دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

تعمیر لباسشویی ال جی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

سریعترین روش رفع ارور FE لباسشویی ال جی

فهرست مطالب

ماشین لباسشویی ال جی به درستی کار نمی‌کند. در اواسط برنامه شستشو متوقف می‌شود و پس از به دست آوردن مدام آب را تخلیه می‌کند. در کنار آن، ماشین لباسشویی خطای FE را روی صفحه نمایش نشان می‌دهد. ماشین لباسشویی ال جی بدون صفحه نمایش با چشمک زدن یا روشن کردن نشانگرهای (پیش شستشو) و (شستشوی اصلی) خطا می‌دهد. علاوه بر این، نشانگرهای مسئول انتخاب نوع برنامه لباسشویی نیز روشن میشوند. به عنوان مثال پتو (لباس حجیم)، پشم، مصنوعی. اما ما قصد داریم در این مقاله به بررسی رفع ارور FE در لباسشویی ال جی بپردازیم. علاوه بر این در صورت بروز هر خرابی در لباسشویی به راحتی با انتخاب نمایندگی ما، تعمیر لباسشویی ال جی را آغاز کنید.

ارور FE در لباسشویی ال جی
ارور FE در لباسشویی ال جی

ارور FE لباسشویی به چه معناست؟

شاید در مرحله اول بعد از مشاهده‌ی این خطا از خود بپرسید که کد خطای FE در لباسشویی ال جی چیست؟ لطفا توجه داشته باشید! کد خطای FE در ماشین لباسشویی ال جی هم در حین جمع شدن آب و هم در حالت آبکشی (همچنین درصورتی که دستگاه شما به صورت مناسب آبکشی لباس را انجام نمی دهد مقاله دلایل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی را مطالعه نماید.) یا شستن لباس‌ها نمایش داده می‌شود. بنابراین، با این کد، سیستم سیگنال می‌دهد که مخزن ماشین لباسشویی بیش از حد پر از آب است. در موارد خاص به این معنی است که آب به حداکثر مقدار مجاز رسیده است.

دلایل ارور FE در لباسشویی ال جی

علت ارور FE در لباسشویی ال جی مختلف است اما برای رفع آن می‌توانید لباسشویی ال جی را مجددا راه اندازی کنید. این روش به شما امکان می دهد خرابی برد الکترونیکی را از بین ببرید و خطا را بازنشانی کنید.

دوشاخه را از پریز بیرون بیاورید تا دستگاه بار جلوی ال جی به مدت 15 تا 20 دقیقه از برق خارج شود. هنگام اتصال، بررسی کنید که آیا کد خطای FE دوباره روشن می‌شود یا خیر. اگر چنین است، به تعمیر ادامه دهید.

علت ارور FE در لباسشویی ال جی ممکن است تشکیل کف بیش از حد در حین شستشو باشد. اگر لباس زیر توری خیلی سبک (رومیزی، توری) را بارگیری کنید یا فقط مخزن را بیش از حد پر کنید، امکان پذیر است.

خراب شدن پودر مورد استفاده

فاسد شدن یا نامناسب بودن پودر لباسشویی را دست کم نگیرید. چگونه وضعیت را اصلاح کنیم:

  • ابتدا باید دستگاه را تراز کنید برای این کار دستگاه را به عقب برگردانید و چند کاغذ یا موکت را در گوشه سمت راست قرار دهید. بنابراین، ماشین لباسشویی مایل باقی می‌ماند.
  • درب فیلتر تخلیه را باز کنید. یک ظرف مسطح بزرگ برای آب قرار دهید. از چیزی شبیه لگن استفاده کنید.
  • شیلنگ تخلیه آب اضطراری در سمت چپ فیلتر زباله نصب می‌شود. چوب پنبه را باز کنید و به تدریج آب را از مخزن خارج کنید.
  • در حالی که آب را تخلیه می‌کنید، دریچه ماشین لباسشویی مسدود می‌شود. در را باز کنید و لباس‌های خیس را از دیگ بیرون بکشید و داخل لگن تمیزی که قبلاً آماده شده‌اید، بیاورید.
  • فیلتر تخلیه را باز کنید، آن را تمیز کنید و سپس آن را به عقب باز کنید.
  • جمع کننده پودر را بردارید و آن را کاملاً از باقی مانده پودر بشویید. سپس آن را به محل برگردانید.

حالا می‌توانید دوباره ماشین لباسشویی را روشن کنید. طبق معمول، پودر را داخل سینی بریزید و لباس‌های شسته شده را در دیگ قرار دهید. دستگاه را پر از لباس های سنگین نکنید. در عین حال، کمتر از ظرفیت لباسشویی در دیگ لباس قرار ندهید. بارگیری باید عادی باشد. سعی کنید لباس‌های شسته شده را تا حد امکان داخل دیگ پخش کنید. این همه چیز است، می‌توانید در را ببندید و دوباره برنامه شستشو را اجرا کنید. اگر دوباره ارور FE در لباسشویی ال جی داد، یک بازرسی جامع از ماشین لباسشویی ال جی را انجام دهید. علائم خاص به شناسایی علل ایجاد خطا کمک می‌کند. سپس متوجه خواهید شد که آیا لازم است مشکل را خودتان حل کنید یا با یک متخصص تماس بگیرید.

