دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دانستنی هایی درباره احکام شرعی در شستشوی لباس با لباسشویی

فهرست مطالب

برای بسیاری از افراد سوالات زیادی درباره احکام شرعی شست و شوی لباس با لباسشویی پیش می‌آید. برخی افراد برای پاسخ به سوالات شرعی خود به مرجع تقلیدشان مراجعه می‌کنند اما عده‌ای دیگر ترجیح می‌دهند سوالات خود درباره حکم شستن لباس نجس در لباسشویی، حکم لباس خونی یا حکم دستمال کاغذی نجس در ماشین لباسشویی را در اینترنت جستجو کنند. تمام این موارد در کنار هم باعث شد تا در این مقاله از lg-laundry.ir به سوالات بالا پاسخ مناسبی بدهیم.

حکم دستمال کاغذی نجس در لباسشویی چیست؟ گاهی اوقات لباس خود را داخل لباسشویی انداخته و بعد مدتی متوجه می‌شوید که یک دستمال کاغذی نجس داخل جیب‌های آن وجود دارد. در این مواقع باید لباس مورد نظر را یکبار دیگر آبکشی کنید تا نجاست به طور کامل برطرف شود. اگر در لباسشویی همراه لباس مورد نظر، لباس‌های دیگر هم قرار داده شده‌اند، باید تمام لباس‌ها را یکبار دیگر آبکشی کنید تا عین نجاست از بین برود.

توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از بروز این مشکلات، قبل وارد کردن لباس در لباسشویی، جیب‌های آن را کامل مورد بررسی قرار دهید.

احکام شرعی در شستشوی لباس با لباسشویی
احکام شرعی در شستشوی لباس با لباسشویی

حکم شستن لباس نجس در دین اسلام

برخی لباس‌ها در طول روز به دلایل مختلف نجس می‌شوند. حکم شستن لباس نجس در اسلام دارای قواعد و شرایط خاصی است که باید بر اساس آن‌ها عمل کرد. بعضی افراد فکر می‌کنند نجاست لباس‌ها در ماشین لباسشویی از بین نمی‌رود حال اینکه بسیاری از این شبهه‌ها پایه و اساس درستی ندارند.

حکم لباس خونی در لباسشویی چیست؟ طبق نظر مراجع تقلید اگر لکه خون با چند بار شستن هنوز روی لباس باقی مانده یا در خونی بودن لباس خود شک دارید، لباس پاک محسوب می‌شود. در غیر این صورت وجود لباس خونی در لباسشویی، بقیه لباس‌ها هم نجس می‌کند. برای پاک شدن لباس باید لکه خون را از بین برده سپس لباس را مجدد آبکشی کنید. برای پاک شدن بقیه لباس ها یکبار آبکشی کافیست.

آیا لباس های نجس در لباسشویی به طور کامل پاک می شوند

سوال اغلب افراد این است که آیا لباس نجس را حتماً باید به صورت دستی شست یا می‌توان آن را در لباسشویی پاک کرد؟ در پاسخ باید بگوییم قطعا شست و شوی لباس نجس به صورت دستی تاثیر زیادی دارد به این دلیل که هنگام پاکسازی لباس را با دقت می‌شوییم. از طرفی برخی افراد از دست زدن به نجسی احساس ناخوشایندی پیدا می‌کنند. آن‌ها ترجیح می‌دهند لباس‌هایشان را در ماشین لباسشویی تمیز کنند.

برای پاکسازی کامل لباس نجس ابتدا باید آن را در لباسشویی انداخته سپس دوباره لباس را با دستتان کامل بشویید. قبل آشنایی با احکام شرعی در شست و شوی لباس با لباسشویی بهتر است اطلاعاتی درباره آبکشی شرعی و احکام آن به دست بیاورید.

