید
  • دسته سیم را بررسی کنید تا علائم آسیب را بررسی کنید و ببینید که آیا شل شده است یا خیر
  • اگر دسته سیم خوب است، از یک مولتی متر برای تست تداوم آن استفاده کنید. اگر در تست تداوم رد شد باید تعویض شود و اگر تست را قبول کرد به درستی کار می‌کند و می‌توانید به مرحله 3 بروید.
  • پس از تعویض دسته سیم، بررسی کنید که آیا کد خطای PE از بین رفته است یا خیر. اگر نه، به مرحله 3 بروید.

مرحله 3 – سنسور فشار سطح آب را بررسی کنید

اگر سیم کشی درست است، گام بعدی این است که خود سنسور فشار سطح آب را بررسی کنید که آیا قطعه معیوب شده است یا خیر. هدف این سنسور نظارت بر سطح آب در ماشین لباسشویی شما است. اگر ماشین لباسشویی ال جی شما معیوب شود کد خطای PE را نمایش می‌دهد و از کار می‌افتد.

مراحل بازرسی سنسور فشار سطح آب عبارتند از:

  • اطمینان حاصل کنید که برق ماشین لباسشویی خود را با جدا کردن برق از دیوار یا خاموش کردن کلید مدار قطع کنید.
  • سنسور فشار سطح آب را پیدا کنید (اگر مطمئن نیستید کجاست به دفترچه راهنمای کاربر خود مراجعه کنید)
  • پس از قرار گرفتن، سنسور را بردارید و آن را بررسی کنید تا ببینید کثیف و پوشیده از زباله است یا خیر. اگر اینطور است، قبل از بازگرداندن آن به موقعیت مناسب، آن را تمیز کنید و سپس بررسی کنید که آیا کد خطا حذف شده است. در صورت وجود، ماشین لباسشویی شما می‌تواند دوباره استفاده شود.
  • اگر سنسور کثیف یا تمیز نیست و کد خطا را حذف نمی‌کند، بهترین گزینه تعویض سنسور با سنسور جدید است.
  • پس از تعویض، بررسی کنید که آیا کد خطای PE از صفحه نمایش ماشین لباسشویی ال جی شما حذف شده است یا خیر. اگر کد خطا همچنان نشان داده می‌شود، باید با نمایندگی lg-laundry تماس بگیرید تا ماشین لباسشویی شما را بررسی کند.