دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

7 دلیل اصلی عدم آبکشی ماشین لباسشویی ال جی

فهرست مطالب

در ماشین لباسشویی، چرخه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی از چرخه شستشو منظم پیروی می کند و برای شستشوی مواد شوینده از روی لباس ها با استفاده از آب سرد و چرخش با سرعت بالا انجام می شود. این چرخه معمولا براساس تایمر ماشین لباسشویی است، اما، مشکلات داخل ماشین لباسشویی می تواند باعث توقف و خاموش شدن چرخه آبکشی شود یا به درستی کار نکند. این می تواند به دلیل خرابی بسیاری از قطعات مختلف در دستگاه باشد. اما چرا ماشین لباسشویی ال جی آبکشی نمی کند؟ در طول این مقاله، ما قصد داریم برخی از رایج‌ترین دلایل و علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی خواهیم بپردازیم.

عدم آبکشی ماشین لباسشویی
عدم آبکشی ماشین لباسشویی

بررسی کامل علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی

به صورت کلی به نظر شما علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی چیست؟ آیا این مشکل قابل رفع است؟ دلایل مختلفی می تواند این مشکل را ایجاد کند. این دلایل می تواند بسیار ساده رفع شود و یا برای رقع آن نیاز به تعمیرکار حرفه ای داشته باشید. از سری دلایلی که ممکن است علت این مشکل باشد به صورت زیر است:

  • قرار دادن مقدار زیادی لباس بیشتر از حجم مخزن ماشین لباسشویی
  • استفاده از مقدار زیادی پودر برای شستشوی بهتر که یک باور غلط است
  • کم بودن فشار آب (شامل مشکلات در لوله کشی ساختمان و یا مسدود شدن شلنگ ورودی آب)
  • و غیره

در ادامه به صورت کامل دلایل آبکشی ماشین لباسشویی ال جی را توضیح می دهیم تا بتوانید به راحتی این مشکل را برطرف نمایید.

قرار دادن لباس بیش از حد

علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی میتواند میزان قرار دادن لباس در دستگاه باشد. هنگامی که حجم زیادی از لباس در دستگاه خود دارید، ممکن است باعث شود ماشین لباسشویی شما به درستی آبکشی نکند. حتی باری که کمی بیش از حد بزرگ باشد (مانند قرار دادن حوله و یا پتوهای بزرگ) باعث مشکلات شستشو می شود. سعی کنید حجم باری را که به دستگاه وارد می‌کنید کاهش دهید و این می‌تواند به فرآیند آبکشی کمک کند. همیشه باید با توجه به مقدار و ظرفیت لباس در ماشین لباسشویی قرار دهید.

ریختن مواد شوینده زیاد

اگر مقدار زیادی مواد شوینده در محفظه خود دارید، دستگاه قادر به شستشوی موثر آن نیست. مواد شوینده بیش از حد باعث می شود که بقایای صابون در دستگاه و روی لباس شما باقی بماند. همچنین ممکن است به دلیل استفاده از مواد شوینده اشتباه برای دستگاهتان باشد. مواد شوینده توصیه شده برای دستگاه خود و مقدار مناسب برای تسهیل شستشوی موثر را بیابید. همچنین باید بدانید که استفاده از مقدار زیادی مایع شوینده دلیل بر شستشوی بهتر لباس‌ها نیست و باید مقدار مناسب را با توجه به حجم لباس ها در ماشین لباسشویی ال جی قرار دهید. در صورتی که از مایع بسیار زیادی استفاده کنید آبکشی ماشین لباسشویی ال جی با مشکل رو به رو می شود.

ریختن مواد شوینده زیاد
مواد شوینده و قرار دادن مقدار مناسب لباس

مشکلات تامین آب و ورودی آن

وقتی واشرهای شما چرخه آبکشی را تمام نمی کنند، ممکن است به دلیل مشکل در تامین آب شما باشد. ما سه مشکل را که می‌تواند به تامین آب ماشین لباسشویی ال جی شما مرتبط باشد، در این مقاله از lg-laundry.ir فهرست کرده‌ایم که می‌تواند باعث مشکلاتی در چرخه شستشو شود.

  1. مشکلات در شیرآلات

واشرها معمولاً باید شیرهای آب را تامین کنند، یکی برای آب سرد و دیگری برای آب گرم. وقتی ماشین لباسشویی ال جی شما تا چرخه آبکشی بدون عیب کار می کند، مشکل احتمالاً به دلیل مشکل در شیر آب سرد شما است زیرا در طول فرآیند آبکشی ماشین لباسشویی ال جی از آب سرد استفاده می شود. این امر به دلیل مسدود شدن لوله منتهی به شیر آب سرد امکان پذیر است.