آیا لباس های نجس در لباسشویی به طور کامل پاک می شوند
آیا لباس های نجس در لباسشویی به طور کامل پاک می شوند

ما در lg-laundry.ir افتخار این را داریم که کلیه خدمات مربوط به عیب‌یابی و تعمیر لباسشویی از جمله تعمیر در محل با گارانتی را در کوتاهترین زمان ممکن به مشتریان تهران و شهرستان‌های اطراف ارائه می‌دهیم. برای استفاده از این خدمات کافیست ابتدا سفارش تعمیر خود را در بخش تماس با ما در سایت ثبت کرده یا با کارشناسان ما تماس بگیرید تا تعمیرکار در اسرع وقت به محل شما اعزام شود. تمام تلاش تیم فنی ما در نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی بر این است که دستگاه در محل تعمیر شود اما گاهی اوقات شدت آسیب‌دیدگی شدید و به تعویض قطعه نیاز دارید. ما این اطمینان را به شما می‌دهیم که در صورت نیاز به تعویض قطعه از نمونه اصل و اورجینال استفاده شده و لباسشویی بعد تست نهایی و اطمینان از سلامت به شما تحویل داده می‌شود.

آبکشی شرعی و احکام آن

بر اساس دین مبین اسلام احکام آب و مطهرات به 2 دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • آب ناخالص که به آن مضاف هم گفته می‌شود و از نظر شرعی نجاست لباس را از بین نمی‌برد.
  • آب خالص که به آن مطلق هم گفته می‌شود که نجاست را به طور کامل از بین برده و به 3 شکل راکد، جاری و باران وجود دارد.

آب کر و آب قلیل از زیر مجموعه‌های آب راکد هستند. از نظر احکام شرعی آب کر و جاری با یکدیگر تفاوتی نداشته و هر 2 نجاست را از بین می‌برند. طبق نظر مراجع اسلام آب کر نجاست را از بین برده و آب لوله‌کشی نوعی آب کر تلقی می‌شود.

آبکشی شرعی و احکام آن
آبکشی شرعی و احکام آن

بر اساس فتوای مراجع تقلید اسلامی فرو بردن آب در آب قلیل نجاست آن را از بین نمی‌برد. در صورتی که نجاست لباس را برطرف کردید آن را 2 بار با آن قلیل آبکشی کنید تا نجاست آن به طور کامل از بین برود. طبق نظرات تعدادی از مراجع تقلید برای برطرف کردن نجاست از لباس اگر آن را یک بار در آب جاری یا کر فرو برده یا لباس را زیر آب شیر که به جریان کر متصل است، بگیرید، لباس مورد نظر به طور کامل پاک می‌شود. البته این در صورتی است که کل لباس به خصوص بخش‌های نجس کاملاً زیر آب قلیل گرفته شود.

شستشوی اسلامی ماشین لباسشویی چگونه انجام می‌شود؟ زمانی که لباس یا دستمال کاغذی نجس داخل لباسشویی قرار می‌گیرد علاوه بر لباس‌های دیگر، دیگ لباسشویی هم نجس شده و باید تمیز شود. برای پاک کردن دیگ لباسشویی باید از آب کر ( آب لوله‌کشی) استفاده کنید. یکبار چرخه شستشو را بدون لباس فعال کنید تا لباسشویی به طور کامل تمیز شود. شستشوی اسلامی ماشین لباسشویی علاوه بر رعایت الزامات شرعی، از عفونت و ایجاد بیماری هم جلوگیری می‌کند.

احکام شستن لباس نجس با لباسشویی چیست

حکم شستن لباس نجس در ماشین لباسشویی چیست؟ از نظر دین اسلام اگر بعد برطرف کردن نجاست، لباس به طور کامل داخل آب ماشین لباسشویی قرار گرفته و آب به تمام قسمت‌های آن نفوذ پیدا کند، طهارت به طور کامل صورت می‌گیرد.

طبق نظر مراجع تقلید اگر با شستن اولیه لباس عین نجاست از بین نرود، در مراحل بعدی شست و شو نجاست آن باید به طور کامل از بین برود به این دلیل که لباسشویی به آب کر یا همان آب لوله‌کشی متصل است. بنابراین بعد پاک شدن عین نجاست تنها یکبار شست و شو در آب لباسشویی آن را کامل تمیز می‌کند.