ارور FE در لباسشویی ال جی
رفع ارور FE در لباسشویی ال جی

ارور FE لباسشویی ال جی چگونه رفع می‌شود؟

بعد از شناخت و علت بروز این خطا حال باید به سوال چگونه مشکل FE لباسشویی رفع می‌شود؟ پاسخ دهید. خطاهای مربوط به کد خطای FE و راه حل های آن:

  1. خرابی دریچه ورودی آب. با گذشت زمان، دریچه ممکن است انعطاف پذیری خود را از دست بدهد. ورودی آن ضعیف می‌شوند و اجازه می‌دهند آب از آن نشت کند. در نتیجه یک نشتی تشکیل می‌دهد و سیستم کد خطای FE را صادر می‌کند. در کنار آن، ماشین لباسشویی ال جی آب را جذب و تخلیه می‌کند. فقط تغییر در شیر ورودی کمک خواهد کرد.
  2. دستگاه شروع به شستن لباس‌ها می‌کند و سپس آب را تخلیه می‌کند. بنابراین، به طور کامل جذب آب ثابت را متوقف یا هدایت می‌کند. خطای FE روی صفحه ظاهر می‌شود. دلیل آن خرابی سوئیچ فشار است که سطح آب در مخزن را کنترل می‌کند. لوله آن را در لحظه انسداد بررسی کنید و در صورت لزوم زیر آب جاری بشویید. اگر همه چیز درست است، باید سوئیچ فشار را عوض کنید.
  3. اگر واحد کنترل از کار بیفتد، متوجه خواهید شد که دستگاه متوقف شده یا پر از آب است یا پس از تخلیه سرازیر می‌شود. کد خطای FE روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. این ممکن است هنگام شستشو یا آبکشی رخ دهد. مهم است که برد کنترل را بررسی کنید. در صورت امکان، عناصر سوخته را تعمیر کنید یا واحد کنترل را تعویض کنید.
  4. سیم کشی بین کنترلر روی برد کنترل و سوئیچ فشار را بررسی کنید. شاید مشکل از اتصالات خراب یا سیهای ساییده شده باشد. ماشین لباسشویی هنگام شستشو یا آبکشی کد را روشن می‌کند و پس از آن دیگر روشن نمی‌شود. سیم کشی را بررسی کنید، مناطق آسیب دیده را جدا کنید. اگر این امکان پذیر نیست، کابل را تعویض کنید.
ارور FE در لباسشویی ال جی
تعمیر ارور FE در لباسشویی ال جی

سنسور سطح آب در حال بررسی و تعویض

در واقع سنسور سطح آب یکی از شکننده ترین قطعات هر ماشین لباسشویی مدرن است. در اکثر موارد لوله این قسمت مسدود می‌شود. بنابراین، به درستی کار نمی‌کند. در حالتی دیگر، سیم پیچ یا سیم کشی تغذیه می‌سوزد و کاملاً از کار می‌افتد. خوب اقدامات زیر را برای رفع خطای FE در لباسشویی ال جی انجام دهید.

  1. ابتدا باید ماشین لباسشویی را کاملا جدا کنید.
  2. سپس درب بالایی ماشین لباسشویی ال جی را بردارید.
  3. می‌توانید قسمت مورد نیاز را مستقیماً از بالا نزدیک گوشه جلوی سمت راست بدنه پیدا کنید.
  4. پیچی که سوئیچ فشار را به بدنه دستگاه می‌بندد را باز کنید. همچنین لوله و تراشه را با سیم‌ها جدا کنید.
  5. یک مولتی متر بردارید، آن را تنظیم کنید و هر سیم برق را از نظر خرابی بررسی کنید.
  6. حلقه روی سیم پیچ کلید فشار را بررسی کنید.
  7. اگر سنسور درست است، آن را کاملا تمیز کنید و نی آن را باد کنید. همین کار را با شلنگ متصل به این لوله انجام دهید.
  8. سوئیچ فشار را در جای خود نصب کنید.

بررسی و تعویض دریچه

شیر پرکننده به پشت ماشین لباسشویی ال جی پیچ و به شلنگ پرکننده متصل می‌شود. برای جدا کردن اتصالات لوله پرکننده عجله نکنید، ابتدا سیم و سیم پیچ را بررسی کنید. سیم و سیم پیچ را با مولتی متر تست کنید. در صورت وجود نقص، شیر پرکننده را عوض کنید. اگر مشکلی با برقکار وجود ندارد، فیلتر جریان را بررسی کنید.

فیلتر جریان روی بدنه دستگاه در محل پیچ شلنگ پرکننده قرار دارد. این یک توری پلاستیکی کوچک است که ممکن است توسط قطعاتی که همراه با آب شیر روی آن می‌افتند مسدود شود. فیلتر جریان را تمیز کنید و آن را در جای خود قرار دهید.

تست ماژول کنترل

خوب، ما سوئیچ فشار و شیر پرکننده را برای این خطا بررسی کرده‌ایم. این قطعات کاملاً قابل سرویس هستند. اکنون می‌خواهیم حقیقت ماژول کنترل را فاش کنیم. ما به شما توصیه نمی‌کنیم چنین کالای مهم و گران قیمتی را بررسی و تعمیر کنید. زیر خرابی این قطعه ممکن است بسیار شدید باشد و برای رفع آن باید تعویض را انجام دهید.

تست ماژول کنترل
تست ماژول کنترل

خلاصه‌ی رفع ارور FE در لباسشویی ال جی

اگر دستگاه را مجدداً راه اندازی کنید، می توانید خطای FE را برطرف کنید (آن را خاموش و دوباره روشن کنید). همچنین باید لباس‌ها را دوباره توزیع کنید، اقلام اضافی را بردارید، اجازه دهید کف ته نشین شود و از مواد شوینده مخصوص لباس‌شویی استفاده کنید. در موارد دیگر، بازرسی و تعمیر با جایگزینی قطعات معیوب کمک خواهد کرد. در صورتی که در نمایشگر لباسشویی خود رفع ارور FE لباسشویی ال جی را مشاهده کردید مقاله را مطالعه کنید.