  1. شیلنگ خم شده

یک راه آسان برای اینکه ببینید آیا مشکلی در منبع آب شما وجود دارد این است که ببینید آیا شیلنگ های متصل به واشر به هیچ وجه خم نشده اند یا خیر. اغلب اوقات، واشر به شیلنگ‌ها فشار می‌آورد و از تامین آب دستگاه جلوگیری می‌کند. شیلنگ ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که آنها دچار خم شدگی و گره خوردگی نباشند و می توانند به راحتی آب را به دستگاه شما جاری کنند.

  1. سوپاپ ها کاملا باز نیستند

یکی دیگر از روش های آسان برای اطمینان از اینکه مشکلی در تامین آب شما وجود ندارد، اطمینان از باز بودن کامل دریچه های آب است. اگر کاملاً باز نشوند، ممکن است در شستشو با مشکل مواجه شوید. هنگامی که دریچه های تامین آب خود را بررسی می کنید، مطمئن شوید که هر دو سرد و گرم کاملا باز هستند.

خرابی لولای درب ماشین لباسشویی
باز کردن درب ماشین لباسشویی ال جی

خرابی سنسور سطح آب

علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی، سنسور سطح آب است. ماشین لباسشویی ال جی برای شستشو اب را وارد مخزن می کند. زمانی که آب وارد می شود باید به یک سطح معیین برسد تا به مرحله بعد برود. در صورتی که این سنسور دچار خرابی شود ممکن است آب به سطح مورد نظر نرسد و مرحله بعدی هم وجود نداشته باشد. قطعه ای که این وظیفه را بر عهده دارد سوئیچ فشار می باشد. این قطعه از برد مرکزی لباسشویی اطلاعاتی را دریافت می کند و بعد از رسیدن آب به سطح مورد نظر دستور توقف را می دهد. گاهی ممکن است این خرابی با ارور خود را نشان دهد که برای رفع این مشکل باید مقاله سریعترین روش رفع ارور FE لباسشویی ال جی را مطالعه نمایید. در صورت خرابی این قطعه نیاز به تعویض آن توسط فردی متخصص در نمایندگی های حرفه ای lg-laundry.ir را دارید.

پیشنهاد مطالعه: 15 راهکار افزایش طول عمر لباسشویی

گرفتگی پمپ، فیلتر تخلیه و نازل

در مشکل عدم آبکشی ماشین لباسشویی ال جی زمانی که شما اقدام به قرار دادن لباس ها در ماشین لباسشویی می کنید ممکن است انواع لباس ها را با کثیفی های گوناگون داخل مخزن قرار دهید مانند لباس هایی پرز دار، لباسهای گلی و یا وجود دستمال کاغذی در جیب ها.

قرار دادن این نوع لباس ها به مرور زمان می تواند باعث انسداد محل خروج آب و یا نازل ها شود. به همین دلیل هنگام خروج اب دچار گرفتگی می شود. برای رفع این مشکل باید به راحتی این شیلنگ تخلیه و فیلتر ورودی و خروجی آب را تمیز و پاکسازی کنید.

مشکل تایمر

یکی از علت های عدم آبکشی لباسشویی ال جی خرابی در تایمر است. هنگامی که ماشین لباسشویی ال جی شما از هر چرخه عبور می کند، بر اساس زمان تعیین شده توسط ماشین لباسشویی است. تایمر برای پایان و شروع چرخه ها به همراه دستگاه کار می کند. اگر دستگاه در چرخه آبکشی متوقف شود و جلو نرود، ممکن است به دلیل کار نکردن تایمر دستگاه آنطور که باید باشد باشد. اگر تایمر شما معیوب است، برای اطمینان از اینکه دستگاه می تواند دوباره چرخه آبکشی را طی کند، باید در نمایندگی lg-laundry.ir تعویض شود.

مشکل تایمر
قرار دادن لباس در ماشین لباسشویی ال جی

مسائل برق

مشکل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی ممکن است به دلیل سیم کشی معیوب باشد، این دلیل دیگری است که تایمر آنطور که باید کار نمی کند. با این حال، سیم کشی معیوب می تواند بسیاری از مشکلات دیگر را نیز ایجاد کند. ممکن است به محض اینکه دستگاه شما به چرخه های شستشو رسید که باعث خاموش شدن دستگاه می شود، برق قطع می شود. سیم کشی ممکن است سوخته یا اسیب دیدخ باشد بنابراین سیگنالی برای شروع چرخه بعدی به دستگاه داده نمی شود. این یکی از مسائل فنی تر است و به کمک متخصصان تعمیر لوازم خانگی و تعمیرات لباسشویی ال جی نیاز دارد.

وقتی ماشین لباسشویی شما در چرخه آبکشی متوقف می شود، اساساً بی فایده است. می‌توانید لباس‌هایتان را بیرون بیاورید و سعی کنید خودتان آن‌ها را آبکشی کنید، اما این کار مشکلی است و مطمئناً مقداری صابون روی لباس باقی می‌ماند. به همین دلیل بسیار ضروری است که فوراً مشکل آبکشی برطرف شود زیرا بدون آن ممکن است لباس های خود را با دست بشویید و هیچکس علاقه و زمانی برای شستشوی دستی ماشین لباسشویی ندارد.