احکام شستن لباس نجس با لباسشویی
احکام شستن لباس نجس با لباسشویی

احکام باقی ماندن کف در لباسشویی ال جی

برخی افراد درباره حکم باقی ماندن کف در لباسشویی سوال می‌پرسند. باقی ماندن کف روی لباس از نظر شرعی مشکل ندارد اما برای تمیزتر شدن لباس بهتر است یکبار آن را آبکشی کنیم.

درباره حکم باقی ماندن کف در لباسشویی نظر مراجع یکسان است. گاهی اوقات لباس‌ها در لباسشویی شسته شده اما هنوز آثاری از کف روی آن‌ها مشاهده می‌شود. در این موارد باید لباس مجدد آبکشی شده تا به طور کامل پاک شود.

استفاده از لباسشویی برای شستن لباس‌های نجس و ادراری روی تشک احکام شرعی زیادی دارد که باید هنگام شست و شو به آن دقت زیادی داشته باشید. با رعایت این نکات می‌توانید از تمیز شدن لباس نجس خود مطمئن شوید. برخی از مهم‌ترین احکام شرعی درباره شستن لباس نجس در ماشین لباسشویی ال جی عبارتند از:

  • اگر عین نجاست برطرف شده اما بو یا رنگ آن روی لباس باقی بماند، از نظر شرعی اشکال ندارد.
  • زمانی که در از بین رفتن کامل نجاست شک دارید، باید تا زمانی که عین نجسی به طور کامل از بین برود، لباس را کامل بشویید.
  • برای شستن لباس نجس داخل لباسشویی از برنامه مناسب آن استفاده کنید تا پاکسازی کامل انجام شود. بعد تمام شدن مراحل شست و شو و خشک کردن آن قسمت‌های مختلف لباس را مورد بررسی قرار دهید تا نجاست آن به طور کامل پاک شود.
  • در صورتی که بخشی از آلودگی هنوز روی لباس باقی مانده، لباس را دوباره بشویید.
  • اگر احساس می‌کنید لباس کاملاً تمیز و پاک نشده، باید فرایند شست و شو را مجدد تکرار کنید.

شرایط آبکشی شرعی با ماشین لباسشویی ال جی

اگر این سوال برایتان پیش آمده که آبکشی شرعی با ماشین لباسشویی ال جی چگونه انجام می‌شود؟ باید بگوییم نحوه آبکشی شرعی در لباسشویی دقیقاً طبق مواردی که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، انجام می‌شود. در ادامه مراحل شست و شو را مرور می‌کنیم:

مرحله اول: برقراری جریان آب

بعد روشن کردن لباسشویی و برقرار کردن جریان آب گرم، آبگیری درام یا همان دیگ لباسشویی و تخلیه را به طور همزمان انجام دهید. به این ترتیب حکم آب جاری اعمال شده و طبق فتوای مراجع تقلید، نجاست به طور کامل از روی لباس پاک می‌شود.

مرحله دوم: تنظیم برنامه شست و شو

بعد اینکه عین نجسی از روی لباس پاک شد، مراحل مختلف شست و شو را بر اساس برنامه تنظیم شده لباسشویی ال جی انجام دهید. به این ترتیب لباس مورد نظر شما کاملاً شسته و ضد عفونی می‌شود. ناگفته نماند انجام این موارد افراد مقید به اصول شرعی حتی افراد وسواسی هم راضی می‌کند.

شرایط آبکشی شرعی با ماشین لباسشویی ال جی
شرایط آبکشی شرعی با ماشین لباسشویی ال جی

حکم شستن لباس ادراری داخل لباسشویی

پارچه‌های لباس‌های ادراری معمولاً آسیب‌پذیر هستند به همین دلیل با شستن این لباس‌ها با لباسشویی کیفیتشان کاهش پیدا می‌کند. بهتر است لباس ادراری را با دقت زیاد همچنین به صورت دستی بشویید تا آسیبی به آن وارد نشود. اگر روی شستن لباس نجس با دست حساس هستید، قبل ریختن لباستان داخل ماشین لباسشویی چند نکته مهم را در نظر داشته باشید:

حکم شستن لباس ادراری داخل لباسشویی
حکم شستن لباس ادراری داخل لباسشویی
  • برای شستن لباس ادراری باید به رنگ آن توجه کرده و متناسب با آن از مایع لباسشویی مناسب استفاده کنید. بهتر است لباس‌های سفید با مایع مخصوص شسته شوند تا آسیبی به بافت لباس وارد نشود.
  • سعی کنید برای شستن لباس با پارچه حساس از برنامه شست و شوی مناسب استفاده کنید. بهتر است در این شرایط از آب خنک با دمای پایین استفاده کنید به علاوه خرید لباس‌های برند هم می‌تواند خطرات آسیب به بافت لباس را از بین ببرد.

نحوه شستن لباس جنب شده

حکم لباس خونی هم مانند سایر نجاسات می‌باشد. برای شستن لباس‌های خونی هم باید از برنامه مشخصی داخل لباسشویی استفاده کنید. اما سوال دیگر اینکه حکم شستن لباس جنب با لباسشویی چیست؟ طبق نظر مراجع تقلید اگر فردی در خواب جنب شده برای نماز خواندن ابتدا باید لباسش را داخل لباسشویی شسته سپس غسل داده و از آن استفاده کند.

سوال دیگر اینکه آیا قبل شستن لباس جنب باید حتماً غسل انجام شود یا بدون غسل هم می‌توان این کار را انجام داد؟ در پاسخ برخی مراجع تقلید معتقداند اگر شخصی در خواب جنب شده باشد ابتدا باید غسل کرده سپس لباس نجس را شسته و غسل دهد اما برخی دیگر از مراجع معتقداند فرد بدون غسل هم می‌تواند لباس جنب را بشوید.

شرایط پاک شدن لباس نجس در لباسشویی ال جی

برای پاک کردن نجاست از روی لباس با ماشین لباسشویی باید از آب کر مانند آب لوله‌کشی استفاده کنید. آب‌های ناخالص مانند گلاب نمی‌توانند نجاست را به طور کامل از روی لباس پاک کنند. آب مورد نظر باید پاک بوده و بو، رنگ یا مزه نجاست را به خود نگرفته باشد از طرفی بعد آبکشی لباس نباید عین نجاست در آب باقی مانده باشد. در داخل لباسشویی در شست و شوی اول نجاست به طور کامل پاک می‌شود سپس بعد 3 بار شستن با آب کر تمام بخش‌های لباس باید پاک شود. این مورد در شستن لباس جنب هم باید رعایت شود.

شرایط پاک شدن لباس نجس در لباسشویی ال جی
شرایط پاک شدن لباس نجس در لباسشویی ال جی

بهتر است لباس نجس با دست شسته شود یا لباسشویی

شستن لباس با دست بهتر از لباسشویی است زیرا در این حالت دقت بیشتری در شست و شو به کار می‌رود اما اگر به هر دلیل قصد دست زدن به نجسی را ندارید، یک بار لباس را داخل لباسشویی انداخته سپس آن را با دست بشویید تا تمام کثیفی‌ها از بین بروند.

نجس شدن لباس یکی از مواردی است که برای تمام افراد در هر شرایط سنی به دلایل مختلف رخ می‌دهد. برخی افراد تصور می‌کنند برای از بین بردن عین نجاست باید از دست استفاده کرده و لباسشویی نمی‌تواند آن را پاک کند. در این مقاله از lg-laundry.ir سعی کردیم این باور غلط را از بین برده و راه‌هایی را به شما معرفی کنیم که از طریق آن نجاست را از لباستان پاک کنید.

بهتر است لباس نجس با دست شسته شود یا لباسشویی
بهتر است لباس نجس با دست شسته شود یا لباسشویی

نکته پایانی اینکه با توجه به اینکه لباسشویی‌های امروزی به منابع اصلی آب کر یا همان آب لوله‌کشی وصل هستند، حکم شستن لباس نجس در آن‌ها به این شکل است که تمام نجاست را از بین برده و آن را به طور کامل پاک می‌کند. در نتیجه شستن لباس نجس، خونی یا جنب با لباسشویی از نظر شرعی مشکل نداشته و شما می‌توانید به جای شست و شوی دستی از لباسشویی استفاده کنید. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در مقالات دیگر همراه ما باشید.